Dat ze de kosten voor de aanpassing van die motoren kunnen aftrekken, is logisch, het is dan ook een bedrijfskost.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG dieselschandaal
Collapse
X
-
VOLKSWAGEN GROUP VERSCHERPT MILIEUDOELSTELLINGEN
CONCERN WIL COMEBACK MAKEN EN VOORBEELD WORDEN
De Volkswagen Group toont zich van zijn ambitieuze kant met verscherpte milieudoelstellingen. Het concern wil leider worden op het gebied van milieuvriendelijke bedrijfsvoering.
"Wij willen de invloed van de Volkswagen Group op het milieu met nog eens 20 procent extra terugbrengen. Dat betekent dat wij tegen 2025 zo'n 45 procent minder energie en water zullen verbruiken dan in 2010 het geval was. Daarbij moeten ook de hoeveelheid afval, de CO2-uitstoot en de uitstoot van vluchtige organische stoffen met 45 procent omlaag." Dat verklaart CEO Matthias Müller. "Wij gaan een belangrijke bijdrage leveren aan het tegengaan van klimaatverandering en het verbeteren van de luchtkwaliteit in steden," voegt de topman toe.
Dat betekent niet alleen dat er meer efficiëntie nodig is bij de auto's zelf, maar ook bij het productieproces. Volkswagen wil daarbij minder vervuiling veroorzaken en denkt daarbij ook aan de milieubelasting bij het slopen van auto's.
De Volkswagen Group staat erbij stil dat dit bericht in een schril contrast staat met het dieselschandaal: "Volkswagen moet hard werken om zijn toppositie in de duurzaamheidsranglijsten terug te krijgen. Wij stonden in augustus 2015 bovenaan, maar moesten die positie – meer dan terecht – afstaan vanwege het emissieschandaal. Wij moeten nu gezamenlijk werken aan een comeback. Het werk van honderden milieuexperts binnen de Volkswagen Group is een belangrijke stap in de goede richting." Dat zegt Bernd Osterloh, voorzitter van VW Group's ondernemingsraad.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Er hangt Fiat een boete boven het hoofd van bijna 10 miljard € voor sjoemel software op vooral de 500 en Cherokee.
Vraag mij af waarom dat op de Franse televisie wel in het nieuws komt en hier weer niet.Last edited by Gixxer; 09/12/2017, 10:51.den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
-
Als je 1 minuut door Google News Duitsland (idem: Nederland, Frankrijk, UK, USA) bladert, vallen de oogkleppen wel af.- VW stopt met de productie van diesel versie van de Transporter-bus, wegens te vervuilend, welke zeepkist volgt…
- VW-Manager Oliver Schmidt moet in de US een effectieve gevangenisstraf van 7 jaar uitzitten, wie sleurt die mee in zijn val…..als hij zijn atoma boekjes opent….
- .
- .
- .
Intussen zou iedereen toch moeten weten dat elke fabrikant sjoemelde met de stikstofoxide uitstoot van diesels… maar alleen VW stelde dit in de US voor, als het groene gezonde alternatief…..
Comment
-
Och,alle merken zijn al eens vernoemd in de media... BMW, Mercedes, Renault,... Zou beetje dom zijn om te denken dat alleen VAG sjoemelde. Als VAG zo'n ingrepen moet doen om de normen te halen, hoe zouden de andere merken het dan kunnen zonder gefoefel ? Of omgekeerd, al alle merken motoren zouden bouwen die de norm halen zonder zo'n truuken.. dan zou VAG die know how ook in huis hebben en zich niet aan zulke zaken wagen.
Wij kunnen alleen maar gissen hoe alles in z'n werk gaat. Betaalden de andere merken de juiste personen en het juiste bedrag ? En wou VAG dit niet meer doen ? Met gekende gevolgen. Niemand weet hoe het er aan de echte top aan toe gaat. Wees maar zeker dat omkoping of smeergelden ook in deze sector ingezet worden.
Comment
-
DRIEKWART 'SJOEMELDIESELS' VW AANGEPAST
VW MOET MEER HAAST MAKEN
73 procent van de Europese ‘sjoemeldiesels’ van Volkswagen is gerepareerd. Het Duitse bedrijf belooft dat de resterende ruim twee miljoen met software gemanipuleerde dieselauto’s ook in 2018 nog gratis worden aangepast aan de wettelijke regels.
Dat blijkt uit een mededeling van commissaris Vera Jourová (Consumentenrechten). In september eiste zij op initiatief van de Nederlandse Autoriteit Consument en Markt (ACM) samen met alle Europese toezichthouders de garantie van VW dat alle betrokken dieselwagens nog deze herfst gratis zouden worden gerepareerd. Ook vroegen ze VW de periode te verlengen als het niet tijdig met alle auto's lukte.
