Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoverkoper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Ja 't is wel waar, zonder risico blijft alles hetzelfde. Als 't echt je droom is...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door metalpe Bekijk Berichten
      Ik ben nu inderdaad vast benoemd in het onderwijs.

Verstuurd vanaf mijn LG-D802 met Tapatalk
      Ik weet ongeveer wat je kan verdienen, mijn vrouw is ook lerares.
      Ik zou les blijven geven
      Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
      Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
      Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

Comment

Haha, idem hier, een zorgjuf in huis. En k moet zeggen dat het toch niet zo slecht is in verhouding tot haar verlof en zo... Beginnend verkoper zal minder hebben.

Comment

Zaterdag werk, laat werken...
          Zou t ook graag doen hoor, maar dan als zelfstandige in oldtimers

Comment

En zondagwerk niet te vergeten. Januari is een hele maand werken zonder een dag thuis als ge centen wilt verdienen. Maart open deurdagen, september idem, alle voorstellingen nieuwe modellen open deurdagen... Da's allemaal zondagwerk erbij. Ook 's avonds langer werken hoort erbij. Als verkoper moet je er eigenlijk altijd zijn om geen zaak te missen. Ik was er steeds van 9 tot 19h alle dagen. Moet er echt wel veel voor over hebben, maar dan verdien je wel goed.

Comment

onlangs nog met een autoverkoper(vw voor de softwarecrisis begonnen was) zitten babbelen en zo'n vetpot is da niet meer(zit er al een 20 jaar in) ieder jaar hogere doelstellingen en minder commissie op een auto... dus als je je doelstelling haalt= zelfde als vorig jaar verdiend...
              mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
              Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

zelf als autoverkoper 6maanden bij een Nissan dealer gewerkt. Toen ook gesolliciteerd omdat ik dacht dat het de droomjob was al autoliefhebber. Hele dagen tussen wagens en hele dagen praten met mensen over wagens, ideaal ! Realiteit was iets anders: idd, iedere dag tussen de wagens(6 dagen werken, 5 betaald + commissie , daarnaast hebbje de opendeurdagen en Nissan kende er wat van) maar niet iedere dag tussen de autoliefhebbers. Quasi 99% van het cliënteel interesseert zich geen reet in wagens. Ze willen enkel hun voorkeurwagen kopen tegen de allerbeste voorwaarden en dan wordt je als dealer tegen elkaar uitgespeeld ( merken en dealertrouw is tegenwoordig ver te,zoeken). Daarnaast stellen de invoerders steeds meer en meer eisen. Als ik toen van mijn sales manager de verhalen van vroeger hoorde, serieus jaloers op hoor.

Denk persoonlijk dat de wapenverkoop in de komende 10 jaar ook enorm zal veranderen. Mensen gaan binnenkort hun wagens online beginnen kopen. Een dealer zal dan enkel nog dienen als testcenter en hersteldienst, persoonlijke verkoop zal op termijn verdwijnen.,ik merkte dat bij Nissan ook al, klanten komen binnen met hun configuratie die ze op de website van het merk hadden gemaakt en jij als verkoper mocht dan enkel nog je korting doorgeven.

Misschien een goede raad: behoud je job en vraag bij bepaalde dealers of je een beetje weekendwerk mag doen. Er zijn steeds wel kleinere dealers die hulp in het weekend en bij opendeurdagen zoeken. Op die manier kan je zien of de job jou bevalt. Heb dit na mijn Nissan ervaring ook nog enkele jaren gedaan bij mijn dealer van mijn Skoda, was dan telkens tijdens de maand januari. Had hier veel meer voldoening van dan toen mijn voltijdse betrekking.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                  zelf als autoverkoper 6maanden bij een Nissan dealer gewerkt. Toen ook gesolliciteerd omdat ik dacht dat het de droomjob was al autoliefhebber. Hele dagen tussen wagens en hele dagen praten met mensen over wagens, ideaal ! Realiteit was iets anders: idd, iedere dag tussen de wagens(6 dagen werken, 5 betaald + commissie , daarnaast hebbje de opendeurdagen en Nissan kende er wat van) maar niet iedere dag tussen de autoliefhebbers. Quasi 99% van het cliënteel interesseert zich geen reet in wagens. Ze willen enkel hun voorkeurwagen kopen tegen de allerbeste voorwaarden en dan wordt je als dealer tegen elkaar uitgespeeld ( merken en dealertrouw is tegenwoordig ver te,zoeken). Daarnaast stellen de invoerders steeds meer en meer eisen. Als ik toen van mijn sales manager de verhalen van vroeger hoorde, serieus jaloers op hoor.

