Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik zou inderdaad liever hebben dat men inzet op een andere mobiliteit.
    EV is leuk en wel, lost voor een deel het uitstoot probleem op, zeker lokaal, maar het file probleem wordt er zeker niet mee opgelost.
    Het is eigenlijk ook te zot voor woorden dat je (zeker bij EV's) minstens 1.500kg gaat verplaatsen om meestal 1 persoon van 60 a 100kg van A naar B te krijgen.

    E-steps: goed idee, zeker voor wie met de trein naar de stad rijdt. Maar dan moet men er ook wel voor zorgen dat die dingen niet overal in de weg slingeren. Want zoals het nu aan te gaan is, gaat men dat dan weer verbieden en gooit men het kind met het badwater weg.

    Elektrische fiets, ja leuk. Goed voor de gezondheid. En inderdaad enkele dagen op het jaar ga je eens tot op je onderbroek nat worden, maar meestal is het aangenaam fietsen, zeker als er geen auto's zijn om je omver te maaien. (ik ben ook een jaar lang met de trein naar Antwerpen gereden vanuit Turnhout en met de gewone fiets naar het station) Overheid kan subsidie geven voor bedrijven die een douche op het werk installeren voor wie met de fiets komt. Het zijn soms echt kleine ingrepen die mensen kunnen doen overstappen.
    Maar als je meer dan 10km wil fietsen, dan loopt de tijd aan 25km/u max ook weer op.

    Speed Pedelec: tot 45km/u. Fantastisch, maar zo'n fiets kost ook best veel geld. Daar kan ik een oudere 2dehandse auto voor kopen. Maar OK.
    Maar dan: waar ga je fietsen? Op een fietspad dat door scholieren en andere fietsers wordt gebruikt? Dan haal je geen 45 hoor.
    Dus men zou beter echte fietsostrades aanleggen waar Speed Pedelecs op hun eigen bedding kunnen rijden, zonder andere fietsers te storen en zonder kruisingen. En eerlijk gezegd: dan nog liefst wat sneller ook. Die dingen halen ook wel 60km/u op een mooie asfaltweg. Dan is het een echt alternatief voor de auto.

    Fietsostrade van Turnhout naar Antwerpen waar ik met de Speed Pedelec 60 mag rijden? Dan zal enkel ijzel er misschien nog voor zorgen dat ik de auto neem. Anders altijd de fiets. Begot, zelfs naar Brussel gaat dat dan misschien sneller zijn dan de auto (of trein!).
    Dan mag het nog iets meer tijd kosten, maar moet ik 's avonds niet meer gaan sporten om de kilo's er af te krijgen.


    Echter hier in België zit men zo in hokjes te denken. Als je al ziet hoeveel er steigeren om gewoon een ander type krachtbron in hun vertrouwde auto te steken. Laat staan dat men een totaal ander type vervoermiddel gaat nemen. Triestig eigenlijk.
    Last edited by Chris_147; 11/07/2019, 14:26.

    Comment


    • Volgens mij gaat de toekomst zijn met zelfrijdende taxi's. Ge geeft telkens in een app in hoe laat de auto u moet oppikken en naar welk adres. Doordat de chauffeur weg valt, wordt zo rijden een pak goedkoper. De kans is dan ook groot dat meerdere mensen een gelijkaardig traject moeten doen en dat ge met meerdere mensen in zo een voertuig zit. Dan gaat er veel verkeer zijn, en wordt bezit van een auto overbodig.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
        Het is eigenlijk ook te zot voor woorden dat je (zeker bij EV's) minsten 1.500kg gaat verplaatsen om meestal 1 persoon van 60 a 100kg van A naar B te krijgen.
        zo is het. Als je daar begint over na te denken dat we vehikels maken van +1000kg om een mensje te vervoeren ....ergens zijn we toch de weg kwijt geraakt ...

        Comment


        • Ik droom wel dat steden dan veel leefbaarder worden.
          Auto's moeten dan niet meer in de stad geparkeerd worden, maar ergens aan de rand in een parkeergarage die alleen voor auto's bereikbaar is. Of met zo'n toren met autolift. Personen moeten daar niet in zijn, dus neemt minder ruimte in beslag.
          Als je dan na gaat: iedere stad heeft nu wel meestal 2 rijstroken in elke richting en een parkeer strook. Daar kan je er dan eentje van opofferen om een goed fietspad van te maken, misschien wel 2. Meer bomen, meer groen. Wordt veel aangenamer in de stad.

          Comment


          • De leefbaarheid van steden gaat inderdaad drastisch verhogen. Het zal leiden tot meer pleintjes, extra groen, banken enz. Dit op zijn beurt gaat ook weerslag op de prijzen hebben..


            Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
            Ik droom wel dat steden dan veel leefbaarder worden.
            Auto's moeten dan niet meer in de stad geparkeerd worden, maar ergens aan de rand in een parkeergarage die alleen voor auto's bereikbaar is. Of met zo'n toren met autolift. Personen moeten daar niet in zijn, dus neemt minder ruimte in beslag.
            Als je dan na gaat: iedere stad heeft nu wel meestal 2 rijstroken in elke richting en een parkeer strook. Daar kan je er dan eentje van opofferen om een goed fietspad van te maken, misschien wel 2. Meer bomen, meer groen. Wordt veel aangenamer in de stad.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              Ik zou inderdaad liever hebben dat men inzet op een andere mobiliteit.
              EV is leuk en wel, lost voor een deel het uitstoot probleem op, zeker lokaal, maar het file probleem wordt er zeker niet mee opgelost.
              De EV is een dééloplossing en niet dé oplossing, net zoals de e-bike, de e-cargobike, de speedbike, de e-step etc. ook een deeloplossing is.

              Men zal al die modi combineren in functie van wat men nodig heeft. Maar doordat niet altijd de auto zal gebruikt worden, zal dit ook helpen voor de fileproblemen.

              Iemand die bv. het grootste deel van zijn mobiliteitsbehoefte in beperkte radius uitoefent, zal zich bv. een e-bike of e-cargobike aanschaffen. Voor de langere afstanden zal hij dan een EV hebben, of, indien hij die niet veel nodig heeft, zal zich bij een verhuurplatform aansluiten om die enkele te huren als hij het nodig heeft.

              Op die manier zullen de verschillende modi op complementaire wijze de behoeftes van mensen vervullen.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                I
                Speed Pedelec: tot 45km/u. Fantastisch, maar zo'n fiets kost ook best veel geld. Daar kan ik een oudere 2dehandse auto voor kopen. Maar OK.
                Maar dan: waar ga je fietsen? Op een fietspad dat door scholieren en andere fietsers wordt gebruikt? Dan haal je geen 45 hoor.
                Dus men zou beter echte fietsostrades aanleggen waar Speed Pedelecs op hun eigen bedding kunnen rijden, zonder andere fietsers te storen en zonder kruisingen. En eerlijk gezegd: dan nog liefst wat sneller ook. Die dingen halen ook wel 60km/u op een mooie asfaltweg. Dan is het een echt alternatief voor de auto.

                .
                Voor heel veel mensen die in de drukkere assen wonen met bijhorende file- en parkeerproblemen, hoef je geen 60 km per uur te rijden om even snel op je bestemming te geraken. In landelijker regio's zal dat misschien anders zijn, hoewel in meer en meer regio's ochtend- en avondverkeer serieus druk is geworden.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  Ik droom wel dat steden dan veel leefbaarder worden.
                  Auto's moeten dan niet meer in de stad geparkeerd worden, maar ergens aan de rand in een parkeergarage die alleen voor auto's bereikbaar is. Of met zo'n toren met autolift. Personen moeten daar niet in zijn, dus neemt minder ruimte in beslag.
                  Als je dan na gaat: iedere stad heeft nu wel meestal 2 rijstroken in elke richting en een parkeer strook. Daar kan je er dan eentje van opofferen om een goed fietspad van te maken, misschien wel 2. Meer bomen, meer groen. Wordt veel aangenamer in de stad.
                  De 'leefbaarheid in de steden ligt niet alleen aan het verkeer.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                    Ik zou inderdaad liever hebben dat men inzet op een andere mobiliteit.
                    EV is leuk en wel, lost voor een deel het uitstoot probleem op, zeker lokaal, maar het file probleem wordt er zeker niet mee opgelost.
                    Het is eigenlijk ook te zot voor woorden dat je (zeker bij EV's) minstens 1.500kg gaat verplaatsen om meestal 1 persoon van 60 a 100kg van A naar B te krijgen.

                    E-steps: goed idee, zeker voor wie met de trein naar de stad rijdt. Maar dan moet men er ook wel voor zorgen dat die dingen niet overal in de weg slingeren. Want zoals het nu aan te gaan is, gaat men dat dan weer verbieden en gooit men het kind met het badwater weg.

                    Elektrische fiets, ja leuk. Goed voor de gezondheid. En inderdaad enkele dagen op het jaar ga je eens tot op je onderbroek nat worden, maar meestal is het aangenaam fietsen, zeker als er geen auto's zijn om je omver te maaien. (ik ben ook een jaar lang met de trein naar Antwerpen gereden vanuit Turnhout en met de gewone fiets naar het station) Overheid kan subsidie geven voor bedrijven die een douche op het werk installeren voor wie met de fiets komt. Het zijn soms echt kleine ingrepen die mensen kunnen doen overstappen.
                    Maar als je meer dan 10km wil fietsen, dan loopt de tijd aan 25km/u max ook weer op.

