Mededeling

Collapse
No announcement yet.

transitplaten nederland

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
    krijg je mee bij de RDW als je de wagen gaat uitschrijven (normaal doet vorige eigenaar dat)
    Let wel, zijn in principe enkel maar geldig tot aan de grens en niet in België...
    Krijg je niet van het RDW, of toch niet verzekerd.

Ga best naar een Travelex kantoor hiervoor, voor de platen moet een aparte verzekering afgesloten worden. Kost rond de 80 EUR dacht ik.
    Je mag ook binnen België verplaatsen, maar best alleen naar huis/garage/keuring. Ik weet niet in hoeverre andere verplaatsingen verboden zijn.
    Zelf toch al twee controles doorstaan met Nederlandse transitplaten (privé verplaatsing).
    Last edited by ; 21/03/2016, 12:31.

Comment

Nope, je mag je hiermee niet in België verplaatsen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Nope, je mag je hiermee niet in België verplaatsen.
        Dan heb ik al veel geluk gehad, of waren de agenten niet op de hoogte.

Omdat dit me eerlijk gezegd onwaarschijnlijk lijkt, ga ik even een mail sturen naar een aantal instanties.
        Last edited by ; 21/03/2016, 12:37.

Comment

Vooral bij de lokale politie zijn er velen niet op de hoogte, dat klopt.
          Overpelt is nu ook wel vlakbij NL, dat scheelt ook

Comment

Ja, blijkbaar heb ik dan geluk gehad.

Mij leek het logisch dat je met export kentekens naar huis mocht rijden.
            Export, en maar tot aan de grens mogen rijden lijkt me zo raar. Maar je kan gelijk hebben hoor.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
            Mazda MX-5 NA
            Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door FvDm Bekijk Berichten
              Vooral bij de lokale politie zijn er velen niet op de hoogte, dat klopt.
              Overpelt is nu ook wel vlakbij NL, dat scheelt ook
              Een keer ook een controle tegengekomen richting Hasselt, serieus uit de richting en ze waren nog een week geldig.
              Ze hebben gewoon gekeken of de platen geldig verzekerd waren.

Soit, als ik een mail terug krijg post ik het hier meteen want nu ben ik ook wel benieuwd..

Ik ga er trouwens ook altijd mee keuren en dat is ook nooit een probleem geweest.

Comment

Er zijn dus nog al gemengde ervaringen met de Transit platen precies :-)

Verstuurd vanaf mijn Nexus 5 met Tapatalk
                Mazda MX-5 NA
                Saab 9-3 TTID Aero

Comment

Het is inderdaad precies nog niet echt een uitgemaakte zaak.
                  Nu, ik heb wel al gezegd tegen m'n verzekeringsagent dat ik niet een gewone verzekering wil, want dat kost idd mss maar een 50 euro ofzo, maar
                  dan ben ik enkel verzekerd voor anderen.
                  Ik heb ook gezegd dat ik geen enkel risico wil lopen dat als ik ermee naar huis rij en ik zou m per ongeluk per total rijden onderweg naar huis, dan wil ik m wel
                  volledig terugbetaald krijgen.

Comment

Veilig in België geraakt ?

Comment

Vandaag de eerste mail terug gekregen betreffende transitplaten.
                      Ermee keuren mag sowieso.
                      Privéverplaatsingen doe je er best niet mee, maar of het verboden is krijg ik geen duidelijk antwoord op.

Comment

Wel, mijn bod op een motor die volgend jaar oldtimer is, werd aanvaard. Om deze te vinden ging ik naar een site in NL.
                        Nu ben ook ik op zoek naar info over transitplaten. Het Belgische ecc heeft een brochure in pdf waarin duidelijk staat dat transitplaten in de hele Europese unie mogen gebruikt worden om van Nederland naar België te rijden. In Nederland heet dat een doorvoerplaat.
                        Een uitvoerkenteken is enkel geldig tot de grens. Dus ik vermoed dat zeer vaak de verkeerde platen werden gevraagd, of geleverd bij het RDW, gezien de vele problemen die op dit forum blijken te bestaan???
                        Uw rechten als consument stoppen niet aan de grens. Schakel ECC België in voor gratis advies en bemiddeling.