Denk persoonlijk dat de wapenverkoop in de komende 10 jaar ook enorm zal veranderen. Mensen gaan binnenkort hun wagens online beginnen kopen. Een dealer zal dan enkel nog dienen als testcenter en hersteldienst, persoonlijke verkoop zal op termijn verdwijnen.,ik merkte dat bij Nissan ook al, klanten komen binnen met hun configuratie die ze op de website van het merk hadden gemaakt en jij als verkoper mocht dan enkel nog je korting doorgeven.

Misschien een goede raad: behoud je job en vraag bij bepaalde dealers of je een beetje weekendwerk mag doen. Er zijn steeds wel kleinere dealers die hulp in het weekend en bij opendeurdagen zoeken. Op die manier kan je zien of de job jou bevalt. Heb dit na mijn Nissan ervaring ook nog enkele jaren gedaan bij mijn dealer van mijn Skoda, was dan telkens tijdens de maand januari. Had hier veel meer voldoening van dan toen mijn voltijdse betrekking.
                  Alles gaat online te koop komen, voelen wij ook bij ons in de firma.
                  Mee met de tijd moeten we, allemaal ict'er worden dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door krikkie Bekijk Berichten
                    Alles gaat online te koop komen, voelen wij ook bij ons in de firma.
                    Mee met de tijd moeten we, allemaal ict'er worden dus
                    autosector is enorm oubollig op dat vlak. Heb paar jaar geleden een nieuw concept willen lanceren in de autosector. Eén van mijn argumenten was: uw verkoper krijgt meer tijd voor actieve prospectie. Je had de reactie van 99% van de zaakvoerders moeten zien, ze hoorden het donderen in Keulen. Het online gebeuren zal denk ik uiteindelijk van het merk of invoerder uitgaan, met als resultaat dat dealer uit de boot zal vallen.

Comment

Ik heb zelf ook wel wat ervaring in de autosector en voor mij hoeft het niet meer. Mijn liefhebberij en passie voor auto's verdween beetje per beetje... In een showroom staan, is ook niet zo leuk. Vaak zit je er uren te wachten op die ene klant die de showroom binnenkomt. Wanneer komen klanten? 's avonds en in de weekends. Verder wil de dealer graag zijn wagens tonen op braderijen, events... Je mag niet onderschatten dat het hele lange en vaak saaie dagen zijn. Vele mensen die de showroom binnenwandelen komen immers voor een onderhoud. De klanten die je wel krijgt hebben meestal weinig tot geen interesse in wagens en willen alles gewoonweg goedkoop hebben. Ze denken allemaal gigantische kortingen te kunnen bekomen. Omwille van de grote concurrentie is er een hele grote druk vanuit het management. Duw een auto maar in het strot van die "domme klant". Of hij de auto nu wel of niet kan gebruiken doet niet ter zake. Als jij die auto niet verkoopt, dan doet de dealer achter de hoek het wel. En vooral daar had ik het moeilijk mee. Als liefhebber wil je de juiste auto aan de juiste klant verkopen. De objectieven zijn zwaar en er is een zeer groot personeelsverloop. In de showooms vind je tegenwoordig hoofdzakelijk jonge verkopers die vaak aan een hongerloontje werken.

Ik denk dat het interessanter is om een job te vinden als wagenparkbeheerder of wanneer je voor een leasingbedrijf kan werken.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                        Ik heb zelf ook wel wat ervaring in de autosector en voor mij hoeft het niet meer. Mijn liefhebberij en passie voor auto's verdween beetje per beetje... In een showroom staan, is ook niet zo leuk. Vaak zit je er uren te wachten op die ene klant die de showroom binnenkomt. Wanneer komen klanten? 's avonds en in de weekends. Verder wil de dealer graag zijn wagens tonen op braderijen, events... Je mag niet onderschatten dat het hele lange en vaak saaie dagen zijn. Vele mensen die de showroom binnenwandelen komen immers voor een onderhoud. De klanten die je wel krijgt hebben meestal weinig tot geen interesse in wagens en willen alles gewoonweg goedkoop hebben. Ze denken allemaal gigantische kortingen te kunnen bekomen. Omwille van de grote concurrentie is er een hele grote druk vanuit het management. Duw een auto maar in het strot van die "domme klant". Of hij de auto nu wel of niet kan gebruiken doet niet ter zake. Als jij die auto niet verkoopt, dan doet de dealer achter de hoek het wel. En vooral daar had ik het moeilijk mee. Als liefhebber wil je de juiste auto aan de juiste klant verkopen. De objectieven zijn zwaar en er is een zeer groot personeelsverloop. In de showooms vind je tegenwoordig hoofdzakelijk jonge verkopers die vaak aan een hongerloontje werken.

