Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
    Op dit forum zitten best wat échte autoliefhebbers, maar hun inkomen laat het vaak niet toe datgene te kopen wat ze echt willen. Ik wou dat ik ook met m'n hart kon kopen, zonder naar de prijs te moeten letten.

Uiteraard en alle respect daarvoor er is ook heel veel ( eigenlijk het meeste op autogebied...) dat mijn budget te boven gaat maar het topic is "Hoe brengen jullie het ter sprake?" Dan ga ik er, als goed huisvader er van uit dat indien je een nieuwe auto bij je echtgenoot gaat promoten je hem wel kunt betalen...

Ik spreek met mijn madam wel eens over een M2 maar nooit over een Gt3rs
    Last edited by Elwood; 07/05/2016, 15:53.

Comment

Op dit forum zitten best wat échte autoliefhebbers, maar hun inkomen laat het vaak niet toe datgene te kopen wat ze echt willen. Ik wou dat ik ook met m'n hart kon kopen, zonder naar de prijs te moeten letten.
      Met een wagen zoals de uwe, aan uw leeftijd heb je toch niet te klagen!
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Wij kunnen als mannen wel eens klagen wanneer de vrouw weer met een paar tassen uit de klerenwinkel aan komt zetten, maar onze auto hobby is op zich al serieus duur lol.

- ben je gek 500 euro voor een paar schoenen?

Maandje later
        - ja schat ik wil eigenlijk wel die M2 van 80.000 euro kopen. En pokkedure detailing producten.

Comment

• Ik heb het geluk dat het meestal mijn vrouw is die met te dure auto's afkomt !

Comment

• Ik rij met bedrijfswagen, dus niet veel keus. Zij rijdt met een 2de hands renault clio die we min 10jaar of 200.000km zouden houden. Waarschijnlijk nog een jaar of 2. We spreken dat op voorhand af en het is eerder rationeel dan emotioneel.
            Ben een autoliefhebber, mr kan er moeilijk veel geld aan uitgeven.
            Klinkt contradictorisch ik weet het

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Den Paarse Capri Bekijk Berichten
              Euh, Saab? 't Is maar een gok.
              Saab? Nee, daar kwam hij laatst mee aandraven toen we een vervanger voor onze vorige V50 zochten. Het is dus terug een V50 geworden
              Last edited by ; 10/05/2016, 21:54. Reden: citaat vergeten

Comment

Denk dat het wel de meeste zijn die een rem hebben op dat vlak. Ik zit al 10 jaar op eenzelfde motorforum en de laatste jaren is het minder, maar tot 2010 ongeveer merkte men op dat er jaarlijks heel wat nieuwe en dure motoren werden aangekocht. Als ge de mensen dan beter leert kennen, komt ineens uit dat er van die motoren ook enorm veel voor een stuk eigendom van de bank waren. En dat zal hier op het forum evenzeer zo met auto's zijn.

Staar u niet blind wat anderen hebben, want ge weet soms niet wat het hen per maand kost. Maar ik behoor ook graag tot dat deel dat er niet naar moet kijken en die hebt ge natuurlijk ook op de forums

Een grote wijsheid: 'wees tevreden met wat ge hebt, en niet ontevreden met hetgeen ge niet hebt'. Jammer genoeg behoor ik tot dat tweede

Comment

• Iedereen behoort tot dat tweede hee, er is altijd iemand die meer zal hebben... Als je je altijd spiegelt aan diegenen die meer hebben, kan je nooit rijk worden. Ook niet in je geest.

Comment

• Carlos Slim is niet akkoord.
                    '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                    '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                    '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                    '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                    '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                    '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                    '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                    '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                    '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                      Denk dat het wel de meeste zijn die een rem hebben op dat vlak. Ik zit al 10 jaar op eenzelfde motorforum en de laatste jaren is het minder, maar tot 2010 ongeveer merkte men op dat er jaarlijks heel wat nieuwe en dure motoren werden aangekocht. Als ge de mensen dan beter leert kennen, komt ineens uit dat er van die motoren ook enorm veel voor een stuk eigendom van de bank waren. En dat zal hier op het forum evenzeer zo met auto's zijn.

Staar u niet blind wat anderen hebben, want ge weet soms niet wat het hen per maand kost. Maar ik behoor ook graag tot dat deel dat er niet naar moet kijken en die hebt ge natuurlijk ook op de forums

Een grote wijsheid: 'wees tevreden met wat ge hebt, en niet ontevreden met hetgeen ge niet hebt'. Jammer genoeg behoor ik tot dat tweede
                      Inderdaad.
                      Hier thuis geen auto's eigendom van de bank en ik heb zelfs nog nooit een nieuwe wagen aangekocht.Ben ook niet jaloers op diegenen die dit wel kunnen.
                      Dure wagen,kasteel van een huis maar thuis op tafel uit het zicht van iedereen boterhammen met choco.

