Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • VAG dieselschandaal

    Na het sluiten van vorige topic (wat ik nog steeds bullshit vind), open ik dus nu een V2 versie zodat hier nieuwsberichten kunnen geplaatst worden over het dieselschandaal (boetes, fix, concurrentie die ook sjoemelt, etc).

    Mensen die het niet deftig kunnen houden, gelieve jullie te wenden tot het topic op jullie niveau: Anti VW vs. Pro VW


    Hou het netjes en onderbouwd en respecteer ieder z'n mening.

    Ik trap af:


    Volkswagen had een eigen how-to-sjoemel in de vorm van een Microsoft PowerPoint presentatie.
    Hieruit blijkt dat wellicht meer medewerkers op de hoogte waren van het sjoemelschandaal dan tot nu toe bekend is. De PowerPoint beschreef in detail hoe je moest sjoemelen tijdens emissietests in de Verenigde Staten. Het bestand is gemaakt door een uitvoerende medewerker binnen Volkswagen van de afdeling ICT, schrijft The New York Times.
    De presentatie benadrukt het feit dat Volkswagen willens en wetens sjoemelde met de tests. De bewuste software werd al in 1999 ontwikkeld bij Audi. Het is niet bekend hoeveel Volkswagen medewerkers de PowerPoint hebben gezien.

    http://www.apparata.nl/nieuws/powerp...joemelde-17984
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

  • #2
    Klanten straffen VW en Mitsubishi voor sjoemelen


    Met name in Amerika en Japan zijn de gevolgen voor beide merken goed te voelen.

    We hebben het dan niet over repressailes die beide merken boven het hoofd hangt, maar over tegenvallende verkoopcijfers. Zo verkocht Volkswagen in de Verenigde Staten, daar waar Dieselgate het meeste stof deed opwaaien, vorige maand tien procent minder auto’s dan het jaar ervoor. Het is voor de zesde opeenvolgende maand dat VW minder auto’s verkoop in de VS. Vrijwel alle modellen lieten een flinke daling zien, alleen de nieuwe Tiguan en de Golf SportWagon (bij ons de Variant) lieten een plusje zien en weten de schade nog enigszins beperkt te houden. In ons eigen land laat Volkswagen over de afgelopen vier maanden een min noteren van 18.2 procent, al zijn ze daarmee nog altijd het populairste merk van ons land. In zijn geheel nam de markt voor nieuwe auto’s in de eerste vier maanden met 7.8 procent af, aldus Aumacon.

    In Japan zijn de verkopen van de Mitsubishi’s kei cars volledig ingestort, bijna de helft minder Mitsubishi eK’s werden verkocht dan het jaar ervoor. Nissan wordt nog harder getroffen, zij verkopen de identieke Dayz en daarvan werden minder dan de helft van het aantel exemplaren verkocht in vergelijking met een jaar eerder. Zij ontdekten hetgesjoemel met de eK en de door Mitsubishi gebouwde Dayz en brachten het balletje aan het rollen. Kijkend naar de onderstaande foto denk ik overigens dat de wereld sowieso beter af is met matige verkoopcijfers van de eK en de Dayz. Overigens is in krap twee weken tijd ongeveer de helft van Mitsubishi’s beurswaarde verdampt en daalden de totale verkopen met 15 procent.

    Met name in Amerika en Japan zijn de gevolgen voor beide merken goed te voelen. We hebben het dan niet over repressailes die beide merken boven het hoofd hangt, maar over tegenvallende verkoopcijfers. Zo verkocht Volkswagen in de Verenigde Staten, daar waar Dieselgate het meeste stof deed opwaaien, vorige maand tien procent minder auto’s dan […]
    Classic cars on demand

    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

    - It's time to make your dream come true -

    Comment


    • #3
      En ondertussen weigeren de leidinggevende bobo's hun premies af te staan. Wereldvreemde mensen zo'n top-CEO's.

      Comment


      • #4
        bij Mitsubishi gaat het over te hard opgepompte banden tijdens de testen, voor zover ik weet. Toch van een iets andere orde dan VW, en hier is het zelfs volkomen toegelaten voor de NEDC testen

        Comment


        • #5
          Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          En ondertussen weigeren de leidinggevende bobo's hun premies af te staan. Wereldvreemde mensen zo'n top-CEO's.
          Yep. Die IT 'er zal dat op eigen houtje gedaan hebben. Ze wisten echt van niets

          Sent from my D5803 using Tapatalk

          Comment


          • #6
            Niet enkel VAG ...

            Niet enkel Volkswagen, ook andere autobouwers hebben software gebruikt om de uitstoot te beïnvloeden, maar dat is niet illegaal, argumenteren ze. Duitsland wil de wetgeving aanpassen, maar de Commissie ziet dat niet zitten.



            Smilin' Jack - Speed Pilot

            Comment


            • #7
              Zeer kwalijk: merendeel van de auto's 'fraudeert' dus buiten het labo, slechts enkelen halen de norm in het echt.

              De berichtgeving hierover vind ik echter ook niet juist en onvolledig.
              Dit rapport is niet van een nieuwe test, maar een samenvatting van een Duitse, Engelse en Franse test.

              1) Meestal hogere uitstoot in RDE (Real-world Driving Emissions) dan in Euro 6 norm: niet de schuld van de autofabrikanten, maar van Europa.
              Ik vraag me ook af hoe men telkens zo'n echte rijtest doet, want veel hangt af van verkeer, weer, chauffeur, ...
              Dan kijk ik eens voor bvb mijn wagen, een Mazda 6, moet ik dus in het Engelse rapport zijn.
              Tja, bij labo tests, perfect in orde, track: niet.
              Nogmaals: de fabrikanten hebben wat teveel mogelijkheden om het netter voor te stellen dan het is, maar voor mij ligt de schuld voor het verschil tussen labo en weg tests toch vooral bij de overheid.

