Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
    eigelijk is het soms ongeloofelijk wat ze hier allemaal uit hun mouw blijven schudden om toch maar hun dieselverslaving te kunnen verantwoorden.
    alle alternatieven moeten de snel mogelijk de grond ingeboord worden ,waar het dan over gaat maakt niet uit,want hun stinkend goedje is zaligmakend.
    binnen 20 jaar vinden ze zichzelf belachelijk
    stinkend ?? Het is nu volop seizoen van de oldtimers (en youngtimers) rallies... iedereen vergaapt zich aan de goede oude tijd, maar als er 10 na mekaar voorbij rijden moet men naar een gasmasker grijpen. Allemaal benzinemotoren die nooit meer gekeurd noch op CO gecontroleerd worden.
    En zeggen dat wij 30 geleden in deze stank geleefd hebben, zonder het te beseffen. Wij hebben het overleefd !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

stinkend ?? Het is nu volop seizoen van de oldtimers (en youngtimers) rallies... iedereen vergaapt zich aan de goede oude tijd, maar als er 10 na mekaar voorbij rijden moet men naar een gasmasker grijpen. Allemaal benzinemotoren die nooit meer gekeurd noch op CO gecontroleerd worden.
      En zeggen dat wij 30 geleden in deze stank geleefd hebben, zonder het te beseffen. Wij hebben het overleefd !
      30 jaar geleden reden er wel wat minder gemotoriseerde voertuigen rond. Dus wel meer CO2 per voertuig, maar geen idee of de totale CO2 hetzelfde was als nu.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

30 jaar geleden reden er wel wat minder gemotoriseerde voertuigen rond. Dus wel meer CO2 per voertuig, maar geen idee of de totale CO2 hetzelfde was als nu.
        Het verschil is inderdaad dat wij 30 jaar geleden reden, en nu meestal stilstaan ;-)) met draaiende motor... want niemand houdt echt van start/stop !

Comment

• CO2 op zich niet schadelijk voor de gezondheid werd meer en meer vervangen door dieselroet,wat dan weer veeeeel schadelijker is voor de gezondheid.
          zelfs al bewezen schadelijker te zijn dan sigarettenrook,waarvan men ook 10tallen jaren ontkent heeft dat er doden door vielen.
          rokers worden ondertussen overal geweerd,volgende stap.........?
          hoe je het ook bekijkt,waar een verbranding is komen er schadelijke stoffen vrij hoe graag men het ook blijft minimaliseren.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

Het verschil is inderdaad dat wij 30 jaar geleden reden, en nu meestal stilstaan ;-)) met draaiende motor... want niemand houdt echt van start/stop !
            Houden van is veel gezegd, maar nog geen seconde dat mij die S&S stoorde, evenmin als die CO2

Comment

rokers worden ondertussen overal geweerd,volgende stap.........?
              Was sowizo al niet van plan om mijne Tiguan mee aan de toog te nemen in de kroeg

Comment

hoe je het ook bekijkt,waar een verbranding is komen er schadelijke stoffen vrij hoe graag men het ook blijft minimaliseren.

Ergens blijf ik u wel grappig vinden hoe dat gij afgeeft op verbrandingsmotoren, goed wetende dat EV's verre van onschuldig zijn als het over het klimaat en milieu gaat.

Comment

• natuurlijk niet,dat weet iedereen,maar het percentage is vele malen kleiner,en,je hebt het zelf ook nog voor een groot deel zelf in de hand.
                  wanneer je iets onschuldig zoekt zul je helaas te voet moeten gaan,zelfs fietsen produceren brengt vervuiling mee...
                  benzine/ diesel zelf produceren lukt me niet,electriciteit wel
                  apropos hier rijd ook nog een benzinewagen in het gezin....
                  je mag het grappig vinden,ik vind die petrolverslaving allang helemaal niet grappig,eerder triestig

Comment

• apropos,voor je me verdenkt,ik heb ook nen hekel aan diee groene calvo en consoorten

Comment

je mag het grappig vinden,ik vind die petrolverslaving allang helemaal niet grappig,eerder triestig
                      Gij moogt dat vinden, evenals ik mensen zielig vind die continu zitten af te geven op mensen die niet met een EV rijden ... waarvan trouwens vaker boven komt dat ze vervuilender zijn dan een ICE, maar dan bij de productie.

