Mededeling

Collapse
No announcement yet.

transitplaten nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• transitplaten nederland

Weet er iemand hoe transitplaten van Nederland eruit zien en hoe lang deze geldig zijn ?

Zwarte letters op witte achtergrond, meestal met kleefletters maar soms ook handgeschreven met zwarte stift.

Geldigheid = 14 dagen.

Comment

krijg je mee bij de RDW als je de wagen gaat uitschrijven (normaal doet vorige eigenaar dat)
      Let wel, zijn in principe enkel maar geldig tot aan de grens en niet in België...
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

Comment

Inderaad, wit op zwarte achtergrond. Vorige keer had ik geperste en zelf het duplicaat in de winkel waar de tijd al 50jaar stil stond, waren ook volle metalen voor een prikje

Edit: winkeltje waar ik duplicaat gaan halen ben http://www.koetshoogkerk.nl/ , echt niet normaal. Was met schoonbroer en we hebben daar alletwee staan rondkijken hoe gedateerd iets kan zijn.
        Last edited by ; 19/03/2016, 17:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
          Zwarte letters op witte achtergrond, meestal met kleefletters maar soms ook handgeschreven met zwarte stift.

Geldigheid = 14 dagen.
          14 dagen ?
          Ik wil volgende week mn wagen gaan halen en de handelaar zei me dat hij deze zal aanvragen en dat die 7 dagen geldig is en in principe enkel om van A naar B te rijden. Dus van bij hun tot thuis.

kunnen zij dat zelf kiezen hoe lang deze geldig is ?
          Zij moeten er misschien anders meer voor betalen ?

Comment

Leveren ze zo'n bolide niet aan huis dan?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door duckman Bekijk Berichten
              14 dagen ?
              Nederlandse transitplaten ("uitvoerkenteken") zijn 14 dagen geldig en zijn enkel geldig in Nederland. Indien de handelaar niet voor een verzekering zorgt, zal je daar zelf voor moeten zorgen.

Comment

14 dagen ?
                Ik wil volgende week mn wagen gaan halen en de handelaar zei me dat hij deze zal aanvragen en dat die 7 dagen geldig is en in principe enkel om van A naar B te rijden. Dus van bij hun tot thuis.

kunnen zij dat zelf kiezen hoe lang deze geldig is ?
                Zij moeten er misschien anders meer voor betalen ?
                14dagen geldig en binnen die 14dagen mag je inderdaad 1X van punt A (garage) naar punt B(home) rijden.

Ik deed het anders
                -Punt A (garage) eindhoven
                -Punt B (douane hasselt)
                -Punt C Dieteren Brussel voor gelijkvormigheidsattest
                -Punt D Keuring ovl
                -Punt E home

en dat allemaal op een dag!
                En geldig of niet hier hangt er vanaf hoe de klak van de flik staat, maar over het algemeen laten ze u wel door.
                Zorg gewoon dat je verzekering geldig is in BE (duurste boete)
                Polo 6n 1.4

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                  Leveren ze zo'n bolide niet aan huis dan?
                  Jawel, dat kon ik ook doen, maar ik wil m zelf gaan afhalen. de eerste rit naar huis is ook een beleving op zich.

ivm verzekering ben ik er mee bezig, want ik wil het alleen doen als ik full omnium kan krijgen wat in principe niet kan op transitplaten. Vandaar verzekering op chassisnr wat wel mogelijk is.
                  Last edited by ; 19/03/2016, 21:39.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door verbatim2 Bekijk Berichten
                    14dagen geldig en binnen die 14dagen mag je inderdaad 1X van punt A (garage) naar punt B(home) rijden.

Ik deed het anders
                    -Punt A (garage) eindhoven
                    -Punt B (douane hasselt)
                    -Punt C Dieteren Brussel voor gelijkvormigheidsattest
                    -Punt D Keuring ovl
                    -Punt E home

en dat allemaal op een dag!
                    En geldig of niet hier hangt er vanaf hoe de klak van de flik staat, maar over het algemeen laten ze u wel door.
                    Zorg gewoon dat je verzekering geldig is in BE (duurste boete)
                    Allemaal op 1 dag ? Jawadde.
                    ik wil m zaterdag gaan halen als het goed weer is en dan zondag eens bij wat familie en vrienden passeren.

Comment

Ik heb mijn mx5 ook in NL gekocht, en ik heb 14dagen rondgereden met de Transit platen.
                      Op het groene verzekeringspapier staat in welke landen deze verzekering geldig is. Juist gelijk op andere verzekeringspapieren, dus ik zou niet weten waarom je er enkel mee tot aan de grens moogt rijden?

