Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• en belastingtechnisch 96gr ?
    niet bij overlijden etc maar gewoon samenwonen en afdragen ? is er onderscheid

Comment

• De MX-5 heeft zichzelf verkocht aan mijn vriendin! En de betaalbare prijs uiteraard.

Comment

• Wij hebben alles gescheiden. Enkel dingen die gezamenlijk zijn (huis, ...) worden via de gezamenlijke rekening gedaan. Voor de rest: ik doe met mijn centen wat ik wil, en zij met die van haar wat zij wil.

Ik heb lang gezocht naar zo iemand.

Ik heb altijd van dag 1 gezegd dat ik dat zo wilde en als er dan toch eens een trut begon te zagen van 'alles gezamenlijk' of die met mijn pré nest ging kopen vloog diezelfde dag nog buiten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          en belastingtechnisch 96gr ?
          niet bij overlijden etc maar gewoon samenwonen en afdragen ? is er onderscheid
          Belastingtechnisch heb je 3 mogelijkheden:
          Gehuwd 1 gezamenlijke aanslag.
          Wettelijk samenwonend 1 gezamenlijke aanslag.
          Feitelijk samenwonend 2 afzonderlijke aanslagen.
          Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Ieder zijn eigen situatie. Geld interesseert me helemaal niet dus mijn madam doet al het financiële, zowel privé als voor mijn zaak. Ik weet dat alles goed zit en de zaak draait goed dus ik ga ervanuit dat de financiën goed zitten. Half jaar geleden E op de zaak genomen en nu teveel last van de bekken/heup door de lage instap dus pak ik een GLE zonder enige weerstand van m'n madam. Zolang het zo kan boeit het financiële me in de verste verte niet. Feit is wel dat als het ooit misloopt tussen ons ik wrsch met 0€ achterblijf. Maar dat zijn problemen die dan wel opgelost zullen worden.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
              thomas das heel mooi maar ge moet wel realistisch blijven, hoe koud dat het ook overkomt (ik maakte ook jouw fout )
              Meh, ik heb het omgekeerde meegemaakt. Alles tot in het absurde zelfstandig willen doen, in die mate dat het einde van een etentje al kon uitdraaien in een discussie over wie de rekening MAG betalen. Na 10 jaar heb je met zo'n persoon niks samen opgebouwd helaas, wat voor verbintenis heb je dan? Die relatie is dan ook uitgeblust geraakt, wat niet zo vreemd is na 10 jaar, maar omdat je niks samen hebt is het gemakkelijk om de stekker uit te trekken. Ik ben nog ouderwets opgevoed... niet echt een voordeel voor mijn generatie.

En tussen de haakjes, het hangt er ook van af als je mekaars gelijke bent of niet. Ben je mekaars gelijke is het gemakkelijker om alles samen te gooien. Maar als de ene meer dan het tienvoudige verdient van de ander, dan zorgt zulk onevenwicht weer voor wrevel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                ...

En tussen de haakjes, het hangt er ook van af als je mekaars gelijke bent of niet. Ben je mekaars gelijke is het gemakkelijker om alles samen te gooien. Maar als de ene meer dan het tienvoudige verdient van de ander, dan zorgt zulk onevenwicht weer voor wrevel.
                Of net het omgekeerde natuurlijk want als één iemand 10 keer meer inkomen heeft dan de andere op welk inkomen baseer je dan bijvoorbeeld een hypotheek lening, of zet je de persoon met het laagste inkomen volledig blok (moet maar zijn/haar volledig inkomen aan gezamenlijke rekeningen spenderen en voor de rest niest meer...). Of wat als je beslist dat één van de partners minder gaat werken om meer tijd vrij te maken voor het gezin?
                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

• Wij zijn onder gewoon stelsel getrouwd maar hebben enkele afspraken.

- elk stort X euro op de gezamenlijke rekening voor hypotheek, eten, belastingen, gas, elek, etc.

- elk heeft z'n privé rekening voor eigen, kleine, persoonlijke uitgaven. Grote aankopen gebeuren in overleg.

- een gezamenlijke spaarrekening waar we beiden proberen X euro per maand op te zetten.

- ik verdien meer dan m'n vrouw en spendeer ook veel meer aan verbouwingen. We schrijven dit op en laten dit periodiek bij de notaris noteren. Dit zijn enkel de grote werken, bv vernieuwen trap of installatie automatische garagepoort etc.

Comment

• Opvattingen van niet willen doorgaan in de toekomst en geen goede start van huwelijk vind ik zelf bullsh*t. Natuurlijk hoop ik dat het de rest van men leven mijn vrouw blijft maar dat wil niet zeggen dat alles in 1 pot moet. En ja het kan mislopen, leg de cijfers huwelijk en scheiding naast elkaar. Ik vind het een beetje naief om ervan uit te gaan dat het nooit bij uzelf zal gebeuren v

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                      De MX-5 heeft zichzelf verkocht aan mijn vriendin! En de betaalbare prijs uiteraard.
                      Je bedoelt lenen voor onbepaalde duur ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door orange Bekijk Berichten
                        Wij hebben alles gescheiden. Enkel dingen die gezamenlijk zijn (huis, ...) worden via de gezamenlijke rekening gedaan. Voor de rest: ik doe met mijn centen wat ik wil, en zij met die van haar wat zij wil.

Ik heb lang gezocht naar zo iemand.

