Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"alle nieuwe diesels doden ons"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Gunter Bekijk Berichten
    Heel graag zelfs, al ligt dat vooral aan de DSG bak waarmee je echt alles uit dat motortje kan halen. Hij is niet snel maar zeker vlot genoeg.

    Ik heb ook nog met oude diesels gereden en ik haatte ze allemaal. Een 2.0D van Nissan, een 1.9D van Renault, een 1.9SDI van VW en een 1.7D van Opel.
    Allemaal trage, trillende en stinkende roetkachels.
    ik heb goede herinneringen aan een citroen visa met 1700 diesel... Was helemaal niet traag in die tijd... Tov nu wel, natuurlijk... 900 kg....

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      ok, andere vervuiling (roet VS fijn stof), maar 5liter diesel verbranden is 5liter diesel verbranden en t blijft slecht. en de geur misschien ook, alhoewel ik toch vaak jonge wagens zien doempen voor zot als ze optrekken.
      Ik zie dat nooit.


      Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
      heb al een audi 2.5 tip tronic gereden, sportief dat wel. dat is leuk de eerste keer dat ge dermee doortrekt. maar na 5km zit ik weer in eco mode aan 1300rpm te tuffen
      En dan? Dat ligt trouwens aan jezelf in die 1.300 toeren bollen.

      Comment


      • Een paar dagen geleden een 300-tal kilometer gereden met mijn V70 2.4D (D5-software, 5-bak). Gebeurt niet veel, doe meestal korte afstanden.
        Boordcomputer gereset en gemiddeld verbruik van 5.2 liter behaald! (Cruise control op 126km/h, geen files).
        Auto is 10 jaar oud en heeft 270.000km.
        "Moderne" diesels zijn echt wel zo slecht niet. Er is gewoon niet veel verbetering meer mogelijk.
        De overheid profiteert gewoon van het moment om zware belastingen te heffen. Er zijn nog geen goede alternatieven voor auto's met brandstofmotoren dus we kunnen niet anders dan betalen.

        Comment


        • precies daarom dat ik evengoed met een oude diesel kan bollen en geen nieuw turbo blok hoef. je zou eens met mij moeten meerijden, dan begrijp je het wel
          als ik zuinig rijd:
          1e optrekken naar 1500rpm en schakelen naar 2de
          in 2de van 800rpm naar 1400rpm optrekken en naar 3de.
          aan 35-40km/h zit ik al in 5de.
          soms vertrek ik in 2e naar 35 en schakel naar 5de. vanuit stilstand vertrekken in 3de gebeurd soms ook al eens.

          regelmatig eens sportief doortrekken om het blokje gezond te houden
          1e naar 4500rpm
          2e naar 4500rpm
          3e naar 4500rpm
          4de naar 3000rpm en dan naar 5de
          en dan merk ik dat de eerste wagen die aan de lichten naast mij stond dik 100meter verder achterop rijd.

          met de capri, dan komt de toerenteller amper onder de 3000rpm. bij optrekken zit ik meer boven de 6000 dan onder de 4000.

          daily rondrijden en voor de fun rondrijden zijn 2 compleet andere rijstijlen bij mij.
          voor woon-werk verkeer zou electrische mij perfect liggen. traag optrekken, geen hoge snelheden, maximaal uitbollen...
          Last edited by andydv; 26/04/2016, 17:30.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Fazer600 Bekijk Berichten
            Een paar dagen geleden een 300-tal kilometer gereden met mijn V70 2.4D (D5-software, 5-bak). Gebeurt niet veel, doe meestal korte afstanden.
            Boordcomputer gereset en gemiddeld verbruik van 5.2 liter behaald! (Cruise control op 126km/h, geen files).
            Auto is 10 jaar oud en heeft 270.000km.
            "Moderne" diesels zijn echt wel zo slecht niet. Er is gewoon niet veel verbetering meer mogelijk.
            De overheid profiteert gewoon van het moment om zware belastingen te heffen. Er zijn nog geen goede alternatieven voor auto's met brandstofmotoren dus we kunnen niet anders dan betalen.
            Ik denk dat door het dalend verbruik de inkomsten gewoon te sterk gedaald zijn... En dat ze daardoor de accijnzen gewoon verhogen...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
              precies daarom dat ik evengoed met een oude diesel kan bollen en geen nieuw turbo blok hoef. je zou eens met mij moeten meerijden, dan begrijp je het wel
              Da's waar, maar daar gaat het eigenlijk niet over.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                Ik denk dat door het dalend verbruik de inkomsten gewoon te sterk gedaald zijn... En dat ze daardoor de accijnzen gewoon verhogen...


