Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Stef69
    allemaal sterk overdreven, zeker als je in Antwerpen of een andere havenstad woont :-O
    Heb het ook al zitten denken en laat het nu net twee havensteden zijn met veel industrie die de kop willen trekken.
    Benieuwd of de uitstoot daar ook maar iets zal minderen.
    den borre


    "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
    "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


    Int3x0r
    Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jangske Bekijk Berichten
      Alleen v6 tdi en v8 TDI.. sjoemelsoftware was 1.2 1.6 en 2.0 tdi

      Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk
      Van onze A8 moeten ze afblijven. De skoda is in oktober gedaan en die heeft sindsdien issues hoor.

      Comment


      • Welke issues ?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten
          en in vb australie komt de diesel net op gang... men zou wat actiever moeten gaan aansturen wanneer men voor diesel of benzine moet kiezen want de helft van de bevolking heeft een diesel en doet zelden snelweg trajecten.
          mensen die bijna uitsluitend lange snelweg trajecten doen zijn zowel financieel als economisch beter af met een diesel en toch worden die ook extra belast
          het gaat toch helemaal niet over financieel of economisch, het gaat over ecologisch.
          een drugsverslaafde is economisch en financieel ook beter af met een eigen plantage, waarom moedigen we dat dan niet aan?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door fujin Bekijk Berichten

            het gaat toch helemaal niet over financieel of economisch, het gaat over ecologisch.
            een drugsverslaafde is economisch en financieel ook beter af met een eigen plantage, waarom moedigen we dat dan niet aan?
            wat ecologisch? iedereen nu snel op electriciteit duwen? je zal eens zien hoe ecologisch het nog zal zijn als er duizenden extra steenkoolcentrales zullen moeten draaien om de energieproductie te kunnen bijbenen...
            lets have some more member berries

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

              wat ecologisch? iedereen nu snel op electriciteit duwen? je zal eens zien hoe ecologisch het nog zal zijn als er duizenden extra steenkoolcentrales zullen moeten draaien om de energieproductie te kunnen bijbenen...
              ik spreek me daar toch niet zefl over uit?
              ik zeg gewoon dat de overheid niet redeneert vanuit de logica " wat is financieel of economisch het meest interessante voor de gebruiker in kwestie".
              en dus gaan ze ook niet de mensen in die richting gaan duwen afhankelijk van hun gebruik zoals jij opperde (veelrijder diesel, andere benzine).

              je moet mij niets over electriciteit zitten uit te leggen, ik beweer toch niet te denken dat dat ecologisch zou zijn ofzo?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Doa Bekijk Berichten

                wat ecologisch? iedereen nu snel op electriciteit duwen? je zal eens zien hoe ecologisch het nog zal zijn als er duizenden extra steenkoolcentrales zullen moeten draaien om de energieproductie te kunnen bijbenen...
                of een kerncentrale in je achtertuin :-O, geen rook en CO²

                Comment


                • Cayenne
                  http://alternativesdobermannforum.foren-city.eu/

                  Comment


                  • Europese dieselboete dreigt voor Brussel en Antwerpen

                    http://www.standaard.be/cnt/dmf20170728_02993083

                    Comment


                    • INRUILPREMIE VOOR VOLKSWAGEN-DIESELS IN DUITSLAND

                      TOT 10.000 EURO VOOR OUDE AUTO

                      Volkswagen Duitsland introduceert een fikse inruilpremie voor mensen die hun oude diesel wegdoen en een nieuw model van een Volkswagen-merk kiezen. De premie kan oplopen tot 10.000 euro.

                      Volkswagen, Skoda, Audi en Porsche beloven de ingeleverde diesels te zullen slopen. Hiermee hopen ze de verduurzaming te versnellen, en tot "meetbare en duurzame resultaten" te komen. Het is een reactie op het dieselschandaal bij Volkswagen, schrijft de Duitse krant Frankfurter Allgemeine dinsdag. De oude diesel die wordt ingeleverd, hoeft overigens geen Volkswagen te zijn.

