Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ADBLUE ALS BASIS

    IN DETAIL: NIEUWE DIESEL-PROBLEMATIEK BIJ AUDI

    Gisteravond berichtten we al kort over mogelijke nieuwe diesel-problematiek bij Audi, vandaag gaan we er iets dieper op in. De ongeregeldheden lijken vooral betrekking te hebben op het Adblue-systeem.

    Het ANP-bericht van gisteravond ging niet in op details, maar concentreerde zich op de kern van de zaak. In Duitsland is aan het licht gekomen dat er 'mogelijk' gerommeld is met de uitstootcijfers van een specifieke reeks grotere dieselmodellen. Der Spiegel meldt dat het gaat om de A6 en A7 van de uitgaande generaties. In het geval van de populairdere A6 gaat het dan om de zogenaamde C7, meer specifiek exemplaren die zijn voorzien van de 3.0 TDI met 200kW/272 pk. Precies: exact de auto die de politie heeft uitverkozen als 'snel interventievoertuig'. De politie stelt desgevraagd dat het nog te vroeg is om over het over eventuele gevolgen te hebben. Het Kraftfahrt Bundesambt (KBA), het Duitse equivalent van 'onze' RDW, zou middels een hoorzitting het vermoeden van gerommel met uitstootwaardes bij de V6 TDI-uitvoeringen van de A6 en A7 nader onderzoeken.

    Adblue
    Het vermeende gesjoemel zou betrekking hebben op het Adblue-systeem, dus de vloeistof-toevoeging die de uitstoot van schadelijke stoffen moet beperken. Adlbue behoeft volgens de Audi-voorschriften alleen in de werkplaats, tijdens regulier onderhoud, te worden bijgevuld, maar om de periode tussen twee onderhoudsbeurten te overbruggen zou de toevoer van Adblue tussendoor (soms) worden uitgeschakeld. Tijdens metingen werkt het Adblue-systeem wel naar behoren, maar op de weg zouden de betrokken auto's daarom onder bepaalde omstandigheden veel meer schadelijke stoffen uitstoten dan op papier het geval is. Audi zegt het nieuwe probleem zelf te hebben ontdekt en het vervolgens aan de KBA te hebben gemeld en heeft de verkoop van auto's die mogelijk betrokken zijn bij deze kwestie voorlopig stopgezet. We zijn nog in afwachting van een reactie van Audi Nederland, dus het is vooralsnog niet duidelijk wat de gevolgen zijn voor de Nederlandse markt.

    Het nieuws van gisteren is het zoveelste hoofdstuk van het sjoemelsoftware-debacle binnen de Volkswagen Groep. Ook de betrokken 3.0 TDI kwam kort na het losbarsten van 'Dieselgate' al voorbij, maar toen had de ellende nog geen betrekking op het Adblue-systeem.

    Bron: Autoweek
    Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

    2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

    Comment


    • VW stopt nu ook met de productie en levering van de 2.0 TDI, voorlopig alleen in de Arteon en Passat, wegens software fout…. voor de SCR cat. (er wordt namelijk te weinig AdBlue ingespoten)



      Begint wel eentonig te worden…

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
        VW stopt nu ook met de productie en levering van de 2.0 TDI, voorlopig alleen in de Arteon en Passat, wegens software fout…. voor de SCR cat. (er wordt namelijk te weinig AdBlue ingespoten)



        Begint wel eentonig te worden…
        Ze zijn niet de enigen met fouten hoor.

        ​Ford introduceerde de Powershift-transmissie in 2010. Het was het noodzakelijke antwoord op de golf van automatische transmissies met dubbele koppeling die ook de concurrentie introduceerde.
        den borre


        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


        Int3x0r
        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

          Ze zijn niet de enigen met fouten hoor.

          https://www.auto55.be/nieuws/29976-h...shift-automaat
          Dat is ook niet netjes, maar is toch een ander soort probleem dan de diesel bij VW.
          Die blijft maar telkens de fout ingaan met uitstoot en telkens lijkt hij milieuvriendelijker te zijn dan hij werkelijk is.
          En telkens is het voornamelijk om keuzes die men bij VW maakt waarbij het milieu laatste keuze is.

          Comment


          • Nu maken ze grote reclame met de TDI 3.0 V6 in de nieuwe Touareg maar hadden ze daar ook geen problemen mee?
            den borre


            "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
            "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


            Int3x0r
            Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

            Comment


            • Bij Audi wel... VW volgt

              Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten

                Ze zijn niet de enigen met fouten hoor.

                https://www.auto55.be/nieuws/29976-h...shift-automaat
                Klein bier, vergeleken met Volkswagen, ze blijven alvast de grootste autofabrikant, van schadeclaims…

                Voor het sjoemelsoftware verhaal, hadden ze al 2x het wereldrecord, met de DSG en TSi- motoren....




