Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Hoe brengen jullie het ter sprake ?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
    het is heel eenvoudig... met mijn echtgenote heb ik 1 grote pot... Over grote aankopen overleggen we gezamenlijk al hebben we er nog nooit woorden over gehad. Ik erger me kapot als ik zie hoe sommige andere koppels met geldzaken omgaan. De ene kan zich alles permitteren en de andere niet.

Stel nu
    - de man heeft een hoog loon maar klopt hele lange en zware dagen
    - de vrouw verdient minder, is eerder thuis, doet de boodschappen, maakte eten, vangt de kids op, doet huishouden,...

Financieel verdient die man meer maar haal maar eens een meid in huis om alle andere klusjes te doen... Ik zou het niet over mijn hart krijgen... Hoe kan je dit nu gelijk verdelen...
    Onze regeling heeft niets met wantrouwen te maken. We zijn al 9,5 jaar samen.

In onze situatie werken we beiden fulltime en doen we beiden veel in het huishouden (moderne man :p)

Je hebt wel gelijk dat veel mannen een "huisvrouw" compleet onderschatten. Probeer maar eens alles thuis op orde te hebben, met ondertussen een baby en een peuter die veel aandacht vragen. Dat kan veel vermoeiender zijn dan een werkdag op bureau lol.

Onze kleine is een week thuis omdat de opvang gesloten was (hij gaat sowieso maar 3 dagen per week) . Awel na dat weekje was ik blij dat ik naar bureau kon lol. Huisvrouw is een job op zich met heel lange werkdagen en zonder echte vakantie.

Comment

• Kweenie... Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat er veel vrouwen zijn die EN een fulltime hebben, EN huisvrouw zijn. Dat is dus dubbel zo zwaar. Als huisvrouw, als de kinderen naar school zijn, en je kan een beetje je werk regelen, heb je toch wel wat tijd over voor de tennisleraar imo lol
      “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
      Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• Mijn vrouw heeft een eigen onderneming (veel naam mag het niet hebben, meer een extra zakcentje zeg maar), maar is vooral huisvrouw en zorgt voor onze kleine. Onze dochter gaat niet naar de opvang, dus zeker in het begin had mijn vrouw daar 'n dagtaak aan. Dan is het om de 3 uur eten, meer huilen dan nu, etc. Eten maakt ze bv. zelf i.p.v. zo'n potje uit de supermarkt op te warmen. Thuis is er eigenlijk altijd wel wat te doen: kleren wassen, eten voor de kleine maken, eten voor ons maken, poetsen, de hond uitlaten, boodschappen doen, etc. Verder heb je ook nog wel dingen als bv. bij de mutualiteit iets omzetten, pakketje ophalen bij de post als de postbode voor een gesloten deur stond, brieven op de post doen, etc. Straks de kinderen naar school brengen. Werk genoeg aan. Nu ze zwanger is, is dat eigenlijk ook niet meer allemaal te doen, daarom hebben we daar nu iemand voor en zij heeft er ook werk genoeg aan. Huisvrouw zijn daar heb je een fulltime job aan!

Financieel doen we ieders ons goesting en dat werkt eigenlijk prima. Mijn vrouw pakt het geld van de rekening wat ze nodig heeft voor als ze iets moet of wil kopen. Omgekeerd koop ik iets ook gewoon als ik het nodig heb of wil kopen en ga ik dat ook niet eindeloos zitten "tactieken" over "hoe iets te brengen". Dat zorgt nooit voor problemen. Ik werk veel meer en breng dus de centen binnen, zij doet in huis alles. Mijn eten staat altijd klaar, mijn kleren zijn altijd gewassen, mijn bureau is altijd opgeruimd, de kleine krijgt alle aandacht, op tijd eten, etc. Ik ga dan ook niet lopen zeuren van ik verdien veel meer en dus koop ik wat ik wil en jij niet. Als m'n vrouw vindt dat ze iets moet kopen of iets wil kopen, dan pakt ze geld van de bankrekening en koopt ze het. Je hoort mij dan niet zeuren. Het maakt natuurlijk ook wel uit wat de instelling is van iemand. Als iemand koopziek is, dan zou zo'n rekening zo leeg zijn natuurlijk.