Ik heb altijd van dag 1 gezegd dat ik dat zo wilde en als er dan toch eens een trut begon te zagen van 'alles gezamenlijk' of die met mijn pré nest ging kopen vloog diezelfde dag nog buiten.
                        Dit is ook eveneens hoe ik het wil en ik zal hier niet van afwijken. Algoed denkt mijn verloofde hier net hetzelfe over, dot was al vanaf dag 1. Ik vind dit eerlijk en begrijp zelfs niet goed dat mensen het anders willen. Het mag wel niet te zot worden, natuurlijk neem ik ze mee op restaurant of betaal ik soms een citytripke. Zij doet dit ook nu en dan en wij voelen die balans gewoon goed aan, wordt nooit een woord over gerept. Het werkt zelfs bevredigend daar je de ander is een cadeautje doet e.d.

Comment

• Als m'n vrouw nu eens kleren koopt van het geld op haar eigen rekening, dan heb ik daar geen last van.

Mochten we een gezamenlijke rekening hebben dan zou ik me soms ergeren aan haar aankopen omdat ik het geld zie verdwijnen.

Omgekeerd ook natuurlijk.

Comment

• het is heel eenvoudig... met mijn echtgenote heb ik 1 grote pot... Over grote aankopen overleggen we gezamenlijk al hebben we er nog nooit woorden over gehad. Ik erger me kapot als ik zie hoe sommige andere koppels met geldzaken omgaan. De ene kan zich alles permitteren en de andere niet.

Stel nu
                            - de man heeft een hoog loon maar klopt hele lange en zware dagen
                            - de vrouw verdient minder, is eerder thuis, doet de boodschappen, maakte eten, vangt de kids op, doet huishouden,...

Financieel verdient die man meer maar haal maar eens een meid in huis om alle andere klusjes te doen... Ik zou het niet over mijn hart krijgen... Hoe kan je dit nu gelijk verdelen...
                            The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                            BMW F10 520da 2012
                            MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                            BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                            Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                            VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Of net het omgekeerde natuurlijk want als één iemand 10 keer meer inkomen heeft dan de andere op welk inkomen baseer je dan bijvoorbeeld een hypotheek lening, of zet je de persoon met het laagste inkomen volledig blok (moet maar zijn/haar volledig inkomen aan gezamenlijke rekeningen spenderen en voor de rest niest meer...). Of wat als je beslist dat één van de partners minder gaat werken om meer tijd vrij te maken voor het gezin?
                              Dat bedoelde ik, dat zorgt willens nietes voor wrevel. Van dat soort dingen heb je geen last als je op gelijke voet vertrekt. Ik zou den Thomas hier net het advies geven om zoveel mogelijk samen op te bouwen en een hecht team te vormen, dan ga je samen groeien en zijn die problemen er niet. Ga je uit elkaar, dan is dat met de wetenschap dat alles wat je bereikt hebt iets is wat je samen hebt bereikt. Ik kan een hopeloze romanticus zijn misschien, maar 't enige wat in mijn ogen werkt is alles te delen met elkaar. Zodra je de dingen begint te scheiden van mekaar is dat met een soort van wantrouwen naar de toekomst toe.

Comment

• Volledig met eens logic. Samen zijn is alles samen delen... Zowel de leuke als de minder leuke zaken. En als je mekaar al niets meer kan gunnen blijf je beter weg van mekaar. Ik heb er absoluut geen probleem mee als mijn echtgenote gaat shoppen. Zij heeft er ook geen probleem mee als ik iets voor de auto's koop. Als er in een huwelijk geen vertrouwen is in mekaar dan is de eerste stap al gezet naar een scheiding. Ik beheer de geldzaken thuis nooit. Ik weet dat het in goede handen van mijn echtgenote is.
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                  het is heel eenvoudig... (..)

Stel nu
                                  - de vrouw verdient minder, is eerder thuis, doet de boodschappen, maakte eten, vangt de kids op, doet huishouden,...
                                  Menig feministe wilt u nu dood bliksemen, dat beseft ge toch.

Ieder zal hopelijk wel een systeem vinden wat werkt voor beide. Maar zo evident is het niet om de rol van "huispersoon" aan te nemen, ik denk nog het moeilijkst voor de man... dus dan snap je waarom sommige vrouwen het ook niet willen, zo zijn er veel.

Comment

• ieder koppel bepaalt zelf hoe de financiële middelen verdeelt worden
                                    bij ons is het zo:
                                    gezamenlijke pot voor dagdagelijkse kosten
                                    voor de rest ieder zijn eigen spaarrekening
                                    kleine persoonlijke uitgaven voor onszelf nemen we van ons eigen rekening
                                    grote uitgaven (al is het voor onszelf) worden besproken

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                                      Je bedoelt lenen voor onbepaalde duur ?
                                      ?

Comment

• Dubbel
                                        Last edited by ; 15/05/2016, 14:03.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                          het is heel eenvoudig... met mijn echtgenote heb ik 1 grote pot... Over grote aankopen overleggen we gezamenlijk al hebben we er nog nooit woorden over gehad. Ik erger me kapot als ik zie hoe sommige andere koppels met geldzaken omgaan. De ene kan zich alles permitteren en de andere niet.

Stel nu

Financieel verdient die man meer maar haal maar eens een meid in huis om alle andere klusjes te doen... Ik zou het niet over mijn hart krijgen... Hoe kan je dit nu gelijk verdelen...
                                          +1

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Working...
                                          X