Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
    Haaa weer wat bijgeleerd... Uwe woordenschat is groter dan de mijnen
    Ja sinds ik in antwerpen woon, weet ik dat er geen D in het woord schouders zit. Eerder een W, schouwers.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
      Dan heb ik het telefonisch met mijn vader bijvoorbeeld over MTB's en dan komt ze aanzetten met het krantje van de Carrefour met daarin een MTB. Tsja...
      HAHA, dees is goed. Klinkt zo typisch en cliché.
      Daar heb ik gelukkig gene last van, want dat snapt mijn vrouw wel dat een MTB uit de Carrefour niet geschikt is voor het grotere werk. Maar eens die MTB meer kost als €1000, krijg ik wel wat commentaar of dat echt wel nodig is. Dus dat beloofd voor mijne volgende die minimum €2600 gaat kosten

Qua auto's is ze dan helemaal anders. Dan mag het allemaal niet te veel kosten. Als ik ze vorig jaar had laten doen, reed ze terug in ne C3, waarna ik haar heb moeten overtuigen om toch niet zo maar een overdekte rolstoel te nemen omdat ze ook aan de veiligheid van ons zoontje moest denken. Dan heeft ze uiteindelijk toch ne C4 genomen. Ze ziet graag schoon auto's, maar ze steekt dan liever dat geld in de verbouwing, haar schoenen of sjakosjen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        HAHA, dees is goed. Klinkt zo typisch en cliché.
        Daar heb ik gelukkig gene last van, want dat snapt mijn vrouw wel dat een MTB uit de Carrefour niet geschikt is voor het grotere werk. Maar eens die MTB meer kost als €1000, krijg ik wel wat commentaar of dat echt wel nodig is. Dus dat beloofd voor mijne volgende die minimum €2600 gaat kosten

Qua auto's is ze dan helemaal anders. Dan mag het allemaal niet te veel kosten. Als ik ze vorig jaar had laten doen, reed ze terug in ne C3, waarna ik haar heb moeten overtuigen om toch niet zo maar een overdekte rolstoel te nemen omdat ze ook aan de veiligheid van ons zoontje moest denken. Dan heeft ze uiteindelijk toch ne C4 genomen. Ze ziet graag schoon auto's, maar ze steekt dan liever dat geld in de verbouwing, haar schoenen of sjakosjen
        Voila, daarom overleg ik dat ook niet, laat staan dat ik na ga denken over hoe ze iets te brengen. Het heeft toch geen zin. Voor iemand die niets heeft met MTB-en zal alles duurder dan die Carrefour-bike duur zijn, terwijl iedereen die 'n keer over een grasveldje rijdt wel weet dat je met die MTB van de Carrefour niets aan kunt vangen. Als ik vind dat ik iets echt nodig heb, dan koop ik het.

Haha, een overdekte rolstoel. Hetzelfde voor 'n auto. Dan koop ik liever iets goeds en iets veiligs (ook kinderen) dan dat er in een blikken broodtrommel rondgereden moet worden. Dat soort beslissingen neem ik volledig zelf. Met haar daar over gaan bakkeleien heeft niet zo heel veel zin.

Aan de andere kant bemoei ik me ook niet met wat ze aan sjakosjen, schoenen of telefoon of zo koopt. Ik ga ook liever op mijne MTB rijden i.p.v. de hele middag in Wijnegem of Rosada rond te lopen. De spaarzame keren dat ik daar voor mezelf iets ga kopen heb ik altijd medelijden met de mannen die daar uitgelaten worden door hun vrouw.
        Last edited by ; 18/04/2016, 20:29.

Comment

Amusant om mee te lezen hier als vrouw. Hier in huis ben ik nochtans degene met de meest uitgesproken mening over auto's. M'n vriend weet dat ik een specifieke smaak heb tov zijn bredere smaak, en dat ik daar niet van zal afwijken (en die smaak is nochtans heel braaf hoor, maar ik wijk er niet van af ). Gelukkig kan hij zich goed vinden in mijn goesting.

Comment

Qua auto moet het juist zijn. Het moet financieel kloppen (hebben geen afzonderlijke rekening, al deed ik voorheen wel veel op de zaak, waarbij ze dan niet altijd kon volgen en ik wat met de cijfers kon spelen ). Maar als ik het financieel hard kan maken, dan is het voor haar allemaal goed. Voor de US pick-up heb ik wel de juiste argumenten moeten gebruiken :
            - groot = veilig en plaats zat voor kindjes in te vervoeren (hebben we nog niet, maar willen we wel)
            - ruime koffer voor een buggie
            - lage verbruikskost
            - praktisch/nodig voor het werk
            - interessant qua taxen
            - geen uitstoot fijn stof en roet = ecologisch verantwoord

Heb wel moeten beloven er 5 jaar mee te rijden. Dat is extreem lang voor mij, normaal koop ik iedere 1.5 jaar of 15.000km een andere wagen. Enkel de MR2 heb ik 3 jaar /30.000km gehad.