Ik denk dat het interessanter is om een job te vinden als wagenparkbeheerder of wanneer je voor een leasingbedrijf kan werken.
                        In principe die tijd dat je zat te niksen, had je moeten spenderen in actieve prospectie: firma's opbellen en verkopen. Heb die fout ook gemaakt en heeft mij toen mijn kop gekost.

Comment

Klopt, moet ik ook doen. Maar dan in een andere branche.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                            In principe die tijd dat je zat te niksen, had je moeten spenderen in actieve prospectie: firma's opbellen en verkopen. Heb die fout ook gemaakt en heeft mij toen mijn kop gekost.
                            ja idd... Dat ben ik er nog vergeten bij te typen. Prospectie was idd een groot deel van de job. En dat is nu ook niet het leukste deel. Mensen nemen hun telefoon niet op, je belt ongelegen, je stoort, mensen hebben hun keuze nog niet gemaakt,... In de rustige momenten mochten wij ook het stof van de auto's halen, of auto's naar de invoerder brengen met problemen, naar de DIV rijden,... En ondertussen het risico lopen dat er toch een klant binnenkwam. Voor mezelf had ik besloten dat ik mijn hobby niet wilde verliezen. Liever een andere job en centjes hebben voor een hobbywagen of...
                            Last edited by BEEMER; 26/02/2016, 23:41.

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zo somber had ik het nooit niet eigenlijk... Mijn dagen waren echt wel gevuld, te kort soms. En op piekmomenten stressen om toch niemand te mankeren. Vond dat wel fijn. En als 't kalmer is, er zit altijd wel de één of de andere potentiele klant in de wachthoek. Kwestie van je klanten te kennen en ze vrij familiair te kunnen aanspreken. En hoe meer ze afdingen op de prijs, hoe gemotiveerder ik was. Had wel een truukenarsenaal om ook die prijskopers te overtuigen lol. En dan de overwinning... telkens weer een kick, zelfs al verkocht je er 250 per jaar en dan nog eens alle overnames. Maar t gaat niet vanzelf. T gaat ten koste van je vrije tijd, het zien opgroeien van je kinderen, het soigneren van je vrouw,... Moest je ook op veel plaatsen laten zien. Recepties, clubs,... Contacten leggen. Met verkopen ben je continu bezig. Is een verslaving op de duur.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                ja idd... Dat ben ik er nog vergeten bij te typen. Prospectie was idd een groot deel van de job. En dat is nu ook niet het leukste deel. Mensen nemen hun telefoon niet op, je belt ongelegen, je stoort, mensen hebben hun keuze nog niet gemaakt,... In de rustige momenten mochten wij ook het stof van de auto's halen, of auto's naar de invoerder brengen met problemen, naar de DIV rijden,... En ondertussen het risico lopen dat er toch een klant binnenkwam. Voor mezelf had ik besloten dat ik mijn hobby niet wilde verliezen. Liever een andere job en centjes hebben voor een hobbywagen of...
                                Maja, je hebt prospectenopvolging en prospectie hé. Prospectie naar particulieren geloof ik niet in, naar firma's toe wel. En bepaalde firma's, als je die als klant kan binnenhalen kunnen er iedere maand gemakkelijke verkopen volgen. De garage waar ik in de maand januari werkte had zo cargill onder zijn fleetklanten, 1 keer veel tijd ingestoken, uiteindelijk binnen gehaald en elke maand was er wel een werknemer die een skoda moest gaan kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Zo somber had ik het nooit niet eigenlijk... Mijn dagen waren echt wel gevuld, te kort soms. En op piekmomenten stressen om toch niemand te mankeren. Vond dat wel fijn. En als 't kalmer is, er zit altijd wel de één of de andere potentiele klant in de wachthoek. Kwestie van je klanten te kennen en ze vrij familiair te kunnen aanspreken. En hoe meer ze afdingen op de prijs, hoe gemotiveerder ik was. Had wel een truukenarsenaal om ook die prijskopers te overtuigen lol. En dan de overwinning... telkens weer een kick, zelfs al verkocht je er 250 per jaar en dan nog eens alle overnames. Maar t gaat niet vanzelf. T gaat ten koste van je vrije tijd, het zien opgroeien van je kinderen, het soigneren van je vrouw,... Moest je ook op veel plaatsen laten zien. Recepties, clubs,... Contacten leggen. Met verkopen ben je continu bezig. Is een verslaving op de duur.
                                  dan heb jij de goede tijd nog gekend ofwel zat je bij een goede garage. Ik heb nog op zondagen, tijdens opendeurdagen er voor spek en bonen bij gezeten. Op een hele dag geen ene klant/geinteresseerde, ondanks dat er toen genoeg reclame,werd gemaakt.
                                  Nu, klanten zijn ook veranderd, bij de Dealer waar ik werkte, deden ze elk jaar een grote stockverkoop, gratis eten en drinken, animatie voor de kinderen, grote reclamebudgetten werden vrijgemaakt, ... Als ik toen mijn collegas hoorde die er al tientalle jaren werkte werden er tientallen wagens verkocht op een weekend, stond de toonzaal boemvol met klanten, stonden ze dringen om binnen te geraken,.... Tot de laatste jaren, .... Amper volk , amper verkoop, amper interesse, ... En hadden toch merken als nissan, jeep, chrysler, fiat, alfa in de portefeuille.

