Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zorgen over toenemende diefstal van auto-onderdelen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zorgen over toenemende diefstal van auto-onderdelen

Dieven richten steeds meer schade aan door auto-onderdelen zoals sturen, wielen, airbags en navigatiesystemen te stelen. Niet alleen dealers zijn de klos, ook particulieren worden steeds vaker getroffen. De pakkans is klein, de schade loopt op tot 300 à 400 miljoen euro per jaar.

Als de 58-jarige Hans Koning maandagochtend instapt in zijn fonkelnieuwe BMW 320 is hij wel even flink verbouwereerd. ,,Van buiten zag je niets, maar binnen zag ik ineens dat het hele stuur weg was. Zeker als je de auto pas 10 dagen hebt, hij nog nieuw ruikt en je op het punt staat om naar je werk te rijden, sta je wel heel raar te kijken.''

Brancheorganisatie BOVAG, stichting Verzekeraars Bestrijden Voertuigcriminaliteit en verzekeraar Bovemij zien met lede ogen aan dat de diefstal van auto-onderdelen hand over hand toeneemt. Volgens directeur Wouter Verkerk van Verzekeraars Bestrijden Voertuigcriminaliteit bedraagt de schade nu al tussen de 300 à 400 miljoen euro per jaar.

,,Het gaat in golven en op dit moment is het weer helemaal raak. Elke dag is er wel iemand aan de beurt.'' Verkerk beschrijft dat auto's soms in 'een soort van militaire operatie' worden gestript. ,,Als autobedrijven maatregelen treffen tegen diefstal, verleggen de daders hun terrein naar Vinex-wijken.''

En dan vind je 'm zo terug...

Comment

Comment

Bovenstaande foto komt uit de krant. Zo trof iemand z'n auto 's ochtends aan. Een bekende van me zag van de week dat de voorruit in was gegooid. Wilde woedend naar de garage rijden om de ruit te laten vervangen, maar kreeg de auto niet in gang. Op de motor na bleek de auto zo ongeveer compleet gestript te zijn van onderdelen.

Ik heb het zelf twee keer gehad met een VW Golf, de airbags eruit. Mijn ouders hebben het al 4 of 5 keer gehad, waarvan drie keer dit jaar al.

Comment

Zorgen over toenemende diefstal van auto-onderdelen

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
          Bovenstaande foto komt uit de krant. Zo trof iemand z'n auto 's ochtends aan. Een bekende van me zag van de week dat de voorruit in was gegooid. Wilde woedend naar de garage rijden om de ruit te laten vervangen, maar kreeg de auto niet in gang. Op de motor na bleek de auto zo ongeveer compleet gestript te zijn van onderdelen.

Ik heb het zelf twee keer gehad met een VW Golf, de airbags eruit. Mijn ouders hebben het al 4 of 5 keer gehad, waarvan drie keer dit jaar al.
          Zijn dat auto's die afgelegen staan of midden in een stad ??

In elk geval als je geen omnium hebt maar zelfs dan zit je nog met een franchise)
          previous : BMW 320D E90, Peugeot 207
          current : BMW 330D F30

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door germinal Bekijk Berichten
            Zijn dat auto's die afgelegen staan of midden in een stad ??

In elk geval als je geen omnium hebt maar zelfs dan zit je nog met een franchise)
            In de stad. Nou ja, een wat grotere plaats zeg maar en dan in een woonwijk. Geen binnenstad Antwerpen of Brussel, maar ook geen achteraf landweggetje buiten de bebouwde kom van Grasheide of zo. Auto's stonden ook op een van de straat bereikbare en zichtbare oprit.

Met 'n omnium met franchise, kost het nog geld. Nog even afgezien van het gedoe dat je er mee hebt en de vraag of je uiteindelijk helemaal schadeloos gesteld gaat worden door de verzekeringsmaatschappij.

Comment

Het zijn niet alleen auto's..

HLN - Het Laatste Nieuws - Volg het nieuws op de nr1 nieuwssite in België, HLN.be brengt je het allerlaatste nieuws 24/24 en 7/7, uit binnen - en buitenland, evenals dichtbij met nieuws uit je eigen regio.

2006 Alfa Romeo SW 1.9 JTD http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...156-sw-1-9-jtd
              2012 Renault Megane Coupe 1.2 Tce GT line
              2018 Volvo V60 D3 Momentum aut. http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...60-d3-r-design

Comment

Die vrachtwagen is al van een tijd geleden hé.
                Daarna niet veel meer gehoord over gestripte of gestolen trucks.
                den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Iets anders, maar ongeveer hetzelfde. Daarstraks reed iemand mijn zijspiegel eraf. Om nu naar een officiële handelaar te gaan.. :/ Iemand ervaring met auto-onderdelen? Ik vond "DCBB2" als coupon en die hun prijzen vallen prima mee, iemand al gebruikt?

Geen idee waar je deftige onderdelen vindt zonder dat het een fortuin moet kosten..

Comment

Pikt u ene, dan past het al helemaal in dit topic :-D

Comment

De spiegel van mijn zoon werd ook afgereden, enkel de kap en ingebouwde pinker was defect. Glas en mechanisme was niet kapot.

Bij VW ging dat al snel 250€ kosten (volledig nieuwe spiegel).
                      Via autoonderdelen enkel de kap met pinker besteld voor 15€ + 4€ verzendkosten. 2 schroefjes en het zat er op.

Comment

Working...
                      X