Qua moto's is het makkelijker. Daar is de voorwaarde dat ze mee moet kunnen rijden of er zelf mee moet kunnen rijden. Ze weet zelf ook dat ik niet met geld gooi. Een tijd terug zaten we wel aan 21 gemotoriseerde tweewielers, maar dan zelf beslist om meer dan de helft te verkopen. Van haar moest het niet en toen ik één van mijn mooiste oldtimers van de hand deed was ze er zelf tegen en heeft ze meerdere keren uitdrukkelijk gevraagd om het niet te doen.

Voor de verbouwing van ons huis heeft mijn vrouw de plannen zelf getekend en ik krijg van haar een werkruimte van 38m² in het huis + een tuinhuis van 18m² (met garagepoort, dus daar past ook een wagen in moest ik dat willen). Door mijn grote werkruimte hebben we te weinig plaats voor slaapkamers en moeten we een stuk bijbouwen. Daar hebben we de centen niet voor en we zullen nog een paar jaar mogen sparen alvorens we alles af zullen hebben, maar dat vindt ze ok, omdat het me gelukkig maakt een eigen ruimte te krijgen.
            Ik mag me dus meer dan gelukkig prijzen met zo een vrouwke.

Oja, en ik zorg dat haar wagen en (oldi)brommer altijd in orde staan zodat ze haar daar geen zorgen in moet maken. En ik kook (95% van de tijd) en doe de boodschappen. Aan die laatste 2 zaken heeft ze zelf een hekel, dus zo sprokkel ik veel bonuspunten. Tis geven en nemen.
            Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
            Motoren & Tjeurisme

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ilsey Bekijk Berichten
              Amusant om mee te lezen hier als vrouw. Hier in huis ben ik nochtans degene met de meest uitgesproken mening over auto's. M'n vriend weet dat ik een specifieke smaak heb tov zijn bredere smaak, en dat ik daar niet van zal afwijken (en die smaak is nochtans heel braaf hoor, maar ik wijk er niet van af ). Gelukkig kan hij zich goed vinden in mijn goesting.
              Euh, Saab? 't Is maar een gok.
              30 jaar Mr Yuge!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
                Euh, Saab? 't Is maar een gok.
                Logische gok gezien haar avator
                Motoren & Tjeurisme

Comment

Vulva...

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                    Heb wel moeten beloven er 5 jaar mee te rijden. Dat is extreem lang voor mij, normaal koop ik iedere 1.5 jaar of 15.000km een andere wagen. Enkel de MR2 heb ik 3 jaar /30.000km gehad.

Qua moto's is het makkelijker. Daar is de voorwaarde dat ze mee moet kunnen rijden of er zelf mee moet kunnen rijden. Ze weet zelf ook dat ik niet met geld gooi. Een tijd terug zaten we wel aan 21 gemotoriseerde tweewielers, maar dan zelf beslist om meer dan de helft te verkopen. Van haar moest het niet en toen ik één van mijn mooiste oldtimers van de hand deed was ze er zelf tegen en heeft ze meerdere keren uitdrukkelijk gevraagd om het niet te doen.

Voor de verbouwing van ons huis heeft mijn vrouw de plannen zelf getekend en ik krijg van haar een werkruimte van 38m² in het huis + een tuinhuis van 18m² (met garagepoort, dus daar past ook een wagen in moest ik dat willen). Door mijn grote werkruimte hebben we te weinig plaats voor slaapkamers en moeten we een stuk bijbouwen. Daar hebben we de centen niet voor en we zullen nog een paar jaar mogen sparen alvorens we alles af zullen hebben, maar dat vindt ze ok, omdat het me gelukkig maakt een eigen ruimte te krijgen.
                    Ik mag me dus meer dan gelukkig prijzen met zo een vrouwke.

Oja, en ik zorg dat haar wagen en (oldi)brommer altijd in orde staan zodat ze haar daar geen zorgen in moet maken. En ik kook (95% van de tijd) en doe de boodschappen. Aan die laatste 2 zaken heeft ze zelf een hekel, dus zo sprokkel ik veel bonuspunten. Tis geven en nemen.
                    Ieder zijn ding natuurlijk, maar het is bij u precies vooral veel haar haar goesting geven. Het is te zien wie er bij u thuis de broek aan heeft.