Comment

• azo?heb je dat zelf berekend?of is het weer zo een geleerde studie betaald door.......,waarvoor dan weer duur betaalde studie's van anderen zijn om te weerleggen...
                        ik geef trouwens niet af op personen,wel op grote bedrijven groepen ,die er alles aan doen om hun goed verdienend zaakje draaiende te houden.
                        ik heb zelf ook nog een benzinewagen lopen waarom zou ik daar dan op afgeven?maar ik heb voor mezelf wel allang uitgemaakt wat het minst nadelig is.
                        t'is niet mijn bedoeling mensen af te kraken die de mogelijkheid of de middelen niet hebben om aanpassingen te doen,maar wie afgeeft op diegenen die wel moeite doen die krijgen de wind van voor ,simpel.
                        trouwens ene musk krijgt ook regelmatig een veeg uit de pan en die doet niks met ice,maar das een ander verhaal.
                        denk ik altijd gelijk te hebben?tuurlijk niet,niemand heeft ALTIJD gelijk

Comment

• een EV blaast tenminste niks in ons gezicht. Ik ga bijna altijd met de fiets werken, is grotendeels langs een verlaten weg, tot ik in het stad kom. Als je zelf in de auto zit merk je het niet, maar als je van de frisse lucht op de buiten het stad binnenkomt met een fiets... wel dat stinkt gigantisch. Dus van mijn part ook liefst allemaal zo snel mogelijk met een EV. desondanks ben ik ook een benzinemotorverslaafde en worstel ik er ook mee dat het binnenkort gedaan is... maar als je ziet hoe snel een EV optrekt, wel laat maar komen, we krijgen er dat plezier in de plaats. Ter vergelijking, de nieuwe Corsa EV is even snel als de Clio Williams destijds ! En die corsa mag je altijd planché geven hij zal er niet sneller door slijten (behalve de banden..) En ook een lagere onderhoudskost, dus waarom zouden we tegen EV's zijn ? Ik denk dat we binnen x jaar niet meer omkijken naar IC en zullen denken shit waar waren we mee bezig

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            een EV blaast tenminste niks in ons gezicht. Ik ga bijna altijd met de fiets werken, is grotendeels langs een verlaten weg, tot ik in het stad kom. Als je zelf in de auto zit merk je het niet, maar als je van de frisse lucht op de buiten het stad binnenkomt met een fiets... wel dat stinkt gigantisch. Dus van mijn part ook liefst allemaal zo snel mogelijk met een EV. desondanks ben ik ook een benzinemotorverslaafde en worstel ik er ook mee dat het binnenkort gedaan is... maar als je ziet hoe snel een EV optrekt, wel laat maar komen, we krijgen er dat plezier in de plaats. Ter vergelijking, de nieuwe Corsa EV is even snel als de Clio Williams destijds ! En die corsa mag je altijd planché geven hij zal er niet sneller door slijten (behalve de banden..) En ook een lagere onderhoudskost, dus waarom zouden we tegen EV's zijn ? Ik denk dat we binnen x jaar niet meer omkijken naar IC en zullen denken shit waar waren we mee bezig
                            ik kan het niet beter verwoorden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Gij moogt dat vinden, evenals ik mensen zielig vind die continu zitten af te geven op mensen die niet met een EV rijden ... waarvan trouwens vaker boven komt dat ze vervuilender zijn dan een ICE, maar dan bij de productie.
                              @Free_ltd: toch niet weer die onzin van al die studies die voor EV's wel de batterijproductie in acht nemen, maar voor olie aannemen dat die als manna uit de hemel komt vallen?
                              Jij bent toch wel slimmer dan dat?