                    Speed Pedelec: tot 45km/u. Fantastisch, maar zo'n fiets kost ook best veel geld. Daar kan ik een oudere 2dehandse auto voor kopen. Maar OK.
                    Maar dan: waar ga je fietsen? Op een fietspad dat door scholieren en andere fietsers wordt gebruikt? Dan haal je geen 45 hoor.
                    Dus men zou beter echte fietsostrades aanleggen waar Speed Pedelecs op hun eigen bedding kunnen rijden, zonder andere fietsers te storen en zonder kruisingen. En eerlijk gezegd: dan nog liefst wat sneller ook. Die dingen halen ook wel 60km/u op een mooie asfaltweg. Dan is het een echt alternatief voor de auto.

                    Fietsostrade van Turnhout naar Antwerpen waar ik met de Speed Pedelec 60 mag rijden? Dan zal enkel ijzel er misschien nog voor zorgen dat ik de auto neem. Anders altijd de fiets. Begot, zelfs naar Brussel gaat dat dan misschien sneller zijn dan de auto (of trein!).
                    Dan mag het nog iets meer tijd kosten, maar moet ik 's avonds niet meer gaan sporten om de kilo's er af te krijgen.


                    Echter hier in België zit men zo in hokjes te denken. Als je al ziet hoeveel er steigeren om gewoon een ander type krachtbron in hun vertrouwde auto te steken. Laat staan dat men een totaal ander type vervoermiddel gaat nemen. Triestig eigenlijk.
                    Weet je hoe je 60 mag rijden? Met een moto (als je wil fietsen pak je een elektrische moto en zet je er pedalen op met een dynamo dan kan je je baterij opladen), maar dan mag je niet op het fietspad want dan breng je de fietsers in gevaar... Maar zover denken er niet veel, 5 min eerder aankomen is belangrijker.

                    Ik ben trouwens nog altijd sneller in Antwerpen met de auto zelf als ik tegen 70 de fietsostrade neem.

                    Comment


                    • Een elektrische velomobiel is eigenlijk een schitterend vervoersmiddel. Maar jammer genoeg niet echt ondersteund of aangemoedigd hier in België.

                      Comment


                      • [QUOTE=Phate;n6431405]Een elektrische velomobiel is eigenlijk een schitterend vervoersmiddel. Maar jammer genoeg niet echt ondersteund of aangemoedigd hier in België.[/QUOT

                        Op zich vind ik het ook schitterend, maar in combinatie met vrachtwagens die al problemen hebben met dode hoeken (in deze tijd van camera's en sensoren zou dat toch niet meer mogen denk ik dan?) lijkt mij dat niet echt geweldig tenzij je de rijbaan niet moet kruisen.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                          Welk rijk ten einde? Diesels worden nog steeds massaal verkocht en blijft nog steeds het rendabelste voor kilometervreters. Ik mag op het werk zelfs gene naft nemen.
                          wat nu niet is ,kan nog komen,en mss sneller dan je denkt

                          Comment


                          • er zijn er nog altijd die denken dat die oliebronnen iets is als een regenput die terug vol loopt :-) Niet dus, bepaald moment is het over uit en gedaan voor eeuwig en altijd dus we moeten nu al aan oplossingen denken zelfs al zijn de diesels beter en milieuvriendelijker dan vroeger. Als we binnen 20 jaar aan een alternatief beginnen denken zal het te laat zijn

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                              er zijn er nog altijd die denken dat die oliebronnen iets is als een regenput die terug vol loopt :-) Niet dus, bepaald moment is het over uit en gedaan voor eeuwig en altijd dus we moeten nu al aan oplossingen denken zelfs al zijn de diesels beter en milieuvriendelijker dan vroeger. Als we binnen 20 jaar aan een alternatief beginnen denken zal het te laat zijn
                              zeker waar,
                              helaas zitten er nog een massa in hun IK en NU fase....binnen 20 jaar is hun probleem niet(denken ze)

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

                                zeker waar,
                                helaas zitten er nog een massa in hun IK en NU fase....binnen 20 jaar is hun probleem niet(denken ze)
                                Zo kunt ge het blijven op en af spelen hé. Dat er kinderen in afrika in de mijnen in de meest onterende en ongezonde toestanden materiaal voor uw batterijen uit de grond halen, is uw probleem toch ook niet?