Ik kijk persoonlijk altijd wel raar op als koppels 'n hele boekhouding voeren met allerlei interne verrekeningen als het ware of haast een centimeters dik contact lijken te hebben met financiële afspraken. Natuurlijk zal dat voor hun situatie misschien de beste oplossing zijn, maar voor mij zou zoiets niet werken eerlijk gezegd.
        Last edited by ; 15/05/2016, 21:10.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JackR Bekijk Berichten
          Thuis is er eigenlijk altijd wel wat te doen: kleren wassen, eten voor de kleine maken, eten voor ons maken, poetsen, de hond uitlaten, boodschappen doen, etc. Verder heb je ook nog wel dingen als bv. bij de mutualiteit iets omzetten, pakketje ophalen bij de post als de postbode voor een gesloten deur stond, brieven op de post doen, etc. Straks de kinderen naar school brengen. Werk genoeg aan. Nu ze zwanger is, is dat eigenlijk ook niet meer allemaal te doen, daarom hebben we daar nu iemand voor en zij heeft er ook werk genoeg aan. Huisvrouw zijn daar heb je een fulltime job aan!
          Als ik het zo lees heb ik een hele sterke vrouw, want die werkt fulltime, EN doet alle bovenstaande ook, behalve poetsen. Zij doet 2 fulltimes volgens jou dus
          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

• De ene fulltime kan ook zwaarder zijn dan de andere fulltime.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
              Als ik het zo lees heb ik een hele sterke vrouw, want die werkt fulltime, EN doet alle bovenstaande ook, behalve poetsen. Zij doet 2 fulltimes volgens jou dus
              Jazeker diep respect hoor als je vrouw naast een fulltime baan ook nog het volledige huishouden doet. Na de hele dag gewerkt te hebben nog wassen, strijken, eten koken, afwassen, poetsen e.d., dat is zwaar en je moet er maar zin in hebben.

In mijn geval zou ik niet weten hoe mijn vrouw als ze van 8.00 tot 17.00 werkt bv. 's middags de kleine eten moet geven, de luier verwisselen, de hond 's middags uitlaten, etc.

Comment

je zou graag een andere wagen kopen zeker ... Vrouwke beke ophemelen ... De enigste reactie die ze eens mag lezen op AF ... Is ook een tactiek

Comment

Jazeker diep respect hoor als je vrouw naast een fulltime baan ook nog het volledige huishouden doet. Na de hele dag gewerkt te hebben nog wassen, strijken, eten koken, afwassen, poetsen e.d., dat is zwaar en je moet er maar zin in hebben.

In mijn geval zou ik niet weten hoe mijn vrouw als ze van 8.00 tot 17.00 werkt bv. 's middags de kleine eten moet geven, de luier verwisselen, de hond 's middags uitlaten, etc.
                  als ze zou werken, zouden de kinderen in een opvang zitten, zou de hond alleen thuis moeten blijven en moeten wachten tot er iemand thuis is om zijn behoefte te kunnen doen , zal uw vrouw een poetsvrouw eisen, zal ze hare strijk uitbesteden en zulde uw gras zelf mogen afrijden ....

Mar eigenlijk als je ziet welke kosten je maakt om toch maar te kunnen gaan werken, zouden sommige mensen toch maar beter thuis blijven. Opvang gemiddeld 20€ per dag, soms heb je twee kindjes in opvang, reken maar uit wat dat kost per maand. Onze buren geven jaarlijks 2500€ uit aan kampen en dergelijke omdat ze voor hune kleine tijdens vakanties opvang zouden hebben(is dan nog maar 1 kind) Daarnaast kuisvrouw, strijkdienst, kant en klare maaltijden , ... Op den duur werk je voor een ander.

Comment

• Hiet word ook alles op 1 rekening gegooid de vrouw doet de financiele kant.ik werk fulltime en mijn vrouw werkt niet momenteel.ik heb et geen probleem mee omdat ik nu meet verdien dan haar.daarvoor zijn we getrouwd .

Verstuurd vanaf mijn SM-J500FN met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
                      als ze zou werken, zouden de kinderen in een opvang zitten, zou de hond alleen thuis moeten blijven en moeten wachten tot er iemand thuis is om zijn behoefte te kunnen doen , zal uw vrouw een poetsvrouw eisen, zal ze hare strijk uitbesteden en zulde uw gras zelf mogen afrijden ....

