Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoverkoper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
    Kan je ook alleen maar als je al jaren in dezelfde garage werkt. Deed je dit het eerste jaar ook? Niet echt zeker. En tegenwoordig merkentrouw en dealertrouw is ver te zoeken.

Moet eerlijkheidshalve ook wel zeggen dat ik tot de slechte categorie van klanten behoor. Voor mij is een dealer gewoon íemand die mijn nieuwe wagen mag leveren en voor de rest hoeft hij er niets aan te doen. Mijn broer is namelijk mecanieker en onderhoud onze wagens. De dag dat moet broer dit niet meer doet zal dit veranderen en dan mag de beste dealer mijn wagens leveren terwijl het nu de goedkoopste is.
    Ik merk dat ik wel dealertrouw (garagetrouw) ben. Ik hou er van als mensen mij kennen als ik ergens binnen kom.
    Het leuke is ook dat ik mijn garagehouder ondertussen privé ken.
    Mag daar altijd alles aan vragen op gelijk welk moment.
    Anderzijds heb ik hem ook al nieuwe klanten bezorgd door reclame te maken.

Waarschijnlijk ben ik zo omdat ik zelf in de verkoop sta...

Comment

Klopt, eerste jaar kan je zulke dingen niet doen. Mensen kennen jou nog niet en omgekeerd ook niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ralphke Bekijk Berichten
        Ik merk dat ik wel dealertrouw (garagetrouw) ben. Ik hou er van als mensen mij kennen als ik ergens binnen kom.
        Het leuke is ook dat ik mijn garagehouder ondertussen privé ken.
        Mag daar altijd alles aan vragen op gelijk welk moment.
        Anderzijds heb ik hem ook al nieuwe klanten bezorgd door reclame te maken.

Waarschijnlijk ben ik zo omdat ik zelf in de verkoop sta...
        het oude clienteel is nog dealer en merkentrouw, het jonge clienteel trekt zich daar geen zak van aan. Vinden ze vandaag een golf knap(of hun buren vinden een golf knap) , zullen ze een golf kopen. Is het morgen een espace, zal het een espace worden,...( uitzonderingen natuurlijk niet meegerekend)

Comment

In mijn tijd heb ik regelmatig geholpen als extra verkoper bij opendeurdagen en evenementen. Steeds bij dezelfde -bevriende- (en nog steeds goed boerende middelgrote) garage. Toen was dat wel eens leuk, maar voor dat dagdagelijks te doen??? Ik vind het geen aangenaam beroep (meer). Klanten zijn veel moeilijker tevreden te houden, de auto's die je aan de man brengt interesseren -hopelijk- jezelf wel maar de klanten eigenlijk niet, de verkoopsdoelstellingen zijn bijna onrealistisch geworden en zelfs je quota behalen betekent jezelf straffen op lange termijn... Ik wil het nu niet meer doen. En al zeker niet professioneel.
          Ik zou dan eerder nog uitkijken voor een functie binnen een garage waarin je je quasi onmisbaar maakt: administratieve en logistieke hulp met kennis van alle gelederen van de garage en aanspreekpunt tussen klant, baas en werkvloer. En een verkoopsgesprek af en toe als het uitkomt...

Je hebt nu een mooi beroep mét daarbij nog voldoende quality time voor je gezin. Dat is onbetaalbaar. Maak je desnoods lid van een autoclub, koop een oldtimer en neem deel aan de meetings enzo. Tijd en kans genoeg daar om met mede geïnteresseerden je tijd door te brengen.
          King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
          2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

En een wijze les die iemand me ooit heeft geleerd:

Als je van je hobby je beroep maakt, dan moet je een nieuwe hobby zoeken...
            King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
            2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Goh, ik deed het zo graag... Zat daarstraks te denken wat ik allemaal deed om te verkopen. Bvb mijn kledij afstemmen op de klanten. Klinkt belachelijk, maar ideale kleur is blauw. Blauwe broek, blauw hemdje,...Neutraal, felle kleuren vermijden. Ook het merk van kledij koos ik ernaar. Zodat ik zowel met armere als met rijkere klanten kon praten. Het was mijn leven...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                Goh, ik deed het zo graag... Zat daarstraks te denken wat ik allemaal deed om te verkopen. Bvb mijn kledij afstemmen op de klanten. Klinkt belachelijk, maar ideale kleur is blauw. Blauwe broek, blauw hemdje,...Neutraal, felle kleuren vermijden. Ook het merk van kledij koos ik ernaar. Zodat ik zowel met armere als met rijkere klanten kon praten. Het was mijn leven...
                Een soort dat ze tegenwoordig niet meer maken