                Daling van benzine maar stijging van diesel...

                Bron: http://www.petrolfed.be/nl/petroleum...en-belgi%C3%AB

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Ik zie dat nooit.
                  Ik zie dat wel hoor.

                  Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                    Toch heel raar hoe sommige mensen oude diesels boven de nieuwe verkiezen hoor. Ik rij al bijna 25 jaar met de auto, ik heb de tijd van de oude (vooral atmosferische) diesels dus nog live meegemaakt. Echt waar, naar dat tijdperk wil je niet meer. Stinken, lawaaierig, ondermaatse prestaties,... . Daar was buiten de simpele techniek eigenlijk niks beter aan dan de moderne diesels.
                    Ik heb mij ooit een Kadett 1,6 platte diesel gehad en ik reed regelmatig met een Fabia 1,9sdi. Nu heb ik een eco 1,6tdi met dsg en al geef ik ruimschoots toe dat deze beter rijdt dan voorgenoemde modellen, rij ik wel liever met die modellen.. Ook al zijn ze trager, het geeft mij meer gevoel en charme. Het hoeft voor mij zeker niet snel te gaan en wanneer je van dit principe bent, is dergelijk oud geval beter dan het geknepen, geforceerde te technologisch geavanceerd blokje. Ze zouden dan beter een 1,4tdi in mijn bus steken, zodat ik de technologie beter kan doen werken (kleinere cilynderinhoud zal wel sneller op temperatuur komen, zeker?).

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                      Ik zie dat wel hoor.

                      Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.
                      Meneer Retro, bestaat dat nog 'n "platte" diesel?
                      Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?

                      Vroeger schroefde ze nochtans ook een Turbo op alles, zelfs op stofzuigers, computers en keukenmixers. Dat werkt tegenwoordig allemaal beter als vroeger.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Meneer Retro, bestaat dat nog 'n "platte" diesel?
                        Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?

                        Vroeger schroefde ze nochtans ook een Turbo op alles, zelfs op stofzuigers, computers en keukenmixers. Dat werkt tegenwoordig allemaal beter als vroeger.
                        Nog niet gek lang geleden had je de golf V 2.0 sdi met platte diesel. Dus heel erg retro is dat allemaal niet.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                          Nog niet gek lang geleden had je de golf V 2.0 sdi met platte diesel. Dus heel erg retro is dat allemaal niet.
                          OK, dat is dan 8 jaar geleden... als je wil vitten valt er te vitten. Maar het was al lang niet meer bijdetijds als je 't mij vraagt, niet?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Nog niet gek lang geleden had je de golf V 2.0 sdi met platte diesel. Dus heel erg retro is dat allemaal niet.
                            Geen kat die dat kocht . Een diesel zonder turbo is gewoon k?t

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                              Meneer Retro, bestaat dat nog 'n "platte" diesel?
                              Als je refereert naar auto's van 30 jaar geleden moet je toch opletten om geen appelen met peren te vergelijken éh. Er is zoveel verbeterd qua uitstoot, veiligheid, comfort, prestaties, enzovoort... dat je gemakkelijk een scheve vergelijking maakt. Ik snap dat een "platte" diesel altijd traag gaat, is dat nu echt zo'n groot voordeel?
                              Dat ze verbeterd zijn kwestie van uitstoot en prestaties trek ik niet in twijfel. Maar ik verbruik met alles waar een turbo op staat gewoon meer. Ik verbruik meer diesel met onze 1.5dci dan benzine met de 1.2platte naft. De platte diesel destijds was idd traag maar met een zware aanhangwagen op een helling vertrekken geen probleem. Met turbo is het sukkelen tot die aanspringt wat je enkel merkt bij zware belasting aan lage snelheid zoals modder/aanhangwagen. Ik zeg niet dat de nieuwe diesels geen voordelen hebben, ze hebben gewoon ook nadelen.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                Geen kat die dat kocht . Een diesel zonder turbo is gewoon k?t
                                Als je wil doorrijden heb je zeker gelijk, maar niet iedereen wil dit. Voor mijn part zit in de mijne zelfs die 2.0 sdi.