Batterij productie vervuilt, dat is waar. Ontginning van de grondstoffen gebeurt zeker niet altijd in de meest menslievende omstandigheden, ook waar.
                              Maar is dat voor olie zoveel beter?
                              Als we voor een EV alles meetellen, moeten we dat ook doen voor ICE: ook alle Exxon Valdez rampen etc.
                              Learn about the most devastating oil spills in history, and what’s being done now to avoid more in the future.

En dan blijft nog altijd zoals On_Slow zegt: een EV is lokaal milieuvriendelijker en vooral ook: een EV kan alleen maar groener worden.
                              Zelfs met electriciteit uit bruinkool is een EV nu milieuvriendelijker.
                              En je moet maar 1 bruinkool centrale vervangen door groene energie om een hele hoop EV's nog milieuvriendelijker te maken.
                              Een ICE die nu verkocht wordt, blijft gemiddeld nog 8 a 10 jaar uitstoot genereren. En misschien nog langer in Africa of Oostblok waar hij daarna naartoe gaat.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten

@Free_ltd: toch niet weer die onzin van al die studies die voor EV's wel de batterijproductie in acht nemen, maar voor olie aannemen dat die als manna uit de hemel komt vallen?
                                Jij bent toch wel slimmer dan dat?

Batterij productie vervuilt, dat is waar. Ontginning van de grondstoffen gebeurt zeker niet altijd in de meest menslievende omstandigheden, ook waar.
                                Maar is dat voor olie zoveel beter?
                                Als we voor een EV alles meetellen, moeten we dat ook doen voor ICE: ook alle Exxon Valdez rampen etc.
                                Learn about the most devastating oil spills in history, and what’s being done now to avoid more in the future.

En dan blijft nog altijd zoals On_Slow zegt: een EV is lokaal milieuvriendelijker en vooral ook: een EV kan alleen maar groener worden.
                                Zelfs met electriciteit uit bruinkool is een EV nu milieuvriendelijker.
                                En je moet maar 1 bruinkool centrale vervangen door groene energie om een hele hoop EV's nog milieuvriendelijker te maken.
                                Een ICE die nu verkocht wordt, blijft gemiddeld nog 8 a 10 jaar uitstoot genereren. En misschien nog langer in Africa of Oostblok waar hij daarna naartoe gaat.
                                Chris, ik wil niet zeggen dat ik voor- of tegenstander ben en ik brand EV's ook niet af, zoals Andre wel alle ICE's afbrandt. Ik hekel gewoon het feit dat de EV-rijders zichzelf in de oren steken dat ze compleet groen bezig zijn en dan spuwen op de ICE rijders, terwijl het allemaal niet zo groen is zoals Elon Musk ons wil laten uitschijnen. André is daar een mooi voorbeeld van.

Ik vind het dan ook wat hypocriet. Ik heb geen problemen met mensen met een EV, en ook niet voor ICE rijders. Leven en laten leven. Verschuivingen gaan er sowizo komen en die gaan milieuvriendelijker worden.

Gewoon wat minder hypocriet zijn en ieders keuze respecteren, zou de wereld al mooier maken.

Comment

natuurlijk niet,dat weet iedereen,maar het percentage is vele malen kleiner,en,je hebt het zelf ook nog voor een groot deel zelf in de hand.
                                  wanneer je iets onschuldig zoekt zul je helaas te voet moeten gaan,zelfs fietsen produceren brengt vervuiling mee...
                                  benzine/ diesel zelf produceren lukt me niet,electriciteit wel
                                  apropos hier rijd ook nog een benzinewagen in het gezin....
                                  Het fietsen en stappen zelf produceert ook vervuiling! Onze energie moet ook van ergens komen (en wij zijn rot inefficient). Wat nog erger is is dat bakken vol van die energie regelrecht verspild word aan nutteloze handelingen/machines/objecten (nl. sport/fitness). Een regelrechte schande!