Jourová: ,,Volkswagen heeft zijn toezeggingen nog steeds niet volledig waargemaakt. VW moet veel meer doen voor de Europese consumenten." De autofabrikant zegt meer haast te maken met het terughalen van de auto's en klanten in eigen taal te informeren over de procedures voor de reparatie.
De autofabrikant zegt nu meer haast te maken met het terughalen van de auto's en klanten in eigen taal te informeren over de procedures voor de reparatie. Jourová: ,,Volkswagen heeft zijn toezeggingen nog steeds niet volledig waargemaakt. VW moet veel meer doen voor de Europese consumenten."
Een woordvoerder van de Europese Commissie wees er in een toelichting op dat het aan de nationale toezichthouders is om eventueel in te grijpen.
De rechtbank in Brussel verklaarde dinsdag een groepsvordering van een Belgische consumentenorganisatie tegen VW en de Belgische importeur dinsdag ontvankelijk. De organisatie Test Aankoop eist namens een groep gedupeerden compensatie.
Jourová komt in het voorjaar met een voorstel dat consumenten de mogelijkheid moet bieden de krachten te bundelen tegen grote ondernemingen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Komisch : Nicolas Hulot (minister voor Ecologie onder president Macron) heeft in 2017 twee wagens gekocht : een BMW i3 en ... en een Volkswagen !!! ( waarvan er geen ecologische versie bestaat) Onder de andere wagens van de minister kan nog een oude Land Rover gevonden worden, ook geen voorbeeld op gebied van bezoedeling...
Om niet te spreken van zijn motorboot...
doe wat ik zeg, doe niet wat ik doe....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenZijn deze wagens eigenlijk al opnieuw getest na hun update? En rijden die nu effectief anders? Want in het begin was daar toch veel blabla rond...
Ik merk geen positieve noch negatieve gevlogen van de aanpassing, alles (ook het verbruik) blijft hetzelfde
Wel heeft de heisa de restwaarde van de dieselwagens aangetast, met als gevolg dat ik mijn wagen zal blijven slijten, wat eigenlijk slechter is voor de planeet
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk BerichtenZijn deze wagens eigenlijk al opnieuw getest na hun update? En rijden die nu effectief anders? Want in het begin was daar toch veel blabla rond...
Verder merk ik dat de motor zeker in de winter veel meer in regeneratie gaat. Soms is dat al om de 250 km als ik wat in de file sta.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Prancing Moose Bekijk BerichtenHaja he, getuige z'n motor met de inhoud van een melkkarton
wat voor mij wel een verschil maakt, is da'k amper wegentaks hoef neer te leggen voor onze slechte en dichtgeslibte wegen (dat laatste voorbije weken weer veel te vaak mogen ondervinden ).
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik heb een A6 2.0 TDI. Voor de update haalde ik max 210-215 in Duitsland. Nu is dat 220-225, en op een lichte lange bergaf heb ik de 240gehaald. Ik denk dat de nieuwe software dezelfde is voor de 163 en 177 pk versie, en dat ik nu dus 177pk heb.
Verder merk ik dat de motor zeker in de winter veel meer in regeneratie gaat. Soms is dat al om de 250 km als ik wat in de file sta.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
Ik heb een A6 2.0 TDI. Voor de update haalde ik max 210-215 in Duitsland. Nu is dat 220-225, en op een lichte lange bergaf heb ik de 240gehaald. Ik denk dat de nieuwe software dezelfde is voor de 163 en 177 pk versie, en dat ik nu dus 177pk heb.
De frekwentie van de regeneraties is ook bij mij toegenomen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
Leuk van dat vermogen, maar dat die zoveel extra gaat regenereren wil wellicht zeggen dat hij meer partikels opvangt wat de levensduur van je roetfilter niet ten goed zal komen ?
dit blijkbaar ten koste van een iets hoger verbruik tijdens de cycli
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
ik geef er wel degelijk om, al weet ik ook wel dat mijn melkpak de planeet niet gaat redden. wel of nie de vlieger pakken maakt bijvoorbeeld al een vele grote verschil.
wat voor mij wel een verschil maakt, is da'k amper wegentaks hoef neer te leggen voor onze slechte en dichtgeslibte wegen (dat laatste voorbije weken weer veel te vaak mogen ondervinden ).
ter info, een delegatie (60 personen) van het kabinet van de Franse eerste minister is onlangs met een aparte (gehuurde) snellere vliegtuig van Tokyo naar Parijs gevlogen (kost 350.000 euro’s !! ) enkel omdat Macron het land moest verlaten. De hoeveelheid CO2 die te wijten is aan deze fantasie laat zich raden.
Geen probleem voor deze regering die wenst aan de hele bevolking de deugden van ecologie te leren...
Weeral doe wat ik zeg, niet wat ik doe... zo kan ik ook ecologist worden !
Comment
Comment