Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"alle nieuwe diesels doden ons"

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
    die geur is pure bucht, je kan beter maar een end van je auto wegstaan als je benzine tankt
    Ja kweet et, maar het ruikt zo lekker hee

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
      Ja kweet et, maar het ruikt zo lekker hee
      Zoek eens in je jeugd waar je die geur aan koppelt... Zo ne stank..'

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
        'k Heb nu geen ervaring met een zware aanhangwagen achter een relatief kleine motor, maar ik kan er mij iets bij inbeelden. Dat is wat een turbo doet hé, daarmee heb je een minder lineaire vermogen opbouw omdat de motor op een lager toerental al meteen meer trekkracht heeft als normaal (atmosferisch)(en eigenlijk zou dat een pluspunt moeten zijn eh ). Als je weet dat de turbo bijvoorbeeld vanaf 1700 tr al maximaal draait, is het dan niet voldoende om het toerental hoog genoeg te houden als je met zware lasten zeult?

        Normaal discussiëren we bij bijvoorbeeld een Porsche 911 die nu van atmosferisch naar turbomotor gegaan is over motorgeluid, gasrespons, lineaire opbouw,... maar 'k had 'em niet zien komen in een diesel topic.
        Het probleem zit'm in het aanzetten vanuit stilstand. Je kan niet de motor op 1700 toeren houden en de koppeling laten slippen tot de snelheid hoog genoeg is. Dat gaat misschien 2 keer goed. Daarna geen enkel probleem meer. Vooral bergop is het een drama, en ervaren "aanhanger rijders" zullen dan ofwel scharen (om het stijgingspercentage te verminderen) of de wielen laten doorslippen ipv de koppeling. Vandaar dat sommige dubbelkoppelingsautomaten een launch control hebben, anders kan je niet vertrekken. Ook automaten met koppelomvormer krijg je zo om zeep.

        Die oude 2.0 diesel zonder turbo had veel meer kracht van stationair tot aan die 1700 toeren en daardoor zag de koppeling veel minder af.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
          Zelf vroeger nog even met een Type 77 gereden. Diesel, 1150 kW...

          Rij nu zelf twee dCi diesels, maar voor de volgende waarschijnlijk een benzine als gezinswagen. Al weet ik niet of die gezonder zijn...

          ik nog met een 51....

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
            Ik ben blij de lekkere geur van benzine terug te mogen opsnuiven bij het tanken. Wat ik wel mis, is het koppel van een moderne pakweg 2.0 liter diesel...

            zelfs benzine ruikt niet meer als vroeger.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
              niet elke diesel is een spaardiesel, he... golf gtd ofzo?
              BMW M550d
              lets have some more member berries

              Comment


              • ik vind een s 350bt een eco-diesel

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                  Het probleem zit'm in het aanzetten vanuit stilstand. Je kan niet de motor op 1700 toeren houden en de koppeling laten slippen tot de snelheid hoog genoeg is. Dat gaat misschien 2 keer goed. Daarna geen enkel probleem meer. Vooral bergop is het een drama, en ervaren "aanhanger rijders" zullen dan ofwel scharen (om het stijgingspercentage te verminderen) of de wielen laten doorslippen ipv de koppeling. Vandaar dat sommige dubbelkoppelingsautomaten een launch control hebben, anders kan je niet vertrekken. Ook automaten met koppelomvormer krijg je zo om zeep.

                  Die oude 2.0 diesel zonder turbo had veel meer kracht van stationair tot aan die 1700 toeren en daardoor zag de koppeling veel minder af.
                  de overbrengingsverhoudingen zitten er voor veel.tussen... Zie maar naar een defender... Leg daar eender welke motor in... Trekkracht met overvloed...

                  Comment


                  • Omdat die hoge en lage gearing heeft.
                    King of the Ludospace - currently running nr. 6

                    2016 Scénic Bose 110 dCi - 5.000km and counting slowly
                    2015 Kangoo Express 90 dCi - 28.000km and counting fast

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door gpdude Bekijk Berichten
                      Omdat die hoge en lage gearing heeft.
                      Dus....

                      is me ooit opgevallen toen een turboloze diesel op stationair toerental een trailer kon trekken, en een lichtere turbo diesel al wat moeite moest doen...
                      de lengte van de slag en de versnellingsbak zijn bepalend.
                      laagtoerige turboloze diesels... Niet echt zuinig, maar zo romig... Zoals een defender...
                      ogeacht de korte versnellingen...
                      Last edited by ; 27/04/2016, 22:15.

                      Comment


                      • Dat is zo, ik heb de mijne ook gekozen oa voor de vrij korte versnellingsbak in combinatie met een snel druk opbouwende turbo. Betreft wel geen terreinwagen...

                        Comment

                        Working...
                        X