Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Aankoop tweedehands auto ( handelaar vs particulier)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Aankoop tweedehands auto ( handelaar vs particulier)

Hey allemaal,

Voor mijn bachelorproef heb ik een korte enquete gemaakt over online adverteren ( specifiek over tweedehands voertuigen)
    Het zijn slecht 19 vragen en duurt slechts 3 minuten om in te vullen.
    Jullie zouden me hiermee een groot plezier doen.

Ook had ik graag wat reacties gekregen over wat jullie vinden van de huidige websites die tweedehands voertuigen aanbieden bv. kapaza, 2dehands.be, autoscout24...
    Wat zou er volgens jullie beter kunnen aan deze sites? Vinden jullie deze sites soms ook onoverzichtelijk met teveel informatie tegelijkertijd?

Veel mensen zijn ook sceptisch over autohandelaars die tweedehands voertuigen verkopen, veel denken dat het "dieven" zijn, of dat de kilometers teruggedraaid zijn. Wat is jullie opinie hierover, of hebben jullie positieve/negatieve ervaringen met autohandelaars? Reageer maar gerust hierop

Alvast bedankt

Done.

In België is dankzij de Carpass toch het kaf van het koren gescheiden. In het buitenland durven ze nogal creatief te zijn met kmstanden.

Comment

Thanks !

Comment

Ik zie dat je nog niet veel reactie hebt gehad dus heb ik je enquête even ingevuld.

Ik ben van mening dat de huidige websites voor 2de hands wagen een redelijke bedekking hebben maar het voelt allemaal zo passé aan. Als web developer/autofreak heb ik zelf toch wel wat bedenkingen bij de slechte gebruiksvriendelijkheid van vele verkoopswebsites. Het is niet omdat je ergens iets gratis kan bekijken/aanbieden dat ze dan ineens het recht hebben om je een slechte surfervaring te geven. Ik denk dan aan overmatige reclame, popups, slechts usability etc. Dus hier is volgens mij nog plaats in die niche om een zeer vernieuwend concept op poten te zetten.

Ik denk bvb aan een website die focust op reputatie van de aanbieders, beloont voor garantie, documentatie en eerlijkheid maar streng optreedt tegen fraude. Nu heb ik de indruk dat er wordt gemikt op volume iplv op degelijkheid van de aanbiedingen. Als gebruiker moet je dan zelf maar uitzoeken of deze verkoper wel te vertrouwen is. Dat is soms quasi onmogelijk maar zou toch beter kunnen vindt ik. Sommige websites doen dit reeds goed, andere zijn gewoon rampzalig. Het ebay principe van verkoperreviews wordt nog te weinig toegepast.

Ik heb vroeger al eens een Audi A3 gekocht en die bleek dan gestolen te zijn en geheeld in Roemenië. Dan "geimporteerd" door een officiële garagist dus je ziet hoe snel het kan gaan. Staan er plots flikken aan je deur, geen leuke ervaring. En op voorhand kon je dat dus niet weten, zo perfect gedaan. Eigenlijk heb je bijna nooit zekerheid, nu met de carpass is het idd in ons land veel beter dan toen. Het hangt er dus echt van af of de personen ter goeder trouw zijn, daarom koop ik mestal enkel nog auto's in België, heb gewoon te veel slechte ervaringen gehad. tenzij ik de lensen ken van vorige ervaringen of mond-op-mond reclame. Een goeie tip is dus altijd om rond te vragen of iemand een betrouwbare autohandelaar kent. Die kan voor jou het model zoeken. Als verkoper kan je ook perfect inspelen op deze noden en zo je reputatie opbouwen door actief feedback te vragen van tevreden klanten en dit te vermelden bij de verkoop.

Succes met je bachelor - en wat studeer je eigenlijk?
        grtz

Comment

Ingevuld
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Ik heb uw enquete ingevuld aangezien ik nogal veel ervaring heb in tweedehands auto's aanschaffen.
            De laatste twee wagens heb ik zelfs per toeval gevonden door garages te bezoeken. Dit deed ik nooit voordien eigenlijk omdat ik van de mening was dat wel iedereen zijn auto's adverteerde.

Ik heb persoonlijk nog nooit nieuw gekocht en altijd tweedehands (9wagens). Ik heb 2 keer particulier gekocht, 7 keer via een handelaar.
            In principe vind ik de beste kopen een jonge particuliere wagen van de eerste eigenaar met eventueel nog garantie, dit is wel moeilijk te vinden. Al 2 keer problemen gehad met een wagen die ik bij een handelaar kocht, niet echt kleine dingen. 1 wagen was al helemaal geaccidenteerd geweest en een andere was al de zoveelste eigenaar (ik was toen nog redelijk jong en was redelijk blind). Nu let ik meer op alles maar je kan met alles pech of geluk hebben natuurlijk.

Comment

Working...
            X