Tja, boetes. Was het niet beter geweest om een bedrijf dat miljarden heeft verdiend en nog steeds verdient aan sjoemelen te verplichten om dit geld te besteden aan de gedupeerde Europese klanten? Oh nee, zij mochten hun sjoemeldiesels inruilen op voorwaarde dat men wederom een VW-product kocht. Nu gaat het naar de staatskas, terwijl VW deels een staatsbedrijf is. Leermomentje voor de EU.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG dieselschandaal
Collapse
X
-
Toch beetje vreemd dat er hier geen enkel topic geopend wordt over de fratsen die ze bij MB hebben ontdekt en dit afgelopen week wereldwijd hebben bekend gemaakt. Gaat toch over (voorlopig) 750.000+ wagens. Het zal zeker met de mantel der liefde hier bedenkt worden.Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
- Likes 1
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk BerichtenToch beetje vreemd dat er hier geen enkel topic geopend wordt over de fratsen die ze bij MB hebben ontdekt en dit afgelopen week wereldwijd hebben bekend gemaakt. Gaat toch over (voorlopig) 750.000+ wagens. Het zal zeker met de mantel der liefde hier bedenkt worden.
De MB managers moet bewijzen dat alle auto’s worden aangepast….
Wie dit niet laat uitvoeren heeft achteraf een waardeloze auto, op de 2 e handsmarkt en diesel keuring wordt eindelijk realistischer vanaf 09/2018
(of bij overname door MB)
Heel de diesel saga was al duidelijk in 2003, bij de EU beslissing om de diesel accijns subsidie af te schaffen…
Comment
-
Met of zonder aanpassing om beter de normen te respecteren gaat de dieselmarkt instorten, daar de vraag zal dalen. Nog een aantal jaren zal de leasing wat ondersteuning geven, en dan gaat het licht uit, ook voor de euro6 wagens.
De huidige massale publiciteit voor stocklikwidatie bij alle merken spreken boekdelen... maar ik zou mij als particulier niet laten verleiden : diesel(tjes) zijn op sterven na dood, voor benzine is het uit uitstel van executie, en voor electriciteit is er maar weinig keuze (noch produktiemogelijkheden Wachten is de juiste houding... misschien is de situatie duidelijker binnen 2 jaren, alhoewel ik nog enkel maar beweging zie in de upmarket, daar zal veel volume niet van komen !Last edited by guyugy; 16/06/2018, 14:04.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk BerichtenKun je me uitleggen wat de tweedehands markt of de (diesel) keuring er mee te maken heeft?- dat de EGR klep véél meer moet werken, (vooral bij kortere ritten) dus meer kans op storingen /defecten (want die egr klep was nooit gemaakt, om zoveel te werken)
- meer uitlaatgassen moeten terug naar het inlaattraject, dus meer interne vervuiling /verstopping
- indien men inlaat traject nooit reinigt, is er veel kans op problemen met oververhitting turbo…
Vanaf 09/2018 begint men bij de keuring, werking /aanwezigheid van roetfilter en EGR klep te controleren.- controle op nieuwste software via garage / Carpass-systeem of keuring onderzoekt men momenteel…
Vanaf +/- 2020 begint (EU) met de effectieve NOx (diesel) + roet controle, tijdens de keuring.
Momenteel geraakt 0% van de diesels door deze praktijk test…. allicht komt er een overgangsperiode voor de (Euro 6) diesels (reden dat men in Duitse steden diesel helemaal wil verbieden)
Nieuwe modellen moeten (09/201 nu al door deze praktijk test, waardoor o.a. VW tijdelijk stopt met de productie van de 2.0 D omdat ze er voorlopig niet in slagen door deze test te geraken….
