Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bip & Go

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bip & Go

Weet niet of ik het hier moet plaatsen, ook gezocht met zoekfunctie maar die vind niks.
    Iemand ervaring met Bip & Go? Het "toestel" om de Franse Tolsnelwegen te passeren zonder direct te moeten betalen?

Ik heb vorig jaar zo een bakje mogen lenen van de tante van mijn vriendin. Bij de eerste tolpoort werkte het niet dus op de bel gedrukt en een ticketje genomen en dit aan de volgende poort betaald. De tolpoorten daarna werkte dit feilloos zonder te hoeven stoppen, enkel vertragen tot +-30km/h. Vond het toch wel gemakkelijk en is dikwijls sneller want je hoeft niet bij de toeristen in de rij te gaan aanschuiven maar kan de meest linkse of rechtse poorten nemen die over dit systeem beschikken.

Comment

Ik heb het afgelopen zomer gebruikt. Superhandig!

Soms sta je wel 30seconden stil omdat die camera of sensor het niet herkent.

Hoe anderen daar kunnen doorsjeezen is me nog altijd een raadsel.

Zelfs met da stilstaan enzo vond ik het wel handig, de wachtrij is daar ook een pak kleiner en daar was het me vooral om te doen

afrekening was ook correct (leek me zelfs weinig )
      That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
      28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
      28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Hier is nog wat meer info te vinden
        Bip&Go automatische tolbetaling: uw Liber-t tolbadge wordt geleverd binnen 48u als u online inschrijft op ons snelwegabonnement, overal in Frankrijk

Comment

Ik heb dat bakje online bij AREA besteld, koste me niks.
          Heeft afgelopen zomer serieus geholpen, wat een gemak!

Comment

Vorige week naar Zuid-Frankrijk gereden. Heenweg was het heel rustig op de baan, terugweg was 'code orange': druk, maar niets extreems.
            Mijn schoonbroer had een bakje, ik gebruikte mijn Visa-kaart.
            In het op rijden won hij een heel klein beetje tijd. Ik reed voor, hij haalde me telkens bij na een tolpoort.
            In het terugkeren was het ander paar mouwen: ik mocht serieus peren om hem terug bij te halen.

Hoe drukker het is, hoe meer tijd je wint. Volgende keer toch ook eens uitkijken voor zo'n toestelletje.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Gebruik dit al vele jaren en nog nooit problemen mee gehad.

Comment

Ik vraag mij wel iets af, hoelang gaan die batterijtjes mee? Ik ga pas volgende zomer terug naar Spanje, dan is dat bakje 3 jaar oud.. Werkt het dan nog?

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                  Ik heb dat bakje online bij AREA besteld, koste me niks.
                  Heeft afgelopen zomer serieus geholpen, wat een gemak!

http://www.area-enligne.com/Area/ava...&section=INFOS
                  Ik gebruik ook Area.
                  Werkt perfect
                  den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    Ik vraag mij wel iets af, hoelang gaan die batterijtjes mee? Ik ga pas volgende zomer terug naar Spanje, dan is dat bakje 3 jaar oud.. Werkt het dan nog?

5 jaar stond er in de brief bij levering.
                    den borre

Int3x0r

Comment

Iemand die ze besteld heeft via VAB site?

Comment

Gebruik het al jaren als we met de caravan naar Spanje of Frankrijk gaan, werkt perfect.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door alexen Bekijk Berichten
                          Iemand die ze besteld heeft via VAB site?
                          Goedkoper via Area zelf

Comment

Heb al een jaar of vijf zo een pakje in mijn auto liggen, nog nooit problemen gehad met batterij. Zorgt inderdaad voor heel wat tijdswinst wanneer je op drukkere momenten door Frankrijk rijdt. Wanneer je je bakje dicht bij je voorruit houdt, geen probleem om tegen +- 30 km/u door de poorten te gaan (al zijn sommige slagbomen wat trager dan andere...).

Comment

ben in december naar Zuiden van frankrijk gereden en was wel aangenaam dat je je ruiten naar boven kan laten. Soms wel gehad dat je even moet schudden met het bakje en dan zag die sensor dat precies sneller.

Maar is wel leuk om zo de toeristen sneller af te zijn, al is het in de topmaanden toch ook vaak zo dat je geen 30 haalt. Ook nog niet alle poortjes zijn hiermee voorzien en ook niet alle poortjes werkend met het 30kmu systeem, soms moet je toch nog stilstaan.
                              Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

Naar Bordeaux kon ik deze zomer toch overal aan 30 doorrijden.
                                den borre

Int3x0r

Comment

Ik wil me dit ook aanschaffen, enige valkuilen / verborgen kosten die ik moet kennen? Had ergens gelezen dat er €10 per jaar wordt gerekend als je deze niet gebruikt?
                                  Dan is het mogelijk interessanter om er eentje te huren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Zephyrus Bekijk Berichten
                                    Ik wil me dit ook aanschaffen, enige valkuilen / verborgen kosten die ik moet kennen? Had ergens gelezen dat er €10 per jaar wordt gerekend als je deze niet gebruikt?
                                    Dan is het mogelijk interessanter om er eentje te huren...
                                    Neen is niet zo.
                                    Mijn is al 2 jaar niet gebruikt en er zijn geen extra kosten aan.

Deze zomer ga ik het nog eens gebruiken.

Comment

Als je het meer dan een jaar niet gebruikt, moet je 5 euro activeringskosten betalen dacht ik.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Bjoxx Bekijk Berichten
                                        Als je het meer dan een jaar niet gebruikt, moet je 5 euro activeringskosten betalen dacht ik.
                                        Kan het niet direct terugvinden op hun site.

Comment

Working...
                                        X