Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

ik zeg,
    Ik ga een nieuwe auto kopen.

duiveltje op mijn linkerschouder zegt
    " doen!! het GT model, het geld staat er toch.
    engeltje op mijn rechterschouder
    " Tim, we zijn aan het sparen voor een huis en er is geen plek meer op de oprit."
    duiveltje
    "....."
    engeltje "....."
    op het einde van de rit wint meestal het engeltje.

Comment

gewoon op tijd van vriendin veranderen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
        Dan is er hélemaal geen geld om veel van auto te wisselen..

Comment

Iedereen heeft hier precies méér chance dan mij :-)

Partner hier heeft niets met wagens, dus als het van haar afhangt blijft ik eeuwig met de firma mueslibak rijden.
          Maar mijn heimwee naar een PFL E92 (en dan de 335i) is groot, dus wie weet.
          Last edited by Glitchdj; 12/04/2016, 15:23.
          Van toen tot nu:

MY2018 Renault Megane 1.5 TDCi
          #6 MY2014 Volkswagen Golf 7 Variant 1.6TDi
          #5 MY2018 Mercedes C180 W205: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...benz-w205-c180
          #4 MY2014 Peugeot 508sw 1.6HDI
          #3 MY2007 BMW E92 325i: http://www.autoforum.be/showthread.p...69#post4994369
          #2 MY2012 Volvo C30 R-design 1.6HDI: http://www.autoforum.be/forum/mijn-v...drive-r-design
          #1 MY1997 Golf 3 variant 1.9TDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
            Haha, volledig mee eens.

Want ik stel me de vraag, een auto verliest mettertijd enkel waarde, en blijft toch kosten (en op termijn lopen die op), dus ik zie geen enkel voordeel om dan ook nog eens geregeld te veranderen want dan is je kost/verlies énkel groter. Tenzij de auto misschien op de zaak staat, dan kan je dat allemaal wat verminderen.
            Mee eens, en ook weer niet
            Een auto is bij mij altijd een aankoop waar veel passie mee gepaard gaat. Daarom ben ik mijn hele leven al liefhebber. Waardeverlies? Obviously, anders moet je geen auto kopen of altijd met een wrak rijden (kost dan ook weer geld aan herstellingen). Een hobby mag toch wat kosten imo. Dat kan mij echt niet schelen. Toch gebruik ik steeds mijn verstand ook wel bij aankoop, het is een sport om mijn goesting te vinden voor een zo goed mogelijke prijs, met de beste voorwaarden. Mijn madam weet dat ook, oa daarom krijg ik carte blanche
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door herbie66 Bekijk Berichten
              't Is goeiekoper om eens van auto te verwisselen dan van madam

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Mee eens, en ook weer niet
                Een auto is bij mij altijd een aankoop waar veel passie mee gepaard gaat. Daarom ben ik mijn hele leven al liefhebber. Waardeverlies? Obviously, anders moet je geen auto kopen of altijd met een wrak rijden (kost dan ook weer geld aan herstellingen). Een hobby mag toch wat kosten imo. Dat kan mij echt niet schelen. Toch gebruik ik steeds mijn verstand ook wel bij aankoop, het is een sport om mijn goesting te vinden voor een zo goed mogelijke prijs, met de beste voorwaarden. Mijn madam weet dat ook, oa daarom krijg ik carte blanche
                +1
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

Voor een paar jaar kreeg ik telefoon op het werk: Mijn wederhelft, om te zeggen dat we een nieuwe Captur hadden gekocht...
                  King of the Ludospace - currently running nr. 6

2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                  2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                    Voor een paar jaar kreeg ik telefoon op het werk: Mijn wederhelft, om te zeggen dat we een nieuwe Captur hadden gekocht...
                    die draagt de broek
                    Z4 M40i

Comment

ik mag mijn zin doordrijven

Heel simpel uitgelegd:
                      gemeenschappelijke spaarrekening = dient om algemene kosten / aankopen mee te doen (wordt niet aangewend voor persoonlijke aankopen)
                      persoonlijke spaarrekening = doet ieder mee wat hij/zij wil.
                      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                        ik mag mijn zin doordrijven

Heel simpel uitgelegd:
                        gemeenschappelijke spaarrekening = dient om algemene kosten / aankopen mee te doen (wordt niet aangewend voor persoonlijke aankopen)
                        persoonlijke spaarrekening = doet ieder mee wat hij/zij wil.
                        moeilijk te kiezen waar je dat spaargeld dan parkeert toch?
                        2013- Volvo V60 D3 R-Design
                        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

de "mijn" is eigenlijk de "mijne" en is al even zot van auto's als ik
                          = nooit discussies over aankoop van auto's
                          Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Comment

Zij werkt niet dus op financieel vlak ben ik den bosss.

Comment

Ik koop alles wat ik wil.

Comment

Ik koop oldtimers die ik na 2j verkoop met winst (allee, toch al 1x)
                                En dat doe ik dan speciaal voor haar "want die vorige had geen stuurbekrachtiging en deze wel"
                                Ook wel een kwestie van op snelheid pakken: zondag de ene verkopen, maandag weg en dinsdagavond andere gaan halen!

