Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Auto sleutel bescherming

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Hier staat ook een keyless wagen in de garage. Heel de woning staat onder alarm, en op alles wat kan bewegen zitten grendels. Tot Velux ramen toe. Tenslotte heb ik nog wel iets tot beschikking als ze dan toch zouden binnen raken.
    I shall welcome them.
    “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Barie Bekijk Berichten
      Idd is bij de stiefvader van mijn vriendin al gebeurd. Hij heeft zijn sleutels en reservesleutels moeten afgeven..
      Hij is er anderhalfjaar jaar voor in therapie geweest.
      Impact is veel grotere dan de meeste mensen wel zouden denken. Vrienden hebben hun woning zelfs verkocht na een inbraak. Konden daar geen rust meer vinden.
      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
        Hier staat ook een keyless wagen in de garage. Heel de woning staat onder alarm, en op alles wat kan bewegen zitten grendels. Tot Velux ramen toe. Tenslotte heb ik nog wel iets tot beschikking als ze dan toch zouden binnen raken.
        I shall welcome them.
        Gij zijt nogal paranoia. Wat hebt ge te verbergen? :-)
        Plantage op zolder? :-p

Comment

Niets te verbergen. Maar ik blijf van een ander zijn spullen af. Ik wil dat ze ook van mijn spullen blijven. En als ik iets wil dan koop ik het als het binnen mijn mogelijkheden ligt. Ik steel het niet. Ik hou niet van mensen die binnen breken in je woning om dingen waar je hard voor gewerkt hebt zo maar mee te nemen omdat ze zelf te tam zijn om ervoor te werken. Simpel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
            Ge kunt dan ook gewoon uw sleutel op 't contact laten zitten en een bord op de auto plakken met "kom hier pak hem maar mee".
            't Is niet omdat ze in uw huis inbreken dat ze uw auto willen meepikken, maar als de sleutel dan toch op de tafel ligt, waarom niet, natuurlijk.
            waarschijnlijk heb je het nog niet meegemaakt dat ze aan jouw bed gestaan hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Leoncupra Bekijk Berichten
              waarschijnlijk heb je het nog niet meegemaakt dat ze aan jouw bed gestaan hebben.
              Ik in ieder geval nog niet, maar moest het gebeuren, dan hoop ik da ze mijn vrouw ook mee nemen :-p

Comment

Bij ons stonden de flikken op de trap te roepen, van de inbrekers niets gehoord. Was ook serieus verschieten. (overbuurman was toevallig wakker en heeft het zien gebeuren).

Ik kan u verzekeren dat ge daarna inderdaad ni vast slaapt, heeft toch meer dan een jaar geduurd.
                Desondanks ga ik me niet bewapenen of stoer doen zoals ik lees, Is het niet waard en je bent toch verzekerd (+heb buiten de leasewagens toch niks super waardevol in huis)

Sent from my D5803 using Tapatalk

Comment

Normaal nemen ze u mee, er zijn van die auto's die stilvallen na een tijdje en tuuten dan. En meteen een gijzelaar zodat iemand anders zou bellen.
                  Nu met de gps tracking, maar ja 't is toch maar lease of bedrijfsauto.
                  Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

Comment

Maar geraken die dan zo makkelijk binnen of zie ik dat verkeerd.

Kunnen die een dubbel gesloten deur openbreken zonder lawaai te maken, of een raam openmaken zonder lawaai.

Comment

hoe komt de deurwaarder binnen om alles op te schrijven?

Glas breken doen inbrekers in de regel niet, dat trekt de aandacht, maar een schroevedraaier tussen deur/raam en kozijn kan het slot genoeg ontzetten om binnen te komen. Hondeluiken zijn vaak groot genoeg om iemand binnen te laten en dan een raam of deur te laten openen. Dan heb je nog keldergaten...

Comment

Inderdaad. Maar ik vind dat het is zoals ik al zei : het is niet omdat ze inbreken dat ze van zin zijn om je auto te stelen. Misschien zijn ze op zoek naar geld of juwelen, of uw tv. Maar als ze je autosleutels zien liggen op de tafel, ja wat moeten ze dan doen, hem ook meenemen natuurlijk. Je kan zo om te vermijden dat ze inbreken ook je portefeuille buiten aan de voordeur leggen, hoeven ze niet eens binnen te komen, kan je ook gerust slapen.

Comment

of doen zoals mijn nonkel
                          ( die woont in een buurt waar regelmatig word in gebroken.)
                          en die heeft een goed getrainde Duitse herder rond lopen, die alleen van zijn baasje eten aan pakt.

en in die wijk is het al gebleken dat als inbrekers kunnen kiezen tussen een alarm of een hond ze toch voort alarm gaan.
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46726-1985-BMW-e30-316
                          http://www.autoforum.be/showthread.php?46150-1995-Volvo-960-3-0-24V
                          http://www.autoforum.be/showthread.p...Honda-CBR-125R

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                            Maar geraken die dan zo makkelijk binnen of zie ik dat verkeerd.

