Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"alle nieuwe diesels doden ons"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    dCi heeft ook een turbo.... .
    Verder hebben huidige turbo diesels niets met premium of geen premium te maken.
    Dat weet ik ook wel dat er een turbo opzit. Dat was een antwoord opuw reactie dat ik eens met een recente turbo diesel moest rijden. Snap je hem?

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      Dat weet ik ook wel dat er een turbo opzit.
      Leer u dan correct uitdrukken... Snap je?

      Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
      Tis dat want onze 1.5dci is geen turbodiesel.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Leer u dan correct uitdrukken... Snap je?
        Sorry zal volgende keer er een lachend ventje achter zetten.

        Had trouwens in mijn post al gesproken over dCi waarop jij antwoordt dat ik eens met een recente turbo diesel moest rijden. Als ik dan lachwekkend zeg tis dat de 1.5dci geen turbo heeft. Dan snap je hem niet . Laten we een deal sluiten jij kan niet lezen en ik mij niet correct uitdrukken. :-)
        Last edited by ; 26/04/2016, 20:27.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
          Sorry zal volgende keer er een lachend ventje achter zetten.

          Had trouwens in mijn post al gesproken over dCi waarop jij antwoord dat ik eens met een recente turbo diesel moest rijden. Als ik dan lachwekkend zeg tis dat de 1.5dci geen turbo heeft. Dan snap je hem niet . Laten we een deal sluiten jij kan niet lezen en ik mij niet correct uitdrukken. :-)
          Als jij je niet correct kunt uitdrukken, dan lees ik uw niet correcte uitdrukking. Wat me uiteraard tot een verkeerd resultaat brengt. Lezen heb ik in het eerste studiejaar geleerd, dus dat kan ik heus wel. Laten we een deal sluiten dat ik gewoon lees wat jij verkeerd uitdrukt. Ik vind er trouwens niets lachwekkend aan om een dCi als turboloos voor te stellen, terwijl ie er wel één heeft. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie over humor uiteraard.

          Mvg

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Als jij je niet correct kunt uitdrukken, dan lees ik uw niet correcte uitdrukking. Wat me uiteraard tot een verkeerd resultaat brengt. Lezen heb ik in het eerste studiejaar geleerd, dus dat kan ik heus wel. Laten we een deal sluiten dat ik gewoon lees wat jij verkeerd uitdrukt. Ik vind er trouwens niets lachwekkend aan om een dCi als turboloos voor te stellen, terwijl ie er wel één heeft. Maar iedereen heeft zo zijn eigen theorie over humor uiteraard.

            Mvg
            Ik vind u ook nen toffen:-). Als ik schrijf over een dCi en uw reactie daarop is dan je moet eens met een turbodiesel rijden... Tja 1e studiejaar he...

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
              De platte diesel destijds was idd traag maar met een zware aanhangwagen op een helling vertrekken geen probleem. Met turbo is het sukkelen tot die aanspringt wat je enkel merkt bij zware belasting aan lage snelheid zoals modder/aanhangwagen.
              'k Heb nu geen ervaring met een zware aanhangwagen achter een relatief kleine motor, maar ik kan er mij iets bij inbeelden. Dat is wat een turbo doet hé, daarmee heb je een minder lineaire vermogen opbouw omdat de motor op een lager toerental al meteen meer trekkracht heeft als normaal (atmosferisch)(en eigenlijk zou dat een pluspunt moeten zijn eh ). Als je weet dat de turbo bijvoorbeeld vanaf 1700 tr al maximaal draait, is het dan niet voldoende om het toerental hoog genoeg te houden als je met zware lasten zeult?

              Normaal discussiëren we bij bijvoorbeeld een Porsche 911 die nu van atmosferisch naar turbomotor gegaan is over motorgeluid, gasrespons, lineaire opbouw,... maar 'k had 'em niet zien komen in een diesel topic.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door retro Bekijk Berichten
                Ik vind u ook nen toffen:-). Als ik schrijf over een dCi en uw reactie daarop is dan je moet eens met een turbodiesel rijden... Tja 1e studiejaar he...
                Flink zo, uw post is aangepast. Een bank vooruit en die vier bladzijden tegen morgen zullen we dan maar zo laten.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                  Flink zo, uw post is aangepast. Een bank vooruit en die vier bladzijden tegen morgen zullen we dan maar zo laten.
                  Danku je bent te goed.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                    'k Heb nu geen ervaring met een zware aanhangwagen achter een relatief kleine motor, maar ik kan er mij iets bij inbeelden. Dat is wat een turbo doet hé, daarmee heb je een minder lineaire vermogen opbouw omdat de motor op een lager toerental al meteen meer trekkracht heeft als normaal (atmosferisch)(en eigenlijk zou dat een pluspunt moeten zijn eh ). Als je weet dat de turbo bijvoorbeeld vanaf 1700 tr al maximaal draait, is het dan niet voldoende om het toerental hoog genoeg te houden als je met zware lasten zeult?
                    Klopt. Juist bij het in gang trekken kan je dit niet doen helaas. Of zoals ik al gehad heb dat ik vast zat in de modder en dat ik niet genoeg kracht had om de wielen te laten draaien (diepe modder deuren gingen zelfs niet meer open).

