Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Gerecht schiet ook in aktie....

Ex-topman Volkswagen Martin Winterkorn aangeklaagd voor dieselschandaal

De man die ooit topman was van ’s werelds grootste autoconcern, Martin Winterkorn, is in staat van beschuldiging gesteld vanwege het dieselschandaal. Dat is uniek, want bij eerdere schandalen in de VS gingen de hoogste bazen vrijuit.

Daarna schiet VW zelf ook in aktie...

Volkswagen onderzoekt of het schadeclaims kan indienen, op het persoonlijk vermogen, bij voormalig topman Martin Winterkorn, voor zijn rol bij het dieselschandaal.
    (incognito lezen)

Comment

• Beetje hypocriet om enkel de topman aan te vallen terwijl in zo'n grootschalig iets wel heel wat betrokkenen zijn die aktief meewerkten en wisten wat ze deden... Natuurlijk,vanuit bedrijfsstandpunt beter de schuld verplaatsen naar 1 natuurlijk persoon en deze te offeren. Persoonlijk vermogen van die topman zal peanuts zijn tov de totaliteit. Maar als je de aansprakelijkheid kan verplaatsen is de winst enorm.

Comment

• Denk ook niet dat het idee van het sjoemel-software van die man komt. Meer dan waarschijnlijk blijft hij echter wel de eindverantwoordelijke door zijn functie.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
        Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
        Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Was het niet Winterkorn die besliste dat VW de grootste moest worden 4 (5?) jaar geleden ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten
            Denk ook niet dat het idee van het sjoemel-software van die man komt. Meer dan waarschijnlijk blijft hij echter wel de eindverantwoordelijke door zijn functie.

Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
            Bepaalde functies houden toch verantwoordelijkheden in die je niet onder controle hebt eigenlijk. Hij zal het wellicht geweten hebben maar wat doe je ertegen als je onder druk staat van vele mensen ? Aftreden en de klok luiden ? Met alle risico's van dien in een, ik veronderstel, bestuurlijk mandaat...?
            Nu moeten er gewoon koppen rollen denk ik.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
              Was het niet Winterkorn die besliste dat VW de grootste moest worden 4 (5?) jaar geleden ?
              Ze zijn goed op weg

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten

Ze zijn goed op weg
                geen flauw idee eigenlijk
                Maar waarschijnlijk waren toen alle middelen goed om marktaandeel te veroveren op bijvb. Toyota. Sommige middelen waren ongeoorloofd, dan moet flopman Winterkorn er maar voor opdraaien. Het ware beter geweest indien hij de beste wou worden ipv. de grootste.

Comment

• Om de beste te worden moeten ze kleiner worden -> minder winst.
                  Onmogelijk in de auto industrie.

Comment

Om de beste te worden moeten ze kleiner worden .
                    heb je het hier over de firma of over de wagens ?

Comment

• Firma.

Comment

Firma.
                        Gaat tegen de regel van bedrijfszekerheid, die functie is van het aantal geproduceerde eksemplaren.
                        Het is m.i. duidelijk dat de groep VAG een probleem had bij de snelle overschakeling naar euro 5 et euro 6, net als de meeste merken het nu moeilijk zullen hebben om zelfs met de benzinewagens de euro 6d te halen. Vandaar de tijdelijke vertraging van de productie o.m. bij BMW.
                        Ik denk dat alle merken de kracht van hun lobbying overschat hebben, en nu in een impasse geraakt zijn.
                        De ecologisten moeten goed lachen..

Comment

• Toyota is groot en maakt kwaliteit dus het kan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
                            Toyota is groot en maakt kwaliteit dus het kan
                            Van daar de massa's terugroepactie's.
                            Onze Yaris alleen al heeft op zijn driejarig bestaan er al 2 gehad en is nog steeds niet gevrijwaard van fabricage fouten.

De andere modellen evenmin.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Last edited by Namaz; 07/05/2018, 20:47.

Comment

• Ah, ik heb daar een verkeerd beeld van, ik dacht dat dat merk absoluut betrouwbaar was. Maar terugroepacties betekenen niet noodzakelijk defecten of slecht functioneren

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow
                                Ah, ik heb daar een verkeerd beeld van, ik dacht dat dat merk absoluut betrouwbaar was. Maar terugroepacties betekenen niet noodzakelijk defecten of slecht functioneren
                                De motoren zijn super betrouwbaar, het is ook niet onze eerste dus we hebben wel wat ervaring. Maar het zijn van die kleine prullen altijd.

Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                                  Was het niet Winterkorn die besliste dat VW de grootste moest worden 4 (5?) jaar geleden ?
                                  Iedereen aan de top (VW, Audi, enz...,) die hier niet genoeg aan meewerkte of bezwaren opperde, werd door Winterkom, ontslagen....

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

Iedereen aan de top (VW, Audi, enz...,) die hier niet genoeg aan meewerkte of bezwaren opperde, werd door Winterkom, ontslagen....
                                    Het zal wel hetzelfde zijn bij de andere grote constructeurs zijn... en in alle grote bedrijven.
                                    De forse wedden van de topmanagers houden in dat de grote baas per definitie verantwoordelijk is, hij is betaald om alles te weten. En als hij iets niet wist, heeft hij gefaald. Dus gaat hij onderuit als er iets ernstig fout gaat. Enkel in de politiek gaat het anders !

Comment

Opel heeft die update al klaar, Belgische klanten met een adblue auto hebben al een brief gekregen dat deze vrijblijvend uit te voeren is.
                                      Heb geweigerd omwille van onderstaande reden:

"Bij het uitvoeren van deze update is er één enkel nadeel, u zal uw adblue gemiddeld om de 3500km moeten bijvullen"

Om u een idee te geven, nu is dat tussen de 11500 en 15000km, no way dat ik dat dus laat doen.
                                      Audi stopt onmiddellijk met de productie, van de V6 motor in de A6, A7, A8, nadat nieuwe sjoemelsoftware werd ontdekt…er werd te weinig Adblue toegevoegd voor het comfort van de klant…

60.000 auto’s moeten allemaal worden aangepast….(100% onder toezicht van het gerecht)

Comment

• V6 TDI IN A6 EN A7 VANAF 2014 ONDER VUUR

NIEUW ONDERZOEK NAAR SJOEMELDIESELS AUDI

Audi is opnieuw in opspraak geraakt vanwege het mogelijk installeren van sjoemelsoftware in zijn auto's. Het gaat om de modellen Audi A6 en A7 die sinds 2014 van de band rolden en zijn uitgerust met een zescilinder dieselmotor. Duitse autoriteiten zijn inmiddels een onderzoek begonnen.

Met behulp van de software kunnen emissietesten worden gemanipuleerd. De auto's zouden in werkelijkheid minder schoon zijn, dan tijdens de testen. Het zou in eerste instantie gaan om ongeveer 60.000 auto's waarvan er circa 33.000 in Duitsland op de weg rijden. Mogelijk gaat het om meer auto's.

Volkswagen kwam een aantal jaren geleden in kwaad daglicht te staan doordat het met illegale software uitstoottesten manipuleerde. De Duitse automaker gaf toe dat wereldwijd 11 miljoen auto's uitgerust waren met dergelijke software. De kwestie zorgde voor een miljardenstrop voor het bedrijf.

Bron: Autoweek
                                        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• Da's toch plezant wat je allemaal kan doen met software
                                          Vroeger mocht je sproeiers en zo aanpassen dat was veel moeilijker.
                                          Nu moet je gewoon je er gewoon wat regeltjes tussensmijten ....if (blablabla){sjoemelmaar}

Comment

Working...
                                          X