                                Comment


                                • je hebt lang-slag dieselmotoren van mercedes die gewoon vanaf 1000 toeren alle koppel al leveren en waarbij hun autobak ook nog eens helpt, ik ben daar ongelooflijk fan van het lijkt alsof je een oude 5-liter benzine met v8 rijdt

                                  die oude atmo-diesels hebben - toegegeven - karakter dat verbleekt bij zulk geweld

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                    Ik zie dat wel hoor.

                                    Nadeel van nieuwe diesels. Is dat het meestal kleine blokjes met turbo zijn. Moet je bvb een zware aanhangwagen in gang trekken dan heeft die niets van power tot als de turbo bijspringt. Terwijl die oudere generatie platte diesels met grote longinhoud deden gewoon altijd hetzelfde. En ik kan niet zuinig rijden met benzine/diesel met turbo. Zal wel aan mijn rijstijl liggen. Ik verbruik altijd minder met platte diesel/benzine dan met de turbo versies ondanks dat het volgens papier net het omgekeerde zou moeten zijn.
                                    Als jij moderne diesels ziet die nog roken bij het optrekken, dan zijn het diesels waaraan geprutst is, of ze zijn kapot. Alles heeft een roetfilter tegenwoordig. Mijn vorige BMW E91 van 2010 had die ook al standaard.


                                    Wat ik weet is dat mijn simpele, toch 1.6 ton wegende tweeliter diesel gemiddeld tussen de 5.5 en 6 liter verbruikt met z'n overbemeten wielen, in 7.6 sec naar de honderd gaat en nog geen 2.000 toeren maakt bij 130 op de teller. Door z'n variabele turbo pakt ie ook al heel snel onderin op en merk je haast niets van een turbo die de boel op gang moet brengen. Ik vind m'n wagen zalig rijden in combinatie met de automaat, en atypisch voor een diesel voelt ie zich zelfs wat thuis in de hogere toeren.

                                    Ik denk echt dat er hier velen toch eens met een recente turbo diesel moeten gaan rijden hoor.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                      ik denk echt dat er hier velen toch eens met een recente turbo diesel moeten gaan rijden hoor.
                                      Tis dat want onze 1.5dci is geen turbodiesel. ;-) (lachend ventje speciaal voor Jakkel) Ik vergelijk auto's van dezelfde prijsklasse. Heb nooit premium gereden he. :-) Over dat roeten denk ik dat je gelijk hebt, maar toch rijden er een pak rond die serieus roeten bij het optrekken. Tsjiptjoening is dus populairder als ik dacht.
                                      Last edited by ; 26/04/2016, 20:48.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                                        Tis dat want onze 1.5dci is geen turbodiesel. Ik vergelijk auto's van dezelfde prijsklasse. Heb nooit premium gereden he. :-) Over dat roeten denk ik dat je gelijk hebt, maar toch rijden er een pak rond die serieus roeten bij het optrekken. Tsjiptjoening is dus populairder als ik dacht.
                                        dCi heeft ook een turbo.... .
                                        Verder hebben huidige turbo diesels niets met premium of geen premium te maken.

                                        Comment


                                        • de 1.5 dci in de hoogste vermogens heeft last van lag, ook voor stervelingen en zeker zij die tegen 1100 toeren willen rijden

                                          de lagere vermogenversies hadden daar minder last van, ook renault steekt nu op de 1.6 dci vol vermogen 2 turbo's

                                          Comment

                                          Working...
                                          X