Mar eigenlijk als je ziet welke kosten je maakt om toch maar te kunnen gaan werken, zouden sommige mensen toch maar beter thuis blijven. Opvang gemiddeld 20€ per dag, soms heb je twee kindjes in opvang, reken maar uit wat dat kost per maand. Onze buren geven jaarlijks 2500€ uit aan kampen en dergelijke omdat ze voor hune kleine tijdens vakanties opvang zouden hebben(is dan nog maar 1 kind) Daarnaast kuisvrouw, strijkdienst, kant en klare maaltijden , ... Op den duur werk je voor een ander.
                      Vandaar ook de bewuste keuze destijds om haar baan op te zeggen en niet te werken. Het salaris wat ze zou verdienen, zou dan toch grotendeels opgaan aan kosten kinderopvang e.d. Bijkomende voordelen zijn dat de kinderen niet de hele dag in de kinderopvang hoeven te zitten, er 's avonds geen kak van de hond binnen ligt, ze overdag op haar gemak het huishouden kan doen, we hier vers eten i.p.v. opwarmmaaltijden van de supermarkt en ze dan 's avonds niets meer hoeft te doen.

Het alternatief zou zijn de hele dag werken, 's avonds nog snel-snel het huishouden, opwarmmaaltijden in de magnetron schuiven, de kinderen de hele dag in de opvang en financieel schiet je er weinig mee op, omdat haar salaris op zou gaan aan alle extra kosten die gepaard gaan met het niet thuis zijn overdag en 's avonds zouden er dan nog allerlei huishoudelijke taken, boodschappen e.d. gedaan moeten worden. Nu kunnen we 's avonds rustig een film kijken, gaan wandelen, ergens naar toe, of gewoon op het gemak thuis zitten etc.
                      Last edited by ; 15/05/2016, 22:35.

Comment

Vandaar ook de bewuste keuze destijds om haar baan op te zeggen en niet te werken. Het salaris wat ze zou verdienen, zou dan toch grotendeels opgaan aan kosten kinderopvang e.d. Bijkomende voordelen zijn dat de kinderen niet de hele dag in de kinderopvang hoeven te zitten, er 's avonds geen kak van de hond binnen ligt, ze overdag op haar gemak het huishouden kan doen, we hier vers eten i.p.v. opwarmmaaltijden van de supermarkt en ze dan 's avonds niets meer hoeft te doen.

Het alternatief zou zijn de hele dag werken, 's avonds nog snel-snel het huishouden, opwarmmaaltijden in de magnetron schuiven, de kinderen de hele dag in de opvang en financieel schiet je er weinig mee op, omdat haar salaris op zou gaan aan alle extra kosten die gepaard gaan met het niet thuis zijn overdag en 's avonds zouden er dan nog allerlei huishoudelijke taken, boodschappen e.d. gedaan moeten worden. Nu kunnen we 's avonds rustig een film kijken, gaan wandelen, ergens naar toe, etc.
                        heeft wel op langere termijn financiele consequenties. Carriere op lager pitje of gedaan. Dus geen loonsopslag gedurende die jaren. Firma's staan niet te springen om vrouwen aan te nemen die 10 jaar het huishouden gedaan hebben. Pensioen een stuk minder. Als jij (hopelijk niet natuurlijk) ooit serieus ziek komt te vallen, valt jouw pré ook grotendeels weg, ... Maar aan de andere kant, groot gelijk hoor als je het zo kan regelen. Tegenwoordig kennen veel kinderen beter hun oppas dan hun ouders en veel ouders hebben liever hun kinderen bij de oppas om eens op hun gemak te zitten na een drukke werkdag.

Comment

je zou graag een andere wagen kopen zeker ... Vrouwke beke ophemelen ... De enigste reactie die ze eens mag lezen op AF ... Is ook een tactiek

Moest ik dat moeten doen was ik er niet meer getrouwd, veel te omslachtig, en ik heb nog maar een nieuwe

Trouwens Leo je vergeet dat mijn vrouw graag wil werken, een kwestie van voldoening in het leven, zingeving ook. Niet te onderschatten reden.