dus hoe je het ook draait of keert ons hele bestaan op deze planeet vervuilt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door turboslak Bekijk Berichten

Het fietsen en stappen zelf produceert ook vervuiling! Onze energie moet ook van ergens komen (en wij zijn rot inefficient). Wat nog erger is is dat bakken vol van die energie regelrecht verspild word aan nutteloze handelingen/machines/objecten (nl. sport/fitness). Een regelrechte schande!

dus hoe je het ook draait of keert ons hele bestaan op deze planeet vervuilt.
                                    Wat een onzin!
                                    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• je begrijpt me helemaal verkeerd free,ik kraak of brand niets af ik geef alleen mijn mening,en dat gaat niet alleen over een ev,ik heb zelf ook nog een benzine,waar ik dan ook al enkele meningen over gegeven heb.dus helemaal groen ben ik zeker nog niet,
                                      mij stoort alleen het constante geklaag van vooral dieselrijders die zelf weigeren om in te zien dat het rijk stilaan ten einde loopt en daarom met vanalle nepstudie's afkomen om toch hun gelijk maar te halen,zelfs tegen beter weten in.
                                      natuurlijk is een ev niet helemaal zaligmakend,alles heeft voor en nadelen,maar het is momenteel wel het enige haalbare alternatief.
                                      als je alle aanvallen die ice rijders lanceren tegen een voorlopig nog zwaar in de minderheid verkerende ev rijders optelt dan heb je nog geen reden tot klagen.
                                      zoals chris terecht aanhaald met de vele olierampen zo kunnen wij ev rijders nog wel ff bezigblijven na meer dan 100 jaar ice perikelen.
                                      en nee ik ben absoluut geen calvo fan(voor de zoveelste keer).
                                      jij jouw mening ik de mijne,soms ga ik met jou mening akkoord,soms weer niet...moet toch kunnen niet?
                                      helaas is al vaak gebleken dat bepaalde personen alles mogen zeggen,anderen dan weer niet.....

Comment

mij stoort alleen het constante geklaag van vooral dieselrijders die zelf weigeren om in te zien dat het rijk stilaan ten einde loopt en daarom met vanalle nepstudie's afkomen om toch hun gelijk maar te halen,zelfs tegen beter weten in.
                                        Welk rijk ten einde? Diesels worden nog steeds massaal verkocht en blijft nog steeds het rendabelste voor kilometervreters. Ik mag op het werk zelfs gene naft nemen.

Comment

• Diesel is inderdaad nog niet ten einde. Voor lange ritten - snelwegverkeer - is diesel nog altijd veel efficiënter dan benzine, zéker voor grote wagens. Althans nu nog. Want eens de EV er komt met groot rijbereik en korte laadtijden zal het voor de diesel dan ook gedaan zijn..

Dat neemt niet weg dat de EV broodnodig is en welgekomen: een groot deel van de Vlaamse bevolking wordt in hun directe woonomgeving geconfronteerd met (veel) auto's, in steden en langs grotere (steen)wegen. Voor hen betekent de EV een grote winst aan comfort: minder stank, minder schadelijke uitstoot, en minder lawaai van autoverkeer, zaken die allemaal niet te onderschatten zijn als het over woon- en leefcomfort gaat.

Trouwens, niet alleen de EV maar iedere vorm van elektrische mobiliteit is welgekomen: elektrische fietsen, elektrische bakfietsen, cargobikes, E- steps, etc: dit is de toekomst van de (inter-) stedelijke mobliteit. Zij zorgen er allemaal samen voor dat er minder stedelijk autoverkeer is, en meer verkeer aangepast aan die omgeving (ebikes etc.) wat het comfort alleen ten goede komt.

Comment

Working...
                                          X