Mededeling

Collapse
No announcement yet.

autoverkoper

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
    Hoe dat daar precies gaat, weet ik eerlijk gezegd niet, maar ik kan me daar van alles bij voorstellen. Van mij als koper hoef je in elk geval niet veel trouwheid te verwachten als de verkoper niet weet waar hij over praat. Als ik met € 50.000 de garage binnen kom en de verkoper kan niets anders dan van een blaadje de opties oplepelen en past op elke vraag die niet af te lezen is van dat blaadje...
    maakt het tegenwoordig nog eigenlijk veel uit dat een verkoper nog veel dient te weten? Als ik een garage binnen kom weet ik al perfect wat ik wil. Het internet is zo'n bron van informatie dat ik geen verkoper meer nodig heb, tenzij om zijn korting te geven

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
      En een wijze les die iemand me ooit heeft geleerd:

Als je van je hobby je beroep maakt, dan moet je een nieuwe hobby zoeken...
      Dat is ook de les die ik eruit geleerd heb.
      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
      BMW F10 520da 2012
      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
        Thx. We doen ons best
        Idd knappe site! Geen plannen om artikelen van peanuts toe te voegen?
        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
          maakt het tegenwoordig nog eigenlijk veel uit dat een verkoper nog veel dient te weten? Als ik een garage binnen kom weet ik al perfect wat ik wil. Het internet is zo'n bron van informatie dat ik geen verkoper meer nodig heb, tenzij om zijn korting te geven
          Toch wel. Weliswaar hebben mensen minder vragen, maar wel gerichtere vragen. Juist omdat via internet al veel te vinden is. Misschien dat ik heel ouderwets ben, maar als ik ergens 50.000 euro spendeer, wil ik wel fatsoenlijk geholpen worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Idd knappe site! Geen plannen om artikelen van peanuts toe te voegen?
            Nog niet echt tegengekomen bij mijn huidige leveranciers maar bedankt voor de tip. Zoek steeds reeksen die je niet op de gangbare webshops kan vinden ( moet echter ook wel wat traffic op zitten anders is het de moeite ook niet).

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
              Toch wel. Weliswaar hebben mensen minder vragen, maar wel gerichtere vragen. Juist omdat via internet al veel te vinden is. Misschien dat ik heel ouderwets ben, maar als ik ergens 50.000 euro spendeer, wil ik wel fatsoenlijk geholpen worden.
              wat zijn voor jou specifiek gerichte vragen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Dus iedere zelfstandige die iets verhandeld moet constant zijn eigen producten gebruiken? Echt zever toch, en kleinzerig. Het is door zo'n mentaliteit dat zelfstandigen bijna niet durven buitenkomen met waar ze voor gewerkt hebben. In de week met het cammionetje rondrijden, want de klanten kunnen dat niet verdragen als je met een dikke kar komt aanzetten, want daar willen ze niet voor betalen. Belachelijk. Enkel in het weekend met de Porsche dan, en hopen dat je geen klant tegenkomt. Echt bekrompen, ook al kan ik die mensen wel begrijpen, zij willen ook hun boterham blijven verdienen. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet zelfstandig
                als dat de reden zou zijn zou het NOG erger zijn want hoe dat jij het voorstelt heeft toyota enkel minderwaardige goedkope kutautos waar iemand die een beetje goed zijn brood verdient niet eens in wil zitten, hoe onnozel is dat?
                toyota (en lexus hoort erbij) heeft toch ook super gave, goede, luxueuze autos, en ook erg dure! koop een lexus ls, importeer de dikke lexus jeeps die je hier niet ziet, of een tundra, of landcruiser..

ongelofelijk, dat jij hier doet alsfo ik hem geen mooie wagen gun en hem wil zien afzien in een camionetje... echt treurig. is het nu zo moeilijk om een kwestie wat genuanceerder te bekijken?

Comment

Ik denk dat je de verdienste en voldoening van je huidige job wat onderschat. Verkoop is tenslotte puur commercieel, als je een sector gewoon bent waar andere waarden een rol spelen, ga je dat snel missen imo.

deze reactie van jou vond ik overigens SUPER waardevol. raar dat je bij mijn mening (die ik niemand opleg) zo kortzichtig interpreteerde.

Comment

Niet vergeten dat wij niet het makkelijkste publiek zijn voor een autoverkoper. Ik rijd sinds kort met een Jaguar XE en schrik toch een beetje van de vele reacties uit mijn omgeving. De meesten zijn eigenlijk zeer onwetend en denken dat ik de lotto gewonnen heb of een dikke promotie gekregen heb, dat terwijl ik voordien met een V70 reed, die notabene duurder was dan de Jaguar.

Dit om maar aan te geven dat ik er van overtuigd ben dat er nog zeer veel mensen zijn die een wagen koopt omdat hij bij wijze van spreken een mooie kleur heeft. Mijn vriendin wou toen we haar auto kochten (wel al enkele jaren geleden) bv een automatische airco, niet zo zeer voor de automatische airco, maar omdat dat ze "die lelijke knoppen" niet wilde.

Comment

Dus iedere zelfstandige die iets verhandeld moet constant zijn eigen producten gebruiken? Echt zever toch, en kleinzerig. Het is door zo'n mentaliteit dat zelfstandigen bijna niet durven buitenkomen met waar ze voor gewerkt hebben. In de week met het cammionetje rondrijden, want de klanten kunnen dat niet verdragen als je met een dikke kar komt aanzetten, want daar willen ze niet voor betalen. Belachelijk. Enkel in het weekend met de Porsche dan, en hopen dat je geen klant tegenkomt. Echt bekrompen, ook al kan ik die mensen wel begrijpen, zij willen ook hun boterham blijven verdienen. Voor alle duidelijkheid, ik ben niet zelfstandig
                      +1
                      Ik beoordeel een garage of gelijk welke zaak aan de verhouding tussen prijs en wat je krijgt.
                      Of die eigenaar met de winst een dikke auto koopt, of daarmee een cruise of de bahama's maakt kan me niks schelen.
                      Die kerel die zich een Porsche kan kopen, daarvan weet je dat zijn zaak goed draait, en dus meestal tevreden klanten heeft.