Comment

heeft wel op langere termijn financiele consequenties. Carriere op lager pitje of gedaan. Dus geen loonsopslag gedurende die jaren. Firma's staan niet te springen om vrouwen aan te nemen die 10 jaar het huishouden gedaan hebben. Pensioen een stuk minder. Als jij (hopelijk niet natuurlijk) ooit serieus ziek komt te vallen, valt jouw pré ook grotendeels weg, ... Maar aan de andere kant, groot gelijk hoor als je het zo kan regelen. Tegenwoordig kennen veel kinderen beter hun oppas dan hun ouders en veel ouders hebben liever hun kinderen bij de oppas om eens op hun gemak te zitten na een drukke werkdag.
                            Dat eerste is waar. Financieel directrice bij Telenet of zo zal ze niet meer gaan worden, maar dat zou ze toch al niet worden. Zonder gekheid: ze had geen topbaan, zou in alle eerlijkheid ook nooit een topbaan krijgen plus dat ik denk dat op termijn veel banen wel zullen verdwijnen door automatisering, meer verkoop via internet en verplaatsing van werk naar landen waar het werk goedkoper uitgevoerd kan worden. Persoonlijk denk ik dat heel veel mensen zich weinig illusies hoeven te maken op termijn. Gegevens inkloppen en verwerken wordt op termijn door een computer gedaan, steeds meer winkelpanden sluiten omdat ze het afleggen tegen verkoop via internet en 'n lampje in elkaar draaien bij de Philips gebeurt goedkoper en zonder stakingen e.d. in Azië, Polen of Bulgarije dan in België.

Ze staat ingeschreven als zelfstandige, dus ze bouwt wel 'n pensioen op, heeft enige sociale zekerheid. Risico's zijn er natuurlijk altijd wel, maar dat heb je ook als je allebei fulltime werkt en je financiële huishouding is gebaseerd op twee inkomens. Ons uitgavenpatroon is wel gebaseerd op een veel lager inkomen dan het werkelijk inkomen. Tegenvallers kunnen we opvangen en ook met een lager inkomen kunnen we alles netjes betalen. Voor mij is dat zeker genoeg. Ik wil de mensen die bij de eerste de beste tegenvaller een te koop bord in de tuin moeten slaan niet de kost geven.

Wij wilden graag onze kinderen zelf opvoeden inderdaad in plaats van ze overdag bij de opvang te steken omdat we allebei werken en 's avonds bij een oppas te steken omdat we rustig televisie willen kijken na een dag werken. Bij een neef van me bijvoorbeeld is het elke dag kunst- en vliegwerk omdat ze beiden werken en 'n kind hebben. Dat kind wordt de hele dag op en neer gereden van oppas naar opa en oma die 75 km verderop wonen, van opa en oma naar huis, van huis naar oppas, etc. Dan heb je en de kosten en nog een hoop tijd er mee kwijt ook.

Comment

Moest ik dat moeten doen was ik er niet meer getrouwd, veel te omslachtig, en ik heb nog maar een nieuwe

Trouwens Leo je vergeet dat mijn vrouw graag wil werken, een kwestie van voldoening in het leven, zingeving ook. Niet te onderschatten reden.
                              geen kritiek op je vrouw hé dat ze beide combineert. Mijn madam werkt ook full time en doet ook het huishouden (help zelf ook wel mee). Maar ben toch niet helemaal eens met dat laatste. Een huisvrouw heeft een veel zinniger leven dan een een vrouw die werkt. Kan je tenminste je eigen kinderen zelf opvoeden, leven je kinderen niet in dezelfde rush als jezelf, kunnen je kinderen steeds op jou als ouder op elk moment terugvallen, .... Door het feminisme voelen vrouwen zich verplicht om te werken, "gelijk" staan met de man en tegenwoordig ook nog meer uit financiele noodzaak.

Mijn moeder is zelf altijd huisvrouw geweest en nog steeds en ik denk dat ik mijn ouders eeuwig daarvoor dankbaar mag zijn.

