Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Online auto taxeren en verkopen verstandig?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Online auto taxeren en verkopen verstandig?

Dag mensen,

Zijn hier mensen die ervaring hebben met het online taxeren en verkopen van auto's. Er zijn inmiddels aardig wat websites actief binnen België die dit aanbieden en het internet staat vol met recensies. Echter weet ik uit ervaring dat deze recensies niet altijd te vertrouwen zijn dus ik ben benieuwd naar directe ervaringen van de kenners op dit forum.

Merci!

Niemand? Ik ga vanavond een poging wagen op www.wijkopenautos.be. Iemand tips?

Comment

Ok net even mijn tarrotkaarten erbij gehaald.

Ze gaan je echt een mooi bod doen.
      Dan moet je ergens je auto laten "keuren" en gaan ze een veel lager bod geven.

Of je hebt ook het systeem dat je auto aangeboden gaat worden aan een hoop handelaren.
      Een van die handelaren gaat dan een bod doen op je auto(via hun eigen interne systeem), als je daarop toezegt dan mag je uw auto niet meer aan iemand anders verkopen.
      Nee je moet op het tijdstip dat het die handelaar uitkomt thuis zijn en die gaat dan een veel lager bod geven voor je auto.
      Verkoop je uw auto in tussentijd dan krijg je een boete omdat je contractbreuk gepleegd hebt.
      Ze nemen uw telefoongesprekken op.

Ga naar de auto opkoper om de hoek, dat zijn ook vriendelijke mensen die je evenveel gaan geven zonder wat marketing saus of je met een vislijntje voor een hoog bod laten opdraven.

Ik heb uit eerste hand ervaring met die mannen.
      Het kan goed gaan als je gewoon van je auto af wil.
      Maar als je een ietwat deftig bod wil dat zijn betere opties.

Comment

Doen ! ... lijkt me héél verstandig ! ...

Comment

Is alleen nuttig voor een wrak of oud krel te verkopen voor een habbekrats. Of als ge geen nagel meer hebt om aan u kont te krabben en dringend centen nodig hebt.

Heb het uit nieuwsgierigheid eens gedaan en verschil tussen online bod en reële prijs die ze aanbieden is groot.
          Last edited by David67; 25/03/2016, 01:54.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door icevolvo Bekijk Berichten
            Ok net even mijn tarrotkaarten erbij gehaald.
            Ze nemen uw telefoongesprekken op.
            Volledig illegaal en als je ze daarmee kan pakken een serieus proces aan hun been. Dit is een inbreuk op uw privacy.

Die reviews worden idd vaak betalend aangevraagd, dat is tegenwoordig een groot probleem. Er zit daar een hele business achter net zoals bij Facebook likes bvb. Meestal click farms in India of server bots die automatisch posts aanmaken op review sites. Zeer onethisch, beschamend en verknoeit het voor diegenen die wel eerlijk willen handelen.

Die taxeringswebsites zijn er om geld te verdienen: lees goed de algemene voorwaarden en kleine lettertjes vooraleer daar iets te bevestigen.

Comment

beste, geloof niet wat men hier allemaal lult. wijkopenautos is zeer betrouwbaar. heb al 12 wagens zo verkocht zonder problemen en aan een aanvaardbaar bedrag. de meesten op dit forum denken dat ze met een "one of a kind" wagen rijden en verwachten dan een belachelijk hoge prijs van hun wagen terwijl je zelf nog geen 500 euro zou geven voor die wrakken hier.

Comment

17000€ voor een Mazda 6 2.2 Sportline Automaat met 20k op de teller en een goede 2j oud ???

Als gij dat een goede prijs vindt. Die is toch voor een pak meer gegaan terwijl ze me ervan probeerden te overtuigen dat die niet meer waard was. Heb eens goed gelachen en ben vertrokken.

Comment

In 2010 toen ik mijn Saxo verkocht heb ook eens voor de lol getest.
                  Auto van 12 jaar oud met 60.000 km, bod van die mannen was 150 euro
                  Laagste bod van mensen die komen kijken zijn was 800 euro.
                  Auto is uiteindelijk verkocht voor meer dan het tienvoudige van het bod van die onnozelaars.
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

Comment

Auto verkocht en toch nog voor een aardige prijs moet ik zeggen. Erg tevreden dus.

Deze mag wel dicht!

Comment

@Carlion: geef dan eens details hé. Kan zijn dat je tevreden was, maar toch nog te goedkoop verkocht hebt.

@knight-rider: misschien was de onnozelaar wel degene die 1500€ betaalt voor zo'n krel. Een handelaar kan in principe niks doen met een auto van 10jaar oud, want die moet garantie geven. Die auto was enkel goed voor export, en als er daar nog een extra persoon geld op moet verdienen, dan snap ik wel dat ze daar maar 150€ voor bieden.
                      Het staat je toch vrij om hun bod niet aan te nemen dacht ik.

Feit is, ze maken het de verkoper makkelijk. Je krijgt bijna altijd een bod, en uiteraard nemen ze nog een marge, anders bestond die firma niet meer...

Comment

Working...
                      X