                    Ik weet ook wel dat turbomotoren de huidige norm is. Net zoals we waarschijnlijk later allemaal elektrisch gaan rijden, maar mijn voorkeur is het gewoon niet.

                    Comment


                    • Puristen onder de dieselrijders.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        de 1.5 dci in de hoogste vermogens heeft last van lag, ook voor stervelingen en zeker zij die tegen 1100 toeren willen rijden

                        de lagere vermogenversies hadden daar minder last van, ook renault steekt nu op de 1.6 dci vol vermogen 2 turbo's
                        Klopt volledig wat je zegt. Mijn broer zijn 75pk 1.5dci voel je het minder dan bij mijn 110pk versie. Ik rij wel in een hoger toerental dan 1100 hoor.

                        Anderzijds destijds (2009) bij mijn sharan 2.0 had ik daar ook wel veel last van. Vito 2.2 (2007) van mijn pa idem. Zijn huidige 1.4tfsi is nu wel een benzine, maar ook turbo, die heeft daar ook nog last van.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          Puristen onder de dieselrijders.
                          Betere gasrespons zo een platte diesel!

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
                            Betere gasrespons zo een platte diesel!
                            Mijn oren! 't Is op een diesel dat ik het trukje heb geleerd om op de gas te gaan terwijl ge nog aan't remmen zijt.
                            30 jaar Mr Yuge!

                            Comment


                            • Zelf vroeger nog even met een Type 77 gereden. Diesel, 1150 kW...

                              Rij nu zelf twee dCi diesels, maar voor de volgende waarschijnlijk een benzine als gezinswagen. Al weet ik niet of die gezonder zijn...
                              King of the Ludospace - currently running nr. 6

                              2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                              2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                                Zelf vroeger nog even met een Type 77 gereden. Diesel, 1150 kW...

                                Rij nu zelf twee dCi diesels, maar voor de volgende waarschijnlijk een benzine als gezinswagen. Al weet ik niet of die gezonder zijn...
                                Daar rij ik nu nog af en toe mee, doempe op lijn 12 in de toekomstige Antwerpse lage emissie zone

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door jacothom Bekijk Berichten
                                  Daar rij ik nu nog af en toe mee, doempe op lijn 12 in de toekomstige Antwerpse lage emissie zone
                                  Die zijn nog maar 11 a 16 jaar oud. In spoorwegnormen splinternieuw. Als je kijkt naar de type 62 van infrabel van 60jaar oud.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                    Toch heel raar hoe sommige mensen oude diesels boven de nieuwe verkiezen hoor. Ik rij al bijna 25 jaar met de auto, ik heb de tijd van de oude (vooral atmosferische) diesels dus nog live meegemaakt. Echt waar, naar dat tijdperk wil je niet meer. Stinken, lawaaierig, ondermaatse prestaties,... . Daar was buiten de simpele techniek eigenlijk niks beter aan dan de moderne diesels.
                                    Rationeel de betere, maar op gevoel heb ik liever de oude. Ik hou er wel van dat je wat voeling moet hebben met de mechaniek om smooth te kunnen rijden. Het gevoel om zo een nukkige 3 cilinder zoals die 1.2tdi van vag vlot en zacht te gebruiken is voor mij even fijn als met een romige v6 benzine door het verkeer glijden.

                                    Na een fijne oude Volvo vijfcilinder diesel rijd ik nu al terug enkele maanden met recente diesels en ik mis die nog alle dagen. Niks rationeel aan uiteraard.
                                    '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                                    '15 Volvo XC60 D3

                                    Comment


                                    • Ik ben blij de lekkere geur van benzine terug te mogen opsnuiven bij het tanken. Wat ik wel mis, is het koppel van een moderne pakweg 2.0 liter diesel...

                                      Comment


                                      • die geur is pure bucht, je kan beter maar een end van je auto wegstaan als je benzine tankt

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                                          Is er eigenlijk iemand hier die graag in zijn spaardiesel rijdt?
                                          Ik heb zelf een Audi 1.6 TDI gehad,man wat was ik dat ding beu zeg....vroeger had je een simpele diesel met 90pk en je kon genieten van de echte dieselsound,de kracht onderin,het relaxt rijden.
                                          Nu zijn dieseltjes even zenuwachtig als een oude benzine zonder de toerenvinnigheid en de sound. Nu gelukkig terug een twee-liter naft hahah. Diesel was iets goeds voor mij maar de laatste generatie is echt
                                          niet meer die leuke volle motoren van vroeger...het zijn lege lawaaimakertjes geworden
                                          niet elke diesel is een spaardiesel, he... golf gtd ofzo?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X