              2) Thermal Window: laboratoriumtest zou dus tussen 23 en 29 graden zijn. Ze zeggen wel dat bijna alle auto's hier tegen zondigen, maar geven niet aan wat zij per auto gemeten hebben.
              Gebruikt hij bij 22 graden reeds een ander programma, of bij 5 graden? Levert in de praktijk wel een groot verschil op!
              Vind ik in geen enkel rapport terug.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                En ondertussen weigeren de leidinggevende bobo's hun premies af te staan. Wereldvreemde mensen zo'n top-CEO's.
                Wereldvreemd niet, geldwolven dat wel.

                Maar wie durft in de spiegel kijken en zeggen dat hij/zij in die positie niet hetzelfde zou doen?

                Mea culpa slaan in dit geval gaat zich enkel tegen jezelf keren

                Comment


                • #9
                  2 dingen die ik opmerk bij dit artikel.
                  1. de afbeelding bij de "Range Rover" is geen range rover maar een Disco Sport, en als je bij een Evoque een getuned model zet, ben je me helemaal kwijt.
                  2. Opmerkelijk dat hierin maar één auto van FCA in vermeld staat, terwijl Duitsland toch lekker aan het dreigen is tegenover FCA. (die terecht goed van zich afbijten)
                  Classic cars on demand

                  www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                  www.californiadream.be

                  - It's time to make your dream come true -

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                    2 dingen die ik opmerk bij dit artikel.
                    1. de afbeelding bij de "Range Rover" is geen range rover maar een Disco Sport, en als je bij een Evoque een getuned model zet, ben je me helemaal kwijt.
                    2. Opmerkelijk dat hierin maar één auto van FCA in vermeld staat, terwijl Duitsland toch lekker aan het dreigen is tegenover FCA. (die terecht goed van zich afbijten)

                    duitsland dreigt omdat de verkoop van sjoemelwagens nog steeds verboden is in italië...

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                      duitsland dreigt omdat de verkoop van sjoemelwagens nog steeds verboden is in italië...
                      Politics...
                      Classic cars on demand

                      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                      www.californiadream.be

                      - It's time to make your dream come true -

                      Comment


                      • #12
                        ‘Audi Q5 stoot na fix meer NOx uit dan ervoor’



                        De BEUC testte een Audi Q5 met 2.0 TDI voor en na de dieselgate-fix en het resultaat was nogal opmerkelijk.

                        Laten we even beginnen met het BEUC. Dat staat voor Bureau Européen des Unions de Consommateurs en is een soort Europese consumentenbond. Binnen het dieselgate-schandaal coördineren zij de activiteiten van locale consuementenorganisaties en werken ze samen met Consumers Interantional.
                        Een van de consumentenorganisaties onder hun paraplu is het Italiaanse Altroconsumo en zij voorden en test uit met een Audi Q5 met 2.0 TDI (EA189), zowel voor én na de door Volkswagen uitgevoerde fix die de sjoemelsoftware moet uitschakelen en NOx-reductie moet verhogen. En wat blijkt, er is een verschil van 25 procent in uitstof van stikstofoxiden.
                        Alleen hebben we het niet over een afname met een kwart, maar juist over een toename! Volgens BEUC het bewijs dat de oplossing van Volkswagen onbetrouwbaar is en helemaal geen oplossing is. Volkswagen zelf heeft volgens Automotive News Europe nog niet gereageerd op de bevindingen van BEUC.


                        De BEUC testte een Audi Q5 met 2.0 TDI voor en na de dieselgate-fix en het resultaat was nogal opmerkelijk. Laten we even beginnen met het BEUC. Dat staat voor Bureau Européen des Unions de Consommateurs en is een soort Europese consumentenbond. Binnen het dieselgate-schandaal coördineren zij de activiteiten van locale consuementenorganisaties en werken ze […]
                        Classic cars on demand

                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                        www.californiadream.be

                        - It's time to make your dream come true -

                        Comment


                        • #13
                          niet echt een verrassing natuurlijk...

                          Comment


                          • #14
                            Sjoemelverhaal nummer zoveel, je zou de elektrische auto bijna met open armen verwelkomen. Volgens documenten in handen van EUobserver was de Europese Commissie (het machtigste orgaan binnen de EU) al in 2012 op de hoogte van het feit dat autofabrikanten bewust uitstootcijfers manipuleerden. Opmerkelijk, want toen Volkswagen Dieselgate ruim een jaar geleden in alle hevigheid […]
                            Classic cars on demand

                            www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                            www.californiadream.be

                            - It's time to make your dream come true -

                            Comment


                            • #15
                              Wat nu?
                              Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
                              Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
                              Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km

                              Comment


                              • #16
                                Voor degene die de Duitse taal machtig zijn.

                                Comment


                                • #17
                                  Verstard, sociaal kerkhof bejaard europa...we gaan nog wat meemaken en met de voetjes hard op de tarmac komen

                                  Dat wordt werken, als er nog werk is tot ons 90 :-)

                                  Verstuurd vanaf mijn HUAWEI Y330-U01 met Tapatalk

                                  Comment


                                  • #18
                                    Toch niet zo rooskleurig toekomstbeeld.

                                    Comment


                                    • #19
                                      voor wie het nog niet door zou hebben, EU is continent in verval
                                      2021 Taycan 4S
                                      2021 Lexus UX250h

                                      Comment


                                      • #20
                                        Was 200 jaar geleden al in verval, toen migreerden ze massaal naar amerika door de miserie hier.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X