of kreeg hij plots het vliegend sch**t en heeft hij met hetgeen dichtst in de buurt was het gat gedicht ?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
VAG dieselschandaal
Collapse
X
-
VERZOEK OM VRIJLATING AFGEWEZEN
TOPMAN AUDI MOET IN CEL BLIJVEN
De gearresteerde topman van het Duitse automerk Audi, Rupert Stadler, moet in de cel blijven. Een rechtbank in München heeft zijn bezwaren tegen opsluiting en verzoek voor vrijlating afgewezen.
Stadler zit nu al acht weken vast in een gevangenis in Augsburg voor ondervraging over zijn rol in het dieselschandaal. Hij wordt verdacht van betrokkenheid bij het gesjoemel met de uitstoot van diesels. Hij werd medio juni opgepakt uit vrees dat hij met bewijsmateriaal kan knoeien of getuigen kan beïnvloeden. Volgens de rechtbank zijn er sterke verdenkingen tegen Stadler.
Stadler is momenteel tot nader order vrijgesteld van zijn verplichtingen bij Audi. De Nederlander Bram Schot werd benoemd tot tijdelijk opvolger van Stadler bij het automerk.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk BerichtenLeedvermaak ? Denkt nu nog iemand dat er sporen zijn van de beslissingen die geleid hebben tot de foute aanpak bij VAG ?
Zoals altijd zal alles op het einde van de rit met minnelijke schikkingen afgesloten worden.
= Te weinig AdBlue injectie bij de huidige Euro 6 C diesels… waardoor grote steden die ook willen verbieden… (loopt bij de rechtbank)
Het gerecht heeft bewijzen dat hij hierover, bewijsmateriaal liet verdwijnen…
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Bud Wijzer Bekijk BerichtenIs dit eigenlijk de hele reden waarom een hele resem VAG producten momenteel niet meer aangeboden worden?
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A3003 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichtende wat ?
De fabrikanten hadden vanaf 2014 tijd om het te leren....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk Berichtende wat ?
Niet alleen bij Audi uiteraard maar daar kan je voor het ogenblik slechts enkele summiere modellen configureren. Zelfs een A3 E-tron of A5 G-tron is niet meer te configureren.
Verzonden vanaf mijn bijna te slimme iPhone met TapatalkPhileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door RX-8 Bekijk BerichtenAh, maar is het nu pt of tp ?
Comment
-
HEINZ-JAKOB NEUSSER ERUIT
'VOLKSWAGEN ONTSLAAT TOPBESTUURDER'
Volkswagen heeft naar verluidt een topbestuurder de laan uit gestuurd vanwege het sjoemelsoftwareschandaal. Volgens de Duitse krant Bild wordt Heinz-Jakob Neusser van de loonlijst gehaald. Saillant detail is dat Neusser al sinds september 2015 met betaald verlof is.
Het zou gaan om de eerste topbestuurder van Volkswagen die daadwerkelijk ontslagen wordt omwille van dieselgate, zegt Bild zonder bronvermelding. Neusser was destijds chef merkontwikkeling bij Volkswagen.
Dieselgate heeft al geleid tot miljarden euro's aan boetes en schikkingen, en er zijn wereldwijd miljoenen auto's bij betrokken. De toenmalige topman Martin Winterkorn besloot kort na het naar buiten komen van het schandaal al om op te stappen.
Neusser wilde tegenover het blad geen commentaar geven. Er lopen al juridische procedures tegen hem. Volgens Bild zal Neusser waarschijnlijk bezwaar maken tegen zijn ontslag.
De leiding bij Volkswagen is momenteel in handen van Herbert Diess. Over hem kwam het Duitse weekblad Der Spiegel dit weekend met onthullingen. Diess zou al een paar maanden van het gesjoemel met de uitstoot van dieselauto's hebben geweten voordat het schandaal publiekelijk bekend werd.
Als dat waar is dan zou Diess dus ook geen schoon blazoen hebben wat betreft de dieselgate. Diess werkte toen overigens pas net bij Volkswagen. Hij kwam in de zomer van 2015 over van BMW om bij Volkswagen directeur te worden van het Volkswagen-merk.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
IN OPDRACHT SJOEMELSOFTWARE ONTWORPEN
'BOSCH HAD GROTERE ROL IN DIESELSCHANDAAL VW'
Bosch had een veel grotere rol in het dieselschandaal bij Volkswagen dan eerder werd aangenomen. Volgens het Duitse magazine WirtschaftsWoche zou het technologieconcern, dat de testsoftware voor de dieselauto's leverde, opdracht hebben gekregen van de Duitse automaker om die zo te ontwerpen dat deze niet ontdekt zou worden.
Het schandaal rond Volkswagen, dat gebruik maakte van sjoemelsoftware om emissietesten te manipuleren, kwam in september 2015 aan het licht. Ook de naam van Bosch werd al snel aan de kwestie gelinkt. Volgens WirtschaftsWoche wist de ontwikkelingsafdeling van Bosch van de bewuste opdracht. Daarbij mocht het sjoemelmechanisme ook niet in officiële softwaredocumentatie worden genoemd. Een medewerker van Bosch zou problemen hebben gehad met de fraude, waarbij zelfs documenten werden vervalst.
Bosch zou in 2007 Volkswagen al hebben gewaarschuwd dat het aanpassen van de software illegaal is. Ook zou Bosch tevergeefs hebben gevraagd aan Volkswagen om de volledige wettelijke verantwoordelijkheid op zich te nemen.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
'PROBLEMEN NIET TIJDIG GEMELD'
'AANDEELHOUDERS VOLKSWAGEN WILLEN 9,2 MILJARD'
Wie dacht dat het dieselschandaal nu wel op z'n einde loopt heeft het mis. Het volgende hoofdstuk komt uit de hoek van aandeelhouders, die 9,2 miljard euro schadevergoeding zouden eisen.
Het bedrag is tot stand gekomen door 1.670 claims van aandeelhouders bij elkaar te voegen, meldt Reuters. Zij zouden van mening zijn dat Volkswagen ze voortijdig had moeten informeren over de omvang van het aanstaande schandaal, voordat de Amerikaanse Environmental Protection Agency (EPA) aan de bel trok en het te laat was. Het aandeel Volkswagen verloor toen in korte tijd 37 procent van z'n waarde en het schandaal kostte Volkswagen tot nu toe 27,4 miljard euro aan boetes en andere sancties.
Hoewel Volkswagen de ongeregeldheden zelf al lange tijd geleden heeft erkend, ontkent het dat er onterecht informatie is achtergehouden. Het merk zou de openbaarmaking van de problemen door de EPA niet hebben zien aankomen, omdat het juist met de autoriteiten in gesprek was om de kwestie onderhands te regelen. Bij andere automakers zouden vergelijkbare kwesties ook op die manier zijn opgelost. De benadeelde investeerders stellen daartegenover dat een aantal mensen binnen het concern al langer op de hoogte was van de ongeregeldheden en daarmee verplicht om de zaak tijdig aan de belanghebbenden bekend te maken.
Bron: Autoweek
Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.
2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver
Comment
-
De aandeelhouders hebben een kort geheugen : ze vergeten dat het aandeel zo hoog was geklommen wegens de goede diesel-verkoopcijfers.
Ook met de correctie verdienden ze veel geld met wat een zuivere speculatie blijft. Soms winnen, soms verliezen, zo gaat de Beurs.
Wie daartegen niet kan moet zich tevreden stellen met spaarrekeningen.
Comment
Comment