                DSG probleem is alleen bij grote Audi's echt opgelost (met 2 olie circuits)....en in China (speciale olie)

                Comment


                • En nog steeds verkopen ze gelijk zot.. Nobody cares gewoon. Ik eerlijk gezegd ook niet.

                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                    En nog steeds verkopen ze gelijk zot.. Nobody cares gewoon. Ik eerlijk gezegd ook niet.

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                    En waarom niet eigenlijk?
                    als bijvoorbeeld alfa dezelfde issues zo hebben waren ze al lang tot de grond afgebrand lijkt me. Bij VAG wordt dat gewoon vergeven.
                    Classic cars on demand

                    www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                    www.californiadream.be

                    - It's time to make your dream come true -

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door CaliforniaDream Bekijk Berichten

                      En waarom niet eigenlijk?
                      als bijvoorbeeld alfa dezelfde issues zo hebben waren ze al lang tot de grond afgebrand lijkt me. Bij VAG wordt dat gewoon vergeven.
                      Ik lig daar bij geen enkel automerk van wakker, de echte vervuilers die ons planeet naar de knoppen aant helpen zijn zitten in andere sectoren waar men niks aandoet.

                      Is het mooi van VAG? Neen
                      Zou het mij beletten om er nu een te kopen? Neen

                      En blijkbaar denken duizenden anderen daar ook over.



                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                      Comment


                      • Daar volg ik Namaz in, en dan bedoel ik niet (alleen) persoonlijk, maar gewoon dat de gemiddelde mens gewoon met zijn portefuille denkt. De ommeslag naar benzine komt er echt niet uit de goedheid van mensen, maar omdat men er denkt geld mee uit te sparen.

                        En ondanks het sjoemelen, heeft men de taks op deze wagens niet aangepast, dus laat mensen dat koud. Ge zou ze es moeten horen als ze plots 10 euro meer taks moeten betalen per jaar...

                        Comment


                        • Iedereen die een VAG produkt koopt zegt dus eigenlijk ; 'sjoemel gerust verder' ?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten
                            Iedereen die een VAG produkt koopt zegt dus eigenlijk ; 'sjoemel gerust verder' ?
                            Dit is een auroforum en wij weten wat er gaande is. Maar de meereerheid die VAG koopt is dat al lang vergeten of volgt zelfs het nieuws niet op dat gebied.



                            Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                            Comment


                            • Al die artikels die hier worden gepost worden door de meerderheid al lang niet meer gelezen.
                              den borre


                              "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                              "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                              Int3x0r
                              Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                              Comment


                              • Neen, das wat ik zeg.
                                Jan modaal ligt daar al lang niet meer van wakker dat zijn Passatje rare software zou hebben.

                                Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                                  En nog steeds verkopen ze gelijk zot.. Nobody cares gewoon. Ik eerlijk gezegd ook niet.

                                  Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                                  Inderdaad. Hoe de niet VW rijders ook roepen en tieren, ze blijven de deur uit gaan als zoete broodjes.

                                  In ieder geval nog niets gemerkt dat hij AdBlue spaart bij mij

                                  Comment


                                  • er zijn veel tevreden VW klanten, maar het praat evenwel het gesjoemel niet goed.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      er zijn veel tevreden VW klanten, maar het praat evenwel het gesjoemel niet goed.
                                      Elk merk sjoemelt wel op zijn eigen manier. Ge wilt niet weten wat ge allemaal kunt tegen komen in uwe auto.
                                      Zelf heb ik iets meer dan een jaar op de Ford gewerkt, aan de dashboarden.

                                      Directiewagens die ze gratis voor 6 maanden kregen, die kregen 2kg extra aan mouskes in het dashboard zodat er ook maar niets ooit zou gaan rammelen. De particulier die er minstens €25000 voor betaalde, kreeg dat niet.
                                      Als er clipjes van de stekkers afbraken, werd dit niet vervangen. Plakten ze gewoon ductape over die stekker zodat die niet zou los komen. Ik moest zelftappers aan de zijkant van het dashboard indraaien en mijn collega de 4 middelste schroeven waarbij messing bussen zaten. Als die zijn schroef niet pakte of hij had m scheef erin gedraaid, kreeg ik ook de opdracht om daar een zelftapper in te draaien. Dat noem ik ook een vorm van sjoemelen en dat gebeurt bij alle merken. Maar daar spreekt niemand over.

                                      Comment


                                      • verklaart misschien het negatieve gevoel dat ik al lang heb als het gaat over de kwaliteit van ford...

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          er zijn veel tevreden VW klanten, maar het praat evenwel het gesjoemel niet goed.
                                          Is waar, maar we weten het, ze betalen boetes en het leven gaat voort.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X