                      De hoogte van de premie hangt af van het model Volkswagen dat wordt aangeschaft. Zo krijgt de klant bij een Volkswagen Up bijvoorbeeld € 2.000 korting, bij een Volkswagen Polo € 3.000 en bij een Volkswagen Touareg € 10.000.

                      Wie voor een elektrische of hybride auto kiest, krijgt extra premies van respectievelijk € 4.000 en € 3.000. Volkswagen is overigens niet het eerste merk dat met zo'n regeling komt. Eerder deze week kondigde BMW iets soortgelijks aan. Bij dat merk geldt het aanbod ook in Nederland.
                      Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                      2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                      Comment


                      • VW zahlt bis zu 10.000 Euro Wechselprämie

                        Volkswagen will Fahrer alter Diesel-Autos mit einer Umweltprämie locken. Beim Kauf eines Golf zahlt VW 5000 Euro. Infos zur VW-Umweltprämie!


                        (dpa/REU/cr) Volkswagen sowie die Unternehmenstöchter Audi, Skoda, Seat und Porschewollen Besitzer älterer Dieselfahrzeuge mit einer Prämie den Kauf eines neuen Fahrzeugs schmackhaft machen. Angesichts drohender Fahrverbote locken die Hersteller mit einer Umstiegsprämie von bis zu 10.000 Euro. Mit dem Angebot für Dieselautos der Abgasnormen Euro 1 bis Euro 4 konkretisierte die Kernmarke VW Pkw am 8. August 2017 die nach dem Dieselgipfel genannten Konzernpläne. Die Höhe der Prämie richtet sich nach dem neuen Modell.
                        Mehr zum Thema: Der Sieben-Punkte-Plan von AUTO BILD

                        Prämien reichen bis zu 10.000 Euro

                        Bis zu 10.000 Euro können Autokäufer für den Erwerb etwa eines VW-Diesel-Touareg mit der Abgasnorm Euro 6 erhalten, wenn sie den alten Wagen gleich welcher Marke verschrotten. Bei einem Golf sind es 5000 Euro, bei einem VW up! liegt die Prämie bei 2000 Euro. Die Tochter Audi bietet modellabhängig zwischen 3000 und 10.000 Euro für den Umstieg auf neue Autos. Bei Audi und Volkswagen erhöhen sich die Prämien, wenn sich die Kunden für ein Erdgas-, Hybrid- oder Elektroauto entscheiden.

                        Auch Porsche lockt mit Umweltprämie

                        Auch die Schwestermarke Porsche bietet eine Umstiegsprämie an. Wer ein neues SUV von Porsche kauft, kann mit einem Preisnachlass von 5000 Euro rechnen. Bei Skoda beträgt der Rabatt ebenfalls bis zu 5000 Euro. Der Erwerb von Automobilen mit CNG-Antrieb wird von Skoda zusätzlich mit 1000 Euro gefördert. Die spanische Tochter Seat bietet zwischen 1750 und 8000 Euro. Durch den Kaufanreiz soll die Abgasbelastung durch giftige Stickoxide reduziert werden, die in mehreren Großstädten für ein Fahrverbot von Dieseln sorgen könnten. Für den Erwerb von Autos mit alternativen Antriebsarten wie Erdgas- oder Elektromotor stellt VW zudem je bis zu 2380 Euro in Aussicht. Die beiden Prämien gelten bis Ende 2017. Autos mit den Abgasnormen Euro 5 und teilweise Euro 6 sollen nach den Beschlüssen des Treffens zwischen Autoindustrie und Politik vor knapp einer Woche durch ein Software-Update sauberer gemacht werden. Die Branche hatte eine teure und nach Industrieangaben teils unmögliche Nachrüstung durch Umbauten am Motor zunächst vermieden.

                        Bron: Autobild
                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                        Comment


                        • Enkel in Duitsland dus.
                          den borre


                          "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                          "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                          Int3x0r
                          Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                          Comment


                          • Productie moet blijkbaar gesteund worden na al deze perikelen...Komt zeker mits vermindering van de gebruikelijke korting. Of hoe de marketing de zaak voorstelt...

