Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
    In NL moet je zoeken naar een 'dom' verkeerslicht, hier is het merendeel zo. Dat beloofd ..
    Inderdaad. De verkeerslichten in NL zijn slimmer dan de mensen hier, die de dt regels nog niet kennen ..
    Nochtans, dat belooft is simpeler dan 1+1=2 ..

Stam+t is al te moeilijk voor jou, maar je denkt dat verkeerslichten afregelen een fluitje van een cent is lol
    Last edited by RX-8; 20/07/2019, 00:20.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichten

Inderdaad. De verkeerslichten in NL zijn slimmer dan de mensen hier, die de dt regels nog niet kennen ..

Stam+t is al te moeilijk voor jou, maar je denkt dat verkeerslichten afregelen een fluitje van een cent is lol
      ben je zeker dat het 'dt regel' en niet 'dt-regel' moet zijn ???

Comment

• Comment

Bedankt voor je impromptu verbetering van mijn flater!
          Vindt ik zeer verhelderent. Heb je misschien een nieuwsbrief waarop ik me kan abboneren?

Comment

• Nee, dit komt per gelegenheid. En dat is er hier genoeg

Comment

Nee, dit komt per gelegenheid. En dat is er hier genoeg
              begin eerst eens met uzelf bij te scholen. Alles kan beter ;-)

Comment

• Omdat het ons geen fluit meer interesseert?

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Grootste nieuws in de wereld... Overdrijft anders eens.

Niet eens voorpaginanieuws ginder...

Comment

• Hier ook maar bijzetten dan

870 MILJOEN EURO

DAIMLER KRIJGT FORSE BOETE IN DIESELSCHANDAAL

Daimler, Mercedes-Benz' moederbedrijf Daimler heeft een boete van 870 miljoen euro gekregen in verband met het dieselschandaal. Het Openbaar Ministerie in Stuttgart verwijt het bedrijf nalatig te zijn geweest met controleprocessen.

Daimler is een van de autofabrikanten die extra onder een vergrootglas liggen sinds in 2015 aan het licht kwam dat Volkswagen op grote schaal geknoeid heeft met uitstootgegevens. Aanklagers vonden bij Daimler in totaal 684.000 auto's die niet volledig voldeden aan de regels wat betreft uitstoot van schadelijke gassen.

Daimler gaat niet in beroep tegen de geldstraf. Het concern, dat eerder al met winstwaarschuwingen kwam, houdt daarbij vast aan zijn huidige financiële prognoses voor dit jaar. De automaker moest een paar maanden terug ook al honderdduizenden auto's terug naar de garage roepen vanwege verdachte testgegevens van de wagens.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Omdat het ons geen fluit meer interesseert?

Ik weet het zo niet, maar volgens mij heeft Quovadis een hekel aan VAG producten. Alez, het lijkt zo hé
                      Hij heeft er zelfs zo nen hekel aan dat hij zich er zo hard in heeft verdiept, dat hij meer van VAG weet dan van het merk waarmee hij zelf rijdt

Comment

• Blijkbaar pakten ze dat destijds in Italië heel anders aan: https://www.autoblog.nl/nieuws/verdo...-van-fca-95738

Comment

• TERUGROEPACTIE

AUDI ROEPT RUIM 100.000 OUDE DIESELAUTO'S TERUG

Het dieselschandaal van de Volkswagen Group krijgt er een nieuw hoofdstuk bij. Volgens de Duitse motorvoertuigenfederatie KBA bevatten twee oudere V6-diesels uit Audi's A4 en A6 namelijk software die de uitstootmetingen om de tuin hebben geleid.

Volgens de Duitse 'RDW', de KBA, maken twee Euro 4-dieselmotoren die in de Audi A4 en A6 geleverd zijn gebruik van software die de stikstofuitstoot manipuleert. Zodoende zouden ze meer vervuilen in de praktijk dan in tests destijds naar voren is gekomen. Het gaat om de 2.7 TDI en 3.0 TDI die van 2004 tot 2009 geleverd zijn in de beide modellen.

Auto, Motor und Sport bericht dat Audi een oplossing heeft om de 'sjoemelsoftware' uit te schakelen. Wanneer de KBA deze oplossing goedkeurt, kan Audi de terug te roepen auto's behandelen. In Duitsland gaat het om 40.000 auto's, waarvan de eigenaren door Audi aldaar op de hoogte worden gebracht. In heel Europa zou het in totaal om pakweg 120.000 auto's gaan.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• zouden die nu echt zo dom zijn om nog bedriegerij achter te houden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                              zouden die nu echt zo dom zijn om nog bedriegerij achter te houden?
                              Wat denk je nu zelf?
                              VW – Audi sjoemelde de laatste 6 jaar reeds officieel met:
                              1. 2015 USA-diesel schandaal NO (euro 4-5)
                              2. Diesel NO² opwarmfase
                              3. Diesel NO² geluid onderdrukking
                              4. Diesel NO² AD blue sjoemel euro 5 tot euro 6c
                              5. Foute verbruik cijfers NEDC-1 cyclus (benzine en diesel)
                              6. Foute volume meting, passagier ruimte en koffer
                              7. Meest recente, verbruik-vervuiling automatische versnellingsbak…
                              8. ?
                              9. ?
                              10. ?
                              11. ?
                              Dit is alvast het resultaat in Nederland...max. 100 km/u

https://www.demorgen.be/nieuws/neder...lweg~bfee304a/

De auto federatie Bovag stelt voor om dieselauto’s met minder als een Euro 6c te slopen, omdat dit méér effect heeft…

https://www.ad.nl/auto/volkswagen-ma...sbak~a247b62a/

https://duitslandinstituut.nl/artike...l-zonder-einde

Het koste VW alvast al 28 miljard €….
                              https://www.tijd.be/ondernemen/auto/.../10095276.html
                              Last edited by quovadis; 12/11/2019, 20:25.

Comment

• TROOST U,de uitstoot van nieuwe diesels is properder dan stadslucht

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Dit is alvast het resultaat in Nederland...max. 100 km/u

https://www.demorgen.be/nieuws/neder...lweg~bfee304a/
                                  Oei, dan gaan wij snel volgen, kwestie van een beetje tijd nog. Dan ga ik zeker onder de 4 L/100 km geraken met mijn verbruik

Al goed dat ik het merendeel van mijn kilometers in Duitsland doe maar daar raak ik tegenwoordig ook al niet meer vooruit

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                    TROOST U,de uitstoot van nieuwe diesels is properder dan stadslucht
                                    dus mogen we hopen dat de stad ons binnenkort gaat betalen om hun lucht te zuiveren als we een moderne diesel kopen ?

Comment

• Ze zijn in NL de pedalen helemaal kwijt.

Comment

• Zoals alles bij Nederland voeren ze iets in en na heel wat gemor voeren ze het ook af.
                                        Idem met het rekeningrijden.

Comment

Working...
                                        X