Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Kwart sjoemel-diesel-rijders ervaart problemen na software-update!

    Nogal wat Volkswagens die de garage in ­gingen om de “sjoemelsoftware” te updaten, blijken kort daarna stuk te gaan. Zo zouden er problemen zijn met het vermogen, gaan kleppen plots kapot of is er sprake van rare geluiden. Volgens Volkswagen gaat het om een kleine minderheid, en dan nog vaak auto’s die slecht onderhouden worden.


    De pagina bestaat niet of er is een typfout ingeslopen. Probeer anders onze site te doorzoeken met de zoekbalk hierboven of ga terug naar “Home”


    Velen zullen overwegen om geen update te laten uitvoeren.
    Maar bij een overname van de auto in de toekomst, kan zich dat wreken.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
      Kwart sjoemel-diesel-rijders ervaart problemen na software-update!

      Nogal wat Volkswagens die de garage in ­gingen om de “sjoemelsoftware” te updaten, blijken kort daarna stuk te gaan. Zo zouden er problemen zijn met het vermogen, gaan kleppen plots kapot of is er sprake van rare geluiden. Volgens Volkswagen gaat het om een kleine minderheid, en dan nog vaak auto’s die slecht onderhouden worden.


      De pagina bestaat niet of er is een typfout ingeslopen. Probeer anders onze site te doorzoeken met de zoekbalk hierboven of ga terug naar “Home”


      Velen zullen overwegen om geen update te laten uitvoeren.
      Maar bij een overname van de auto in de toekomst, kan zich dat wreken.
      Laatste zin lijkt me vreemd..

      Op zich is het ergens logisch dat het ergens effect op zou hebben. Als het nergens effect op zou hebben zou men nooit gesjoemeld hebben als het op te lossen is met een simpele software aanpassing.
      Classic cars on demand

      www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

      - It's time to make your dream come true -

      Comment


      • #83
        Tja.. nu zijn alle defecten, ook deze die zonder update waren ontstaan, plots te wijten aan de update zelf... Typisch Belgische mentaliteit ! En die Van Maldegem ziet er muziek in, natuurlijk, trouwens zoals Test-Aankoop, het is goed voor de zakencijfer. Te vergelijken met deze andere advocaat die probeerde d'Ieteren in nauwe schoenen te zetten en wat belachelijk werd gemaakt door de vonnis...

        Comment


        • #84
          Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          Maar bij een overname van de auto in de toekomst, kan zich dat wreken.
          Op welke manier bedoel je dan?

          Comment


          • #85
            Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Tja.. nu zijn alle defecten, ook deze die zonder update waren ontstaan, plots te wijten aan de update zelf... Typisch Belgische mentaliteit ! En die Van Maldegem ziet er muziek in, natuurlijk, trouwens zoals Test-Aankoop, het is goed voor de zakencijfer. Te vergelijken met deze andere advocaat die probeerde d'Ieteren in nauwe schoenen te zetten en wat belachelijk werd gemaakt door de vonnis...
            Als de update geen invloed heeft op verbruik, geluid of betrouwbaarheid, dan was er ook nooit een reden om te sjoemelen. Dit vind ik dus helemaal niet zo verrassend. Integendeel, als er nooit een reden was om te sjoemelen maakt dit het nog verachtelijker.

            Comment


            • #86
              Heb vorig jaar in juni als een der eersten een update gekregen (audi A6 2.0) vreesde een beetje wat er ging volgen.
              Een klein jaar later kan ik zeggen dat dit ongegrond was, heb zelfs de indruk dat mijn auto zelfs beter herneemt dan voordien (meer koppel) zonder meer te verbruiken.
              Bij deze vraag ik mij ook af waarom dit niet bij aanvang kon?

              Comment


              • #87
                waarschijnlijk gewoon je automaat dat eens gereset was?
                lets have some more member berries

                Comment


                • #88
                  neen, gewoon omdat er blijkbaar intussen een aantal updates gebeurd zijn qua afstellingen, de ingenieurs blijven niet stil... De mijne rijdt ook aangenamer sinds de ingreep, zonder het minste nadeel (zelfs een kleine verbruiksdaling bij gelijke ritten)

                  Comment


                  • #89
                    Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
                    neen, gewoon omdat er blijkbaar intussen een aantal updates gebeurd zijn qua afstellingen, de ingenieurs blijven niet stil... De mijne rijdt ook aangenamer sinds de ingreep, zonder het minste nadeel (zelfs een kleine verbruiksdaling bij gelijke ritten)
                    Nee je moet het eens volledig bekijken.
                    -De auto verbruikt X liter/100km.
                    Ik ga er van uit dat bij de 'update' men niet wilde dat dit steeg, dus het verbruikt blijft hetzelfde.
                    -Vermogen blijft ook hetzelfde, dus je kan de motor niet 'dichtknijpen' voor het vermogen.
                    -Tot slot moet de uitstoot drastisch naar beneden.

