Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
"alle nieuwe diesels doden ons"
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenDat weet ik ook wel dat er een turbo opzit.
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenTis dat want onze 1.5dci is geen turbodiesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenLeer u dan correct uitdrukken... Snap je?
Had trouwens in mijn post al gesproken over dCi waarop jij antwoordt dat ik eens met een recente turbo diesel moest rijden. Als ik dan lachwekkend zeg tis dat de 1.5dci geen turbo heeft. Dan snap je hem niet . Laten we een deal sluiten jij kan niet lezen en ik mij niet correct uitdrukken. :-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenSorry zal volgende keer er een lachend ventje achter zetten.
Had trouwens in mijn post al gesproken over dCi waarop jij antwoord dat ik eens met een recente turbo diesel moest rijden. Als ik dan lachwekkend zeg tis dat de 1.5dci geen turbo heeft. Dan snap je hem niet . Laten we een deal sluiten jij kan niet lezen en ik mij niet correct uitdrukken. :-)
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAls jij je niet correct kunt uitdrukken, dan lees ik uw niet correcte uitdrukking. Wat me uiteraard tot een verkeerd resultaat brengt. Lezen heb ik in het eerste studiejaar geleerd, dus dat kan ik heus wel. Laten we een deal sluiten dat ik gewoon lees wat jij verkeerd uitdrukt. Ik vind er trouwens niets lachwekkend aan om een dCi als turboloos voor te stellen, terwijl ie er wel één heeft. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie over humor uiteraard.
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenDe platte diesel destijds was idd traag maar met een zware aanhangwagen op een helling vertrekken geen probleem. Met turbo is het sukkelen tot die aanspringt wat je enkel merkt bij zware belasting aan lage snelheid zoals modder/aanhangwagen.). Als je weet dat de turbo bijvoorbeeld vanaf 1700 tr al maximaal draait, is het dan niet voldoende om het toerental hoog genoeg te houden als je met zware lasten zeult?
Normaal discussiëren we bij bijvoorbeeld een Porsche 911 die nu van atmosferisch naar turbomotor gegaan is over motorgeluid, gasrespons, lineaire opbouw,... maar 'k had 'em niet zien komen in een diesel topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk BerichtenIk vind u ook nen toffen:-). Als ik schrijf over een dCi en uw reactie daarop is dan je moet eens met een turbodiesel rijden... Tja 1e studiejaar he...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenFlink zo, uw post is aangepast. Een bank vooruit en die vier bladzijden tegen morgen zullen we dan maar zo laten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten'k Heb nu geen ervaring met een zware aanhangwagen achter een relatief kleine motor, maar ik kan er mij iets bij inbeelden. Dat is wat een turbo doet hé, daarmee heb je een minder lineaire vermogen opbouw omdat de motor op een lager toerental al meteen meer trekkracht heeft als normaal (atmosferisch)(en eigenlijk zou dat een pluspunt moeten zijn eh). Als je weet dat de turbo bijvoorbeeld vanaf 1700 tr al maximaal draait, is het dan niet voldoende om het toerental hoog genoeg te houden als je met zware lasten zeult?
Ik weet ook wel dat turbomotoren de huidige norm is. Net zoals we waarschijnlijk later allemaal elektrisch gaan rijden, maar mijn voorkeur is het gewoon niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtende 1.5 dci in de hoogste vermogens heeft last van lag, ook voor stervelingen en zeker zij die tegen 1100 toeren willen rijden
de lagere vermogenversies hadden daar minder last van, ook renault steekt nu op de 1.6 dci vol vermogen 2 turbo's
Anderzijds destijds (2009) bij mijn sharan 2.0 had ik daar ook wel veel last van. Vito 2.2 (2007) van mijn pa idem. Zijn huidige 1.4tfsi is nu wel een benzine, maar ook turbo, die heeft daar ook nog last van.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk BerichtenPuristen onder de dieselrijders.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk BerichtenBetere gasrespons zo een platte diesel!
Comment
-
Zelf vroeger nog even met een Type 77 gereden. Diesel, 1150 kW...
Rij nu zelf twee dCi diesels, maar voor de volgende waarschijnlijk een benzine als gezinswagen. Al weet ik niet of die gezonder zijn...King of the Ludospace - currently running nr. 6
2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk BerichtenZelf vroeger nog even met een Type 77 gereden. Diesel, 1150 kW...
Rij nu zelf twee dCi diesels, maar voor de volgende waarschijnlijk een benzine als gezinswagen. Al weet ik niet of die gezonder zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk BerichtenDaar rij ik nu nog af en toe mee, doempe op lijn 12 in de toekomstige Antwerpse lage emissie zone
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenToch heel raar hoe sommige mensen oude diesels boven de nieuwe verkiezen hoor. Ik rij al bijna 25 jaar met de auto, ik heb de tijd van de oude (vooral atmosferische) diesels dus nog live meegemaakt. Echt waar, naar dat tijdperk wil je niet meer. Stinken, lawaaierig, ondermaatse prestaties,... . Daar was buiten de simpele techniek eigenlijk niks beter aan dan de moderne diesels.
Na een fijne oude Volvo vijfcilinder diesel rijd ik nu al terug enkele maanden met recente diesels en ik mis die nog alle dagen. Niks rationeel aan uiteraard.'16 Peugeot 308 SW blueHDI
'15 Volvo XC60 D3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk BerichtenIs er eigenlijk iemand hier die graag in zijn spaardiesel rijdt?
Ik heb zelf een Audi 1.6 TDI gehad,man wat was ik dat ding beu zeg....vroeger had je een simpele diesel met 90pk en je kon genieten van de echte dieselsound,de kracht onderin,het relaxt rijden.
Nu zijn dieseltjes even zenuwachtig als een oude benzine zonder de toerenvinnigheid en de sound. Nu gelukkig terug een twee-liter naft hahah. Diesel was iets goeds voor mij maar de laatste generatie is echt
niet meer die leuke volle motoren van vroeger...het zijn lege lawaaimakertjes geworden
Comment
Comment