Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Daimler moet 60.000 dieselauto's terugroepen
    https://www.hln.be/auto/60-000-mercedessen-teruggeroepen-na-nieuwe-ontdekking-sjoemelsoftware~a277df79/


    Comment


    • Vlaanderen controleert vanaf nu, elke sjoemelende auto in Brugge, Gent, Antwerpen of op de E40 in Erpe-Mere

      Vier jaar na het losbarsten van het dieselschandaal bindt Vlaanderen de strijd aan met voertuigen die te veel uitstoten. Ze meet nu zelf hoeveel auto’s en vrachtwagens echt vervuilen. Daarvoor dient een speciale scanner die op vijf locaties de uitlaatgassen scant. “Mogelijk worden voertuigfabrikanten straks op hun verantwoordelijkheden gewezen met deze resultaten.”

      Comment


      • allee jongens,komaan,waar blijfde met jullie commentaar,want volgens bepaalde,niet nader te noemen personen, mag er geen negatief nieuws geheven worden als het over de mazoutstoof gaat?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
          Vlaanderen controleert vanaf nu, elke sjoemelende auto in Brugge, Gent, Antwerpen of op de E40 in Erpe-Mere

          Vier jaar na het losbarsten van het dieselschandaal bindt Vlaanderen de strijd aan met voertuigen die te veel uitstoten. Ze meet nu zelf hoeveel auto’s en vrachtwagens echt vervuilen. Daarvoor dient een speciale scanner die op vijf locaties de uitlaatgassen scant. “Mogelijk worden voertuigfabrikanten straks op hun verantwoordelijkheden gewezen met deze resultaten.”
          hoe geler het noorden kleurt hoe meer regeltjes aan onze laars (dat laatste woord zal hopelijk niet letterlijk worden ...)
          Liever in het rode gedeelte van het land !

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

            hoe geler het noorden kleurt hoe meer regeltjes aan onze laars (dat laatste woord zal hopelijk niet letterlijk worden ...)
            Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar dat van die laars (het laatste woord dus) en letterlijk, dat snap ik niet.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door On_Slow Bekijk Berichten

              hoe geler het noorden kleurt hoe meer regeltjes aan onze laars (dat laatste woord zal hopelijk niet letterlijk worden ...)
              Liever in het rode gedeelte van het land !
              Ik denk dat je alleen de titel gelezen hebt.
              Ze willen hiermee controleren of de constructeurs de regels volgen, geen individuele boetes!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                allee jongens,komaan,waar blijfde met jullie commentaar,want volgens bepaalde,niet nader te noemen personen, mag er geen negatief nieuws geheven worden als het over de mazoutstoof gaat?
                Is dat zoiets als dat er volgens, niet nader te noemen personen, geen negatief puntje over EV's gegeven mag worden?

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                  allee jongens,komaan,waar blijfde met jullie commentaar,want volgens bepaalde,niet nader te noemen personen, mag er geen negatief nieuws geheven worden als het over de mazoutstoof gaat?
                  Ik vind het een positief initiatief; ik zie te vaak auto's rondrijden met daarachter een zwarte/grijze rookwalm terwijl er aan de andere kant extreem geduwd wordt voor nog een grammetje CO2 uitstoot hier en daar minder.
                  Alleen is de vraag wat ze effectief met al die data gaan doen en of het weer geen voorbeeld wordt van België/Vlaanderen wil heiliger zijn dan de paus...

                  Ik maak me in ieder geval geen zorgen, mijn dieselstoof is aan de pomp gemeten verrassend zuinig wat los van theoretische normen en testcycli betekent dat ik (allé, mijn auto) weinig uitstoot.
                  VW Golf V --> VW Golf VI --> Audi A4 --> Volvo V50 --> BMW 3 --> Audi A5 SB --> Audi A5 SB

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door noctilucus Bekijk Berichten
                    Ik maak me in ieder geval geen zorgen, mijn dieselstoof is aan de pomp gemeten verrassend zuinig wat los van theoretische normen en testcycli betekent dat ik (allé, mijn auto) weinig uitstoot.


                    Laag verbruik, is laag Co² uitstoot (opwarming) maar geeft automatisch, een hoog No² (kanker) en (zonder filter) hoog roet uitstoot (kanker)

                    Met dit onderzoek wil men gewoon meten hoe groot de echte uitstoot is…(roet, No² en Co²)

                    Op termijn zal men daar zijn (EU) fiscaal beleid op afstellen….want door al het gesjoemel van fabricaten (software van Egr en Adblue), gebruikers (Egr, roetfilter) en zware (hybride) SUV’s, klopt er niets meer….

