Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
    Om het eens op een andere manier te bekijken :

    De volkswagen groep stelt 656000 mensen tewerk wereldwijd.
    16.9 Miljard winst = 25 762 euro/werknemer.

    En toch komen er zoveel klanken dat werknemers een te hoge kost zijn, dat er geen mogelijkheid is om arbeiders meer dan 1% verhoging te geven, enz enz.
    En dat terwijl volkswagen toch in zo'n moeilijke papieren zat.
    De realiteit is dat bedrijven er zijn om winst te maken. Dat gaat niet alleen naar de CEO, maar vooral naar de aandeelhouders, en via je pensioenfonds zit je daar misschien ook bij.
    25000€ per werknemer is nog niet eens zo gek, omdat winst niet gelijk is aan vrije cashflow.
    De nieuwe investeringen moeten daar nog van af, en ook belastingen.

    Ik durf te hopen dat een loodgieter met 2 mensen in dienst op het einde van het jaar ook 50k bruto winst heeft.


    We kunnen het ook anders stellen. Een arbeider in Duitsland verdient 4000€ bruto, doe dat x14, en tel er ca 30% sociale bijdragen, pensioenverplichtingen etc bij, je zit aan een totale jaarloonkost van 80k. Een ingenieur kost het dubbel, maar daartegenover staan een aantal arbeiders in Landen waar de kost wat lager ligt.
    Dus laat ons aan nemen dat de gemiddelde loonkost wereldwijd rond die 80k draait. Dan is er een winstmarge van 27% als je alle winst over de werknemers spreidt. Maar er zijn ook miljarden geïnvesteerd over al die jaren, dus dat kapitaal moet vergoed worden.

    Last edited by Tommie1; 20/03/2020, 20:32.

    Comment


    • Investeringen zijn normaal al afgetrokken van winst cijfers...

      En ja, problematisch eigenlijk he, dat dat belangrijker is dan "leven". Zoals de republikeinse senatoren die hun (volledige) aandelenpakket verkopen omdat ze ingelicht zijn dat er een serieuze pandemie zit aan te komen, voordat dit bekend gemaakt wordt aan de amerikaanse bevolking. (Vorm van insider trading.)

      Dat je een winst voor belastingen, na investeringen, van 25k/werknemer normaal vindt, zegt me eigenlijk dat je toch wat wereldvreemd bent. Dat is zowat het gemiddeld nettoloon van een werknemer...

      Comment


      • MET GROOT AANTAL BESTUURDERS

        VOLKSWAGEN SCHIKT IN DUITSE SJOEMELSOFTWARE-ZAAK

        Volkswagen heeft een schikking getroffen met 200.000 van de 260.000 bestuurders die gezamenlijk een zaak tegen het bedrijf hadden aangespannen over de sjoemelsoftware die in 2015 tot het dieselschandaal leidde. Dat maakt Volkswagen vandaag bekend.

        Het Duitse merk zal tussen de €1.350 en €6.250 per voertuig uitkeren. Daarnaast komen nog eens 21.000 aanklagers mogelijk in aanmerking voor eenzelfde betaling. In totaal kost de Duitse schikking Volkswagen €620 miljoen. Het merk had €830 miljoen opzij gezet.

        Het dieselschandaal heeft Volkswagen de afgelopen jaren ongeveer €28 miljard gekost. Het grootste bedrag was het merk kwijt aan de schikking van zo'n €23 miljard die het met Amerikaanse klanten trof. Daarnaast maakte Volkswagen kosten met terugroepacties en aanpassingen aan de gewraakte modellen.

        Vijf jaar geleden kwam aan het licht dat de dieselauto's van Volkswagen door de toepassing van speciale software beter presteerden tijdens emissietests en zo schoner te boek stonden dan ze daadwerkelijk waren.

        Bron: Autoweek

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • VW koopt (persoonlijke) vervolging af voor slechts € 9 miljoen

          Topman Herbert Diess en president-commissaris Hans Dieter Pötsch betalen ieder 4,5 miljoen euro om vervolging wegens misleiding van aandeelhouders te voorkomen.

          Onder de slogan 'Minder lezen, Meer weten' vat Welingelichte Kringen dagelijks berichten samen uit de internationale pers.


          Totaal betaalde het bedrijf € 30 miljard aan schadevergoedingen, bijna volledig in de USA.... in België € 0

          Comment


          • Uiteindelijk betalen ze zelfs zelf geen boete:
            Justitie in Duitsland klaagde Diess en Pötsch vorig jaar aan voor marktmanipulatie. De raad van commissarissen van Volkswagen stelt nu, na onderzoek van eigen juristen, dat de twee niets verkeerd hebben gedaan. Het bedrijf is daarom van plan de bestuurders te compenseren voor hun boete.
            Ongelofelijk!

            Comment


            • wat kan je hiertegen......geen vw meer kopen

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                wat kan je hiertegen......geen vw meer kopen
                Waar hebben we dat nog gehoord? Na de fabriekssluitingen gingen we ook geen Renault of Ford meer kopen. Mensen vergeten snel...
                Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                  VW koopt (persoonlijke) vervolging af voor slechts € 9 miljoen

                  Topman Herbert Diess en president-commissaris Hans Dieter Pötsch betalen ieder 4,5 miljoen euro om vervolging wegens misleiding van aandeelhouders te voorkomen.

                  Onder de slogan 'Minder lezen, Meer weten' vat Welingelichte Kringen dagelijks berichten samen uit de internationale pers.