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
                      Mazda MX-5 NA
                      Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Allemaal op 1 dag ? Jawadde.
                        ik wil m zaterdag gaan halen als het goed weer is en dan zondag eens bij wat familie en vrienden passeren.
                        Ik zou het nu niet gaan zoeken als het niet moet, het is verleidelijk maar toch beter even wachten op je Be platen. Moest het nu met een oude benz zijn maar ferrari valt sowizo op.
                        Als je zondag zou rijden geen BE keuring en geen douane vignet, met dat in de hand sta je al beter in je schoenen.
                        Polo 6n 1.4

Comment

heb mijn auto die ik in Nederland gekocht heb toch ook mooi netjes laten afleveren thuis (néé het is géén Ferrari, belange niet) maar waarom risico's lopen als't ook anders kan...

Comment

Jawel, dat kon ik ook doen, maar ik wil m zelf gaan afhalen. de eerste rit naar huis is ook een beleving op zich.

ivm verzekering ben ik er mee bezig, want ik wil het alleen doen als ik full omnium kan krijgen wat in principe niet kan op transitplaten. Vandaar verzekering op chassisnr wat wel mogelijk is.
                            Dat mag natuurlijk!
                            Ik denk alleen dat je dat niet gaat geregeld krijgen voor een wagen die nog niet is ingevoerd op transitplaten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten

Geldigheid = 14 dagen.
                              Als op de wagen die je koopt nog APK zit mag je dezelfde nummerplaat (na)maken en gebruiken die er op de auto hing.
                              Dus gewoon een witte plaat met handgechreven cijfers en letters van de nummerplaat die er op de auto hing.
                              Dit is de goedkoopste oplossing en volledig (in Nederland) wettelijk ok !

Heb dit zelf al gedaan en gewoon de verzekering voor 1 dag op de chassisnummer gezet van de wagen die ik in Nederland heb gekocht.

Zoals packard zeg mag je in Belgie NIET met die nummerplaat rijden, ben ik zelf nog gaan navragen bij de politie.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                                ik zou niet weten waarom je er enkel mee tot aan de grens moogt rijden?
                                Nogal simpel, omdat je er in België niet mag mee rijden Is ook voor de gele Duitse kentekens zo

Je kunt altijd geluk hebben dat het niet opgemerkt wordt of dat een tamme flik het laat passeren maar er zijn voorbeelden genoeg (ook hier op het forum) van gasten die last hebben gehad met de arm der wet door transitplaten
                                MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik had een export kenteken gehaald bij de vwe in het station in NL.

Dit heb ik teruggevonden via Google:

""*De toestemming voor het rijden over de weg is maximaal 14 dagen geldig. De bestuurder heeft dus maximaal 14 dagen de tijd om het voertuig al rijdende te transporteren naar het land van bestemming.""

Als ik er aan denk maak ik morgen een foto van mijn groene kaart van de vwe

Mazda MX-5 NA
                                  Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Voila, foto's van mijn groene kaart van een maand geleden.

Mazda MX-5 NA
                                    Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Als de kentekenregistratie bij de RDW is beëindigd in verband met uitvoer, dan mag u niet meer met het voertuig op de openbare weg rijden.

RDW gaf tot 1 januari 2014 voor voertuigen die werden uitgevoerd een speciaal uitvoerkenteken af. Vanaf 1 januari 2014 is hiervoor het papieren kentekenbewijs deel II voor uitvoer in de plaats gekomen. Dit kenteken moet u op witte platen (of wit karton) met zwarte cijfers en letters op het voertuig voeren en is alleen geldig in Nederland.

Na aanmelding voor uitvoer mag een voertuig nog maximaal 14 dagen in Nederland op de openbare weg rijden, maar niet langer dan de APK geldig is. Als de APK niet meer geldig is mag u niet meer met het voertuig rijden.
                                      Bron: rdw.nl

Je verzekering mag dan wel geldig zijn, je inschrijving is dat niet.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
                                        Nogal simpel, omdat je er in België niet mag mee rijden Is ook voor de gele Duitse kentekens zo

Je kunt altijd geluk hebben dat het niet opgemerkt wordt of dat een tamme flik het laat passeren maar er zijn voorbeelden genoeg (ook hier op het forum) van gasten die last hebben gehad met de arm der wet door transitplaten
                                        Correct, ik ben er zo ene!
                                        Gelukkig geen boete gehad (verzekering was in orde), wel een waarschuwing, ik mocht enkel nog via de kortste weg van en naar de keuring rijden, ze zijn me toen zelfs een tijdje gevolgd

Oorspronkelijk geplaatst door HIM-250 Bekijk Berichten
                                        Ik had een export kenteken gehaald bij de vwe in het station in NL.

Dit heb ik teruggevonden via Google:

""*De toestemming voor het rijden over de weg is maximaal 14 dagen geldig. De bestuurder heeft dus maximaal 14 dagen de tijd om het voertuig al rijdende te transporteren naar het land van bestemming.""

Je snapt het precies niet,
                                        Het gaat er niet om of die verzekerd is (lijkt me nogal normaal), wel dat je met die platen enkel tot aan de grens mag mee rijden maar niet meer in België.

OK, het is bij u blijkbaar 'gelukt', proficiat daarmee, maar om dat nu aan te raden aan anderen zou ik toch niet direct doen....

Comment

Working...
                                        X