Anti zeker niet,daarvoor heeft VAG te veel mooie modellen en zijn ze te belangrijk voor de economie. Echter zijn ze wel compleet fout bezig sinds een een dikke 10 jaar. De kwaliteit die toch wel bovengemiddeld te noemen was is nu echt wel gezakt naar een schrijnend dieptepunt....olieverbruik,kettingen,DSG's,opties (raammechanismen,eleketrische kofferkleppen) ze sukkelen met alles tegenwoordig. Tel daar het schandaal van de uitstoot bij en we kunnen enkel zeggen dat er veel zal moeten veranderen op zéér korte tijd. Gebeurt dat niet wordt ik wel anti en mogen ze voor mij naar de haaien gaan
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Anti VW vs. Pro VW
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenAnti zeker niet,daarvoor heeft VAG te veel mooie modellen
Comment
-
Ik heb wel een probleem met VW. Ze hebben een goede naam wat betreft kwaliteit en dergelijke. Van klantenservice hebben ze toch nog lessen te leren. Je kan geen klanten afzetten met overdreven facturen en als ze issues hebben met hun auto met een kluitje het riet insturen. Persoonlijk heb ik een VW Multivan en daar was een tijdje geleden een rubber kapot van een 30 cm, dus even laten vervangen. 57 euro voor tien minuten werk. Nu krijg is roest op mijn wagen van vijf jaar en ik krijg zip om de herstelling te betalen. Klantenservice, een lachertje. D'itteren gecontacteerd, nog steeds aan het wachten op antwoord. Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug. Ze hebben een goede naam, en dat is het. Voor de rest zijn ze niet beter dan de rest.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ace_fix_268 Bekijk BerichtenIk heb wel een probleem met VW. Ze hebben een goede naam wat betreft kwaliteit en dergelijke. Van klantenservice hebben ze toch nog lessen te leren. Je kan geen klanten afzetten met overdreven facturen en als ze issues hebben met hun auto met een kluitje het riet insturen. Persoonlijk heb ik een VW Multivan en daar was een tijdje geleden een rubber kapot van een 30 cm, dus even laten vervangen. 57 euro voor tien minuten werk. Nu krijg is roest op mijn wagen van vijf jaar en ik krijg zip om de herstelling te betalen. Klantenservice, een lachertje. D'itteren gecontacteerd, nog steeds aan het wachten op antwoord. Mij zien ze in ieder geval nooit meer terug. Ze hebben een goede naam, en dat is het. Voor de rest zijn ze niet beter dan de rest.
Sta me even een voorbeeldje toe:
De invoerder is in vele gevallen verantwoordelijk voor de goodwill garantie....maar de garagehouder die deze moet aanvragen in naam van de klant is eigenlijk zelf de invoerder gezien de vele (al dan niet verdoken) d'ieteren concessies....Dus eigenlijk gaan collega's van elkaar binnen het zelfde bedrijf dus verwachten een klant te vergoeden...mooi niet dus.
Bij andere merken is de dealer een partij die het aanspreekpunt van de klant is en die leeft van de tevredenheid van zijn klanten,ook hij zelfs profiteert (zeker in omzet) van vele garantiewerken. Deze dealers hebben dus alle baat bij om bij hun fabrikanten/invoerders het punt van de klant te verdedigen,al was het maar voor hun eigen omzet en naam.
Ook bij slechte prestaties en fouten in een garage is d'ieteren een slechte organisatie. Wanneer je de invoerder gaat contacteren over een fout binnen een concessie kunnen ze veel minder druk uitoefenen op de concessie zelf...om de simpele rede: ze zijn het zelf
Laat ons niet de fout maken om VAG te vereenzelvigen met D'ieteren....dat verdient zelfs VAG na hun gesjoemel nietBMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse
Comment
-
Tja misschien is heel het coulance verhaal toch vooral zaak van de fabrikant?
Als er bij BMW een probleem is gaat de aanvraag ook rechtstreeks naar BMW in duitsland en daar zijn ze behoorlijk soepel als je uw wagen correct bij hen laat onderhouden.
Comment
-
Het is altijd iets. Ze zijn altijd heel vriendelijk als je komt voor te kopen. De aftersales service..
Voorbeeldje. Dikke 5 jaar terug wou men bij ons overstappen van BMW naar VAG (voornamelijk Skoda Superb) voor de werknemers.
Er zijn 3 Skoda Superbs geleverd en 1 VW Golf en die waren één voor één probleemgevallen.
Skoda's waren allemaal met DSG, 2 daarvan zijn vervangen voor ze 30.000 km haalde, de andere moest volgens hun niet gerepareerd worden, tot die zichzelf er bijna letterlijk van onder schokte. En 2 daarvan zopen nog eens olie. De Golf was dan nog een naftje met -jawel- de beruchte 1.4 TSI met kettingproblemen. Je leest overal problemen maar bij de dealer kennen ze die problemen niet "je bent de eerste die problemen heeft" tot "je moet niet alles geloven wat je leest op het internet".
Laten we eerlijk zijn, motoren kunnen ze niet maken, versnellingsbakken ook niet, ophanging trekt eigenlijk ook op niks (vrij hard en sportief is het ook niet), Navi is ook maar vrij belachelijk, design is al jaren het zelfde. Al een geluk dat hun (saaie) interieur nog bovengemiddeld in elkaar steekt, waar moeten ze anders hun meerprijs gaan zoeken.Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Tot een paar jaar geleden was het inderdaad dikke ellende. De vorige generaties TSI en DSG bakken waren rampzalig. Renault heeft ook een zwarte periode gehad qua kwaliteit maar ze zijn er blijkbaar toch uitgekomen.
De huidige generatie lijkt toch wel beter in elkaar te zitten. Van de Golf VII zijn niet veel structurele problemen gekend en het is een heel aangename wagen om mee te rijden. DSG is ook heel plezant om mee te rijden maar idd qua betrouwbaarheid geen topper (zeker vroeger).
Ik ben nooit fan geweest van VW maar de Golf VII (en zijn skoda/seat/audi broertjes) hebben mijn beeld toch positief bijgesteld.
Comment
-
Ik heb het niet voor sommige merken in het VAG concern.
VW is degelijk, maar ziet er zo saai imo.
Audi is dan weer te duur voor wat het maar is. Alhouwel de nieuwe A4 best leuk stuurt, leuker dan een 3-reeks.
Lambo, mhweh soms wat té veel audi gevoel te weinig " we doen eens zot "
Seat en Skoda staan voor mij wat hoger, ze zien er leuk uit, ze sturen best prettig en zijn betaalbaar.
Voor de prijs van een leon fr met alle opties op full leder en zetelverwarming na stap ik net in een A1 sportback 1.4TDI met 0 opties.Last edited by kefkie; 25/04/2016, 15:33.BMW X5 45e
Comment
-
Seat doet het een pak beter als een paar jaar geleden ... En gun ze dat ! Altijd een tof merk gevonden. En de ateca ziet er op foto ook ferm uit.Benzine
'80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )
'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)
'68 VW 411 1700 (2011-2014)
'81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
Diesel
'85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
'91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
'10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
'11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
'13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )
Comment
Comment