Maar het misverstand lijkt me bij de RDW te zitten bij sommige forumleden hier.
                        Een uitvoerkenteken is geldig in Nederland, en dit tot aan de grens. De forumleden die even op de koffie mogen hebben warschijnlijk deze plaat gebruikt.
                        Een doorvoerkenteken is geldig in heel Europa. Er is wel een groot nadeel om een doorvoerkenteken te verkrijgen. Je kan enkel een bedrijf machtigen om dit in jouw naam te regelen middels deze pdf
                        Dus een voertuig importeren dat je koopt van een particulier id moeilijk. Dan heb je een aanhangwagentje nodig, of een vervoerbedrijfje. Want een particulier kan geen bedrijfsnaam en btw nummer invullen.

Je leest dit alles hier

PS: net even gelezen. Een uitvoerplaat is wit, en mag ook op wit karton met zwarte stift. Exact zoals hier op het forum wordt beschreven. Deze is enkel in Nederland geldig. Wel een misleidende naam, uitvoer lijkt te duiden op "buiten Nederland", maar dat is dus niet zo.
                        Last edited by ; 13/05/2016, 01:22.

Comment

Dit is een reactie die ik op 14 Mei ontving vanuit Nederland, en is een snelle en eenvoudige optie. Vraag dit altijd wanneer je een voertuig te koop ziet over de Grens.
                          in nederland blijft de plaat bij de motor op het moment dat de motor verkocht is krijg ik een vrijwaring als je dan gelijk naar belgie rijdt heb je gewoon een kentekenplaat

Comment

Is het bij een motor niet gemakkelijker om die gewoon te gaan halen met een remorkske?
                            Zal u veel tijd, moeite en waarschijnlijk ook kosten besparen.

Comment

Een remorkske kan ik lenen, een goee collega gaat regelmatig naar Frankrijk met zijn motor daar op om een weekeindje te racen op circuit. Maar ik heb geen zin een trekhaak te monteren op de wagen. En liefst van al koop ik mijn motor in België ook hoor. Maar wanneer ik over de grens 800 euro bied op de motor die ik zoek wordt dat direct aanvaard. Reeds 3x zelfs. De eerste 2 laat ik voorlopig vallen, want die 3de staat volledig in orde, en is pas 14 Mei online geplaatst. Hier in België waar de vraagprijs al 1600 euro is moet ik daar niet mee afkomen. Maar ik zoek ook geen oplossing voor mezelf. Doel is de ontbrekende info in deze topic te schrijven zodat de leden er iets aan hebben. Toevallig tijdens het zoeken naar de mogelijkheden kwam ik via Google deze topic tegen. Niet te oud om nog in te posten, dus besloot ik me snel even te registreren en mijn info met jullie te delen. Nu weet elkeen die deze topic door leest dat u niet met een wit kartonnen plakske naar België moet komen.
                              Voor ons zelf, af en toe gaan we een uitstapke doen in Nederland. Voor ons is de reis om een motor te bezichtigen niet echt een verloren reisje. Wij combineren dan het aangename voor een dagje met het noodzakelijke.
                              Last edited by ; 17/05/2016, 16:12.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door frack Bekijk Berichten
                                Vandaag de eerste mail terug gekregen betreffende transitplaten.
                                Ermee keuren mag sowieso.
                                Privéverplaatsingen doe je er best niet mee, maar of het verboden is krijg ik geen duidelijk antwoord op.
                                Keuring lukt dus met de platen waarmee je in feite niet in België mag rondrijden?

Want de Nederlandse uitvoerplaten (die waarover het hier gaat, ) == gele Duitse transitplaten en de Nederlandse doorvoerplaten == rode Duitse transitplaten.
                                Bij de keuring in België zijn de rode geldig maar de gele niet. Deze week bij 2 keuringstations dat vernomen. Toen ik het over de Nederlandse platen had wisten ze me dat niet goed uit te leggen.

Uitvoerplaten: https://www.rdw.nl/particulier/voert...itvoerkenteken
                                Doorvoerplaten: https://www.rdw.nl/zakelijk/branches...wijs-aanvragen

Comment

Working...
                                X