Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Het betreft alle dieselmotoren met V6 en V8, Euro 5, (tussen 2009 en 2013)

Deze moeten nu ook nieuwe software krijgen.

Ja dat weet ik, vond het gewoon raar dat men de 2 liter vermeldde in de tekst
    Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
    www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Deze week een herinnering gekregen om langst te gaan voor de aanpassing ... zou ik het doen ???
      Benzine
      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
      Diesel
      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

• Je moet helemaal niks... Stel het uit zo lang je kan want in het beste geval rijdt de auto hetzelfde als nu...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door WV. Bekijk Berichten
          Deze week een herinnering gekregen om langst te gaan voor de aanpassing ... zou ik het doen ???
          Laat je niet beïnvloeden door commentaren van mensen die niet eens betrokken zijn en van horen zeggen of uit puur leedvermaak reageren...
          De aanpassing doet uit ervaring geen kwaad en je wordt gedekt door een attest, die je zelfs tegen VAG kunt gebruiken zou naderhand toch iets schelen.

Comment

• TWEE JAAR EXTRA GARANTIE SJOEMEL-VW'S IN EU

AMERIKAANSE KLANTEN KRIJGEN GELD, EUROPESE GARANTIE

Eigenaren van een Volkswagen dieselwagen met ‘sjoemelsoftware’ krijgen twee jaar extra garantie op hun wagen, maar geen compensatie in de vorm van geld. Dat is het Duitse concern woensdag in Brussel met EU-commissaris Vera Jourova (Consumentenrechten) overeengekomen, zo meldt een woordvoerder van de Europese Commissie.

Het is de uitkomst van overleg tussen het Duitse concern en de Europese Commissie. Hoewel de Europese klanten dus geen geld terugkrijgen, spreekt EU-commissaris Vera Jourová (Justitie) toch van een succes, aldus de Duitse krant Die Welt. Amerikaanse klanten van de Duitse autofabrikant krijgen ter compensatie wel een geldbedrag. Zij kunnen er ook voor kiezen hun auto terug te verkopen aan Volkswagen.

Eerlijke behandeling
            "Natuurlijk is dat nog altijd niet te vergelijken met de situatie in de VS", zegt Jourová tegen de krant. "Toch zijn we nu dichter bij een eerlijke behandeling van Europese consumenten dan in september vorig jaar, toen we onze dialoog zijn gestart."
            Volkswagen stelt zich in een reactie aan Die Welt zich om alle klanten te bekommeren en noemt het een 'vertrouwenwekkende maatregel'.

Anders
            Vorig jaar liet Volkswagen al weten dat in Europa geen vergelijkbare overeenkomst zou worden getroffen als in de VS. Topman Matthias Müller stelde dat de situatie binnen Europa anders is. Zo zijn de milieu-eisen in de VS strenger, waardoor het moeilijker is om de auto's hieraan aan te passen. Bovendien zou het concern nog zo'n compensatie financieel niet aankunnen.

Software
            In september 2015 kwam aan het licht dat Volkswagen illegale software in miljoenen dieselauto's heeft geïnstalleerd. De software zorgde ervoor dat de auto's in een testomgeving schoner lijken dan ze bij alledaags gebruik zijn. De dieselmotoren blijken in werkelijkheid veel meer stikstofoxiden uit te stoten dan volgens milieuregels is toegestaan.

Bron: http://www.autoweek.nl/dossier/9
            Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• zijn die 2 jaar extra al niet voorbij?

Comment

• Te zien hoe ze het bekijken, als het 2jaar extra garantie is die 'start' na de fabrieksgarantie stelt het idd niets voor want dan is zogoed als elke auto die extra garantie ook al verlopen.

Maar kzou het ook raar vinden moesten ze op (bvb in mijn geval een auto van 2011) nu ineens terug garantie geven tot 2019 dan.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Mijn A6 heeft de update gehad op 90k, zit nu aan 115k.
                  Ik kan geen verschil in verbruik vinden. Wel heb ik de indruk dat ik meer pk's heb.
                  Vroeger was het in D zowat gedaan bij 210 km/h, en nu haal ik makkelijker de 220, bergaf al aan 235 geraakt.
                  Ik denk dat de 163pk versie (de mijne dus) de software van de 177pk gekregen heeft.