(zonder heel dure ingrepen)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Software aanpassing van MB (ook VW) betekent:- dat de EGR klep véél meer moet werken, (vooral bij kortere ritten) dus meer kans op storingen /defecten (want die egr klep was nooit gemaakt, om zoveel te werken)
- meer uitlaatgassen moeten terug naar het inlaattraject, dus meer interne vervuiling /verstopping
- indien men inlaat traject nooit reinigt, is er veel kans op problemen met oververhitting turbo…
Vanaf 09/2018 begint men bij de keuring, werking /aanwezigheid van roetfilter en EGR klep te controleren.- controle op nieuwste software via garage / Carpass-systeem of keuring onderzoekt men momenteel…
Vanaf +/- 2020 begint (EU) met de effectieve NOx (diesel) + roet controle, tijdens de keuring.
Momenteel geraakt 0% van de diesels door deze praktijk test…. allicht komt er een overgangsperiode voor de (Euro 6) diesels (reden dat men in Duitse steden diesel helemaal wil verbieden)
Nieuwe modellen moeten (09/201 nu al door deze praktijk test, waardoor o.a. VW tijdelijk stopt met de productie van de 2.0 D omdat ze er voorlopig niet in slagen door deze test te geraken….
(zonder heel dure ingrepen)
En qua effectieve NOx of CO2 test of dergelijke, gaat men voorlopig toch niets mee kunnen aanvangen. Er zijn geen maatstaven om deze aan te toetsen. Welke NOx of CO2 had de wagen werkelijke bij het buitenrijden van de fabriek? Daarnaast, is er al onderzoek gebeurd naar de impact van leeftijd van een wagen op de uitstoot? Het zou me niet verbazen dat eenzelfde wagen na 10 jaar bv. meer NOx en CO2 uitstoot, kan door allerlei slijtage-oorzaken komen.
Het enige wat men inderdaad zou kunnen gaan controleren op de keuring is het vragen van een bewijs dat de update gedaan is. Maar dan moet er hier eerst een verder wettelijk kader rond komen.
Comment
-
Net als voor de controle van de aanwezigheid van de roetfilter, zal er effectief op korte termijn bij de keuring het bewijs moeten geleverd worden dat de wagen onder handen werd genomen om de de uitstoot te beperken. Daarvoor hoeft maar twee regels in het Staatsblad verschijnen. En ook niet vergeten dat het controlemateriaal om de voorbijrijdende wagens te controleren al bestaat, en het schijnt bijzonder doeltreffend te zijn, en dat bliksemsnel als een snelheidscontrole. Door de maken van het net rijden zal moeilijk worden. Tot dan is mijn wagen perfect bruikbaar, en ik heb en backup op benzine(zelfs 2 als ik mijn oldtimerke bijtel ;-) )
Comment
-
Ik ga er van uit dat de leger ingenieurs bij de grote constructeurs wel iets van weten... de aanpassing is op mijn Q5 al van verleden jaar gebeurd, die heilige vrezen voor neveneffecten zijn dus in praktijk nul, komma nul. Maar mijn wagen is officieel in orde, dat is het voornaamste om deze te mogen blijven gebruiken. Als ooit metingen op de keuring worden uitgeoefend zullen wij wel zien of er een verschil is (of niet...) tov mijn gelijkvormigheidsattest.
Tegen dan ben ik in mijn electrische rolstoel...Last edited by guyugy; 16/06/2018, 15:25.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
En qua effectieve NOx of CO2 test of dergelijke, gaat men voorlopig toch niets mee kunnen aanvangen. Er zijn geen maatstaven om deze aan te toetsen.
