Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Video: Agent filmt straatrace op A12

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
    http://wegcode.be/wetteksten/secties/kb/graden/487-art4

Dat sommigen dit nog ok vinden, soms lijkt dit een puberforum.

Nogmaals, ik zie dagelijks zottere dingen op de baan waar geen haan naar kraait, peanuts met wat dit voorval is.
    Ook kan je wel verwachten van een Autoforum dat er hier mensen zitten die dit wel appreciëren, toch dit soort onschuldige dingen. Je hebt voor en tegenstanders.

Comment

Het is niet omdat er geen ongelukken gebeuren dat het niet strafbaar is.
      In groep auto's hinderen en tegen elkaar racen, in combinatie met onaangepaste snelheid is voldoende om tot gevaarlijke situaties te kunnen leiden.
      Ik ben het volledig eens met je hoor. Maar gezien de omstandigheden in dit specifieke geval, vind ik het allemaal nog vrij goed meevallen wat gevaarlijke toestanden betreft.

Op een zaterdag via de A12 naar de Ikea in Wilrijk rijden, dan zie ik andere toestanden hoor. En dat zijn dan zogezegd geen straatracers.

Comment

Onbegrijpelijk inderdaad dat wegpiraten hier nog respect verdienen.
        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
          Nogmaals, ik zie dagelijks zottere dingen op de baan waar geen haan naar kraait, peanuts met wat dit voorval is.
          Ook kan je wel verwachten van een Autoforum dat er hier mensen zitten die dit wel appreciëren, toch dit soort onschuldige dingen. Je hebt voor en tegenstanders.
          Er is een verschil tussen het begrijpen, appreciëren of zelfs het zelf doen en het wettelijk toegelaten zijn of zelfs maatschappelijk wenselijk zijn
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ik ben het volledig eens met je hoor. Maar gezien de omstandigheden in dit specifieke geval, vind ik het allemaal nog vrij goed meevallen wat gevaarlijke toestanden betreft.

Op een zaterdag via de A12 naar de Ikea in Wilrijk rijden, dan zie ik andere toestanden hoor. En dat zijn dan zogezegd geen straatracers.
            Zoiets geeft ook een bijzonder onaangenaam gevoel voor de overige bestuurders. Enerzijds de bestuurders die door dit groepje tot vertragen worden gedwongen, en anderzijds de bestuurders verderop, die plots dit groepje auto's langs alle kanten voor en tussen zich ziet rijden, met alle gevaar vandien.

Dit geeft een zeer onveilig gevoel, en wat mij betreft zie ik geen reden dit te minimaliseren. Dit is onvolwassen haantjesgedrag.

Ik vind de A12 zowiezo geen aangename baan. Het idee alleen al, een autostrade met verkeerslichten, want dat is het uiteindelijk, van heel snel, naar stilstand, dat daar nog geen fundamentele wijziging is aan gebeurd..

Comment

Zoiets geeft ook een bijzonder onaangenaam gevoel voor de overige bestuurders. Enerzijds de bestuurders die door dit groepje tot vertragen worden gedwongen, en anderzijds de bestuurders verderop, die plots dit groepje auto's langs alle kanten voor en tussen zich ziet rijden, met alle gevaar vandaan.

Dit geeft een zeer onveilig gevoel, en wat mij betreft zie ik geen reden dit te minimaliseren.

Ik vind de A12 zowiezo geen aangename baan. Het idee alleen al, een autostrade met verkeerslichten, want dat is het uiteindelijk, van heel snel, naar stilstand, dat daar nog geen fundamentele wijziging is aan gebeurd..
              En de E313, en de ring rond Antwerpen, en,. en,... .

Enfin, ik zal dat openbaar gooien van lichte mistoestanden in het verkeer met dashcams en smartphones nooit begrijpen. Zoals dit ook weer, wat een opgeklopt gedoe weer. Er zijn er zelfs bij die zelf voor flikje gaan spelen, belachelijke overtredingen filmen en het filmpje vervolgens opsturen naar de echte flikken. Met wat ben je dan toch in godsnaam bezig?? Van een verzuring gesproken.

Comment

Op zich heb ik nergens een aanwijzing naar de motieven van de kerel die gefilmd heeft. Ik zie ook niet dat hij zelf ergens in de fout gaat.

Hij is flik, dit is uiteindelijk ook zijn werk, en stelt dit vast met een eigen dashcam, wat zijn goed recht is om er een te hebben. Ik lees ook nergens dat hij dit in een compilatie op youtube gezet heeft om te tonen hoe anderen slecht rijden, noch op facebook geplaatst met commentaar etc. Ik vermoed dat dit op een andere manier tot bij VTM is geraakt.

In dit concrete geval lijkt me dit dus een pure registratie van wat er is gebeurd, dus heb ik er ook geen probleem mee.

Comment

Enfin, ik zal dat openbaar gooien van lichte mistoestanden in het verkeer met dashcams en smartphones nooit begrijpen. Zoals dit ook weer, wat een opgeklopt gedoe weer. Er zijn er zelfs bij die zelf voor flikje gaan spelen, belachelijke overtredingen filmen en het filmpje vervolgens opsturen naar de echte flikken. Met wat ben je dan toch in godsnaam bezig?? Van een verzuring gesproken.
                  Gedeeltelijk akkoord wat je schrijft, anderzijds vind ik dat alle middelen goed zijn om zotten uit het verkeer te halen want die horen daar niet thuis. De talrijke drama's dagelijks met sommige van die gasten bewijzen dat. Elk verkeersslachtoffer is er 1 te veel, en al zeker als dat is door toedoen van zo'n cowboy.
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    Gedeeltelijk akkoord wat je schrijft, anderzijds vind ik dat alle middelen goed zijn om zotten uit het verkeer te halen want die horen daar niet thuis. De talrijke drama's dagelijks met sommige van die gasten bewijzen dat. Elk verkeersslachtoffer is er 1 te veel, en al zeker als dat is door toedoen van zo'n cowboy.
                    Je hebt filmpjes al die van Curd V. met z'n M3, en je hebt filmpjes als deze. Toch een wezenlijk verschil denk ik dan.