                    De recente terug reacties gaan trouwens allemaal om sjoemelsoftware, om Adblue verbruik laag te houden…en zo teveel No² uit te stoten…


                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten
                      Vlaanderen controleert vanaf nu, elke sjoemelende auto in Brugge, Gent, Antwerpen of op de E40 in Erpe-Mere

                      Vier jaar na het losbarsten van het dieselschandaal bindt Vlaanderen de strijd aan met voertuigen die te veel uitstoten. Ze meet nu zelf hoeveel auto’s en vrachtwagens echt vervuilen. Daarvoor dient een speciale scanner die op vijf locaties de uitlaatgassen scant. “Mogelijk worden voertuigfabrikanten straks op hun verantwoordelijkheden gewezen met deze resultaten.”
                      Goed om weten! Ik passeer daar binnenkort op de E40, hopelijk staat het er nog.

                      Afzakken tot 90, wat ruimte creëren, automaat in derde blokkeren en van 4000 naar 5000 toeren accelereren
                      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                        Is dat zoiets als dat er volgens, niet nader te noemen personen, geen negatief puntje over EV's gegeven mag worden?
                        '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                        '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                        '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                        '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                        '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                        '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                        '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                        '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                        '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                        '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door quovadis Bekijk Berichten


                          Laag verbruik, is laag Co² uitstoot (opwarming) maar geeft automatisch, een hoog No² (kanker) en (zonder filter) hoog roet uitstoot (kanker)

                          Met dit onderzoek wil men gewoon meten hoe groot de echte uitstoot is…(roet, No² en Co²)

                          Op termijn zal men daar zijn (EU) fiscaal beleid op afstellen….want door al het gesjoemel van fabricaten (software van Egr en Adblue), gebruikers (Egr, roetfilter) en zware (hybride) SUV’s, klopt er niets meer….

                          De recente terug reacties gaan trouwens allemaal om sjoemelsoftware, om Adblue verbruik laag te houden…en zo teveel No² uit te stoten…

                          Waar baseer je je op? Ik las onlangs een artikel, vind het uiteraard niet meer terug nu, dat de huidige Euro 6d-temp diesels echt wel proper zijn.
                          '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
                          '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
                          '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
                          '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
                          '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
                          '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
                          '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
                          '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

                          '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
                          '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

                            Ik denk dat je alleen de titel gelezen hebt.
                            Ze willen hiermee controleren of de constructeurs de regels volgen, geen individuele boetes!
                            dit is enkel een aanzet tot meer. Maar allez in Wallonië komen er ook een bende flitspalen bij dus 't is ok

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten

                              Het zal waarschijnlijk aan mij liggen, maar dat van die laars (het laatste woord dus) en letterlijk, dat snap ik niet.
                              de gele, dan moet je denken aan het verleden en dus de bruine (of zwarte) en dan heb je de link met laarzen (en denk er nog maar een uniformke bij)
                              Maar ja ordnung muss sein. Waarom geen speekseltest voor alle scholieren invoeren bijvoorbeeld. Stilaan gaan we gewurgd worden door regeltjes, natuurlijk voornamelijk voor het eigen volk eerst!

                              Comment


                              • Andre, hoe je erbij komt dat een onderzoek op de uitstoot van auto’s aan geel, bruin, zwart of laarzen te koppelen is buitengewoon. En er nog speekseltests voor scholieren bij halen, geniaal. Is trouwens een pure pr-stunt om inschrijvingen op te drijven. Uiteraard van gele en bruin-denkende ouders.
                                Last edited by cooper s; 26/06/2019, 21:29.

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                  Waar baseer je je op? Ik las onlangs een artikel, vind het uiteraard niet meer terug nu, dat de huidige Euro 6d-temp diesels echt wel proper zijn.
                                  Huidige inderdaad zeker. Maar een van de eerste neveneffecten toen men in eerste instantie de CO² uitstoot aanpakte, was dat andere stoffen meer begonnen voor te komen.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten

                                    Is dat zoiets als dat er volgens, niet nader te noemen personen, geen negatief puntje over EV's gegeven mag worden?
                                    voila,we zijn vertrokken,loooooool

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door cooper s Bekijk Berichten
                                      Andre, hoe je erbij komt dat een onderzoek op de uitstoot van auto’s aan geel, bruin, zwart of laarzen te koppelen is buitengewoon. En er nog speekseltests voor scholieren bij halen, geniaal. Is trouwens een pure pr-stunt om inschrijvingen op te drijven. Uiteraard van gele en bruin-denkende ouders.
                                      die uitspraak kwam wel niet van mij he

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten

                                        Huidige inderdaad zeker. Maar een van de eerste neveneffecten toen men in eerste instantie de CO² uitstoot aanpakte, was dat andere stoffen meer begonnen voor te komen.
                                        inderdaad,en bij een volgend onderzoek over enkele jaren komen er weer andere giftige stoffen bovendrijven die ze nu nog niet terugvinden.................
                                        en zo zijn we weer vertrokken voor enkele jaren

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten

                                          t'is toch weer gelukt he

                                          Comment

                                          Working...
                                          X