Alleen sjoemelde alle fabrikanten + 1.8 miljoen EU eigenaars…
Via die recente aangepaste software (euro 6) kan men al een hele inhaalbeweging maken, waar het Duitse gerecht het effectieve bewijs van eist…
Managers zijn er persoonlijk aansprakelijk gesteld als dit niet lukt… (euro 6)
Een auto (euro 6) zonder update /roetfilter, enz. geraakt binnen enkele jaren (ook in België) niet meer door de keuring… (auto zonder update voldoet niet aan COC…)
Oudere diesels pakt men eerst aan door een effectievere roetmeting (beter apparatuur is men aan het testen) en tenslotte oude diesel verbod (< euro 6) (zoals Brussel en Duitse steden)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk BerichtenEen auto (euro 6) zonder update /roetfilter, enz. geraakt binnen enkele jaren (ook in België) niet meer door de keuring… (auto zonder update voldoet niet aan COC…)
Comment
-
Particulieren die in Duitsland hun sjoemel update niet lieten uitvoeren, krijgen nu persoonlijk bericht van het gerecht, om dit alsnog binnen 4 weken te laten uitvoeren
Doen ze dit niet wordt hun auto automatisch uitgeschreven en kan de auto in beslag genomen worden tijden eventuele politie controle…
Im September 2015 gibt Volkswagen die Manipulation der Abgaswerte bei Dieselmotoren mittels so genannter Defeat Devices zu, zuvor wurden Vorwürfe der US-Umweltbehörde EPA veröffentlicht. Seitdem weitet sich der Skandal aus. Die aktuellsten Entwicklungen zu „Diesel-Gate“.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Nogmaals, waar haal je dit vandaan? De euronorm zijn allemaal theoretische waardes, dit valt niet te vergelijken met de prakijkwaardes. Er is dus geen maatstaf om wagens mee te vergelijken.
Dat is juist waar het hele sjoemel verhaal om gaat
Die euronorm waren wel degelijk bedoeld als praktijk waarden, alleen maakte de autofabrikanten er theoretische normen van en dus illegaal...
Comment
-
Wacht maar dat de verkoop door al deze heisa plots en hevig keldert, en dat tienduizenden werknemers hierdoor (langdurig) technisch werkloos worden om overproductie te beletten (wat eigenlijk nu bij veel merken al het geval is...)
Ik wed dat er dan nog wel compromissen zullen gesloten worden ...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
Grapjas ?
Dat is juist waar het hele sjoemel verhaal om gaat
Die euronorm waren wel degelijk bedoeld als praktijk waarden, alleen maakte de autofabrikanten er theoretische normen van en dus illegaal...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenWacht maar dat de verkoop door al deze heisa plots en hevig keldert, en dat tienduizenden werknemers hierdoor (langdurig) technisch werkloos worden om overproductie te beletten (wat eigenlijk nu bij veel merken al het geval is...)
Ik wed dat er dan nog wel compromissen zullen gesloten worden ...
Slechts 1/3 van alle auto’s is er een diesel…
Nieuwe diesels verkoop daalt met 28%, maar totale wagenpark groeit…
Die Anzahl der Verbrenner Autos in Deutschland liegt weiterhin über den alternativen Antreiben. Dabei gibt es mehr Benziner als Diesel-Fahrzeuge.
Dieselautos werden bei den Neuwagenkäufern immer unbeliebter. Im Mai ging die Zahl neu zugelassener Diesel im Vergleich zum Vorjahresmonat um 27,2 Prozent zurück, wie das Kraftfahrt-Bundesamt in Flensburg am Montag mitteilte. Ihr Anteil an allen Neuzulassungen…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
Er is een verschil tussen optimaliseren voor een test, met dus ook een verschil met de praktijkwaarden. Zoals het aanpassen van versnellingsbakverhoudingen. En actief andere waardes programmeren voor testsituaties tov de praktijk (=sjoemelen)
Nu met de nieuwe WLTP methode, gaat men wel controleren ( (aangepaste cijfers voor NEDC auto's)- Voor de oude auto's maakt men een theoretische berekening, van alle type schadelijke stoffen /vervuiling.
- BV auto met 100 Co² wordt 125 co² met de nieuwe norm
Comment
-
Ik vraag mij af waarom mijn start stop systeem de motor al stil legt na 200 meter als al die korte ritjes niet gezond zijn.
den borre
"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
"Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "
Int3x0r
Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".
Comment
Comment