                                Zo kunnen we op mekaar blijven schieten hé.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                  Zo kunt ge het blijven op en af spelen hé. Dat er kinderen in afrika in de mijnen in de meest onterende en ongezonde toestanden materiaal voor uw batterijen uit de grond halen, is uw probleem toch ook niet?

                                  Zo kunnen we op mekaar blijven schieten hé.
                                  mijn probleem niet?dat is jouw conclusie,niet de mijne....
                                  ik ben er wel van overtuigd dat de 100j(en meer) oliedelving-gebruik,al veel meer miserie teweeggebracht heeft,
                                  ik heb nooit beweerd dat batterijen alles oplossen,trouwens wie haalt
                                  de materialen boven voor de batterij van uw smart fhone ,laptop enz?
                                  inderdaad zo kunnen we op mekaar blijven schieten.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten


                                    ik ben er wel van overtuigd dat de 100j(en meer) oliedelving-gebruik,al veel meer miserie teweeggebracht heeft,
                                    Dat is 2-ledig. Olie heeft gezorgd voor een enorme evolutie. Zonder olie stonden we nu nog niet zo ver als nu. Ge zou nog versteld staan van hoeveel producten te maken hebben met aardolie. Zowel in het productieproces als grondstof. Aardolie heeft niet alleen te maken met rijden en verwarmen. Elke dag hebt gij 10-tallen spullen die verbonden zijn met aardolie.

                                    Maar de grote miserie'S' zijn vooral het milieu, problemen bij derving, maar veelal de ongelijke verdeeldheid van de rijkdom. Heel de miserie in het midden-oosten heeft vooral met olie te maken. Mensen zijn er straat arm en hebben geen vooruitzichten terwijl de oliesjeiks 3000 luxe auto's in de garage hebben staan en 10-tallen paleizen bezitten.

                                    Enkel jammer dat het zo lang duurt eer de alternatieven er zijn. Zo zijn er al veel van onze dagdagelijke producten waarbij men alternatieven gebruikt. Enerzijds kunnen we dat alleen maar toejuichen, maar anderzijds weten we niet wat op ons af komt als straks nog meer armoede in die olielanden is.



                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                      Welk rijk ten einde? Diesels worden nog steeds massaal verkocht en blijft nog steeds het rendabelste voor kilometervreters. Ik mag op het werk zelfs gene naft nemen.
                                      29% is nog slechts diesel, dat is niet meer massaal…de daling is wel massaal…

                                      http://www.febiac.be/documents_febia...6042019-NL.pdf

                                      Co² is ook weer aan het stijgen, door de stijging van SUV-verkoop en benzine…

                                      Binnen enkele jaren zijn er weer mensen verbaast, als de taks volgens hun WLTP verbruik zal berekend worden...
                                      Last edited by quovadis; 13/07/2019, 16:31.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                                        29% is nog slechts diesel, dat is niet meer massaal…de daling is wel massaal…

                                        http://www.febiac.be/documents_febia...6042019-NL.pdf

                                        Co² is ook weer aan het stijgen, door de stijging van SUV-verkoop en benzine…

                                        Binnen enkele jaren zijn er weer mensen verbaast, als de taks volgens hun WLTP verbruik zal berekend worden...
                                        TUURLIJK 20 miljard inkomsten van de auto gaan ze niet zomaar laten schieten,wa dacht je

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                          Dat is 2-ledig. Olie heeft gezorgd voor een enorme evolutie. Zonder olie stonden we nu nog niet zo ver als nu. Ge zou nog versteld staan van hoeveel producten te maken hebben met aardolie. Zowel in het productieproces als grondstof. Aardolie heeft niet alleen te maken met rijden en verwarmen. Elke dag hebt gij 10-tallen spullen die verbonden zijn met aardolie.

                                          Maar de grote miserie'S' zijn vooral het milieu, problemen bij derving, maar veelal de ongelijke verdeeldheid van de rijkdom. Heel de miserie in het midden-oosten heeft vooral met olie te maken. Mensen zijn er straat arm en hebben geen vooruitzichten terwijl de oliesjeiks 3000 luxe auto's in de garage hebben staan en 10-tallen paleizen bezitten.

                                          Enkel jammer dat het zo lang duurt eer de alternatieven er zijn. Zo zijn er al veel van onze dagdagelijke producten waarbij men alternatieven gebruikt. Enerzijds kunnen we dat alleen maar toejuichen, maar anderzijds weten we niet wat op ons af komt als straks nog meer armoede in die olielanden is.


                                          dat klopt helemaal,
                                          en wat die alternatieven betreft,we zouden veel verder staan moest de olielobby niet zo machtig geweest zijn,en nog is...

                                          Comment

                                          Working...
                                          X