                  Totaal betaalde het bedrijf € 30 miljard aan schadevergoedingen, bijna volledig in de USA.... in België € 0
                  van de belgen is geweten dat ze de grootste klagers zijn,maar zich wel vlotjes laten bedriegen en het nog normaal vinden ook

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                    van de belgen is geweten dat ze de grootste klagers zijn,maar zich wel vlotjes laten bedriegen en het nog normaal vinden ook
                    Ja daar draait natuurlijk heel de economie rond, hoe kan ik het best de mensen overtuigen/bedriegen om mijn product of diensten aan de man te brengen. Zij die dat het best kunnen of het geloofwaardigst overkomen zodat de consument dat gelooft of er voor overheeft, boeren het best.
                    Denk niet dat dit systeem snel zal veranderen.
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                      van de belgen is geweten dat ze de grootste klagers zijn,maar zich wel vlotjes laten bedriegen en het nog normaal vinden ook
                      Heeft meer met de overheid te maken dan met de gedupeerden.
                      Weet je hoeveel duizenden er samen een rechtszaak aangespannen hebben?
                      Dan nog via 3 verschillende groepen.
                      Heeft hier een jaar geduurd eer de goedkeuring gekomen is om te mogen procederen.
                      den borre


                      "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                      Int3x0r
                      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                        Heeft meer met de overheid te maken dan met de gedupeerden.
                        Weet je hoeveel duizenden er samen een rechtszaak aangespannen hebben?
                        Dan nog via 3 verschillende groepen.
                        Heeft hier een jaar geduurd eer de goedkeuring gekomen is om te mogen procederen.
                        ik ken wel enkele vw eigenaars,geen enkele heeft stappen ondernomen,ook niet in een groep.
                        meestal wordt het hele gedoe rond dieselgate gewoon weggelachen.
                        of dat aan de overheid ligt?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                          ik ken wel enkele vw eigenaars,geen enkele heeft stappen ondernomen,ook niet in een groep.
                          meestal wordt het hele gedoe rond dieselgate gewoon weggelachen.
                          of dat aan de overheid ligt?
                          Moet dat dan? Ik heb nog geen seconde gedacht ‘nooit geen VW meer’. Mocht ik er al een hebben, ik trok er me geen seconde iets van aan...
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                            Moet dat dan? Ik heb nog geen seconde gedacht ‘nooit geen VW meer’. Mocht ik er al een hebben, ik trok er me geen seconde iets van aan...
                            niets moet he timothy,iedereen doet met zijn centen wat hij:zij wil.
                            maar die reactie van ',ik trek mij er geen seconde iets van 'aan typeert u wel

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door krautli Bekijk Berichten

                              niets moet he timothy,iedereen doet met zijn centen wat hij:zij wil.
                              maar die reactie van ',ik trek mij er geen seconde iets van 'aan typeert u wel
                              Het enige verschil is dat ik, zoals altijd, rechtuit zeg wat ik denk. Ik doe niet mee aan politieke correctheid. Een aantal (groot aantal?) mensen denkt ongetwijfeld net zo, want anders had VW nog amper klanten. Alleen zwijgen ze vaak.
                              '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                              '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                              '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                              '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                              '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                              '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                              '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                              '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                              '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                              '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                              Comment


                              • Welke zin heeft het dat ge u daar iets van aantrekt.
                                Als ge u daar allemaal al druk moet om maken, dan zul jij een stressvol leven hebben, denk ik.

                                Comment


                                • Mijn reactie was eerder “nooit meer een diesel” ipv “nooit meer een VW”. Ooh wacht, heb nog nooit een diesel gekocht. (ooit wel verplicht moeten rijden als firmaslet, dat was dan weer een reden om nadien zelfstandig te worden en mijn goesting te kunnen doen)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                    Mijn reactie was eerder “nooit meer een diesel” ipv “nooit meer een VW”. Ooh wacht, heb nog nooit een diesel gekocht. (ooit wel verplicht moeten rijden als firmaslet, dat was dan weer een reden om nadien zelfstandig te worden en mijn goesting te kunnen doen)

                                    Of de alternatieven veel beter zijn...

                                    https://www.ad.nl/auto/corona-leidt-...www.google.be/

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                      Het enige verschil is dat ik, zoals altijd, rechtuit zeg wat ik denk. Ik doe niet mee aan politieke correctheid. Een aantal (groot aantal?) mensen denkt ongetwijfeld net zo, want anders had VW nog amper klanten. Alleen zwijgen ze vaak.
                                      o ,maar ik aprecier dat je zegt wat je denkt,zeer zeker
                                      dat er veel zwijgen,zeker waar,
                                      en dat er veel tussenzitten die alleen hun eigen denken goedkeuren en al de rest bekritiseren en belachelijk maken is ook zo,
                                      ik denk er ook het mijne van,ik kan alleen maar zeggen dat ik met 80% van de kinkels hier nooit zaken zou doen.
                                      onbetrouwbaar bevoorordeelt partijdige egotrippers.
                                      gezien?geen namen he

                                      Comment


                                      • Een zakenman die met 80% van de kinkels geen zaken wil doen zal een serieuze business uit de grond kunnen stampen mijn gedacht
                                        En de resterende 20% zijn dan toch ook nog altijd kinkels. Fijn om te weten hoe sommige zakenmannen over hun klanten denken

                                        Comment


                                        • Een Duitser trok het zich wel aan en ging naar de rechtbank (en in beroep): VW moet hem 25.600€ betalen voor een Sharan die hij in 2014 voor 31.500€ heeft gekocht.
                                          Geeft heel wat andere rechtszaken extra argumenten, dus dit zou VW nog wel eens 1,5 miljard kunnen kosten.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X