Doe het ook nog graag verkopen, maar het feit dat tegenwoordig je als verkoper zo onder druk gezet wordt, maakt het eigenlijk niet meer plezant. Daarnaast, heb paar jaar de baan gedaan, is het verkeer tegenwoordig ook een hel. Ritje roeselare tongeren was drie uur bollen, denk dat het nu al vier uur bollen is. Door omstandigheden ben ik op een bureautje beland, niet meer het puur verkopen maar nog wel veel contact met klanten, niet meer op de vingers gekeken van hoeveel omzet je deze maand gedaan hebt, dicht bij huis, ... Eigenlijk best wel tevreden mee. Terug leuke collega's (op de baan zit je toch altijd maar alleen), veel bij de kinderen kunnen zitten, treffelijke uren, ... Heeft mij ook dr kans gegeven om in bijberoep nu iets uit te bouwen. Ben vorig jaar begonnen met een webshop.

Comment

Ik werkte op 10 min van mijn deur. Zou het ook niet zien zitten om zo lang te moeten rijden. Belangrijkste is dat je nu ook gelukkig bent in je job hee. En je webshop, wat verkoop je?

Comment

Ik werkte op 10 min van mijn deur. Zou het ook niet zien zitten om zo lang te moeten rijden. Belangrijkste is dat je nu ook gelukkig bent in je job hee. En je webshop, wat verkoop je?
                    heb al mijn jobs graag gedaan hoor nooit een dag met tegenzin gaan werken.
                    webshop is een uitloper van de job die ik het liefste gedaan heb. Verkocht toen bureaumaterialen(bic en dergerlijke) maar daarnaast ook fantasie-artikelen (studio 100 gadgets, hello kitty, spiderman, cars, ... )Allemaal gadgets van Tekenfilm-reeksen. Was daar eigenlijk wel best goed in, was een type verkoop die mij heel goed lag. Verkocht bij winkels voor mooie bedragen waar mijn collega in 25jaar niets verkocht kreeg. Dus de webshop is een verlengde hiervan. Begonnen met pyjama's, ondergoed en kousen en stilletjes aan bouwen we het uit. Simpel is het wel niet en de eerste jaren zullen we er niets aan verdienen lazr het is oo zoo leuk. Kweet niet of het mag, moest er iemand iets op tegen hebben doe ik het wel terug weg: www.fantasy4kids.be

Comment

Kan je ook alleen maar als je al jaren in dezelfde garage werkt. Deed je dit het eerste jaar ook? Niet echt zeker. En tegenwoordig merkentrouw en dealertrouw is ver te zoeken.
                      .
                      Akkoord. Al is het wel een beetje 'n kip-ei verhaal, want de tijd dat de meeste bedrijven voor hun klanten door het vuur gaan (bij wijze van) of er iemand staat die echter verstand van zaken heeft, is ook wel geweest. Het is 'n beetje als naar de Media Markt gaan of naar de Decathlon... echt "ingewikkelde" vragen hoef je niet te stellen. Dan weten ze het niet of kletsen ze er zelfs maar wat op los.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
                        Akkoord. Al is het wel een beetje 'n kip-ei verhaal, want de tijd dat de meeste bedrijven voor hun klanten door het vuur gaan (bij wijze van) of er iemand staat die echter verstand van zaken heeft, is ook wel geweest. Het is 'n beetje als naar de Media Markt gaan of naar de Decathlon... echt "ingewikkelde" vragen hoef je niet te stellen. Dan weten ze het niet of kletsen ze er zelfs maar wat op los.
                        probleem is dat je als beginnende verkoper ook niet meer de tijd krijgt om je in te werken. Toen ik bij Nissan werkte, kreeg ik welgeteld 5 min op mij te "settelen" en mocht daarna al beginnen met klanten te woord te staan. Dat je dan een flater eens kan slaan, is dan ook niet raar zeker. Werk je er een maand worden je cijfers al bekeken en werd je al beoordeeld en na 3 maand lag je C4 al klaar. Na mijn ontslag heb ik op 1jaar tijd nog drie mensen de revue zien passeren. Is dan toch heel logisch dat de kwaliteit van de dienstverlening er ook achteruit op gaat.

