Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ik heb nog nooit AdBlue moeten bijvoegen. Ik overbrug dus telkens de periode tussen 2 onderhoudsbeurten.
    Ik heb iig wel een adblue tankdop, dus ik hoop dat :
    1. de garage daar tijdens het onderhoud AdBlue in doet
    2. de auto die AdBlue ook effectief gebruikt

    Misschien moet ik die AdBlue dop eens zelf losdraaien. In het beste geval springt er dan een fopkonijn uit de tank.

    Anderzijds moet ik zeggen dat het effectieve verbruik van mijn A4 wel heel erg laag is.

    Ik ken werkelijk geen enkele automobilist die in zijn keuze van auto rekening houdt met het milieu. CO2 is voor de meeste mensen een fiscaal begrip en heeft niets met het milieu te maken. Ik vind een gezond milieu heel belangrijk, maar ik kar zo'n 1500 km per week en ik sta dagelijks uren in de file, dus mijn bijdrage aan dat milieu zal beperkt zijn.

    Comment


    • Als je ziet hoe hoog die boetes zijn en wat winterkorn en andere toplui boven het hoofd hangt, denk ik niet dat ze dat avontuurtje nog eens willen overdoen.
      Maar idd de gemiddelde sterveling zal het allemaal wurst wezen.

      Comment


      • Ach, bankroet zullen ze er niet van gaan

        DRIE NIEUWE VOLKSWAGEN-FABRIEKEN IN CHINA

        Volkswagen opent samen met zijn Chinese partner FAW Group de komende jaren drie nieuwe fabrieken in het immense Aziatische land.

        Volkswagen meldt dat het deze week in nieuwe fabriek heeft geopend in het Chinese Qingdao. Die samen met Chinese joint-venture-partner FAW Group geopende productiefaciliteit is de plek waar Volkswagen onder andere de nieuwe Bora voor de Chinese markt gaat bouwen. In de fabriek gaat Volkswagen tevens accu's bouwen voor plug-ins én volledig elektrische auto's.

        Daarnaast bouwt Volkswagen een nieuwe productiefaciliteit die komt te staan in Foshan, een stad waar Volkswagen al een fabriek heeft staan. In deze fabriek, die volgende maand zijn poorten opent, moeten met name SUV's van zowel Volkswagen als Audi gebouwd gaan worden. Het gaat naast om SUV's die op het MQB-platform staan om hoogpotigen op het MEB-platform, volledig elektrische modellen dus. Volkswagen meldt verder dat het Tianjin zijn productielijnen uitbreidt, maar houdt nog even onder de pet welke nieuwkomers hier gebouwd gaan worden.

        Bovenstaande heeft te maken met het streven van de Volkswagen Groep om de komende zeven tot acht jaar 40 'geëlektrificeerde modellen' op de markt te brengen. Het concern spendeert samen met zijn Chinese joint-venture-partners 15 miljard euro in elektrificatie en digitalisering. Audi brengt tot 2022 zeven nieuwe SUV-smaken op de Chinese markt waarvan er maar liefst vijf volledig elektrisch zijn. Daarnaast bevestigt het concern dat het later dit jaar ook de Kodiaq Coupé aan zijn leveringsgamma toevoegt.

        Bron: Autoweek

        Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

        2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

        Comment


        • Volle bak accu en autofabrieken bouwen, naar het voorbeeld van tesla

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            verklaart misschien het negatieve gevoel dat ik al lang heb als het gaat over de kwaliteit van ford...
            Tja, iedereen zal dat wel bij een bepaald merk hebben, maar hetgeen ik bij Ford heb gezien, zou zowat bij alle andere merken ook gebeuren. Dus is niet eigen aan Ford.
            Ik persoonlijk zelf heb heel veel miserie gehad met Ford, maar de meeste rondom mij zijn er altijd wel bij gevaren met zelfs sommige probleemloos over de 400000km.

            Ik heb er in 1996 en 1997 gewerkt, maar vermoed dat die praktijken er nog steeds zijn.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
              Volle bak accu en autofabrieken bouwen, naar het voorbeeld van tesla
              Yep, en die zwarte kindjes zullen volgens de zeer strenge milieunormen die cobalt uit de mijnen halen

              Comment


              • Ik heb in 2001 4 maand op de hersteldienst van nieuwe wagens bij Volvo Cars gewerkt.
                Dacht toen ook soms bij mezelf wtf.

                Als uwe nieuwe iets later is dan gepland weet je dat er iets niet klopt.
                den borre


                "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                Int3x0r
                Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Pjotr12 Bekijk Berichten
                  Ik heb nog nooit AdBlue moeten bijvoegen. Ik overbrug dus telkens de periode tussen 2 onderhoudsbeurten.
                  .
                  Omdat uw auto de sjoemelsoftware van de 2e generatie heeft… (2.0 + 3.0) waardoor hij maar ¼ AdBlue verbruik van wat zou moeten, dus is hij niet conform het COC…

                  Het Duits gerecht wil dat VW/Audi, bewijst, dat ze alle recente auto’s (Euro 6) van een update voorzien (tijdens het volgende onderhoud ?)

                  Na die update moet men door de kleine AdBlue tank elke +/- 3000 km AdBlue toevoegen…

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten

                    Omdat uw auto de sjoemelsoftware van de 2e generatie heeft… (2.0 + 3.0) waardoor hij maar ¼ AdBlue verbruik van wat zou moeten, dus is hij niet conform het COC…

                    Het Duits gerecht wil dat VW/Audi, bewijst, dat ze alle recente auto’s (Euro 6) van een update voorzien (tijdens het volgende onderhoud ?)

