Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG dieselschandaal
Collapse
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
TUURLIJK 20 miljard inkomsten van de auto gaan ze niet zomaar laten schieten,wa dacht je
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
Idd, die lobby. Denk dat er al veel ideeën geweest zijn die gewoonweg door de sector zijn opgekocht en opgeborgen om zo hun olie te vrijwaren. EV's is iets van de laatste jaren, maar bestaat wel al ff, maar kwam ge nagenoeg zelden tot nooit tegen. Was van de week nog eens een foto aant zoeken en met scrollen kwam ik er eentje tegen die ik genomen had in 2009 in Palm Springs van een electrische SUV. Die stond daar gewoon aan het hotel geparkeerd.
- Likes 1
Comment
-
inderdaad,en toch blijven ze proberen ons wijs te maken dat door de nieuwe technologie de prijzen niet naar beneden kunnen,
alsof al die moderne snufjes in een ice niet voorkomen.....
electrische aandrijving is helemaal niet zo nieuw als ze ons graag wijsmaken.
kijk maar naar het bedrijfsleven en de interne transport,de tijd dat dieselheftrucks in een bedrijfshal toegelaten werden is allang voorbij.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichteninderdaad,en toch blijven ze proberen ons wijs te maken dat door de nieuwe technologie de prijzen niet naar beneden kunnen,
alsof al die moderne snufjes in een ice niet voorkomen.....
.
- Likes 1
Comment
-
dat heb ik toch niet beweerd?en heeft er trouwens niets mee te maken.
wanneer ik aanhaal dat er eindelijk werk moet gemaakt worden van betaalbare ev,krijg ik constant de opmerking dat nieuwe technologie eerst in de duurdere(hoogste prijsklasse) beschikbaar is en daarna veralgemeend.
ev is geen nieuwe technologie,zoals nu verschillende keren gemeld ook door anderen,waar blijven de betaalbare wagens ipv al dat duur speelgoed in de tesla klasse?
of gaan we echt weer de kaas van onze boterham laten halen door de chinezen/koreanen ea,en hier alle fabrieken 1 voor 1 sluiten?
uw loon zou de volgende 30 jaar wel eens snel kunnen zakken.
Comment
-
: maar het is toch altijd geweest dat nieuwe technologie top-down wordt uitgerold.
Dat was met ABS zo, met airbags, DAB, ...
En de goedkopere EV's gaan er komen: Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat 500. En nog goedkopere zoals Sono Sion, e.Go Mobile en andere.
Maar het kost tijd. Ik weet het, het frustreert mij ook dat als je binnen het half jaar een EV wilt kunnen kopen en geleverd krijgen met deftig bereik, je eigenlijk enkel Model 3 kan kopen. Ofwel valt bereik wat tegen (Leaf, eGolf,...) of niet leverbaar (Kona, e-Soul).
In 2013 zei VW dat ze in 2018 de grootste EV producent zouden zijn (https://www.greencarreports.com/news...n-2018-it-says). Tja, valt wat tegen.
Maar Nissan heeft ook nog niet echt voortgebouwd op de Leaf. Ik had verwacht dat ze nu ondertussen toch al een beetje een gamma zouden hebben met 4-5 modellen.
BMW was vrij goed uit de startblokken geschoten met de i3 en i8. Maar dan daarna geen bal meer geïnvesteerd. Heel wat BMW mensen zijn dan naar andere EV startups gegaan: https://insideevs.com/news/327861/bm...-car-start-up/
Comment
-
Probleempje met de start-ups is dat ze even snel kunnen verdwijnen als ze verschenen zijn... Op zich niet erg als je least, maar risicovol kopen zonder zeker te zijn dat mijn materiaal jarenlang zal kunnen blijven onderhouden en hersteld worden, neen dank u ! En ik zal niet de enige zijn die daarom de boot afhoudt.
Een ICE die vandaag gekocht wordt (ook een diesel) zal zeker 10/12 jaar lang kunnen gebruikt worden, wat mij betreft is dat genoeg. Tegen dan is mijn loopbaan als chauffeur blijkbaar afgelopen :-( . Ik laat dus de jongere generaties maar experimenteren met de nieuwe technologieën...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichtenmaar het is toch altijd geweest dat nieuwe technologie top-down wordt uitgerold.
Nu ik denk dat de kans klein is dat we nog een ev onder de 20k op de markt gaan zien komen, door de eisen van europa is een auto gigantisch veel duurder aan het worden (want er komt heel veel verplicht bij in een auto tegen 2022 met dank europa/auto-lobby)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten: maar het is toch altijd geweest dat nieuwe technologie top-down wordt uitgerold.
Dat was met ABS zo, met airbags, DAB, ...
En de goedkopere EV's gaan er komen: Peugeot 208, Opel Corsa, Fiat 500. En nog goedkopere zoals Sono Sion, e.Go Mobile en andere.
Maar het kost tijd. Ik weet het, het frustreert mij ook dat als je binnen het half jaar een EV wilt kunnen kopen en geleverd krijgen met deftig bereik, je eigenlijk enkel Model 3 kan kopen. Ofwel valt bereik wat tegen (Leaf, eGolf,...) of niet leverbaar (Kona, e-Soul).
