Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • onzin, dit gaat over het feit dat er bewust relevante informatie is achtergehouden en zelfs valse informatie is verspreid, waardoor investeerders/beleggers hun beleggingen niet als een bonus pater familias hebben kunnen beheren.
    Daardoor hebben ze schade geleden.
    Ondernemingen en hun bestuurders hebben ook verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid.

    Comment


    • Op de Beurs actief zijn en bonus pater familias is in se contradictio in terminis

      Comment


      • allo kroket

        Comment


        • Dan moeten ze maar bereken hoe hoog de winst was door de fraude en het verlies er af trekken, eerlijk zo?
          den borre


          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


          Int3x0r
          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

          Comment


          • Juist, en het verschil is verzekerd positief...
            De enige winnaars in dergelijke rechtszaken zijn... de advocaten !
            Trouwens, als VAG “tijdig” kleur had bekend, dan was de koers van het aandeel meteen naar beneden gedonderd, met een monsterverlies als gevolg... waar ligt het verschil ?
            Last edited by guyugy; 09/09/2018, 15:41.

            Comment


            • Als kleine aandeelhouder verneem je het slechte nieuws pas als laatste dus je bent sowieso gejost in zo’n scenario. Heb het zelf meegemaakt met fortis .

              Comment


              • Er worden dagelijks grote hoeveelheden aandelen verhandeld.

                Dit gaat in de eerste plaats om de posities die ingenomen zijn in de periode voorjaar 2014, toen VAG is ingelicht door de EPA omtrent hun onderzoeksresultaten, en september 2015 toen dit publiek werd gemaakt.
                Aan de Duitse rechter om uit te maken of VAG en hun bestuurders nagelaten hebben om koersrelevante informatie bekend te maken of niet, en dus al dan niet aansprakelijk zijn voor geleden schade voor wie toen is ingestapt.

                Dit gaat dus niet echt over degene die reeds langer VAG in hun portefeuille hadden en (een deel van) hun winsten verloren zien gaan hebben.

                De ‘you win some, you loose some’ slogan is hier niet relevant.
                En wie louter met zo’n mentaliteit op de beurs zit, kan inderdaad misschien beter op een andere manier zijn spaarcenten beheren.

                Comment


                • AUDI GAAT AKKOORD

                  AUDI KRIJGT EEN BOETE VAN 800 MILJOEN EURO

                  Audi moet een boete betalen van 800 miljoen euro vanwege zijn rol in het emissieschandaal met grotere dieselmotoren.

                  De autofabrikant bereikte overeenstemming met de aanklagers in München over de hoogte van de boete en erkende daarbij ook zijn verantwoordelijkheid. Audi zal geen beroep aantekenen tegen de beslissing. Bij Audi gaat het om problemen met V6- en V8-dieselmotoren. Die bleken uiteindelijk vervuilender dan gedacht. Door gebruik te maken van sjoemelsoftware wist Audi emissietesten te manipuleren. De gewezen Audi-topman Rupert Stadler wordt verdacht van betrokkenheid bij het gesjoemel. Hij zit al sinds juni vast. De Nederlander Bram Schot is nu tijdelijk topman bij het luxemerk uit Ingolstadt.

                  Volgens Audi zal de boete een significant effect hebben op de jaarcijfers. Dit geldt vermoedelijk ook voor de financiële resultaten van moederbedrijf Volkswagen. De Duitse autosector wordt al enkele jaren geplaagd door het schandaal over sjoemeldiesels nadat automakers de uitstoottests hadden gemanipuleerd. Volkswagen moest eerder al miljarden betalen vanwege de kwestie. De Duitse automaker gaf toe dat wereldwijd 11 miljoen auto's waren uitgerust met dergelijke software.

                  Bron: Autoweek
                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                    AUDI GAAT AKKOORD

                    AUDI KRIJGT EEN BOETE VAN 800 MILJOEN EURO

                    Audi moet een boete betalen van 800 miljoen euro vanwege zijn rol in het emissieschandaal met grotere dieselmotoren.

                    De autofabrikant bereikte overeenstemming met de aanklagers in München over de hoogte van de boete en erkende daarbij ook zijn verantwoordelijkheid. Audi zal geen beroep aantekenen tegen de beslissing. Bij Audi gaat het om problemen met V6- en V8-dieselmotoren. Die bleken uiteindelijk vervuilender dan gedacht. Door gebruik te maken van sjoemelsoftware wist Audi emissietesten te manipuleren. De gewezen Audi-topman Rupert Stadler wordt verdacht van betrokkenheid bij het gesjoemel. Hij zit al sinds juni vast. De Nederlander Bram Schot is nu tijdelijk topman bij het luxemerk uit Ingolstadt.

                    Volgens Audi zal de boete een significant effect hebben op de jaarcijfers. Dit geldt vermoedelijk ook voor de financiële resultaten van moederbedrijf Volkswagen. De Duitse autosector wordt al enkele jaren geplaagd door het schandaal over sjoemeldiesels nadat automakers de uitstoottests hadden gemanipuleerd. Volkswagen moest eerder al miljarden betalen vanwege de kwestie. De Duitse automaker gaf toe dat wereldwijd 11 miljoen auto's waren uitgerust met dergelijke software.