                    Dit kan je alleen maar bewerkstelligen door naast software ook hardware aan te passen, (meer Adblue laten verbruiken, andere roetfilter, meer werken met EGR klep,..), wat dus ook voor meer slijtage gaat vormen.

                    Ingenieurs zitten inderdaad niet stil, maar het zijn ook geen wonderboys en met alleen software kan je ook niet alles omgooien.

                    Op zicht is het niet moeilijk te begrijpen, er moeten te veel parameters onveranderd blijven om géén effect te hebben. OF er moet hardware aangepast worden.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • #90
                      Heb geen automaat.

                      Comment


                      • #91
                        Waar nodig gebeuren bij de update ook hardware-aanpassingen. Waar de afwijking gering was volstond blijkbaar een soft-update. Niet vergeten dat dezelfde motoren soms aan strengere normen moesten voldoen zoals in de VS.

                        Comment


                        • #92
                          Bij de 20 TDI wordt er een aanpassing van de software uitgevoerd, de hardware blijft ongewijzigd.

                          Comment


                          • #93
                            nog koren op de molen:



                            6.5% hoger verbruik gemeten voor dezelfde test cyclus.

                            Comment


                            • #94
                              Waarop wacht deze Mr Mudd om VW voor het gerecht te trekken ?
                              Op een verbruik van 7,0 liter is afwijking 0,5 liter, dus heel moeilijk om eenduidig te wijten aan de update...
                              Als ik kust-Brussel op een zelfde dag heen en weer op 120 gestabiliseerd afrijd, verschilt soms mijn verbruik naargelang de windrichting ook 0,5 liter... Tja, klagen is gemakkelijk maar bewijzen is een andere koek !
                              Last edited by guyugy; 20/05/2017, 13:03.

                              Comment


                              • #95
                                heb je zelfs maar de link geopend? in een testcenter gemeten, met minder dan 1% afwijking

                                Comment


                                • #96
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichten
                                    heb je zelfs maar de link geopend?
                                    Indien ja is dat alvast niet de reden.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Het dieselschandaal bij Volkswagen is weer opgelaaid. VW-dochter Audi moet van het Duitse ministerie van Transport 24.000 voertuigen van het type A7 en A8 terugroepen vanwege het manipuleren van emissietesten.

                                      De betreffende Audi-modellen stoten ongeveer het dubbele van de toegestane hoeveelheid stikstofoxide uit als het stuur meer dan 15 graden is gedraaid. Bij emissietests staan de auto's op een rollenbank en draait het stuur niet of nauwelijks. VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet.

                                      De auto's zijn tussen 2009 en 2013 gebouwd. Audi heeft tot 12 juni om met een oplossing te komen en gaf al aan vanaf juli met een update van de software voor de voertuigen te komen.

                                      Update: In Nederland gaat het om enkele tientallen auto's die een software-update krijgen, meldt importeur Pon.

                                      Bron: Autoweek

                                      http://www.autoweek.nl/nieuws/diesel...-in-duitsland/

                                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk Berichten
                                        Het dieselschandaal bij Volkswagen is weer opgelaaid. VW-dochter Audi moet van het Duitse ministerie van Transport 24.000 voertuigen van het type A7 en A8 terugroepen vanwege het manipuleren van emissietesten.

                                        De betreffende Audi-modellen stoten ongeveer het dubbele van de toegestane hoeveelheid stikstofoxide uit als het stuur meer dan 15 graden is gedraaid. Bij emissietests staan de auto's op een rollenbank en draait het stuur niet of nauwelijks. VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet.

                                        De auto's zijn tussen 2009 en 2013 gebouwd. Audi heeft tot 12 juni om met een oplossing te komen en gaf al aan vanaf juli met een update van de software voor de voertuigen te komen.

                                        Update: In Nederland gaat het om enkele tientallen auto's die een software-update krijgen, meldt importeur Pon.

                                        Bron: Autoweek

                                        http://www.autoweek.nl/nieuws/diesel...-in-duitsland/
                                        Oke maar " VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet."
                                        Wat heeft deze motor te maken met de A7 & A8?
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                          Oke maar " VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet."
                                          Wat heeft deze motor te maken met de A7 & A8?
                                          Het betreft alle dieselmotoren met V6 en V8, Euro 5, (tussen 2009 en 2013)

                                          Deze moeten nu ook nieuwe software krijgen.


                                          Comment

                                          Working...
                                          X