Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Audidriver Bekijk Berichten
    Mijn laatste 2 sjoemelwagens hebben mij op vlak van kosten op bijna 450.000km totaal welgeteld 0 euro gekost ( jawel ! ) , buiten smeren, filters, banden en remblokjes geen enkele breuk of mankement , en ze reden nog zuinig ook... dat is wat telt voor mij , al de rest kan me worst wezen. En weet je wat , ik heb me 2 weken terug terug zo'n sjoemelwagen gekocht.
    Sssssstttttt hou dat hier wat stil hé.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
      Ik trek het me alleszins helemaal niet aan. Mocht ik VW-liefhebber zijn, ik kocht me meteen weer eentje. Sterker nog, eigenlijk zou ik VW dankbaar moeten zijn dat ik jaren lang minder belasting heb moeten betalen door de op papier lagere uitstoot.

Kan mij dat wat schelen... ‘sjoemelen’.
      Maar dat weegt niet op tegen het verlies in verkoop dat je hebt.
      den borre

"Als je niet kan lachen met miserie, blijft er enkel miserie over..."
      "Eenmaal de weg is gemaakt, rij je er makkelijker over... "

Int3x0r
      Als ik vroeger op unief examens had, dan was dat nefast voor mijn "soldaat".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

dat dacht ik al,zolang het niet in uwe portemanai voelbaar is.
        we leven nu eenmaal in een egoistische maatschappij waar het vaak ieder voor zich is.
        en dan staan ze ervan versteld dat wanneer ze in de problemen geraken,niemand klaar staat om te helpen.
        Toch wel een hypocriete opmerking niet?
        Terwijl zitten in afrika kindjes in de cobaltmijnen mensonterend werk te doen in de meest ongezonde omstandigheden en halen ze wss de 40 jaar nog niet. Maar hey, 'ik ben andré en ik rij lekker electrisch'.

Dus zolang het uw kinderen maar niet zijn, dan is het allemaal geen probleem. En dat is ook diezelfde 'egoïstische' maatschappij waar gij nu over zit te lullen.

Tis makkelijk met spek schieten, maar eerst eens in eigen boezem kijken.

Comment

• Altijd dat gezever over die kobaltmijnen. Kobalt wordt al lang ontgonnen, niet enkel in congo door kindjes, het is een belangrijke grondstof, niet enkel voor batterijen. Al sinds mensenheugenis worden de zwakkeren uitgebuit. Batterijfabrikanten doen hun best om minder afhankelijk te worden van kobalt en de ontginning op een ethische manier te laten plaatsvinden.
          Dat uitbuiten wil ik absoluut niet goedpraten, maar als dat hét argument is tegen de transitie naar elektrisch rijden... ?? is het opstoken van miljoenen vaten olie per dag, die de klimaatopwarming veroorzaakt (met rampzalige gevolgen voor de biodiversiteit) zoveel beter?
          dan kunnen we even goed heel onze levensstandaard wegsmijten of collectief zelfmoord plegen.

Comment

• : eet jij? drink jij koffie? draag jij kleren? Heb je een smartphone, computer, tablet? Waarschijnlijk is daar dan ook kinderarbeid aan te pas gekomen. Misschien ook eerst in eigen boezem kijken.
            Bij een elektrische wagen heb je tenminste nog een milieu voordeel van die kinderarbeid. Bij alle andere is het enkel om iets goedkoper te kunnen produceren. Waarbij ik die kinderarbeid ook niet goedkeur natuurlijk!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
              : eet jij? drink jij koffie? draag jij kleren? Heb je een smartphone, computer, tablet? Waarschijnlijk is daar dan ook kinderarbeid aan te pas gekomen. Misschien ook eerst in eigen boezem kijken.
              Bij een elektrische wagen heb je tenminste nog een milieu voordeel van die kinderarbeid. Bij alle andere is het enkel om iets goedkoper te kunnen produceren. Waarbij ik die kinderarbeid ook niet goedkeur natuurlijk!
              Als ge dan toch de interessante wilt uithangen, waar heb ik dan ergens geschreven dat ik alleen heilige dingen doe? Waar kijk ik dan niet in eigen boezem?

Ik weet als ik in de Primark spotgoedkope sokken koop (wat ik niet doe) dat daar kinderarbeid achter zit. Mensen klagen al die toestanden aan, maar werken het wel in de hand. Ze willen alles maar spotgoedkoop kopen, maar kijken niet naar het leed dat er achter steekt. Maar ik weet wel goed genoeg wat er achter steekt.

