Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG dieselschandaal
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenKwart sjoemel-diesel-rijders ervaart problemen na software-update!
Nogal wat Volkswagens die de garage in gingen om de “sjoemelsoftware” te updaten, blijken kort daarna stuk te gaan. Zo zouden er problemen zijn met het vermogen, gaan kleppen plots kapot of is er sprake van rare geluiden. Volgens Volkswagen gaat het om een kleine minderheid, en dan nog vaak auto’s die slecht onderhouden worden.
De pagina bestaat niet of er is een typfout ingeslopen. Probeer anders onze site te doorzoeken met de zoekbalk hierboven of ga terug naar “Home”
Velen zullen overwegen om geen update te laten uitvoeren.
Maar bij een overname van de auto in de toekomst, kan zich dat wreken.
Op zich is het ergens logisch dat het ergens effect op zou hebben. Als het nergens effect op zou hebben zou men nooit gesjoemeld hebben als het op te lossen is met een simpele software aanpassing.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
- Likes 1
Comment
-
Tja.. nu zijn alle defecten, ook deze die zonder update waren ontstaan, plots te wijten aan de update zelf... Typisch Belgische mentaliteit ! En die Van Maldegem ziet er muziek in, natuurlijk, trouwens zoals Test-Aankoop, het is goed voor de zakencijfer. Te vergelijken met deze andere advocaat die probeerde d'Ieteren in nauwe schoenen te zetten en wat belachelijk werd gemaakt door de vonnis...
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenMaar bij een overname van de auto in de toekomst, kan zich dat wreken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenTja.. nu zijn alle defecten, ook deze die zonder update waren ontstaan, plots te wijten aan de update zelf... Typisch Belgische mentaliteit ! En die Van Maldegem ziet er muziek in, natuurlijk, trouwens zoals Test-Aankoop, het is goed voor de zakencijfer. Te vergelijken met deze andere advocaat die probeerde d'Ieteren in nauwe schoenen te zetten en wat belachelijk werd gemaakt door de vonnis...
- Likes 1
Comment
-
Heb vorig jaar in juni als een der eersten een update gekregen (audi A6 2.0) vreesde een beetje wat er ging volgen.
Een klein jaar later kan ik zeggen dat dit ongegrond was, heb zelfs de indruk dat mijn auto zelfs beter herneemt dan voordien (meer koppel) zonder meer te verbruiken.
Bij deze vraag ik mij ook af waarom dit niet bij aanvang kon?
Comment
-
neen, gewoon omdat er blijkbaar intussen een aantal updates gebeurd zijn qua afstellingen, de ingenieurs blijven niet stil... De mijne rijdt ook aangenamer sinds de ingreep, zonder het minste nadeel (zelfs een kleine verbruiksdaling bij gelijke ritten)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichtenneen, gewoon omdat er blijkbaar intussen een aantal updates gebeurd zijn qua afstellingen, de ingenieurs blijven niet stil... De mijne rijdt ook aangenamer sinds de ingreep, zonder het minste nadeel (zelfs een kleine verbruiksdaling bij gelijke ritten)
-De auto verbruikt X liter/100km.
Ik ga er van uit dat bij de 'update' men niet wilde dat dit steeg, dus het verbruikt blijft hetzelfde.
-Vermogen blijft ook hetzelfde, dus je kan de motor niet 'dichtknijpen' voor het vermogen.
-Tot slot moet de uitstoot drastisch naar beneden.
Dit kan je alleen maar bewerkstelligen door naast software ook hardware aan te passen, (meer Adblue laten verbruiken, andere roetfilter, meer werken met EGR klep,..), wat dus ook voor meer slijtage gaat vormen.
Ingenieurs zitten inderdaad niet stil, maar het zijn ook geen wonderboys en met alleen software kan je ook niet alles omgooien.
Op zicht is het niet moeilijk te begrijpen, er moeten te veel parameters onveranderd blijven om géén effect te hebben. OF er moet hardware aangepast worden.
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Waarop wacht deze Mr Mudd om VW voor het gerecht te trekken ?
Op een verbruik van 7,0 liter is afwijking 0,5 liter, dus heel moeilijk om eenduidig te wijten aan de update...
Als ik kust-Brussel op een zelfde dag heen en weer op 120 gestabiliseerd afrijd, verschilt soms mijn verbruik naargelang de windrichting ook 0,5 liter... Tja, klagen is gemakkelijk maar bewijzen is een andere koek !
Last edited by guyugy; 20/05/2017, 13:03.
Comment
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Unterschlagen Bekijk Berichtenheb je zelfs maar de link geopend?
Comment
-
Het dieselschandaal bij Volkswagen is weer opgelaaid. VW-dochter Audi moet van het Duitse ministerie van Transport 24.000 voertuigen van het type A7 en A8 terugroepen vanwege het manipuleren van emissietesten.
De betreffende Audi-modellen stoten ongeveer het dubbele van de toegestane hoeveelheid stikstofoxide uit als het stuur meer dan 15 graden is gedraaid. Bij emissietests staan de auto's op een rollenbank en draait het stuur niet of nauwelijks. VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet.
De auto's zijn tussen 2009 en 2013 gebouwd. Audi heeft tot 12 juni om met een oplossing te komen en gaf al aan vanaf juli met een update van de software voor de voertuigen te komen.
Update: In Nederland gaat het om enkele tientallen auto's die een software-update krijgen, meldt importeur Pon.
Bron: Autoweek
http://www.autoweek.nl/nieuws/diesel...-in-duitsland/
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jocar Bekijk BerichtenHet dieselschandaal bij Volkswagen is weer opgelaaid. VW-dochter Audi moet van het Duitse ministerie van Transport 24.000 voertuigen van het type A7 en A8 terugroepen vanwege het manipuleren van emissietesten.
De betreffende Audi-modellen stoten ongeveer het dubbele van de toegestane hoeveelheid stikstofoxide uit als het stuur meer dan 15 graden is gedraaid. Bij emissietests staan de auto's op een rollenbank en draait het stuur niet of nauwelijks. VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet.
De auto's zijn tussen 2009 en 2013 gebouwd. Audi heeft tot 12 juni om met een oplossing te komen en gaf al aan vanaf juli met een update van de software voor de voertuigen te komen.
Update: In Nederland gaat het om enkele tientallen auto's die een software-update krijgen, meldt importeur Pon.
Bron: Autoweek
http://www.autoweek.nl/nieuws/diesel...-in-duitsland/
Wat heeft deze motor te maken met de A7 & A8?
Classic cars on demand
www.facebook.com/CaliforniaDream.be
www.californiadream.be
- It's time to make your dream come true -
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk BerichtenOke maar " VW had tot nu toe volgehouden dat de software in de betreffende EA 189-dieselmotor aan de Europese wet voldoet."
Wat heeft deze motor te maken met de A7 & A8?
Deze moeten nu ook nieuwe software krijgen.
Comment
Comment