Ik zou dat nog geen 5 minuten uithouden eerlijk gezegd als ik over alles moet gaan onderhandelen, uitruilen, compromissen moet sluiten (5 jaar i.p.v. 1,5 jaar rijden vind ik nogal een verschil) of eindeloos moet gaan beargumenteren waarom ik de auto ga kopen die precies naar mijn goesting is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                      Ik mag altijd mijn goesting kopen, geen discussies of argumenten nodig Ik zou het ook niet anders moeten hebben. Maar zij is ook wel into cars. Trouwvoorwaarden he lol
                      Hier is het gelijkaardig
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Ieder zijn ding natuurlijk, maar het is bij u precies vooral veel haar haar goesting geven. Het is te zien wie er bij u thuis de broek aan heeft.

Ik zou dat nog geen 5 minuten uithouden eerlijk gezegd als ik over alles moet gaan onderhandelen, uitruilen, compromissen moet sluiten (5 jaar i.p.v. 1,5 jaar rijden vind ik nogal een verschil) of eindeloos moet gaan beargumenteren waarom ik de auto ga kopen die precies naar mijn goesting is.

Is beetje een voorbarige conclusie. Het hangt er allemaal vanaf wat je er voor in de plaats krijgt. En die kant van het verhaal is niet gering.
                        Het is ook een eigen interpretatie van hoe je het leest. Bijvoorbeeld de motorruimte stelde ze zelf voor, nog voor ik er achter kon vragen. Wij hebben het huis gekocht dat ik wou en nog voor het van ons was had ze al een plan uitgetekend hoe we het zouden kunnen inrichten zodat er voor mij een hobby ruimte was.
                        Het mee kunnen rijden op motorfietsen is omdat ze haar best doet om deel uit te maken van mijn leefwereld, om interesse te kunnen tonen en die motoren ook te ervaren, zodat ze begrijpt waar ik over bezig ben als ik er iets over vertel. Als ze die motoren niet zou kunnen ervaren, dan zouden die verhalen voor haar maar saai zijn. Ze heeft ook speciaal haar motorrijbewijs gehaald om het motogevoel optimaal te kunnen ervaren.

Het is dus eerder zij die geeft. Zij geeft mij ruimte, zij geeft me de aandacht, de mogelijkheid om ten allen tijde aan haar een goede gesprekspartner te hebben over mijn passies en nog zoveel meer. Echt veel meer, maar dat gaat jou niet aan

Als je een relatie wil doen lukken, dan doe je gewoon alles wat de andere wilt dat je doet. Als je in een goede relatie zit, dan zijn al die zaken net de zaken die je zelf heel graag doet en zelf ook wilt doen, spontaan, zonder dat de ander er achter dient te vragen. Dat is bij ons volledig het geval, in beide richtingen.

En wie de broek draagt? Hangt volledig af van de situatie. Ik heb er ook helemaal geen probleem mee als er een situatie is waarin zij de broek draagt. We zijn heel complementair, dat wil zeggen dat er veel dingen zijn waar ze meer over weet dan ik, ik geniet er dan ook van als ze op die vlakken de touwtjes in handen neem. Ik laat me dan maar al te graag door haar leiden, volledig berust in vertrouwen.

Met haar trouwen is echt de beste beslissing die ik ooit genomen heb.
                        Motoren & Tjeurisme

Comment

Ik zou dat nog geen 5 minuten uithouden eerlijk gezegd.

Is er iemand die het met jou 2 minuten uithoudt ? Ik kan met moeite jouw post uitlezen, narcist.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                            Is er iemand die het met jou 2 minuten uithoudt ? Ik kan met moeite jouw post uitlezen, narcist.
                            Jazeker hoor. Het staat je vrij om de post niet te lezen (en op te zoeken wat het woord 'narcist' betekent). Of uit de zon te blijven. Het heeft alleszins geen goede uitwerking op u.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tjeu Bekijk Berichten
                              Is beetje een voorbarige conclusie. Het hangt er allemaal vanaf wat je er voor in de plaats krijgt. En die kant van het verhaal is niet gering.
                              Het is ook een eigen interpretatie van hoe je het leest. Bijvoorbeeld de motorruimte stelde ze zelf voor, nog voor ik er achter kon vragen. Wij hebben het huis gekocht dat ik wou en nog voor het van ons was had ze al een plan uitgetekend hoe we het zouden kunnen inrichten zodat er voor mij een hobby ruimte was.
                              Het mee kunnen rijden op motorfietsen is omdat ze haar best doet om deel uit te maken van mijn leefwereld, om interesse te kunnen tonen en die motoren ook te ervaren, zodat ze begrijpt waar ik over bezig ben als ik er iets over vertel. Als ze die motoren niet zou kunnen ervaren, dan zouden die verhalen voor haar maar saai zijn. Ze heeft ook speciaal haar motorrijbewijs gehaald om het motogevoel optimaal te kunnen ervaren.