Comment

het oude clienteel is nog dealer en merkentrouw, het jonge clienteel trekt zich daar geen zak van aan. Vinden ze vandaag een golf knap(of hun buren vinden een golf knap) , zullen ze een golf kopen. Is het morgen een espace, zal het een espace worden,...( uitzonderingen natuurlijk niet meegerekend)
                          ik zou merktrouw aan toyota zijn als de garagehouder van de garage twee straten van hier (toyota in elsene) niet zelf al jaren met een porsche cayenne rijd, en hem zonder schroom op Z platen (al jaren) voor de deur zet.
                          het is hem gegund, maar daar betaal ik niet aan mee.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                            ik zou merktrouw aan toyota zijn als de garagehouder van de garage twee straten van hier (toyota in elsene) niet zelf al jaren met een porsche cayenne rijd, en hem zonder schroom op Z platen (al jaren) voor de deur zet.
                            Die mens mag toch ook een droom verwezenlijken, of niet soms? Zou voor mij no big deal zijn.
                            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                              Die mens mag toch ook een droom verwezenlijken, of niet soms? Zou voor mij no big deal zijn.

de zin ' het is hem gegund' niet gezien? tuurlijk mag die dat. maar ik ga er niet mee voor betalen. en al zeker niet onnozel belastingen ontwijken door hem bij zijn garage met z platen jaar in jaar uit ingeschreven te laten terwijl niemand er natuurlijk mee mag testen.

als je zo weinig respect hebt voor het product dat je verkoopt dat je er zelf niet in wilt rijden, prima, maar fout signaal naar mij toe , naar u blijkbaar niet, even goed! iedereen is anders

Comment

probleem is dat je als beginnende verkoper ook niet meer de tijd krijgt om je in te werken. Toen ik bij Nissan werkte, kreeg ik welgeteld 5 min op mij te "settelen" en mocht daarna al beginnen met klanten te woord te staan. Dat je dan een flater eens kan slaan, is dan ook niet raar zeker. Werk je er een maand worden je cijfers al bekeken en werd je al beoordeeld en na 3 maand lag je C4 al klaar. Na mijn ontslag heb ik op 1jaar tijd nog drie mensen de revue zien passeren. Is dan toch heel logisch dat de kwaliteit van de dienstverlening er ook achteruit op gaat.
                                Hoe dat daar precies gaat, weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik kan me daar van alles bij voorstellen. Van mij als koper hoef je in elk geval niet veel trouwheid te verwachten als de verkoper niet weet waar hij over praat. Als ik met € 50.000 de garage binnen kom en de verkoper kan niets anders dan van een blaadje de opties oplepelen en past op elke vraag die niet af te lezen is van dat blaadje...

Comment

Bij welke vzw koop jij je auto dan?

Comment

Leoncupra, heb eens naar je site gekeken en kreeg een glimlach over me. Echt wel uitnodigend voor de liefhebber. Ook kids zullen er gek van zijn. Veel succes met je bijberoep!!

Comment

de zin ' het is hem gegund' niet gezien? tuurlijk mag die dat. maar ik ga er niet mee voor betalen. en al zeker niet onnozel belastingen ontwijken door hem bij zijn garage met z platen jaar in jaar uit ingeschreven te laten terwijl niemand er natuurlijk mee mag testen.

als je zo weinig respect hebt voor het product dat je verkoopt dat je er zelf niet in wilt rijden, prima, maar fout signaal naar mij toe , naar u blijkbaar niet, even goed! iedereen is anders
                                      Dus iedere zelfstandige die iets verhandeld moet constant zijn eigen producten gebruiken? Echt zever toch, en kleinzerig. Het is door zo'n mentaliteit dat zelfstandigen bijna niet durven buitenkomen met waar ze voor gewerkt hebben. In de week met het cammionetje rondrijden, want de klanten kunnen dat niet verdragen als je met een dikke kar komt aanzetten, want daar willen ze niet voor betalen. Belachelijk. Enkel in het weekend met de Porsche dan, en hopen dat je geen klant tegenkomt. Echt bekrompen, ook al kan ik die mensen wel begrijpen, zij willen ook hun boterham blijven verdienen. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet zelfstandig
                                      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                        Dus iedere zelfstandige die iets verhandeld moet constant zijn eigen producten gebruiken? Echt zever toch, en kleinzerig. Het is door zo'n mentaliteit dat zelfstandigen bijna niet durven buitenkomen met waar ze voor gewerkt hebben. In de week met het cammionetje rondrijden, want de klanten kunnen dat niet verdragen als je met een dikke kar komt aanzetten, want daar willen ze niet voor betalen. Belachelijk. Enkel in het weekend met de Porsche dan, en hopen dat je geen klant tegenkomt. Echt bekrompen, ook al kan ik die mensen wel begrijpen, zij willen ook hun boterham blijven verdienen. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet zelfstandig
                                        ergens wel verstaanbaar dat je met je eigen product rijdt. Geef je eigenlijk wel de indruk aan je klanten dat een ander merk beter is. Had mss beter geweest dat die persoon zich een dikke lexus had gekocht.

Comment

Leoncupra, heb eens naar je site gekeken en kreeg een glimlach over me. Echt wel uitnodigend voor de liefhebber. Ook kids zullen er gek van zijn. Veel succes met je bijberoep!!
                                          Thx. We doen ons best

Comment

Working...
                                          X