Hallo,
in het weekend is er iemand op mij in gereden vanachter.
De schade valt al bij al nog mee.
Ik heb ondertussen contact gehad met de garage en verzekering.
Mijn wagen kan nog gerust blijven doorrijden. Er is dus geen echte nood aan herstelling.
De verzekering heeft mij mondeling al laten weten dat ik niet verplicht ben de schade te laten herstellen, maar dat ik kan kiezen om te cashen, zonder BTW.
Ik zou dus de schade terugbetaald kunnen krijgen zonder de BTW.
Nu vraag ik mij af of ze dit recht wel hebben?
Ik ben er niet op uit om mij te verrijken door dat ongeval ofzo, maar mijn wagen is 10 jaar oud. Nu herstellingen laten doorvoeren zou te gek zijn daar ik nog max. 2 jaar wil rondrijden met de auto.
Iemand hier ervaringen mee?
Stel dat het bestek 1.250 euro bedraagt + 21% BTW. Kan ik dan die 262,50 euro echt niet krijgen van de verzekering?
in het weekend is er iemand op mij in gereden vanachter.
De schade valt al bij al nog mee.
Ik heb ondertussen contact gehad met de garage en verzekering.
Mijn wagen kan nog gerust blijven doorrijden. Er is dus geen echte nood aan herstelling.
De verzekering heeft mij mondeling al laten weten dat ik niet verplicht ben de schade te laten herstellen, maar dat ik kan kiezen om te cashen, zonder BTW.
Ik zou dus de schade terugbetaald kunnen krijgen zonder de BTW.
Nu vraag ik mij af of ze dit recht wel hebben?
Ik ben er niet op uit om mij te verrijken door dat ongeval ofzo, maar mijn wagen is 10 jaar oud. Nu herstellingen laten doorvoeren zou te gek zijn daar ik nog max. 2 jaar wil rondrijden met de auto.
Iemand hier ervaringen mee?
Stel dat het bestek 1.250 euro bedraagt + 21% BTW. Kan ik dan die 262,50 euro echt niet krijgen van de verzekering?
Comment