Maar ik vind het hypocriet dat mensen met een EV afgeven op mensen met een ICE motor terwijl ze in principe geen sikkepit beter zijn. ICE is slecht voor het milieu, maar die EV's zijn nog slechter voor een bepaalde bevolkingsgroep. En dan wilt gij dat nog verantwoorden door te zeggen dat het toch goed voor het milieu is tenminste.

Er is nog altijd een groot verschil tussen kinderen die in Bangladesh met de hand kleren in mekaar steken, tegen afrikaanse kinderen die in de meest erbarmelijke en ongezonde toestanden in de mijnen moeten delven, wetende dat ze nooit oud zullen worden. Maar hey, 'het milieu compenseert dat wel'. Want Chris heeft het gezegd.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

Toch wel een hypocriete opmerking niet?
                Terwijl zitten in afrika kindjes in de cobaltmijnen mensonterend werk te doen in de meest ongezonde omstandigheden en halen ze wss de 40 jaar nog niet. Maar hey, 'ik ben andré en ik rij lekker electrisch'.

Dus zolang het uw kinderen maar niet zijn, dan is het allemaal geen probleem. En dat is ook diezelfde 'egoïstische' maatschappij waar gij nu over zit te lullen.

Tis makkelijk met spek schieten, maar eerst eens in eigen boezem kijken.
                DAT DOE IK wees maar gerust.en dubbel zoveel als 80% van al diegenen die hier commentaar hebben op alles wat niet in hun kraamke past.
                als al diegenen die hier hun kritiek spuien dezelfde inspanningen doen die ik de laatste 15 jaar gedaan heb,en evenveel rekening houden met diegenen rondom hem dan zaten we al een heel eind verder dan over een onnozel dieselschandaal te kakken,terwijl de mazoutstoofrijders wel vergeten hoeveel olierampen hun mazoutketel al op zijn geweten heeft.
                en nu ben ik weer ne groene,of ne calvo zeker?
                te laat,daar hebben ze me ook al voor uitgemaakt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Chris_147 Bekijk Berichten
                  : eet jij? drink jij koffie? draag jij kleren? Heb je een smartphone, computer, tablet? Waarschijnlijk is daar dan ook kinderarbeid aan te pas gekomen. Misschien ook eerst in eigen boezem kijken.
                  oei,oppassen ,want je kaatst de bal terug naar zijn mazoutmobiel,die trouwens meer doden op zen geweten heeft dan een sigaret.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    [B]
                    Dat uitbuiten wil ik absoluut niet goedpraten, maar als dat hét argument is tegen de transitie naar elektrisch rijden... ??
                    Dat heeft niets met de transitie te maken, maar vooral met de hypocresie van vele EV rijders. Mijn betoog was puur op André zijn post gericht. Hij doet zich voor als de heilige en verkettert iedereen in een ICE, zonder stil te staan dat er achter zijn EV evenveel leed zit. Dan moet ge niet andere mensen gaan verwijten naar hun hoofd gaan smijten.

Comment

oei,oppassen ,want je kaatst de bal terug naar zijn mazoutmobiel,die trouwens meer doden op zen geweten heeft dan een sigaret.
                      Lees dan eerst de andere bijdragen

Comment

Dat heeft niets met de transitie te maken, maar vooral met de hypocresie van vele EV rijders. Mijn betoog was puur op André zijn post gericht. Hij doet zich voor als de heilige en verkettert iedereen in een ICE, zonder stil te staan dat er achter zijn EV evenveel leed zit. Dan moet ge niet andere mensen gaan verwijten naar hun hoofd gaan smijten.

correctie,ik verketter niemand,ik geef weerwoord,wie daarmee niet akkoord is dat is hun goed recht,maar daarom moet je er geen kinderdoden bijhalen,ice heeft veel meer doden en leed op zijn geweten de laatste 100 jaar dan wat batterijtechnologie ooit zal kunnen doen,de olielobby heeft na 100 jaar nog steeds geen deugdelijke oplossing voor alle smeerlapperij die erachter zit..olierampen,vervuilde stranden,water tot oorlogen toe...................(hoeveel kinderdoden zijn daarbij gevallen?)
                        ieder doet wat hij zelf wil,maar hou op over die vervuiling want jullie zijn al 100 jaar bezig.

Comment

• Terug wakker Dré?

Comment

ieder doet wat hij zelf wil,maar hou op over die vervuiling want jullie zijn al 100 jaar bezig.
                            "wij" zijn al 100 jaar bezig. Of ben je volledig vrij van vervuiling?

Nee, ik snap wel goed wat je wilt zeggen, daar niet van. Je kunt niet met alles rekening houden. Hoofdzakelijk ook omdat je, hoe je het ook draait of keert, je eigen portefuille toch altijd voorop zult stellen. Je kunt niet anders.

