Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door spitsmuis Bekijk Berichten
    De 1.0 TSI is geen hybride en heb je al vanaf 15.000 euro.
    1.0 tsi verbruikt 5,7 liter volgens spirmonitor, auris hybrid 5,2 liter. is een halve liter minder verbruik een meerprijs van 10000 waard? de golf rijdt ook prettiger imho (heb al met beide gereden). hybride biedt weinig tot geen meerwaarde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Voor de Porsche Cayenne is de zwanenzang, van de diesel, alvast ingezet.

Porsche zieht offenbar Konsequenzen aus dem Abgasskandal: Für den neuen Cayenne, der noch in diesem Jahr auf den Markt kommen soll, stellt die VW-Tochter eine Dieselversion infrage.

Er komt voor het nieuwste model 2018, allicht nergens, geen diesel versie meer van op de markt.
      Want men moet voor dit nieuwe model aan de Euro 6 C norm voldoen, wat Audi tot heden zonder sjoemelen niet lukt.

Trouwens hoe noem je dit marketing-sjoemel trucje van Audi:
      • Startprijs Q5 Diesel: 136 pk 6 v manueel, basic uitvoering: 40300 €
      • Startprijs Q5 Benzine: 252 pk Quatro, S-Tronic, minimum sport uitvoering: 53.000 €
      Als men een A1 diesel op de markt brengt met 68 pk (1/2) en een benzine pas met 126 pk (1/2) Quatro/ S-tronic, kopen de mensen met oogkleppen, ook terug een diesel A1

Ps
      bij de diesel versie zit een AD blue tankje van 12 L, waardoor je elke 4000 km extra kan gaan tanken of naar de garage (24 Liter tank is optie van 100 €)

Denk wel dat als men meer naar benzine gaat, dat D'Ieteren (voor zolang ze nog mogen bestaan) meer basismodellen zal aanbieden. Ze bepalen namelijk zelf de basisuitrustingen die ze aankopen. Aangezien Benzine vooral particulier is, zijn basisversies misschien minder gewenst?

Maat van me heeft 2016 Audi A4, buiten dan het ding al 5x met problemen naar de garage is gegaan, is het blijkbaar ook zo dat enkel de garage AdBlue kan bijvullen aangezien de tankopening het niet toelaat dit zelf te doen (waardoor ze ook nog eens wat meer kunnen vragen voor hetzelfde spul).
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ze hebben precies nog veel 2.0 TDI motoren op het schap liggen waar ze vanaf moeten.
        Toen ik ging kijken voor m'n golfje, hadden ze een 2.0 TDI binnengekregen als demo/stockmodel voor de Golf VII facelift. Ik vroeg waarom net die motorisering? En die dealer zei tja dat wordt ne lastige om te verkopen, maar we hebben geen keuze, de fabriek zei het is dit of niets.

Comment

• Zonder Diesel-versie zal er dan waarschijnlijk, zeker bij ons, veel minder verkocht worden, want de taksen zullen fors hoger zijn.
          Mij niet gelaten, België betekent niets voor Porsche...
          Maar denken dat de zaak zo opgelost is, is illusie : na diesel komt benzine aan de beurt, nu springen op een benzinewagen kan ook binnenkort geen goede zet blijken . Wachten, dus... mijn dieseltje doet het nog goed !

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
            Zonder Diesel-versie zal er dan waarschijnlijk, zeker bij ons, veel minder verkocht worden, want de taksen zullen fors hoger zijn.
            Mij niet gelaten, België betekent niets voor Porsche...
            Maar denken dat de zaak zo opgelost is, is illusie : na diesel komt benzine aan de beurt, nu springen op een benzinewagen kan ook binnenkort geen goede zet blijken . Wachten, dus... mijn dieseltje doet het nog goed !
            80%+ van de verkochte Cayennes zijn Hybrid's in België, dus zo veel zullen ze niet minder verkopen.
            Als je dan nog eens ziet dat diesels meer en meer fiscaal aangepakt zullen worden & de focus van Porsche meer naar Hybride & EV gaat, is het wel te begrijpen.
            Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Maar er komt ook een einde aan de fake-hybrides....

Comment

Maar er komt ook een einde aan de fake-hybrides....
                Kwestie van de capaciteit te verhogen bij een facelift en het probleem is opgelost
                Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

Kwestie van de capaciteit te verhogen bij een facelift en het probleem is opgelost
                  Met een aanhangwagen vol batterijen ? ;-))

Comment

Met een aanhangwagen vol batterijen ? ;-))
                    Door technologische vooruitgan aka nieuwe generatie batterijen tiens.
                    Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• (Over)morgen gaat alles beter, maar wij leven vandaag, hé
                      En dat met de technologieën van gisteren, soms van eergisteren, maar die nog voor een tijdje onmisbaar blijken te zijn
                      Last edited by guyugy; 13/08/2017, 10:14.

Comment

(Over)morgen gaat alles beter, maar wij leven vandaag, hé
                        En dat met de technologieën van gisteren, soms van eergisteren, maar die nog voor een tijdje onmisbaar blijken te zijn
                        Dus leef je vandaag, maar zorg je wel dat die van morgen, nog kunnen leven.

Zodat ze niet hun héél leven moeten werken, om die van vandaag hun vuil op te ruimen.

Daar hebben ze namelijk geen tijd voor, want ze moeten het pensioen van al die "Babyboomers" al betalen

Logisch toch??

Comment

• Voor mijn geluk heb ik zelf voor mijn pensioen gezorgd, ben wel een babyboomer, maar geen dromer

Comment

(Over)morgen gaat alles beter, maar wij leven vandaag, hé
                            mss je nickname van guyguy naar wiseguy veranderen?
                            nieuwe cayenne komt binnenkort uit met een chassis waar rekening gehouden werd voor batterijen => groter batterijpakket is mogelijk.
                            daarbij komt ook nog eens dat de batterijen van porsche niet diegene waren met meeste kwh per kg.
                            komt dus allemaal wel goed

als je ziet hoe snel de batterijtechnologie vooruit gaat, komt dat wel goed.

Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Dachten ze ook in 1912... ;-)

Comment

Gelukkig geven we niet alles op als de eerste pogingen niet slagen. Hoe zou onze wereld er dan vandaag uitzien ?
                                En als onze ouders er ook de brui hadden aan gegeven na de eerste poging, dan zouden velen van ons hier waarschijnlijk niet rondlopen

Comment

• Van deze Baker hebben ze toen 15000 stuks verkocht, een aanzienlijk aantal voor deze tijd.

Comment

• En nu blijkt dat VW de kosten van het schandaal fiscaal mag aftrekken: http://www.standaard.be/cnt/dmf20170925_03095143

Eigenaars en verkopers kunnen echter de waardedaling van de auto's niet aftrekken...

Comment

• Tiens, is elke bedrijfskost (die de winst naar beneden haalt) niet aftrekbaar?
                                      Afijn nagelaten de uitzonderingen (auto en restaurant maar beperkt etc)

Comment

• Lijkt me toch vreemd dat je een boete kunt aftrekken van de belasting. Waarom noem je het dan 'boete' ?
                                        Classic cars on demand

www.californiadream.be

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten
                                          Lijkt me toch vreemd dat je een boete kunt aftrekken van de belasting. Waarom noem je het dan 'boete' ?
                                          Het gaat in dat artikel over de kosten om de sjoemelsoftware te updaten/verwijderen/aanpassen en om kortingen bij de aanschaf van een nieuwe wagen.
                                          Ik zie niets staan over aftrekbare boetes.

Comment

Working...
                                          X