Comment

Tot 2008 en dan werd ik ziek... Maar opendeurdagen waren meestal echt wel een succes. In de salonperiode verkocht je elke dag minstens 1 auto. Heb dagen gehad van 10 auto's op een zaterdag.
                                    Aktieve prospectie naar particulieren brengt echt wel veel op hoor. Maar je moet het voorzichtig aanbrengen en je klanten kennen. Uiteraard nooit in het wilde beginnen rond bellen. Ik gebruikte dikwijls het klantenbestand van de garage. Dan nam ik een toonzaalauto en zocht ik er een klant voor. En dat lukte wonderwel zeer goed. Maar je moet er ook wel zelf in geloven en het zeker niet tegen je zin doen. Ik heb echt zoveeeel spijt dat ik ziek ben man. Ik deed het zo graag... Troost me nu met de gedachte dat ik er nu wel meer ben voor mijn gezin. Maar ergens blijft het sterk aan me vreten. Ja, zelfs depri van worden.

Comment

Niet fijn om tegen je wil thuis te moeten zitten . We hebben er in het verleden nog vaak PM's over gestuurd. Ik vrees dat de autosector de afgelopen jaren enorm veranderd is. De gouden tijden zijn voorbij

BMW E24 635csi 1985
                                      BMW F10 520da 2012
                                      MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Het énige wat leuk is dat er nu en dan klanten zijn die de wagens redlinen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Tot 2008 en dan werd ik ziek... Maar opendeurdagen waren meestal echt wel een succes. In de salonperiode verkocht je elke dag minstens 1 auto. Heb dagen gehad van 10 auto's op een zaterdag.
                                          Aktieve prospectie naar particulieren brengt echt wel veel op hoor. Maar je moet het voorzichtig aanbrengen en je klanten kennen. Uiteraard nooit in het wilde beginnen rond bellen. Ik gebruikte dikwijls het klantenbestand van de garage. Dan nam ik een toonzaalauto en zocht ik er een klant voor. En dat lukte wonderwel zeer goed. Maar je moet er ook wel zelf in geloven en het zeker niet tegen je zin doen. Ik heb echt zoveeeel spijt dat ik ziek ben man. Ik deed het zo graag... Troost me nu met de gedachte dat ik er nu wel meer ben voor mijn gezin. Maar ergens blijft het sterk aan me vreten. Ja, zelfs depri van worden.
                                          Kan je ook alleen maar als je al jaren in dezelfde garage werkt. Deed je dit het eerste jaar ook? Niet echt zeker. En tegenwoordig merkentrouw en dealertrouw is ver te zoeken.

Moet eerlijkheidshalve ook wel zeggen dat ik tot de slechte categorie van klanten behoor. Voor mij is een dealer gewoon íemand die mijn nieuwe wagen mag leveren en voor de rest hoeft hij er niets aan te doen. Mijn broer is namelijk mecanieker en onderhoud onze wagens. De dag dat moet broer dit niet meer doet zal dit veranderen en dan mag de beste dealer mijn wagens leveren terwijl het nu de goedkoopste is.

Comment

Working...
                                          X