Comment

• Overschot van gelijk heb je daar, wat tijd voor gezin betreft. Ik kan het niet meer met je eens zijn, ben een echte familyman (geworden). Je mag er wel niet vanuit gaan dat 2 verdieners geen tijd meer hebben voor hun kinderen. Ik ga het hier niet uit de doeken doen, maar wij zijn bijna altijd bij de kinderen. Wij zijn bvb geen carri?rejagers. Ik heb keihard gewerkt tot ik haar ontmoette, en heb dan voor onze relatie gekozen, zij ook. Mijn vrouw voelt zich niet verplicht om te gaan werken. Ze zou gewoon niet kunnen thuis zitten haar hele leven. Zoals ik al zei, het heeft allemaal met zingeving te maken. Ik denk dat ze zich snel zou vervelen moest ze haar job niet kunnen uitoefenen. Thuis blijven zou eenvoudigweg voor haar ontoereikend zijn. Daar heeft ze het met mij al genoeg over gehad. If only life would be that simple
                                Last edited by order66; 16/05/2016, 00:02.

Comment

Wij dachten er hier exact hetzelfde over. De rekensom was snel gemaakt. Maar hoeveel mensen er na zoveel jaren nog altijd vragen "of ze al werk aan het zoeken is..."
                                  autofans.be

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..." | RIP Tom

Comment

20 euro is zelf al goedkope opvang. Hier 29 euro per dag.
                                    Nu, met wat timemanagement valt alles te combineren. Hier zullen nooit kant en klare maaltijden binnenkomen. Dat hoeft ook niet als je beiden wat moeite doet.

Getrouwd zijn met een 'huisvrouw' zou ik NOOIT kunnen. Maar echt niet. Zelf al zouden we er aan moeten toesteken om haar (of mij) werkende te houden, ik zou het nog steeds liever hebben. Mijn schoonzus is huisvrouw en ik wordt daar (bij wijze van spreken) al horendol van als ik er meer dan 4u mee moet spenderen. Al wat ze te zeggen heeft gaat over die kinderen. Logisch ook, want behalve wat die kinderen doen beleeft ze geen jota.
                                    Pfieuw. Ik vind zo mensen echt afknottend. Mijn vrouw werkt nu 5 tot 6/7. Combinatie van ziekenhuisapotheek en les geven op syntra. Daarnaast is ze bezig met een opleiding aan het KASK in Gent en is ze reisbegeleidster voor 2 organisaties. Aja, en af en toe springt ze ook nog eens bij als vrijwilliger als ik een projectje heb. Bijgevolg heeft ze altijd wel vanalles te vertellen. Boeiende zaken die zorgen voor verrijkende gesprekken. Ik zou het echt niet anders willen.

Zelf ook drukke agenda. Fulltime job, 3u dansles per week (gelukkig op 1 avond), een avond opleiding motorfietstechniek, tot voor kort avondopleiding HSP coach en dan doe ik nog een 4tal horeca projecten op locatie per jaar voor socio-culturele organisaties/festivals waar serieus wat werk in kruipt.

En tussendoor verbouwen we ons huis, maken we kindjes en gaan we ergens anders wss nog een huisje beginnen bouwen. Alle 2 weken komt er een kuisvrouw en de strijk wordt half uitbesteed, maar ik zorg er wel voor dat er altijd vers eten is. En dat lukt allemaal vlotjes.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bmwM-optic
                                    Motoren & Tjeurisme

Comment

• denk eraan dat huisvrouwen of mannen onder de 30 in 2007 geen overlevingspensioen meer krijgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        denk eraan dat huisvrouwen of mannen onder de 30 in 2007 geen overlevingspensioen meer krijgen
                                        Ik dacht dat de minimumleeftijd nu al 45 jaar was Bobo en dat die langzaam/jaarlijks verhoogt tot 55 jaar in 2030.
                                        Hier kon iets interessant gestaan hebben...

Comment

Een huisvrouw heeft een veel zinniger leven dan een een vrouw die werkt.
                                          Sorry, maar dergelijke veralgemening is nonsens, zeker komende van een man. De énige die daarover oordeelt is uiteindelijk iedere individuele vrouw, namelijk wat ze zelf wil, wat haar ambities zijn in het leven. Is dat thuisblijven, ok, geen probleem, maar als dat niet thuisblijven is en een eigen carrière opbouwen, dan is daar ook niks mee, maar dan mag daar ook best wat begrip voor zijn in plaats van dwaze vooroordelen. Het valt ook op dat vooral mannen lyrisch worden over hun vrouw die thuisblijft.

Kinderen zijn heus niet misvormd omdat hun moeder hen niet om half vier iedere dag van school komt halen. Het gaat allemaal om de kwaliteit van de tijd die je effectief met je kinderen doorbrengt.

Comment

Working...
                                          X