Ik koop eigenlijk liever bij iemand wiens zaak goed draait dan bij een sukkelaar.

Comment

je zou moeten weten hoeveel zelfstandigen/ondernemers hun Porsche/Ferrari/... niet bij hen thuis stallen, maar in de garage van hun appartement aan de kust.
                        Uit vrees van de negatieve, jaloerse reacties die ze zouden kunnen krijgen van hun klanten.
                        2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Het probleem van die Porsche is natuurlijk dat het een Toyota dealer is...

dat ligt toch een stukje gevoeliger dan laat ons zeggen een bakker, loodgieter of....

Ik vraag mij af of jullie brood zouden kopen bij een bakker die zelf z'n brood en taartjes zou kopen bij de bakker om de hoek, een beetje geloof in het eigen product mag wel.

Had die Toyota dealer nu een GT86, of een Supra of een Landcruiser V8 of om het even wat van Toyota of Lexus voor de deur staan, dan zou het probleem minder zijn in mijn ogen. Maar een Porsche om de hoek stallen (op Z platen) is natuurlijk vragen om commentaar als je een Toyota dealer bent.

En neen dit heeft niks te maken met jaloers zijn of het hem niet gunnen, maar enkel met het geloven in wat jij kan aanbieden... net zoals ik denk dat een bakker zijn eigen brood moet eten.
                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                            je zou moeten weten hoeveel zelfstandigen/ondernemers hun Porsche/Ferrari/... niet bij hen thuis stallen, maar in de garage van hun appartement aan de kust.
                            Uit vrees van de negatieve, jaloerse reacties die ze zouden kunnen krijgen van hun klanten.
                            Is toch eigenlijk een heel logische reactie van een klant. Een klant wilt altijd de beste prijs voor zijn aankoop, als je dan ziet dat jouw leverancier met een dikke porsche rijdt, is je eerste reactie toch dat hij jou teveel aanrekent, anders zou hij geen porsche kunnen kopen.
                            Toen ze bij ons op het werk bezig waren met het zoeken naar een webshopbouwer, kwam daar ook een zaakvoerder met zijn dikke Aston Martin op de parking aangereden. De eerste reactie was ook "van die moet teveel aanrekenen". (Uiteindelijk was het ook zo wel :-))

Comment

Of ze rekenen een marktconforme prijs aan voor hun diensten. Of zij daar op verdienen is niet echt relevant.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten
                                de zin ' het is hem gegund' niet gezien? tuurlijk mag die dat. maar ik ga er niet mee voor betalen. en al zeker niet onnozel belastingen ontwijken door hem bij zijn garage met z platen jaar in jaar uit ingeschreven te laten terwijl niemand er natuurlijk mee mag testen.

als je zo weinig respect hebt voor het product dat je verkoopt dat je er zelf niet in wilt rijden, prima, maar fout signaal naar mij toe , naar u blijkbaar niet, even goed! iedereen is anders
                                Als jij nu zelf eens deze tekst opnieuw leest.
                                Moet je dan niet toegeven dat jij eigenlijk een beetje jaloers bent op die garagist ?
                                Want die stoute meneer rijdt met ne Porsche en die stoute meneer zet die dan nog op Z platen zodat hij ook nog minder belastingen betaald.
                                Dus ga jij daar zeker gene oto kopen, want diene mens zou iets aan u kunnen verdienen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                  Ik koop eigenlijk liever bij iemand wiens zaak goed draait dan bij een sukkelaar.
                                  bekijk je dan elke boekhouding van alle zaken waar je koopt? Is toch ook heel kortzichtig. Ken heel veel mensen die eruit zien als sukkelaars, maar die een dik vermogen hebben en ken veel van die goed draaiende zaken die eigenlijk boven hun stand leven.

Comment

Ik weet dat de uitstraling heel erg gevoelig ligt. Als verkoper heb ik ook altijd opgelet met wat ik deed. Sommigen wisten mij wonen en hadden dan weer commentaar dat het hier groot is, anderen vonden dat dan weer leuk voor je. Merk van de kleding zoals ik al aanhaalde was ook zoiets. Onze privewagen, ook zoiets... Is echt wel op de toppen van je tenen lopen soms.

Comment

Mij interesseert het totaal niet hoe de verkoper er uit ziet , welke auto hij heeft , waar hij woont en welke uitstraling hij heeft. Wat mij wel interesseert is de uiteindelijke nettoprijs.

Comment

Dat is niet bij iedereen zo... Voor de ene moet je iets uitstralen, voor de andere mag je niets hebben. Mensen zitten soms raar ineen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Dat is niet bij iedereen zo... Voor de ene moet je iets uitstralen, voor de andere mag je niets hebben. Mensen zitten soms raar ineen
                                          er zou eigenlijk een standbeeld moeten worden geplaatst voor verkopers:, we moeten zo afzien met onze medemens, altijd beleefd zijn , ja meneer, nee meneer, natuurlijk meneer, ... Terwijl ge eigenlijk bedoelt " nee stomme kloot", we moeten ons gedragen als kameleons: vandaag in pak, morgen in jeans,... vandaag de uitstraling van george clooney, de dag erachter van filip Geubels, ...

Comment

Working...
                                          X