Oorspronkelijk geplaatst door Gunter
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"alle nieuwe diesels doden ons"
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenok, andere vervuiling (roet VS fijn stof), maar 5liter diesel verbranden is 5liter diesel verbranden en t blijft slecht. en de geur misschien ook, alhoewel ik toch vaak jonge wagens zien doempen voor zot als ze optrekken.
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenheb al een audi 2.5 tip tronic gereden, sportief dat wel. dat is leuk de eerste keer dat ge dermee doortrekt. maar na 5km zit ik weer in eco mode aan 1300rpm te tuffen
Comment
-
Een paar dagen geleden een 300-tal kilometer gereden met mijn V70 2.4D (D5-software, 5-bak). Gebeurt niet veel, doe meestal korte afstanden.
Boordcomputer gereset en gemiddeld verbruik van 5.2 liter behaald! (Cruise control op 126km/h, geen files).
Auto is 10 jaar oud en heeft 270.000km.
"Moderne" diesels zijn echt wel zo slecht niet. Er is gewoon niet veel verbetering meer mogelijk.
De overheid profiteert gewoon van het moment om zware belastingen te heffen. Er zijn nog geen goede alternatieven voor auto's met brandstofmotoren dus we kunnen niet anders dan betalen.
Comment
-
precies daarom dat ik evengoed met een oude diesel kan bollen en geen nieuw turbo blok hoef. je zou eens met mij moeten meerijden, dan begrijp je het wel
als ik zuinig rijd:
1e optrekken naar 1500rpm en schakelen naar 2de
in 2de van 800rpm naar 1400rpm optrekken en naar 3de.
aan 35-40km/h zit ik al in 5de.
soms vertrek ik in 2e naar 35 en schakel naar 5de. vanuit stilstand vertrekken in 3de gebeurd soms ook al eens.
regelmatig eens sportief doortrekken om het blokje gezond te houden
1e naar 4500rpm
2e naar 4500rpm
3e naar 4500rpm
4de naar 3000rpm en dan naar 5de
en dan merk ik dat de eerste wagen die aan de lichten naast mij stond dik 100meter verder achterop rijd.
met de capri, dan komt de toerenteller amper onder de 3000rpm. bij optrekken zit ik meer boven de 6000 dan onder de 4000.
daily rondrijden en voor de fun rondrijden zijn 2 compleet andere rijstijlen bij mij.
voor woon-werk verkeer zou electrische mij perfect liggen. traag optrekken, geen hoge snelheden, maximaal uitbollen...Last edited by andydv; 26/04/2016, 17:30.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk BerichtenEen paar dagen geleden een 300-tal kilometer gereden met mijn V70 2.4D (D5-software, 5-bak). Gebeurt niet veel, doe meestal korte afstanden.
Boordcomputer gereset en gemiddeld verbruik van 5.2 liter behaald! (Cruise control op 126km/h, geen files).
Auto is 10 jaar oud en heeft 270.000km.
"Moderne" diesels zijn echt wel zo slecht niet. Er is gewoon niet veel verbetering meer mogelijk.
De overheid profiteert gewoon van het moment om zware belastingen te heffen. Er zijn nog geen goede alternatieven voor auto's met brandstofmotoren dus we kunnen niet anders dan betalen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichtenprecies daarom dat ik evengoed met een oude diesel kan bollen en geen nieuw turbo blok hoef. je zou eens met mij moeten meerijden, dan begrijp je het wel
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk BerichtenIk denk dat door het dalend verbruik de inkomsten gewoon te sterk gedaald zijn... En dat ze daardoor de accijnzen gewoon verhogen...
Daling van benzine maar stijging van diesel...
Bron: http://www.petrolfed.be/nl/petroleum...en-belgi%C3%AB
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIk zie dat nooit.
Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenToch heel raar hoe sommige mensen oude diesels boven de nieuwe verkiezen hoor. Ik rij al bijna 25 jaar met de auto, ik heb de tijd van de oude (vooral atmosferische) diesels dus nog live meegemaakt. Echt waar, naar dat tijdperk wil je niet meer. Stinken, lawaaierig, ondermaatse prestaties,... . Daar was buiten de simpele techniek eigenlijk niks beter aan dan de moderne diesels.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk zie dat wel hoor.
Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.
Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?
Vroeger schroefde ze nochtans ook een Turbo op alles, zelfs op stofzuigers, computers en keukenmixers. Dat werkt tegenwoordig allemaal beter als vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMeneer Retro, bestaat dat nog 'n "platte" diesel?
Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?
Vroeger schroefde ze nochtans ook een Turbo op alles, zelfs op stofzuigers, computers en keukenmixers. Dat werkt tegenwoordig allemaal beter als vroeger.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNog niet gek lang geleden had je de golf V 2.0 sdi met platte diesel. Dus heel erg retro is dat allemaal niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenNog niet gek lang geleden had je de golf V 2.0 sdi met platte diesel. Dus heel erg retro is dat allemaal niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenMeneer Retro, bestaat dat nog 'n "platte" diesel?
Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk BerichtenGeen kat die dat kocht . Een diesel zonder turbo is gewoon k?t
Comment
-
je hebt lang-slag dieselmotoren van mercedes die gewoon vanaf 1000 toeren alle koppel al leveren en waarbij hun autobak ook nog eens helpt, ik ben daar ongelooflijk fan van het lijkt alsof je een oude 5-liter benzine met v8 rijdt
die oude atmo-diesels hebben - toegegeven - karakter dat verbleekt bij zulk geweld
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk zie dat wel hoor.
Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.
Wat ik weet is dat mijn simpele, toch 1.6 ton wegende tweeliter diesel gemiddeld tussen de 5.5 en 6 liter verbruikt met z'n overbemeten wielen, in 7.6 sec naar de honderd gaat en nog geen 2.000 toeren maakt bij 130 op de teller. Door z'n variabele turbo pakt ie ook al heel snel onderin op en merk je haast niets van een turbo die de boel op gang moet brengen. Ik vind m'n wagen zalig rijden in combinatie met de automaat, en atypisch voor een diesel voelt ie zich zelfs wat thuis in de hogere toeren.
Ik denk echt dat er hier velen toch eens met een recente turbo diesel moeten gaan rijden hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichtenik denk echt dat er hier velen toch eens met een recente turbo diesel moeten gaan rijden hoor.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenTis dat want onze 1.5dci is geen turbodiesel. Ik vergelijk auto's van dezelfde prijsklasse. Heb nooit premium gereden he. :-) Over dat roeten denk ik dat je gelijk hebt, maar toch rijden er een pak rond die serieus roeten bij het optrekken. Tsjiptjoening is dus populairder als ik dacht.
Verder hebben huidige turbo diesels niets met premium of geen premium te maken.
Comment
Comment