Kunnen die een dubbel gesloten deur openbreken zonder lawaai te maken, of een raam openmaken zonder lawaai.
                            Was huurhuis, zijn snel binnengeraakt door beschermplaat los te halen en dan de cylinder afbreken. Nadien op eigen kosten wel betere sloten gezet en grendels op alle ramen.
                            Het Is ook een kwestie van risico inschatting. Ze nemen niet het risico van een gijselnemer/contact met bewoners voor een doordeweekse wagen (laat ook de sleutels bewust beneden liggen).
                            Ze forceren raam en deurkozijnen als het moet (gezien bij familie, triestig) ben ervan overtuigd dat als ze binnen willen zijn ge ze niet kunt tegenhouden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten
                              en die heeft een goed getrainde Duitse herder rond lopen, die alleen van zijn baasje eten aan pakt.

en in die wijk is het al gebleken dat als inbrekers kunnen kiezen tussen een alarm of een hond ze toch voort alarm gaan.
                              Klopt, maar volgens de preventieadviseur die bij ons toen langskwam laten ze denken dat de opbrengst opweegt tegen het risico zich niet tegenhouden. Bij gewone huizen klopt het idd wel en ljkt me logisch dat ze de weg van de minste weerstand kiezen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                Ze forceren raam en deurkozijnen als het moet (gezien bij familie, triestig) ben ervan overtuigd dat als ze binnen willen zijn ge ze niet kunt tegenhouden.

Zoiets was het bij de stiefvader van mijn vriendin ook.
                                Gat geboord in het raamkozijn terhoogte van de klink en zo met behulp van één of ander voorwerp langs buiten door dat gat de klink kunnen opdoen. En ze waren binnen.
                                Als je rolluiken hebt is dat natuurlijk al een zorg minder, dan zullen ze niet snel door het raam komen.
                                2012 Abarth 500 'esseesse'

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mavke Bekijk Berichten

Hebben ze ook al iets op gevonden. Pistool met silencer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten
                                    Inderdaad. Maar ik vind dat het is zoals ik al zei : het is niet omdat ze inbreken dat ze van zin zijn om je auto te stelen. Misschien zijn ze op zoek naar geld of juwelen, of uw tv. Maar als ze je autosleutels zien liggen op de tafel, ja wat moeten ze dan doen, hem ook meenemen natuurlijk. Je kan zo om te vermijden dat ze inbreken ook je portefeuille buiten aan de voordeur leggen, hoeven ze niet eens binnen te komen, kan je ook gerust slapen.
                                    het gaat hem erover dat wanneer ze vinden dat jouw auto de moeite waard is om te stelen, dat je wel liever zou hebben dat ze hem gewoon meenemen, dan dat ze met een pistool tegen je slaap de sleutels eisen. Dat laatste heeft een veel grotere impact op je leven dan het eerste. Je moet maar eens rondvragen bij mensen die dit hebben meegemaakt wat dit met hen doet. Angstaanvallen zijn niet om mee te lachen, zeer moeilijk weg te krijgen en kunnen zodanig je leven beinvloeden dat je amper nog een leven hebt.

Ben er ook mee akkoord dat je het ze ook niet al te gemakkelijk moet maken, maar je moet er wel voor zorgen dat ze niet tot bij jou moeten komen. Hier liggen de sleutels ook gewoon beneden. Waarom is het fenomeen van homejacking er gekomen, net omdat wagens en woningen te hard beveiligd werden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Str03mf Bekijk Berichten
                                      Was huurhuis, zijn snel binnengeraakt door beschermplaat los te halen en dan de cylinder afbreken. Nadien op eigen kosten wel betere sloten gezet en grendels op alle ramen.
                                      Het Is ook een kwestie van risico inschatting. Ze nemen niet het risico van een gijselnemer/contact met bewoners voor een doordeweekse wagen (laat ook de sleutels bewust beneden liggen).

paar jaar geleden hebben ze bij mijn ouders ook ingebroken en dan nog wel overdag. Mijn moeder is altijd thuis, ging juist even boodschappen doen, was maar kwartier weg. Deur van de veranda geforceerd, deur tussen veranda en living ook geforceerd (terwijl ze niet op slot was). Bij beide deuren gewoon tewerk gegaan met koevoet. Waren blijkbaar op zoek naar goud en zilverwerk.

Comment

Ik ben soms wel lastig als ik mijn auto ergens op een parking moet achterlaten... heb meer schrik dat ze bijvoorbeeld het navigatiesysteem uit mijn auto pikken dan de wagen in z'n geheel.

En ik denk nog altijd dat een goed alarmsysteem 'n diefstal kan vermijden, vandaar dat bendes ook kiezen voor de gemakkelijkere soort diefstallen ipv effectief te moeten gaan inbreken in je woning en de directe confrontatie aan te gaan.

Comment

het gaat hem erover dat wanneer ze vinden dat jouw auto de moeite waard is om te stelen, dat je wel liever zou hebben dat ze hem gewoon meenemen, dan dat ze met een pistool tegen je slaap de sleutels eisen. Dat laatste heeft een veel grotere impact op je leven dan het eerste. Je moet maar eens rondvragen bij mensen die dit hebben meegemaakt wat dit met hen doet. Angstaanvallen zijn niet om mee te lachen, zeer moeilijk weg te krijgen en kunnen zodanig je leven beinvloeden dat je amper nog een leven hebt.

Ben er ook mee akkoord dat je het ze ook niet al te gemakkelijk moet maken, maar je moet er wel voor zorgen dat ze niet tot bij jou moeten komen. Hier liggen de sleutels ook gewoon beneden. Waarom is het fenomeen van homejacking er gekomen, net omdat wagens en woningen te hard beveiligd werden.
                                          +1

Comment

Working...
                                          X