Het is dus eerder zij die geeft. Zij geeft mij ruimte, zij geeft me de aandacht, de mogelijkheid om ten allen tijde aan haar een goede gesprekspartner te hebben over mijn passies en nog zoveel meer. Echt veel meer, maar dat gaat jou niet aan

Als je een relatie wil doen lukken, dan doe je gewoon alles wat de andere wilt dat je doet. Als je in een goede relatie zit, dan zijn al die zaken net de zaken die je zelf heel graag doet en zelf ook wilt doen, spontaan, zonder dat de ander er achter dient te vragen. Dat is bij ons volledig het geval, in beide richtingen.

En wie de broek draagt? Hangt volledig af van de situatie. Ik heb er ook helemaal geen probleem mee als er een situatie is waarin zij de broek draagt. We zijn heel complementair, dat wil zeggen dat er veel dingen zijn waar ze meer over weet dan ik, ik geniet er dan ook van als ze op die vlakken de touwtjes in handen neem. Ik laat me dan maar al te graag door haar leiden, volledig berust in vertrouwen.

Met haar trouwen is echt de beste beslissing die ik ooit genomen heb.
                              Zoals ik al schreef, ieder zijn ding / zijn relatie natuurlijk. Wat er nodig is om een relatie te doen lukken, zal ook wel per relatie verschillen. Net zoals met hobby's. Ik mountainbike graag en van mij hoeft mijn vrouw niet mee. Net zoals dat ze zelf er niets aan vindt om hard door de bossen te scheuren, maar liever gewoon met het gezin een fietstochtje maakt en dan ergens iets drinken of eten. Dan kan ze wel tegen haar zin mee gaan mountainbiken, maar daar heb ik niks aan en zij al helemaal niet. Dan gaat ze naar het Shopping Centre of zo. Daar heb ik dan bijvoorbeeld weer minder mee. Ik vind er niks aan om de hele dag winkel in, winkel uit te lopen. Tegen m'n goesting mee gaan, heeft zij niks aan en heb ik niks aan.

Bij u werkt dit kennelijk prima - blij te horen dat u met uw relatie de beste beslissing ooit hebt genomen en daar gaat het uiteindelijk om - maar ik moet er in alle eerlijkheid niet aan denken. Ieder zijn of haar goesting natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                Haha, volledig mee eens.

Want ik stel me de vraag, een auto verliest mettertijd enkel waarde, en blijft toch kosten (en op termijn lopen die op), dus ik zie geen enkel voordeel om dan ook nog eens geregeld te veranderen want dan is je kost/verlies énkel groter. Tenzij de auto misschien op de zaak staat, dan kan je dat allemaal wat verminderen.

Is dit hier Test Aankoop of Autoforum....????

Comment

Auto's en kostprijs gaan toch samen...

Comment

Auto's en kostprijs gaan toch samen...
                                    Ja maar als je van het standpunt uitgaat dat een auto enkel een kost is ben je snel uitgepraat. Dan koop je een Toyota met 100.000 km en rij je tot hij uit elkaar valt 20 jaar later... Dat is het goedkoopst. Einde van elke discussie omtrent aanschaf van een wagen.

Comment

Ja... ook waar. Maar budget zal voor de meesten onder ons wel spelen hee. Ik had max 45 over voor een wagen. Is dan wreed aanlokkelijk om naar die van 50 k te kijken (na korting uiteraard). Maar is mij opgevallen dat, als je zoekt tot 45k na korting, je steeds weer op dezelfde paar auto's komt (als je suv, mpv wil). Wil je een beetje meer, dan moet je direct een sprong maken naar 60k en meer.

Comment

Ja... ook waar. Maar budget zal voor de meesten onder ons wel spelen hee. Ik had max 45 over voor een wagen. Is dan wreed aanlokkelijk om naar die van 50 k te kijken (na korting uiteraard). Maar is mij opgevallen dat, als je zoekt tot 45k na korting, je steeds weer op dezelfde paar auto's komt (als je suv, mpv wil). Wil je een beetje meer, dan moet je direct een sprong maken naar 60k en meer.

Dat valt bij mij onder redeneren en goed beheer van inzetbaar kapitaal maar de auto behandelen enkel en alleen als een kost zie ik als een discussie voor Test Aankoop en niet voor Autoforum. I rest my case...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Elwood Bekijk Berichten
                                          Ja maar als je van het standpunt uitgaat dat een auto enkel een kost is ben je snel uitgepraat. Dan koop je een Toyota met 100.000 km en rij je tot hij uit elkaar valt 20 jaar later... Dat is het goedkoopst. Einde van elke discussie omtrent aanschaf van een wagen.
                                          Op dit forum zitten best wat échte autoliefhebbers, maar hun inkomen laat het vaak niet toe datgene te kopen wat ze echt willen. Ik wou dat ik ook met m'n hart kon kopen, zonder naar de prijs te moeten letten.

Comment

Working...
                                          X