Enfin, iedereen zijn mening over zulke zaken. Ik persoonlijk vind het gewoon spijtig dat jan en alleman tegenwoordig voor flikje gaat spelen en lekker gaat klikken.

Comment

Weer allemaal te reduceren naar veel te veel volk met veel te veel auto's op een veel te kleine oppervlakte hier in Vlaanderen.
                      2.0 JTDm

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                        Weer allemaal te reduceren naar veel te veel volk met veel te veel auto's op een veel te kleine oppervlakte hier in Vlaanderen.
                        Ook waar! Ik denk er net aan dat ik mijn leaseslet nog moet gaan kiezen, dan hebben we er al 3 in de familie, rijden om te rijden zeker?

Comment

Deze keer ben ik het volledig met u eens Jakkel .

Comment

Je hebt filmpjes al die van Curd V. met z'n M3, en je hebt filmpjes als deze. Toch een wezenlijk verschil denk ik dan.

Enfin, iedereen zijn mening over zulke zaken. Ik persoonlijk vind het gewoon spijtig dat jan en alleman tegenwoordig voor flikje gaat spelen en lekker gaat klikken.
                            Ik lees nergens dat hij dit online geplaatst heeft.

Volgens mij heeft hij dit rechtstreeks aan zijn oversten overgemaakt. Dit lijkt me correct, en totaal anders dan de meeste dashcamfilmpjes die wel online worden geplaatst, zoals dat van CurdV, wat een volledig fiasco was.

Comment

Ik lees nergens dat hij dit online geplaatst heeft.

Volgens mij heeft hij dit rechtstreeks aan zijn oversten overgemaakt.
                              Ook al heeft hij het aan z'n oversten doorgegeven en hebben die het dan misschien nog via via online gegooid of laten gooien. Het eindresultaat is hetzelfde hé. Hij heeft de beelden verspreid, daar komt het op neer.

Comment

Ook al heeft hij het aan z'n oversten doorgegeven en hebben die het dan misschien nog via via online gegooid of laten gooien. Het eindresultaat is hetzelfde hé. Hij heeft de beelden verspreid, daar komt het op neer.
                                Als hij het overhandigt om het te onderzoeken, heeft hij zijn plicht gedaan. Hij is niet verantwoordelijk voor wat er nadien gebeurt, en dat is maar normaal ook, anders zou niemand nog aangifte doen bij de politie. Het is ook mogelijk dat het parket dit bewust aan de nieuwszenders heeft doorgegeven, om aan het publiek te tonen dat zoiets niet kan.

Bij gebrek aan andere informatie zie ik dus niet wat het probleem is, in dit geval.

Comment

Als hij het overhandigt om het te onderzoeken, heeft hij zijn plicht gedaan. Hij is niet verantwoordelijk voor wat er nadien gebeurt, en dat is maar normaal ook, anders zou niemand nog aangifte doen bij de politie. Het is ook mogelijk dat het parket dit bewust aan de nieuwszenders heeft doorgegeven, om aan het publiek te tonen dat zoiets niet kan.

Bij gebrek aan andere informatie zie ik dus niet wat het probleem is, in dit geval.
                                  Ik heb respect voor uw mening, ik deel ze gewoon niet.

Dit is zuiver spektakel en sensatie voor de media (VTM nieuws zeker?), want het is een straatrace!! Terwijl ik op de ring van Antwerpen rij, ik elke 3 minuten dingen zie van mama's en papa's die erger kunnen aflopen. Dat onze flik in z'n vrije uren persé wilt filmen, dat 'm dan ook maar al het beeldmateriaal van die papa's en mama's op een doordeweekse dag op de autosnelwegen rond Antwerpen eens overmaakt aan z'n oversten. Het VTM nieuws gaat elke dag lang gaan duren hoor.
                                  Last edited by Jakkel; 15/03/2016, 13:19.

Comment

Klopt, ik persoonlijk vind dit peanuts.

Comment

Lijkt mij niet het juiste artikel te zijn. Misschien 2 en 7 maar volgens de beelden is dat voor mij voor interpretatie vatbaar.
                                      Zoals eerder al geschreven en door andere hier al veel beter omschreven, het lijkt mij allemaal vrij onschuldig, wel een beetje dom van hen maar zie op mijn dagelijkse tripjes 1000 x ergere dingen dan dit hoor en heel lang/ver zal dat niet geduurd hebben.
                                      Ik zie ze soms wel degelijk straatraces houden op het kleine parallelbaantje even verder dan de Carré richting kruispunt Londerzeel/Duvel. Dat zijn straatraces.
                                      Laatst hebben ze er trouwens zo nog een paar uit de gracht gaan trekken.
                                      Beetje sensatie beluste flik lijkt mij en als hij het zo erg vond, waarom zou die dat dan niet met een PV bekrachtigen? (Wat we niet zeker weten natuurlijk).

Send from somewhere, used Tapatalk.
                                      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Vind er niks gevaarlijk aan , bellen of sms'sen achter het stuur is veel gevaarlijker dan een beetje optrekken tegen elkaar.....

Comment

Grappig dat iedereen dit hier super erg vindt. Het is alleen jammer van die Ibiza's en Golfjes, anders best cool.

#ripautoforum

Comment

Working...
                                          X