In 2013 zei VW dat ze in 2018 de grootste EV producent zouden zijn (https://www.greencarreports.com/news...n-2018-it-says). Tja, valt wat tegen.
Maar Nissan heeft ook nog niet echt voortgebouwd op de Leaf. Ik had verwacht dat ze nu ondertussen toch al een beetje een gamma zouden hebben met 4-5 modellen.
BMW was vrij goed uit de startblokken geschoten met de i3 en i8. Maar dan daarna geen bal meer geïnvesteerd. Heel wat BMW mensen zijn dan naar andere EV startups gegaan: https://insideevs.com/news/327861/bm...-car-start-up/
ev is geen nieuwe technologie,en dat het anders kan bewijst renault al 7 jaar met de zoe,
ja peugeot is wakker geschoten,t'zal gaan tijd worden niet?
waarin blijven de anderen investeren?duur speelgoed wat voor de meeste klanten onbetaalbaar is....
waarom moet audi perse met hun eerste model wedijveren met ........
grootheidswaanzin????? de ziekte waar veel constructeurs onder lijden
geld steken in ontwikkeling van autonoom rijden?ze kunnen nog niet eens een betaalbaar model op de markt brengen
of moet er eerst nog eens een dieselschandaal losbarsten voor ze eindelijk wakkerschieten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
DAT IS HET NU NET
ev is geen nieuwe technologie,en dat het anders kan bewijst renault al 7 jaar met de zoe,
ja peugeot is wakker geschoten,t'zal gaan tijd worden niet?
waarin blijven de anderen investeren?duur speelgoed wat voor de meeste klanten onbetaalbaar is....
waarom moet audi perse met hun eerste model wedijveren met ........
grootheidswaanzin????? de ziekte waar veel constructeurs onder lijden
geld steken in ontwikkeling van autonoom rijden?ze kunnen nog niet eens een betaalbaar model op de markt brengen
of moet er eerst nog eens een dieselschandaal losbarsten voor ze eindelijk wakkerschieten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
DAT IS HET NU NET
ev is geen nieuwe technologie,en dat het anders kan bewijst renault al 7 jaar met de zoe,
ja peugeot is wakker geschoten,t'zal gaan tijd worden niet?
waarin blijven de anderen investeren?duur speelgoed wat voor de meeste klanten onbetaalbaar is....
waarom moet audi perse met hun eerste model wedijveren met ........
grootheidswaanzin????? de ziekte waar veel constructeurs onder lijden.
bmw goed bezig? in het onbetaalbaar houden zeker....
geld steken in ontwikkeling van autonoom rijden?ze kunnen nog niet eens een betaalbaar model op de markt brengen
of moet er eerst nog eens een dieselschandaal losbarsten voor ze eindelijk wakkerschieten?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenOmdat dingen geld kosten... Maar dat is moeilijk te begrijpen voor den Andre.
Men maakt niet graag 1000-den euros verlies bij het verkopen van een wagen. Maar goed, die discussie hebben we al eens gehad.
dingen kosten geld,inderdaad,hou het dan ook simpel,en betaalbaar..
het begint meer op pure onwil en grootheidswaanzin te lijken...
en op die nagel ga ik nu eens blijven kloppen se,
renault maakt geen 1000den euro verlies,kia of hyundai ook niet, de dure tesla bv wel...........
en die discussie hebben we ook al gehad.
Comment
-
Of Renault en Nissan winst of verlies boeken op de Zoe of de Leaf weten we niet, omdat ze dat niet apart rapporteren.
De nieuwste technologie heeft altijd miljarden gekost om het te ontwikkelen, en daarom komt dat altijd eerst tegen een dikke meerprijs op de duurste modellen. Denk maar aan airco. Vroeger dikke dure optie, nu standaard op bijna elke auto.
Tesla maakt nog altijd verlies, al hebben ze al een kwartaal winst gemaakt.
Audi maakt zeker verlies op de etron, daarom introduceren ze dat op een auto van bijna 100k. Daar verkopen ze er niet te veel van, en als ze moeten terugroepen (courant met nieuwe tech), dan zijn het duizenden autos, en geen honderdduizenden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
heeft er niets mee te maken,wat een merk kan kunnen anderen ook.
dingen kosten geld,inderdaad,hou het dan ook simpel,en betaalbaar..
het begint meer op pure onwil en grootheidswaanzin te lijken...
en op die nagel ga ik nu eens blijven kloppen se,
renault maakt geen 1000den euro verlies,kia of hyundai ook niet, de dure tesla bv wel...........
en die discussie hebben we ook al gehad.
Er is GEEN merk dat een ECHT betaalbare elektrische wagen kan maken op DIT moment. Trouwens, als je kijkt naar de Hyundai Kona, hoeveel wagens produceren ze daarvan? Die wagen is niet eens echt leverbaar. Wordt amper ECHT verkocht, omdat men daar geen winst op maakt.
Comment
-
En laten we niet vergeten dat heel wat merken inzien dat full ev toch niet alles is, dus een budget EV gaan we niet direct moeten verwachten van de vaste waarden in de sector.
De baas van PSA heeft onlangs al openlijk gezegd dat hij het EV verhaal niet gelooft, zegt genoeg eigenlijk als zo iemand dat zegt.
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
Comment
Comment