                            Comment


                            • En ze zien waarschijnlijk het aantal diesels sterk zakken, dus overcapaciteit, en te krappe capaciteit voor benzinemotoren.
                              En wat hybride betreft staan ze momenteel nergens.

                              Need to catch up Audi!

                              Comment


                              • Niets belet de Belgische klant om zijn nieuwe wagen rechtstreeks in Duitsland te kopen en daar die premie op te strijken. Ben benieuwd hoeveel extra premie ze voor een hybride CNG/benzine wagen geven. Op het vlak van hybride Electriciteit/benzine lopen ze inderdaad jaren achter bij Toyota en consoorten. Voor 40.000 euro een hybride Golf verkopen die in de praktijk nog steeds 5 l/100 km verbruikt is niet moeilijk. De klant wacht voorlopig vergeefs op een Auris hybride concurrent met +/- 110 pk voor +/- 25.000 euro.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
                                  De klant wacht voorlopig vergeefs op een Auris hybride concurrent met +/- 110 pk voor +/- 25.000 euro.
                                  Golf 1.0 TSI

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                                    En ze zien waarschijnlijk het aantal diesels sterk zakken, dus overcapaciteit, en te krappe capaciteit voor benzinemotoren.
                                    En wat hybride betreft staan ze momenteel nergens.

                                    Need to catch up Audi!
                                    maar blijkbaar geen overcapaciteit voor de unit in Mexico, de leveringstermijn voor de Q5 is minimum 10 maanden...
                                    benzineversies niet de bespeuren bij de dealers, die duchtig blijven diesels bestellen; dus weinig beweging bij de lease-maatschappijen wat dat model betreft !


                                    Comment


                                    • De 1.0 TSI is geen hybride en heb je al vanaf 15.000 euro.

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                        maar blijkbaar geen overcapaciteit voor de unit in Mexico, de leveringstermijn voor de Q5 is minimum 10 maanden...
                                        benzineversies niet de bespeuren bij de dealers, die duchtig blijven diesels bestellen; dus weinig beweging bij de lease-maatschappijen wat dat model betreft !

                                        Levertermijn heeft bij VAG niet zo veel te maken met overcapaciteit of niet. Ga maar eens horen in frankrijk en daar kan de levertermijn gemakkelijk maar 3 maanden zijn. Dit heeft er mee te maken dat D'Ieteren in hun targets voor 2017 maar X aantal wagens kreeg toebedeeld van VW. Dit is een van de nadelen als je een privé invoerder bent.
                                        Classic cars on demand

                                        www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                        www.californiadream.be

                                        - It's time to make your dream come true -

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten

                                          benzineversies niet de bespeuren bij de dealers, die duchtig blijven diesels bestellen; dus weinig beweging bij de lease-maatschappijen wat dat model betreft !
                                          Voor de Porsche Cayenne is de zwanenzang, van de diesel, alvast ingezet.

                                          Porsche zieht offenbar Konsequenzen aus dem Abgasskandal: Für den neuen Cayenne, der noch in diesem Jahr auf den Markt kommen soll, stellt die VW-Tochter eine Dieselversion infrage.


                                          Er komt voor het nieuwste model 2018, allicht nergens, geen diesel versie meer van op de markt.
                                          Want men moet voor dit nieuwe model aan de Euro 6 C norm voldoen, wat Audi tot heden zonder sjoemelen niet lukt.

                                          Trouwens hoe noem je dit marketing-sjoemel trucje van Audi:
                                          • Startprijs Q5 Diesel: 136 pk 6 v manueel, basic uitvoering: 40300 €
                                          • Startprijs Q5 Benzine: 252 pk Quatro, S-Tronic, minimum sport uitvoering: 53.000 €
                                          Als men een A1 diesel op de markt brengt met 68 pk (1/2) en een benzine pas met 126 pk (1/2) Quatro/ S-tronic, kopen de mensen met oogkleppen, ook terug een diesel A1

                                          Ps
                                          bij de diesel versie zit een AD blue tankje van 12 L, waardoor je elke 4000 km extra kan gaan tanken of naar de garage (24 Liter tank is optie van 100 €)



                                          Comment

                                          Working...
                                          X