Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze week een herinnering gekregen om langst te gaan voor de aanpassing ... zou ik het doen ???
Laat je niet beïnvloeden door commentaren van mensen die niet eens betrokken zijn en van horen zeggen of uit puur leedvermaak reageren...
De aanpassing doet uit ervaring geen kwaad en je wordt gedekt door een attest, die je zelfs tegen VAG kunt gebruiken zou naderhand toch iets schelen.
AMERIKAANSE KLANTEN KRIJGEN GELD, EUROPESE GARANTIE
Eigenaren van een Volkswagen dieselwagen met ‘sjoemelsoftware’ krijgen twee jaar extra garantie op hun wagen, maar geen compensatie in de vorm van geld. Dat is het Duitse concern woensdag in Brussel met EU-commissaris Vera Jourova (Consumentenrechten) overeengekomen, zo meldt een woordvoerder van de Europese Commissie.
Het is de uitkomst van overleg tussen het Duitse concern en de Europese Commissie. Hoewel de Europese klanten dus geen geld terugkrijgen, spreekt EU-commissaris Vera Jourová (Justitie) toch van een succes, aldus de Duitse krant Die Welt. Amerikaanse klanten van de Duitse autofabrikant krijgen ter compensatie wel een geldbedrag. Zij kunnen er ook voor kiezen hun auto terug te verkopen aan Volkswagen.
Eerlijke behandeling
"Natuurlijk is dat nog altijd niet te vergelijken met de situatie in de VS", zegt Jourová tegen de krant. "Toch zijn we nu dichter bij een eerlijke behandeling van Europese consumenten dan in september vorig jaar, toen we onze dialoog zijn gestart."
Volkswagen stelt zich in een reactie aan Die Welt zich om alle klanten te bekommeren en noemt het een 'vertrouwenwekkende maatregel'.
Anders
Vorig jaar liet Volkswagen al weten dat in Europa geen vergelijkbare overeenkomst zou worden getroffen als in de VS. Topman Matthias Müller stelde dat de situatie binnen Europa anders is. Zo zijn de milieu-eisen in de VS strenger, waardoor het moeilijker is om de auto's hieraan aan te passen. Bovendien zou het concern nog zo'n compensatie financieel niet aankunnen.
Software
In september 2015 kwam aan het licht dat Volkswagen illegale software in miljoenen dieselauto's heeft geïnstalleerd. De software zorgde ervoor dat de auto's in een testomgeving schoner lijken dan ze bij alledaags gebruik zijn. De dieselmotoren blijken in werkelijkheid veel meer stikstofoxiden uit te stoten dan volgens milieuregels is toegestaan.
Te zien hoe ze het bekijken, als het 2jaar extra garantie is die 'start' na de fabrieksgarantie stelt het idd niets voor want dan is zogoed als elke auto die extra garantie ook al verlopen.
Maar kzou het ook raar vinden moesten ze op (bvb in mijn geval een auto van 2011) nu ineens terug garantie geven tot 2019 dan.
2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Mijn A6 heeft de update gehad op 90k, zit nu aan 115k.
Ik kan geen verschil in verbruik vinden. Wel heb ik de indruk dat ik meer pk's heb.
Vroeger was het in D zowat gedaan bij 210 km/h, en nu haal ik makkelijker de 220, bergaf al aan 235 geraakt.
Ik denk dat de 163pk versie (de mijne dus) de software van de 177pk gekregen heeft.
Een ander verschil is dat vroeger zo'n 30.000 km na het onderhoud het oliepeil gezakt was naar zowat het midden tussen min en max, en nu beweegt dat niet.
Die SPIEGEL-Recherchen erhärteten einen Verdacht, den Behörden offenbar schon länger hatten: dass Porsche eine Betrugssoftware verwendet. Die anstehenden Nachuntersuchungen könnten für den VW-Konzern teuer werden.
De waarborg zou enkel slaan op onderdelen die te maken hebben met de update. Ik begrijp dat dat alles is wat in de motor bijdraagt tot het beperken van schadelijke uitstoten. Een dergelijke geste is blijkbaar bestemd om de weigerachtige eigenaars over te overhalen om de update toch te laten uitvoeren, en daarom vindt blijkbaar de EU het voorstel goed. Voor de eigenaar zou het dan betekenen dat iedereen die de update heeft laten uitvoeren gedekt wordt door een waarborg van 2 jaar te berekenen vanaf de datum van de update. Ik zal even vragen wat mijn concessionaris er van denkt
Dus is het "probleem" ook aanwezig ver buiten VAG, maar men blijft focaliseren op de VW-producten.
De pot verwijt de ketel dat hij zwart zit... of is het omgekeerd ?
Niemand zegt dat de norm die bij het testen moet gehaald worden, ook in de praktijk bereikt moet worden. Kijk maar hoeveel de nieuwste diesels zelfs de norm mogen overstijgen op de openbare weg. Maar het voertuig aanpassen zodat het ENKEL tijdens een test goede resultaten haalt is immoreel en niet toegelaten. Daar wordt VAG op afgerekend.
Nu probeert de Duitse regering een propaganda campagne op te starten om de aandacht wat van VAG en de duitse autoindustrie af te leiden. Dit kost hun namelijk veel geld.
Erkennt auch der Porsche Cayenne, wenn er auf dem Prüfstand steht? Zumindest hegt das Kraftfahrtbundesamt den Verdacht. Deswegen wird auch das Automodell der VW-Tochter nun untersucht.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
These irregularities were not in the tune of the cheating software at Volkswagen, but rather the result of using a flaw in European regulations allowing car manufacturers to switch of the filtering of emissions in cold weather conditions to protect the engine from damage.
These irregularities were not in the tune of the cheating software at Volkswagen, but rather the result of using a flaw in European regulations allowing car manufacturers to switch of the filtering of emissions in cold weather conditions to protect the engine from damage.
Dus niet hetzelfde als sjoemelsoftware van VW
Als het kind maar een naam heeft hé.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
Of als de waarheid gesproken wordt he.
Mercedes is al meermaals door verschillende instanties onderzocht (ook door de amerikaanse), zonder dat er "sjoemelsoftware" ontdekt werd. (Zij werken ook met Bosch systemen voor sommige modellen btw).
Mercedes is ook een veel grotere speler in Amerika, dus als deze ook zouden sjoemelen zal men het zeker niet nalaten hier ook een miljardenclaim te eisen.
Maar uitschakelen van systemen onder bepaalde tempereturen is toegelaten en doet élk merk, VW doet het na de updates ook nog. De reden dat men dit doet is ook zeer logisch en behoeft geen verdere uitleg.
Comment