Comment

Eigenlijk trekken wij hier wel aan 1 zeil ivm auto's kopen. Denk dat mijn vrouw rapper zou zeggen: ja koop die maar, terwijl ik meer op mijn geld zit :p

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                    Ik steek ze enkele dagen tot weken in de kelder. Tot ze akkoord is. Twee vliegen in enen slag, 't is nog goe voor haren regime ook
                                    Dan moet ik dat ook eens proberen, want mijn vrouw is totaal niet voor rede vatbaar als het om auto's gaat. Voor haar is alles goed als het maar rijdt en niet te veel kost. Hebben beiden een wagen via het werk. Ik effectief firmawagen en zij een leasing met personeelskorting. Als ze zelf een auto koopt kost haar dat bijna evenveel met alle kosten. Enkel als ze hem perto rijdt, heeft ze nu een voordeel direct een andere te krijgen. Dus stelde ik haar voor om gene op het werk te nemen en dan samen een Porsche 997 occasie te kopen (Ze wilde €10 à 12000 aan een auto geven en dan zou ik de rest opleggen) zodat zij er door de week mee kan gaan werken (max 20km per dag) en ik avonds en in het weekend nog wat plezier heb en niet elke keer met die onnozele DS5 de baan op moet. Maar uit die hoek blijft ne njet komen

Het enige dat ge eens kunt proberen is een auto vergelijken met een Delveau sjakosj. Als ge zegt dat een auto voor u identiek hetzelfde is als zo een sjakosj, dan willen ze al eens ne keer bijdraaien. Maar bij die van mij helpt dat ook niet

Comment

Ja man, niet makkelijk precies. Je moet haar eens uitleggen dat veel gezinnen (zoals wij) twee wagens moeten kopen en onderhouden. In ons geval zit er ongeveer 60k in de twee auto's. Als je dan een firmawagen hebt, zou er toch een toegeving moeten zijn om ook iets leutigs te kopen. Je spaart immers al veel geld uit hee. Pas op, ik gun het je van harte, is deel van je verloning. Maar een bedrijfswagen krijgen is echt een grote uitgespaarde kost. Men staat er dikwijls niet bij stil hoeveel een auto kost per jaar. Dat zijn vele duizenden euro's, enkel al aan waardevermindering en dan heb je nog geen kilometer gereden.
                                      Maar een vrouw kijkt anders naar auto's. Voor hen moet die op de eerste plaats praktisch zijn, gemakkelijk rijden en het juiste kleur hebben. (Allé de meeste vrouwen toch).
                                      Moet haar eens een berekening om te tonen hoeveel geld je uitspaart hee, misschien draait ze dan bij. Ook wij mannen hebben recht op ons plezierke lol
                                      Last edited by ; 13/04/2016, 15:11.

Comment

Wij kopen eigenlijk wat wij willen eigenlijk, binnen ons beperkt budget uiteraard.

Zij wilde een paarse twingo, heeft ze gekocht ( en gecrashed ). Daarna wilde ze een blauwe mini, hebben we dan maar gekocht omdat het toen kon.
                                        Hoewel het vooral een duur attribuutje is de mini in aanschaf tegen over z'n concurrenten.

Ik wilde een overjaarse bmw, mocht ik kopen zolang de kleine en de hond meekonden.

Daarna wilde we een modernere kar. Zij wilde dat ik met een Touareg kocht, ik ook maar de nieuwe taksen zijn dodelijk .

Dan maar gaan zien voor een leon waar we beide ons goesting mee hadden. Niet zo saai als een golf, en niet zo overpriced als een audi.
                                        BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                          Ja man, niet makkelijk precies. Je moet haar eens uitleggen dat veel gezinnen (zoals wij) twee wagens moeten kopen en onderhouden. In ons geval zit er ongeveer 60k in de twee auto's. Als je dan een firmawagen hebt, zou er toch een toegeving moeten zijn om ook iets leutigs te kopen. Je spaart immers al veel geld uit hee. Pas op, ik gun het je van harte, is deel van je verloning. Maar een bedrijfswagen krijgen is echt een grote uitgespaarde kost. Men staat er dikwijls niet bij stil hoeveel een auto kost per jaar. Dat zijn vele duizenden euro's, enkel al aan waardevermindering en dan heb je nog geen kilometer gereden.
                                          Maar een vrouw kijkt anders naar auto's. Voor hen moet die op de eerste plaats praktisch zijn, gemakkelijk rijden en het juiste kleur hebben. (Allé de meeste vrouwen toch).
                                          Moet haar eens een berekening om te tonen hoeveel geld je uitspaart hee, misschien draait ze dan bij. Ook wij mannen hebben recht op ons plezierke lol
                                          Probleem is dat het geld niet op onze rug groeit. In 2009 huis gekocht waar toch nog wel een €50000 of meer moet ingestoken worden aan verbouwingen. We gaan graag op vakantie en zij gaat graag 4 x per jaar naar centerparcs. Daarnaast heb ik nog vele hobbies waarvan een paar niet goedkoop. Moto, snowboarden, MTB'en,... . Dus ja, zomaar een auto erbij kopen is niet zo direct aan de orde. En als zij dan zomaar een auto via het werk heeft die evenveel kost al zelfs eentje kopen, dan kunt ge er beter gebruik van maken om in huis 1 auto te hebben die ge beiden graag ziet en rijdt. Nu staan hier 2 mottige citroëns voor de deur. Ik omdat ik moet van het werk, zij omdat het de goedkoopste nog ietswat praktische auto was voor haar doeleinde. Maar ze is erop vooruit. Toen ik haar leerde kennen had ze ne C3 VTR, en nu ne C4 Business. Ik had het toen al kunnen weten en ze aan mijn neus moeten laten voorbij gaan Maar ze reed ook met de moto, dus...

Comment

Working...
                                          X