Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Benzine blijft leuker rijden, ma met men turbo diesel rij ik ook nog wel graag. Ben is benieuwd, binnenkort terug een benzine!
Heb wel liever de geur van benzine dan die van diesel.
Ma ik heb nooit begrepen waarom diesel zou duurder zijn in gebruik als je maar weinig km's doet. De tankbeurten alleen al en met een diesel rij je toch bijna het dubbel zover.
Het feit dat de meeste nog altijd met een diesel rijd ipv met een benzine ook al rijden ze weinig km's wil toch wel iets zeggen denk ik.
Opgelet: leven is sterk vervuilend! Al die heisa en zever... Ge sterft zowat van alles tegenwoordig!
Ik vind het ook wa neig tegenwoordig, de laatste jaren zijn de mensen ook sterk veranderd, vroeger gingen we op café, drinken, roken,... Nu stoppen veel mensen met drinken en roken en gaan ze plots met de fiets rijden of lopen, terwijl ze dit nooit gedaan hebben.
Awel, veel mensen geloven mij niet als ik dit zeg. Maar als ik in een bos ga wandelen of ga mountainbiken en ik kom dan terug 'in de bewoonde wereld' dan voel ik dat efenaf aan mijn adem, dat pakt zo precies efkes op mijnen adem.
Ik ruik dat zelfs elke dag, altijd als ik Brussel binnenrij. Zou daar nooit van z'n leven willen wonen.
Hoe durven ze, die onverlaten
Zo raakt de overbevolking nooit opgelost!
Moet zeggen dat ikzelf ook gestopt ben me roken, ne koersfiets heb ik mij wel nog ni gekocht.
Eigenlijk iets voor in de ergernis topic.
Er had nooit een rookverbod mogen komen in cafés, waar is den tijd naartoe da ik ging kikkeren me vrienden met een sigaret in de hand en een pint naast mij, was toen 14 jaar.
Moet zeggen dat ikzelf ook gestopt ben me roken, ne koersfiets heb ik mij wel nog ni gekocht.
Eigenlijk iets voor in de ergernis topic.
Er had nooit een rookverbod mogen komen in cafés, waar is den tijd naartoe da ik ging kikkeren me vrienden met een sigaret in de hand en een pint naast mij, was toen 14 jaar.
Ik ruik dat zelfs elke dag, altijd als ik Brussel binnenrij. Zou daar nooit van z'n leven willen wonen.
Ik word ziek in de Leopold 2 en Rogiertunnel als ik in de file sta en ik heb mijn airco niet op interne luchtrecuperatie zet Als die gewoon buitenlucht/tunneldamp binnenblaast dan begint dat, enkel als er totaal geen file is kan ik het zo laten en heb ik geen probleem
Ik ruik dat zelfs elke dag, altijd als ik Brussel binnenrij. Zou daar nooit van z'n leven willen wonen.
Lol. Metingen tonen aan dat het in een doorsnee dorpsstraat even erg kan zijn als op een drukke Brusselse baan. Zelfde metingen leren dat je in een Brussels stadspark plots een eind onder de kritische vervuilingswaarde duikt. De afname van de vervuiling verloopt met andere woorden erg snel, maar in het verkeer - waar het ook is - is het de facto ongezond(er). En dieselwagens maken dat een stuk erger dan benzine.
Plezier in autorijden heeft niets met snelheid te maken. Europa moet consequent en zijn en mileuonvriendelijke dieselwagens uit het verkeer bannen in plaats van ze te subsidieren zoals nu in dit apenland gebeurt. Er zijn genoeg milieuvriendelijkere alternatieven beschikbaar.
Plezier in autorijden heeft niets met snelheid te maken. Europa moet consequent en zijn en mileuonvriendelijke dieselwagens uit het verkeer bannen in plaats van ze te subsidieren zoals nu in dit apenland gebeurt. Er zijn genoeg milieuvriendelijkere alternatieven beschikbaar.
Je gaat me toch niet zeggen dat je tegen 50 km/u plezier hebt aan het autorijden? Dat begint bij mij pas aan 70 km/u, mooie snelheid om te cruisen en je gaat tenminste nog wat vooruit ook. Ma 50? Sorry, altijd al een belachelijke snelheid gevonden en ok ja op sommige plaatsen kan ik het begrijpen, maar nog op veel andere plaatsen juist niet! Ik als ervaren chauffeur weet maar al te goed waar welke snelheid gepast is. Veel hangt ook af van welk uur en in welke omstandigheden, ik werk in ploegen, rij vaak op lege wegen en dan is 50 km/u echt te weinig.
50 / 30 waar het noodzakelijk is , 70 op gewone gewestwegen en dan 2,0 kg/100 km gemiddeld op de verbruiksmeter van de boordcomputer zien verschijnen, zalig :-)
Lol. Metingen tonen aan dat het in een doorsnee dorpsstraat even erg kan zijn als op een drukke Brusselse baan. Zelfde metingen leren dat je in een Brussels stadspark plots een eind onder de kritische vervuilingswaarde duikt. De afname van de vervuiling verloopt met andere woorden erg snel, maar in het verkeer - waar het ook is - is het de facto ongezond(er). En dieselwagens maken dat een stuk erger dan benzine.
Mij gaat ge niet zeggen dat een doorsnee dorpsstraat waar 10 auto's achter elkaar staan even erg kan zijn als een straat in BXL waar ge op dezelfde afstand met 50 wagens staat.
Ik heb het trouwens over de geur, niet de vervuilingswaarde.
Benzine motoren stoten fijnere deeltjes uit, die nog schadelijker zijn dan deze van diesels. Alleen wordt er niet over gepraat om beter de diesels te kunnen bashen...
Om nog niet te spreken over de geluidshinder die diesels veroorzaken. Deze morgen om 7u nog gewekt door het geratel van de buurman die met zijn oudere Mercedes 190d pistoleekes ging halen.
Benzine motoren stoten fijnere deeltjes uit, die nog schadelijker zijn dan deze van diesels. Alleen wordt er niet over gepraat om beter de diesels te kunnen bashen...
Je gaat me toch niet zeggen dat je tegen 50 km/u plezier hebt aan het autorijden? Dat begint bij mij pas aan 70 km/u, mooie snelheid om te cruisen en je gaat tenminste nog wat vooruit ook. Ma 50? Sorry, altijd al een belachelijke snelheid gevonden en ok ja op sommige plaatsen kan ik het begrijpen, maar nog op veel andere plaatsen juist niet! Ik als ervaren chauffeur weet maar al te goed waar welke snelheid gepast is. Veel hangt ook af van welk uur en in welke omstandigheden, ik werk in ploegen, rij vaak op lege wegen en dan is 50 km/u echt te weinig.
de kunst bestaat er nu in je plezier niet meer uit de snelheid te halen... Maar terug de levensslogan, mijn auto mijn vrijheid... En niet meer , mijn auto mijn racemonster...
ik sta open voor de flower power periods : peace, love and drugs. ;-)
alles komt in cycly terug...
Comment