Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Is er nu werkelijk nog iemand die gelooft dat enkel VAG schuldig is hieraan?

Straffen zijn natuurlijk terecht, maar VAG komt er gewoon als slechtste uit omdat ze het slachtoffer zijn van een politieke afrekening. Bij alle andere gevallen (GM, chrysler/Jeep, de Fransozen, nu dus Daimler...wordt steevast verwezen naar VAG (terwijl nergens bewezen werd dat zij de 'eersten' waren)
    2.0 JTDm

Comment

• Niet enkel VW, Opel ook, maar van BMW/Mercedes geloof ik wel dat zij het op zijn minst correcter speelden, door geen software te schrijven die specifiek op de testbank (detecteren of er aan het stuur gedraaid wordt enzo) minder uitstoot.

Comment

• er is toch een groot verschil tussen optimaal gebruik maken van de loopholes in de testen dan van de test volledig te gaan skippen omdat je ze met andere software test.
        das zoals op restaurant gaan en kip bestellen... VAG zou je hond serveren met de vermelding "laat de kip u smaken"
        lets have some more member berries

Comment

• Naïviteit is van alle tijden en plaatsen natuurlijk.
          Als je de uitstoot van de laatste jaren ziet bij diverse modellen van de heilige drievuldigheid merk je dat ze allen in dezelfde hoeveelheid zitten. Onderling is het verschil nooit groter dan 5gr. voor gelijksoortige motoren. Is hier trouwens int verleden al meerdere malen aangehaald in dit of voorgaand topic. Mij maak je echt niet wijs.
          Maar MB lijdt al langer aan hoogheidswaanzin. Een woord dat trouwens in het Duits veel geiler klinkt dan in het Nederlands. :-))

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Tja, en alles is goed om steeds opnieuw op een merk te bashen natuurlijk, de details zijn niet zo belangrijk
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
              Als je de uitstoot van de laatste jaren ziet bij diverse modellen van de heilige drievuldigheid merk je dat ze allen in dezelfde hoeveelheid zitten. Onderling is het verschil nooit groter dan 5gr. voor gelijksoortige motoren.
              Het gaat om NOx, niet om CO2.
              BMW / MB waren gewoon vooruit met het ontwikkelen van goede euro 6 diesels tegenover VAG. Die hebben gewoon te lang gewacht en plots zaten ze met het probleem dat ze hun 'clean diesels' niet goedgekeurd kregen in de VS. Dan maar een truukje uithalen..

VAG ging wel ver in het manipuleren van de tests, de benzinemotoren hadden een lagere CO2 uitstoot dan de andere merken (bv. 1.4 TSI 110 gr, de meesten zaten boven de 120 gr). Hoe deden ze dat, door o.a. benzine in de olie te mengen tijdens de testen zodat deze nog minder weerstand had.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar
                Tja, en alles is goed om steeds opnieuw op een merk te bashen natuurlijk, de details zijn niet zo belangrijk
                Pot verwijd de ketel dus laat ons maar zeggen. Looooool.

Nu ja, ik heb dat artikel niet online gezet natuurlijk over MB. Het feit dat een persbureau hieraan weer een artikel wijd is natuurlijk weer totaal niet relevant...rolling eyes

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

Het gaat om NOx, niet om CO2.
                  BMW / MB waren gewoon vooruit met het ontwikkelen van goede euro 6 diesels tegenover VAG. Die hebben gewoon te lang gewacht en plots zaten ze met het probleem dat ze hun 'clean diesels' niet goedgekeurd kregen in de VS. Dan maar een truukje uithalen..

VAG ging wel ver in het manipuleren van de tests, de benzinemotoren hadden een lagere CO2 uitstoot dan de andere merken (bv. 1.4 TSI 110 gr, de meesten zaten boven de 120 gr). Hoe deden ze dat, door o.a. benzine in de olie te mengen tijdens de testen zodat deze nog minder weerstand had.
                  +1

Comment

Pot verwijd de ketel dus laat ons maar zeggen. Looooool.
                    Verwijt de ketel bedoel je toch?

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

Comment

• Ni kwaat worden hé.

Comment

• Ik verschiet er dagelijks nog van hoeveel mensen daar echt mee 'inzaten'. Ik zou moeten een VW gehad hebben waar ik tevreden van was, ik zou er schonekes tevreden van blijven. Kan mij dat wat schelen wat hij nu net wel of niet uitstoot... al was het uranium vermengd met goudstukken.

Iedereen roept moord en brand, maar weet niet eens waar het probleem zit. Doe de test maar eens: de volgende keer iemand een VW-diesel basht, vraag dan vooral door waar het probleem zit. Mensen zijn kuddebeesten, en geen slimme.
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

'19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar

Verwijt de ketel bedoel je toch?
                          Ik denk dat je het verstaan hebt.

Comment

• In België is VW terug de eerste in de verkoop... toont aan hoeveel mensen wakker liggen van de heisa !
                            Bashen is meestal uit leedvermaak
                            Last edited by guyugy; 14/07/2017, 15:12.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                              Is er nu werkelijk nog iemand die gelooft dat enkel VAG schuldig is hieraan?

Straffen zijn natuurlijk terecht, maar VAG komt er gewoon als slechtste uit omdat ze het slachtoffer zijn van een politieke afrekening. Bij alle andere gevallen (GM, chrysler/Jeep, de Fransozen, nu dus Daimler...wordt steevast verwezen naar VAG (terwijl nergens bewezen werd dat zij de 'eersten' waren)
                              Ik denk dat mensen hier wèl wakker van liggen, maar gewoon de schouders ophalen uit en omnacht en gelatenheid omdat ze toch weten dat ze geen enkele controle hebben over de correctheid van de meegedeelde uitstootcijfers, niet alleen bij VW, maar evenzeer bij andere merken. Dus uit gelatenheid kiezen ze dan maar opnieuw voor VW als ze daar op zich al tevreden over waren.

Momenteel is Daimler voorwerp van onderzoek naar eventuele cheat software (dus méér dan het louter binnen de wettelijke grenzen uitbuiten van testomstandigheden). Het is goed mogelijk dat sinds het VW schandaal andere merken in het geniep al een en ander hebben laten aanpassen aan hun wagens, zodat we de mogelijke omvang hier misschien nooit volledig zullen kennen.

Comment

• Voor sommigen hier ligt het nochtans heel gevoelig blijkbaar. Als het maar anti-VAG is. Het liefst zouden ze zelf willen bepalen wat er openbaar mag/moet verschijnen. It's a narrow minded world.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                  Tja, en alles is goed om steeds opnieuw op een merk te bashen natuurlijk, de details zijn niet zo belangrijk
                                  Dat artikel vermeldt dat er een onderzoek loopt naar MB. Is dat bashen?

Comment

• Mensen liggen er idd niet wakker, dat doen ze ook al niet van de global warming problematiek, die 100 keer erger is, maar als individu is er eigenlijk niks aan te doen.
                                    Als je echt geeft om het milieu, dan moet je eigenlijk stoppen met alles. Vliegreizen, vlees eten... eigenlijk veel vervuilender dan je auto. Door het vliegtuig te nemen (1 zitje gerekend) naar een ander continent, stoot je even veel uit dan een modaal gezin op een heel jaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten

Dat artikel vermeldt dat er een onderzoek loopt naar MB. Is dat bashen?
                                      Was niet tegen jou bedoeld. Sorry voor het misverstand, ik had moeten quoten

Comment

Ik denk dat je het verstaan hebt.
                                        Nu jij nog

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten

Nu jij nog

Comment

Working...
                                          X