On topic nu.Als hier thuis de rekeningen betaald zijn doen we elk met ons eigen geld wat we willen.
                      Als ik een wagen kan kopen met mijn spaargeld doe ik dat gewoon.

Comment

• Ik vind dit een rare uitspraak. "We doen met ons eigen geld wat we willen". Ik heb dit nooit begrepen als je met iemand samen bent. Hoe kan je nu alles zo uitmeten. Ik zou er zot van worden.
                        The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                        BMW F10 520da 2012
                        MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Ik vind dit een rare uitspraak. "We doen met ons eigen geld wat we willen". Ik heb dit nooit begrepen als je met iemand samen bent. Hoe kan je nu alles zo uitmeten. Ik zou er zot van worden.
                          Tgo hier is dat toch ook zo hoor en wij zijn 5jaar samen en trouwen in 2017. Als we trouwen zal er wat wijzigen betreffende belastingen ed maar dat is het.
                          Wij leggen wat geld in de pot voor hypotheek, gezamelijke rekeningen en eten. De rest (wat zeker de helft is) blijft persoonlijk geld waar ik op zich mee doe wat ik wil.
                          Als we iets willen voor thuis of renovatie is het 50/50. Net als de aankoop van het huis 50/50 was.

Ik zou van het andere gek worden, constant al het geld op een hoop gooien en er niet de volledige controle over hebben.

Moest ik dus morgen een wagen kopen met men eigen geld maakt het niet uit maar uiteraard bespreken we dit wel. Ik heb het laatste woord maar er wordt wel oveelegd uiteraard en je gaat altijd rekening houden met de mening van een ander. Zo kocht ik een Laguna coupe omdat ze een Clio rs voor kleine jongetjes vond.damn...
                          Last edited by SteakFriet; 15/05/2016, 10:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BDP Bekijk Berichten
                            Tgo hier is dat toch ook zo hoor en wij zijn 5jaar samen en trouwen in 2017. Als we trouwen zal er wat wijzigen betreffende belastingen ed maar dat is het.
                            is dat zo ?
                            ging ervan uit dat samenwonen gelijk stond belastingtechnisch als gehuwd zijn

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                              is dat zo ?
                              ging ervan uit dat samenwonen gelijk stond belastingtechnisch als gehuwd zijn
                              Niet als je feitelijk samen woont. Enkel bij wettelijke samenwoning

Comment

• dacht ook geen verschil tss feitelijk en wettelijk, behalve dan de titel wettelijk

een gehandicapte vrouw die iemand in huis neemt om kosten te drukken (feitelijk) is ook al haar voorrechten kwijt...daarmee

Comment

• Staat trouwen niet gelijk aan alles delen en met elkaar willen doorgaan? dus ook financieel.
                                  Wij trouwen volgende maand en hier word alles 1 grote pot. Ook al heb ik mijn auto volledig zelf betaald 3 jaar terug en wordt dit gezamenlijk nu.
                                  Wij zijn het iig grondig beu hier elke maand geld te moeten overschrijven naar een gemeenschappelijke rekening en constant te moeten rekenen en op 3 rekeningen sparen(voor zover dit anno 2016 nog mogelijk is bij de modale vlaming!)
                                  Als je het geld wilt gescheiden houden omwille van een mogelijke scheiding ooit later zou ik zelf niet meer willen trouwen.
                                  2013- Volvo V60 D3 R-Design
                                  2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

• thomas das heel mooi maar ge moet wel realistisch blijven, hoe koud dat het ook overkomt (ik maakte ook jouw fout )

Comment

• Het is een mooi gebaar, maar een heel duur.
                                      IRIDIUM
                                      Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
                                      Helderzienden

Comment

• het kan wel heel rap omdraaien ook - aan de andere kant - niemand is immuun voor pech

Comment

• Als je gehuwd bent (zonder contract) dan gaat het inkomen van beide partners naar de huwelijksgemeenschap, wettelijk is dit zo geregeld.

Dus tenzij je er van uit gaat dat het ooit zal mislopen (en je laat een huwelijkscontract opstellen maar of dit een goede basis is om met iemand de rest van je leven te willen doorbrengen) is het wettelijk zo dat beide partners naar eigen vermogen (inkomen) bijdragen aan de huwelijksgemeenschap en dat je niet meer kan spreken van mijn en jouw geld, het is geld van beiden samen...
                                          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Working...
                                          X