Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• 'ILLEGALE SOFTWARE OP 127.000 AUDI'S AANGETROFFEN'

V6-DIESELMOTOREN DE BOOSDOENERS

De Federale Transport Autoriteit van Duitsland (KBA) heeft Audi opgedragen 127.000 modellen terug te halen naar de dealer vanwege illegale software op V6-dieselmotoren.

Op de auto's is software aangetroffen die ervoor zorgt dat de uitstoot van schadelijke stoffen tijdens een controle in de garage lager is dan tijdens normaal gebruik buiten op de weg. Het nieuws werd gebracht door Bild Am Sonntag en is inmiddels bevestigd door het ministerie van Transport. Volgens de krant zou de KBA hebben gedreigd de typegoedkeuring voor de nieuwe Audi A8 in te trekken.

De terugroepactie geldt voor de A4, A5, A6, A7 en A8. Daarnaast moeten ook de Q5en Q7 die zijn uitgerust met de nieuwste generatie V6-dieselmotoren terug naar de garage. Op papier voldoen deze motoren aan de Euro 6-emissienorm.

Volgens de KBA moeten er in Duitsland 77.600 exemplaren terug naar de werkplaats. In een reactie heeft Audi gezegd dat het de modellen al bij de in juli 2017 aangekondigde terugroepactie had gerekend. De fabrikant voegde er aan toe dat de gebruikte software zal worden herzien en dat de modellen bij de KBA ter inspectie zullen worden aangeboden.

Audi Nederland heeft laten weten dat zij nog niet op de hoogte zijn van de hoeveelheid Audi's die in Nederland worden teruggeroepen.

Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Dus ook in de allernieuwste Audi A8 zit nog steeds sjoemelsoftware? ? ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
        Dus ook in de allernieuwste Audi A8 zit nog steeds sjoemelsoftware? ? ?
        Nope, oude A8.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
          Dus ook in de allernieuwste Audi A8 zit nog steeds sjoemelsoftware? ? ?
          Dat zou perfect kunnen, maar op dit moment werd het enkel vastgesteld op het vorige model (dat tot medio 2017 werd gebouwd).

Comment

• Da staat nog altijd ni op punt da ze naar de garage moeten..

Verstuurd vanaf mijn SM-G955F met Tapatalk

Comment

• Eigenlijk moet er niemand naar de garage, er is geen wettelijke verplichting.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                Eigenlijk moet er niemand naar de garage, er is geen wettelijke verplichting.
                Per chance, als ge zoal hoort hoeveel mensen problemen zouden hebben na een "update". Kheb de brief toch ook al een paar keer langs me neergelegd. (oooh, boooeh, milieubarbaar)

Comment

• Ik sprak vandaag nog met zo iemand: voor de update een vlekkeloos parcours, nadien tal van ergernissen.

Na drie gewone brieven sturen ze een aangetekende ...

Comment

• Binnen 1 a 2 jaar wissel ik em wel in voor ne benzine, dat de volgende (wellicht niet-belgische) eigenaar maar kiest wat em der mee doet.

Comment

• Je kan de update wellicht niet vermijden als je bij een officiele dealer op onderhoud gaat? Ga je dan elders?

Comment

• Als we er dan toch over uitweiden

Het betreft dus een Audi A4 Avant van 2008. Maar ja ik ga elders op onderhoud, lokale alle merken garage, waar de auto zelfs al zijn ganse leven op onderhoud gaat. Ook de vorige eigenaar ging daar al.

Als ik er dan toch over bezig ben, dat onderhoudsinterval van 2 jaar/30k km, vind ik ook maar quatch. Doe zo'n 22-23k op jaarbasis en doe het onderhoud gewoon jaarlijks. Ik merk nu al dat de motor net dat beetje gewilliger is na zijn onderhoud. Nog langer wachten kan toch echt niet goed zijn voor zo'n auto.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                          Je kan de update wellicht niet vermijden als je bij een officiele dealer op onderhoud gaat? Ga je dan elders?
                          Kan wel, moet je enkel papier ondertekenen dat je niet wil dat ze update doen.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                            Als ik er dan toch over bezig ben, dat onderhoudsinterval van 2 jaar/30k km, vind ik ook maar quatch. Doe zo'n 22-23k op jaarbasis en doe het onderhoud gewoon jaarlijks. Ik merk nu al dat de motor net dat beetje gewilliger is na zijn onderhoud. Nog langer wachten kan toch echt niet goed zijn voor zo'n auto.
                            Rij al 35 jaar met auto’s, (benzine) nog nooit gemerkt aan mij auto’s, hij beter of slechter reed na een onderhoud… (of minder lawaai) er is nooit een verschil…
                            Ga ook wel jaarlijks op onderhoud (of max 16000 km)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Nope, oude A8.
                              Porsche brengt het nieuw model van de Cayenne 2018 niet op de markt met die 3.0 d, ze doen geen aanvraag voor type goedkeuring…

Comment

• VW excuseert zich voor wangedrag met dierproeven

De Duitse autobouwer Volkswagen heeft z’n excuses aangeboden voor dierproeven waarbij apen uitlaatgassen moesten inademen van een Volkswagen Beetle. ‘We zijn ervan overtuigd dat de gekozen wetenschappelijke methode fout was en verontschuldigen ons voor het wangedrag.’

http://www.handelsblatt.com/unterneh.../20899166.html

https://www.nytimes.com/2018/01/25/w...s-monkeys.html

Ook dit experiment werd stopgezet, omdat het niet het gehoopte resultaat gaf
                                (bewijzen dat diesel niet schadelijker is als benzine)

MB en BMW steunden het experiment…

Bij een eerder diesel experiment met muizen bleek al dat die na 1 maand stierven (en de muizen in benzine uitlaatgassen na 1 jaar nog niet ziek waren...)

De apen kregen nochtans de uitlaat gassen van een “sjoemel” labo Beetle in te ademen. Toch mislukte het experiment…
                                Last edited by quovadis; 28/01/2018, 11:42.

Comment

• Om te kotsen gewoon...

Comment

• en dat er nog mensen zijn die dingen kopen bij de VAG maffia

Comment

• Niet enkel dierproeven: http://www.standaard.be/cnt/dmf20180129_03327314

Duitse autobouwers deden ook dieseltests op mensen.
                                      En toch maar Duits blijven kopen want Premium!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                                        VW excuseert zich voor wangedrag met dierproeven
                                        Bij Alfa werden de tests nog meer drastischer:

Mechanic shoves his face into the car exhaust. His face gets covered in black soot. These Russians are crazy.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

Bij Alfa werden de tests nog meer drastischer:

https://www.youtube.com/watch?v=0qFW8aRtr60
                                          Instant kanker.

Comment

Working...
                                          X