                    Na die update moet men door de kleine AdBlue tank elke +/- 3000 km AdBlue toevoegen…
                    Die elke 3000km is Opel.. Niet VW, je bent ze door elkaar aan het halen

                    Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
                      Die elke 3000km is Opel.. Niet VW, je bent ze door elkaar aan het halen

                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk
                      Elke auto met een AdBlue tankje van slechts +/- 7 of 14 liter en die nog 10000 of 20000 km kan rijden zonder bijvullen heeft software die niet klopt….(zogezegd ter bescherming van de motor)

                      Vandaar de terug roep actie van Opel (voorlopig zonder tank aanpassing) en de productie stop voor de 2.0 D van VW (om een grotere tank te plaatsen)

                      Comment


                      • Wat een toestanden. Zuipen die dingen niet meer adblue dan diesel ondertussen? Dan is een turbo benzine (liefst met otto partikelfilter) zo slecht nog niet.

                        Comment


                        • Ik stuur de mijne alvast niet binnen, die ziet toch geen officiële dealer meer.

                          Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                            Wat een toestanden. Zuipen die dingen niet meer adblue dan diesel ondertussen? Dan is een turbo benzine (liefst met otto partikelfilter) zo slecht nog niet.
                            Neen....

                            Als je propere lucht wil (Euro 6 D Temp) is de verhouding: 5 Liter AdBlue voor 100 Liter diesel….
                            (Is ook de techniek die Bosch voorstelde)

                            Met een auto tankje van 7.5 L sta je dus elke 2500 km aan de AdBlue pomp, bovendien is dat ook niet gratis…

                            Wil je alleen maar tijdens het onderhoud bijvullen door de garage, moet je dus een tank hebben van minstens 75 L ... om 25000 km te rijden


                            Comment


                            • je kan de ad blue verbruikswaardes voor vrachtwagens/bussen niet zomaar doortrekken naar personenwagens. Dat is veel te kort door de bocht.
                              De parameters en het gebruik van personenwagens zijn een stuk anders dan die voor vrachtwagenmotoren en hun gebruik.

                              Dat kan je trouwens ook afleiden in het artikel dat je meegeeft, en op meerdere sites waar je over ad blue verbruik iets kan vinden. Check even beter de context van wat je hier allemaal post.

                              Maar het is wel duidelijk dat ook voor personenwagens zou het wel een stuk hoger moeten zijn dan de oorspronkelijk gepubliceerde waardes voor euro 6 motoren.

                              Comment


                              • Als ik een klein beetje mijn best doe geraak ik 20k+ met mijn Allroad-tank. Dus niet voldoende om van onderhoud naar onderhoud te rijden. Is trouwens zowat de enigste ergernis aan mijn wagen maar dat komt natuurlijk Dior lijn hoge km-aantallen.


                                Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met Tapatalk
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                Comment


                                • Doet ge dat in bijberoep die Dior lijn verkopen?
                                  den borre


                                  "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                  "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                  Int3x0r
                                  Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Gixxer Bekijk Berichten
                                    Doet ge dat in bijberoep die Dior lijn verkopen?
                                    als je veel op de baan zit, zie je nogal wat uit vrachtwagens vallen zeker ?

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                                      als je veel op de baan zit, zie je nogal wat uit vrachtwagens vallen zeker ?

                                      De laatste tijd veel illegalen...

                                      Verstuurd vanaf mijn A0001 met Tapatalk

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door id-dsi Bekijk Berichten

                                        als je veel op de baan zit, zie je nogal wat uit vrachtwagens vallen zeker ?

                                        Lol
                                        den borre


                                        "Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
                                        "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "


                                        Int3x0r
                                        Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

                                        Comment


                                        • 1 MILJARD EURO IN VERBAND MET DIESELGATE

                                          VOLKSWAGEN KRIJGT MEGABOETE IN DUITSLAND

                                          Volkswagen is in Duitsland akkoord gegaan met een megaboete ter waarde van 1 miljard euro. Het gaat om een schikking met openbare aanklagers in verband met het sjoemelsoftwareschandaal. Volkswagen erkent schuld en accepteert de straf daarvoor, stelt de autobouwer in een verklaring.

                                          Volkswagen raakte in het najaar van 2015 in opspraak toen bleek dat het concern jarenlang vals had gespeeld bij toelatingstests voor dieselmotoren. Die waren voorzien van verboden software waardoor ze in het laboratorium veel schoner uit de bus kwamen dan ze bij normaal gebruik op de openbare weg waren. De affaire heeft al geleid tot de nodige boetes en schikkingen, en er zijn wereldwijd miljoenen auto's bij betrokken.

                                          Deze boete van 1 miljard euro is voor Volkwagen de grootste tot nu toe in Europa. Maar de hoogte van het bedrag valt in het niet bij de vele miljarden dollars die de Duitsers hebben neergeteld voor het vergoeden van alle schade in Noord-Amerika. Daar kwam Volkswagen eerder onder meer een schikking overeen met justitie ter waarde van 4,3 miljard dollar.

                                          Hiermee is de hele kwestie nog niet afgedaan. Deze juridische procedure in Duitsland wordt nu wel beëindigd, maar er spelen nog meer zaken. Volkswagen-topman Herbert Diess benadrukt dat het bedrijf er met man en macht aan werkt om de affaire te boven te komen. Maar er zijn volgens hem nog verdere stappen nodig om het vertrouwen te herstellen, in Volkswagen zelf en in de auto-industrie als geheel.

                                          Bron: Autoweek
                                          Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

                                          2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

                                          Comment

                                          Working...
                                          X