                    Bron: Autoweek
                    hopelijk een ferme schop onder de kl*ten van alle shorttermers

                    Comment


                    • Ik vraag me toch af of je door 800 miljoen euro te betalen ineens alles hebt opgelost?


                      Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                      Comment


                      • En niemand die iets te zeggen heeft over Opel?
                        De pano reportage van destijds klopte dan toch.
                        den borre


                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                        Int3x0r
                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                          En niemand die iets te zeggen heeft over Opel?
                          De pano reportage van destijds klopte dan toch.
                          Opel is geen VAG product.

                          Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                            En niemand die iets te zeggen heeft over Opel?
                            De pano reportage van destijds klopte dan toch.
                            Grappig hoe de VW fanboys blijven vasthouden aan 't feit dat andere merken ook sjoemelden. Dat gebeurde op een andere schaal. VW heeft eerst koppig blijven vasthouden aan de goedkopere maar meer vervuilende pompinjectoren, en nadien wagens uitgebracht zonder onder meer een dure dieselkatalysato, vanwege die soemelsoftware,
                            Sommige andere merken sprongen creatief om met de onvolmaakte meetprocedure en 't feit dat je de uitstootreducerende maatregelen mocht desactiveren om de motor te beschermen bij lage temperaturen.(labotemperatuur). Maar die wagens voldeden dus wel min of meer bij temperaturen boven de 20°C, als ik het goed begrepen heb.
                            Volkswagen ging dus veel verder in de fraude, om wagens bewust goedkoper te kunnen produceren zonder de technologie te gebruiken die voorhanden was. Dat is dus 't verschil tussen flagrante overtreding van de wet, en creatief omgaan met diezelfde regels. Dat de straf voor VW dus hoger ligt, is normaal. En de verantwoordelijke directieleden van VW horen achter de tralies, voor wat mij betreft vele jaren

                            En dan alle onzin over metingen IRL die hoger liggen dan de norm, Dat is normaal. De meting gebeurt onder vastgelegde condities, dat wil niet zeggen dat de uitstoot aan die emissienorm voldoet bij andere condities

                            BMW 420dA : >>>

                            Comment


                            • Lol, ben totaal geen fanboy.
                              Maar op dezelfde moment dat ze vw hebben gepakt hebben ze Opel en een Frans merk voor dezelfde zaken gepakt maar buiten een groot schandaal op de Franse tv is er hier niks over vernomen.
                              Daar hoorde ik veel minder over vw dan over hun eigen merken.

                              Ge moet de anderen niet minimaliseren.
                              Ze zijn allemaal schuldig.
                              Opeens krijgen ze de helft niet meer gehomologeerd maar dat heeft niks met eerder gesjoemel te maken.
                              Had dat potje nooit open gebroken geweest zouden ze er allemaal met glans door zijn.
                              Ge weet trouwens niet wat de rest allemaal heeft kunnen aanpassen terwijl iedereen met VW bezig was.
                              Raar dat er opeens motor updates kwamen voor auto’s die al heel lang rond bollen.

                              Grappig hoe de haters de rest door de vingers zien en dat allemaal van minder belang vinden.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Hoge bomen vangen veel wind...
                                En leedvermaak doet de rest !

                                Comment


                                • Op een vrachtverkeer luchthaven in Victorville (CA) staan sinds begin 2018 ongeveer 140000 wagens te wachten op updates, nieuwe roetfilters enz. Er komen nog elke dag auto's bij en anderen worden afgehaald om up-to-date gemaakt te worden. Ook zijn er ondertussen al 150000 exemplaren vernietigd.















                                  Bron en meer foto's met (Duitse) uitleg: https://www.autobild.de/artikel/dies...-14695493.html
                                  Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                  2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                  Comment


                                  • mein Gott ...

                                    Comment


                                    • Zeer goed voor het milieu!

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten
                                        onzin, dit gaat over het feit dat er bewust relevante informatie is achtergehouden en zelfs valse informatie is verspreid, waardoor investeerders/beleggers hun beleggingen niet als een bonus pater familias hebben kunnen beheren.
                                        Daardoor hebben ze schade geleden.
                                        Ondernemingen en hun bestuurders hebben ook verantwoordelijkheden en aansprakelijkheid.
                                        De vraag is natuurlijk in welke mate het nuttig is om als aandeelhouder schadevergoeding te vragen aan de onderliggende vennootschap. Dat resulteert in een minwaarde van het aandeel, gelijk aan de vergoeding...

                                        Comment


                                        • Proficiat aan diegenen die dat dus in gang gezet hebben. 150.000 Auto's... Djeezes, wat een economische waarde die naar de zak geholpen wordt, en dat allemaal om de Anuna's van de wereld te plezieren.
                                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                                          Comment

                                          Working...
                                          X