Een ander verschil is dat vroeger zo'n 30.000 km na het onderhoud het oliepeil gezakt was naar zowat het midden tussen min en max, en nu beweegt dat niet.

Comment

• Een hoop meer problemen met de egr koeler na de update,en die was voordien al een probleemkind.
                    http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• Die SPIEGEL-Recherchen erhärteten einen Verdacht, den Behörden offenbar schon länger hatten: dass Porsche eine Betrugssoftware verwendet. Die anstehenden Nachuntersuchungen könnten für den VW-Konzern teuer werden.
                      http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

Comment

• De waarborg zou enkel slaan op onderdelen die te maken hebben met de update. Ik begrijp dat dat alles is wat in de motor bijdraagt tot het beperken van schadelijke uitstoten. Een dergelijke geste is blijkbaar bestemd om de weigerachtige eigenaars over te overhalen om de update toch te laten uitvoeren, en daarom vindt blijkbaar de EU het voorstel goed. Voor de eigenaar zou het dan betekenen dat iedereen die de update heeft laten uitvoeren gedekt wordt door een waarborg van 2 jaar te berekenen vanaf de datum van de update. Ik zal even vragen wat mijn concessionaris er van denkt

Comment

• Dus is het "probleem" ook aanwezig ver buiten VAG, maar men blijft focaliseren op de VW-producten.
                          De pot verwijt de ketel dat hij zwart zit... of is het omgekeerd ?

Comment

• Niemand zegt dat de norm die bij het testen moet gehaald worden, ook in de praktijk bereikt moet worden. Kijk maar hoeveel de nieuwste diesels zelfs de norm mogen overstijgen op de openbare weg. Maar het voertuig aanpassen zodat het ENKEL tijdens een test goede resultaten haalt is immoreel en niet toegelaten. Daar wordt VAG op afgerekend.

Nu probeert de Duitse regering een propaganda campagne op te starten om de aandacht wat van VAG en de duitse autoindustrie af te leiden. Dit kost hun namelijk veel geld.

Comment

• Het zoveelste typische HLN artikel : een sensationele titel en geen concrete inhoud.

Comment

• Porsche Cayenne, ook zij ontsnappen er niet aan...

Erkennt auch der Porsche Cayenne, wenn er auf dem Prüfstand steht? Zumindest hegt das Kraftfahrtbundesamt den Verdacht. Deswegen wird auch das Automodell der VW-Tochter nun untersucht.

Mazda6 MPS - The Ultimate Zoom-Zoom sedan.

Comment

• Ik zet het hier maar:

Precies of dit een geheim was dat ze nu maar eerst uit de kast komen. Looool
                                  Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                  Last edited by Metaxa; 14/07/2017, 10:24.
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Flaw in European regulations

These irregularities were not in the tune of the cheating software at Volkswagen, but rather the result of using a flaw in European regulations allowing car manufacturers to switch of the filtering of emissions in cold weather conditions to protect the engine from damage.

Dus niet hetzelfde als sjoemelsoftware van VW
                                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream
                                      Flaw in European regulations

These irregularities were not in the tune of the cheating software at Volkswagen, but rather the result of using a flaw in European regulations allowing car manufacturers to switch of the filtering of emissions in cold weather conditions to protect the engine from damage.

Dus niet hetzelfde als sjoemelsoftware van VW
                                      Als het kind maar een naam heeft hé.

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Als het kind maar een naam heeft hé.

Of als de waarheid gesproken wordt he.

Mercedes is al meermaals door verschillende instanties onderzocht (ook door de amerikaanse), zonder dat er "sjoemelsoftware" ontdekt werd. (Zij werken ook met Bosch systemen voor sommige modellen btw).
                                        Mercedes is ook een veel grotere speler in Amerika, dus als deze ook zouden sjoemelen zal men het zeker niet nalaten hier ook een miljardenclaim te eisen.

Maar uitschakelen van systemen onder bepaalde tempereturen is toegelaten en doet élk merk, VW doet het na de updates ook nog. De reden dat men dit doet is ook zeer logisch en behoeft geen verdere uitleg.
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

Working...
                                        X