Comment

• Wat moet het in de middeleeuwen toch leuk leven geweest zijn ...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

"wij" zijn al 100 jaar bezig. Of ben je volledig vrij van vervuiling?

Nee, ik snap wel goed wat je wilt zeggen, daar niet van. Je kunt niet met alles rekening houden. Hoofdzakelijk ook omdat je, hoe je het ook draait of keert, je eigen portefuille toch altijd voorop zult stellen. Je kunt niet anders.
                                natuurlijk zijn WIJ al 100 jaar bezig,maar sommigen proberen er in de mate van HUN mogelijkheden iets aan te doen,
                                anderen vertikken het en hangen liever de egoist uit ,en zijn er nog fier op ook,komen wat zagen over de diesel die weer eens duurder wordt of over ev die meer uitstoot bv
                                .
                                als ik rij met een auto van 20000 en mijn buurman met ene van 50000,dan heb ik 30000 over om te investeren in zaken die
                                mijn portefuille uiteindelijk alleen maar sparen.
                                die 30000 zie je niet op straat,mss is dat het grootste punt voor velen die liever 50000 besteden?
                                wie is dan hypokriet?

Comment

• Andre, rij jij nu EV om het milieu te sparen of om geld te sparen? Wss een combinatie van beide + de kans om wat belerend te kunnen doen naar mensen die nog een ICE hebben of net een paar euro’s meer aan mobiliteit en rijplezier willen geven dan jou?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                    Andre, rij jij nu EV om het milieu te sparen of om geld te sparen? Wss een combinatie van beide + de kans om wat belerend te kunnen doen naar mensen die nog een ICE hebben of net een paar euro’s meer aan mobiliteit en rijplezier willen geven dan jou?
                                    inderdaad combinatie,en ik doe niet belerend naar gelijk wie.ik zeg mijn mening.en vermits het aandeel ice rijders hier nu eenmaal vele malen groter is dan ev ,vinden sommige het nodig zich
                                    beledigd te voelen,tja niet mijn probleem.
                                    wie hoeveel aan wat uitgeeft is niet mijn probleem,maar kom dan ook niet af met die flauwe kul van wie wanneer en hoeveel hij vervuilt,
                                    vind jij rijplezier in een hummer bv,wel koop dan een hummer,laat mensen die een ev willen kopen een ev kopen.

Comment

als ik rij met een auto van 20000 en mijn buurman met ene van 50000,dan heb ik 30000 over om te investeren in zaken die
                                      Zwar/wit klopt uw stelling, maar ge houdt geen rekening met de restwaardes. Ik las 2 weken terug de waardeverminderingen op wagens, en een Renault Zoë zou na 3 jaar nog 30% van de nieuwprijs waard zijn. Uwe buurman met een auto van €50000 moet mss een kleinere minwaarde slikken. Hangt natuurlijk van de wagen af, want er zijn evenzeer wagens van €50000 die nog maar 30% waard zijn na 3 jaar. Dus er is een grijze zone.

Comment

• Restwaarde bij een ICE is ook om te blijten, sommige EV’s gelijk de eerste i3 (die gewoon te duur was voor wa het was) hebben ook lage restwaarde. Bij nieuwe deftige EV’s zie ik het probleem qua restwaarde niet echt. Twee jaar geleden was ik van oordeel dat de EV’s nog niet goed genoeg waren, maar even goed dat het geen zin had om nog een ICE van 40k te kopen. Dus ben toen voor een goedkopere ICE gegaan, kan ik in euro’s gerekend (niet in %) al niet al te veel op verliezen.

Comment

Voor VW blijkt het in België geen probleem te zijn, daar er ooit gevreesd werd dat het merk ten gronde zou gaan omdat niemand het nog zou kopen.
                                          De verkoop doet er niet minder om.

Vakorganisatie Febiac maakte de inschrijvingscijfers voor nieuwe auto’s voor het eerste kwartaal bekend. Tijdens de eerste drie maanden van 2019 werden er 155.866 nieuwe auto’s in het Belgische verkeer gebracht. Minder dan één op drie daarvan was een diesel. Benzine is veruit de populairste aandrijfoptie en het aandeel voor alternatieve aandrijfvormen (LPG, hybride en elektrisch) tikt af op 7,6%. Maar wat zijn de populairste automodellen bij de Belg? Een top 10.

Fiat 500

Stokoud is hij al, de Fiat 500. Maar dat schijnt niet te deren. Het merk wist er 3.591 van in te laten schrijven. Ongeveer de helft aan bedrijven, waar hij in de rangorde de vijfde stek bekleedt, terwijl bij de particulieren op vier staat.

*proest het uit*, dat zijn bijna allemaal 0km's ingeschreven op de dealers!
                                          Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                                          www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

Working...
                                          X