Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Dat de autolobby nog zeker niet bereid is om de ICE op te geven is wel duidelijk met het nieuwe Green NCAP rapport. Dat is toch ook weer een klucht!
    Disover here the ratings of all cars assessed by the Green New Car Assessment Programme. Filter by make, model, engine or gearbox


    Nu komen ze met hoera verhalen dat een Mercedes 220d even 'Clean Air' is als een EV.
    https://www.autoweek.nl/autonieuws/a...-groen-als-ev/

    Maar wat blijkt?
    In het rapport werkt men met een onder- en bovengrens. De bovengrens is wat in de Euro 6 norm staat. Ga je daarboven, dan krijg je negatieve punten: ok.
    De ondergrens is 50% van de laagste waarde van de Euro 6 norm (benzine of diesel), behalve voor PN (fijnstof denk ik, daar is hij 90%). Ga je onder de ondergrens, dan krijg je altijd de maximale score!
    Of dit nu is met 0 g NOx zoals een EV, of met 44 g bij een ICE, maakt niet uit. Je krijgt alle punten.
    Weer een duidelijk gevalletje van de scoring aan te passen om bepaalde leerlingen te bevoordelen.

    Het rapport heeft 2 onderdelen: Clean Air en Energy Efficiency. Beide op 10. Maar men meet nog niet alles voor Energy Efficiency. Men kan kennelijk ook maximaal 8,5 op 10 scoren. Wat de EV's doen, zoals bvb de Leaf: https://www.greenncap.com/wp-content..._Datasheet.pdf
    Waarom het maximum momenteel 8,5 is, staat niet beschreven.
    Een dikke klucht dus...

    Edit: en het wordt nog beter: CO2 telt men helemaal niet mee in de Clean Air score
    Ik vond het al straf dat een auto met 4x4 aandrijving zo goed kon scoren, maar de uitstoot van 166g CO2/km doet er niet toe. Staat zo in het rapport: "**For indication only. The assessment of greenhouse gases does not currently form part of the rating." https://www.greenncap.com/assessment...ass-2019-0013/
    Trump heeft wel gelijk; er is veel fake news in de wereld tegenwoordig.
    Last edited by Chris_147; 15/07/2019, 09:51.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
      renault maakt geen 1000den euro verlies,kia of hyundai ook niet, de dure tesla bv wel...........
      en die discussie hebben we ook al gehad.
      Hmm, ik denk dat als 1 fabrikant winst maakt met zijn EV's dat het wel Tesla is.
      Sandy Monroe die auto's disassembleert voor hun geheimen zegt dat ook: meer dan 30% winst.
      https://insideevs.com/news/343102/te...rofit-details/
      https://www.teslarati.com/tesla-mode...e-sandy-munro/

      Dat Tesla verlies maakt komt doordat ze alles investeren in productie capaciteit en nieuwe modellen:

      Comment


      • HAHAHAHA twas te verwachten dat ze weer met zoiets gingen afkomen.
        wanneer men bv 1 seizoen winst maakt op 10 jaar draait men nog altijd niet met winst he...
        klanten een groot bedrag ontfutselen en dan pas na 3 a 4 jaar leveren(zoals met de 3 gebeurd is)s ook een vorm van gratis lenen he..
        waar ze het in investeren maakt ook weinig uit,als de cijfers uiteindelijk rood zijn...
        en eigelijk gaat het daar zelfs helemaal niet om,wel over de beweringen dat op de topmodellen winst kan gemaakt worden(of minder verlies) op de goedkopere klasse niet....
        om toch maar te kunnen blijven beweren dat GOEDKOPER NIET HAALBAAR IS.
        ik beweer dat het wel goedkoper kan tegen een heleboel verdedigers van het dure genre ,niets meer niets minder.
        trouwens wanneer de bewering juist is dat de 3 de meest winstgevende tesla is wordt hiermee mijn bewering alleen maar bevestigd.
        en er lijkt eindelijk beweging te komen met de peugeot/opel groep,wat mij betreft eindelijk!
        willen we dat het ev percentage veel hoger komt te liggen dan zullen ze serieus werk moeten maken van de betaalbare klasse,
        er zijn veel klanten die de tesla bedragen kunnen en willen ophoesten,maar er zijn er nog veeeel meer die dat niet kunnen/willen.
        wat dat mercedes verhaal betreft,episode ........van het pro dieselvervolgverhaal,daar trap ik allang niet meer in
        al die duur betaalde rapporten worden in de kortste tijd weerlegd door andere duur betaalde rapporten om de vorige te weerleggen,zo blijven we ook bezig
        de miljarden ice industrie moet ook blijven draaien he.

        Comment


        • Ge gaat een autofabrikant met veel ervaring en infrastructuur vergelijken met een nieuwkomer die nog niet de nodige infrastructuur heeft.

          Eens Tesla al zijn fabrieken op punt heeft, zal dat veranderen.

          Waar ik ni bij kan, is dat hij niet gewoon in Detroit is gaan produceren. Daar zijn zeer veel leegstaande plants en voldoende werkloze ex-werknemers van de automobielindustrie met massa’s ervaring.

          Die fabrieken had hij wss voor $1 symbolische gehad.

          Comment


          • Hoe lang de autoconstructeurs enkel zullen surfen of de golf van de fiscaliteit door wagens te ontwikkelen die 95% voor de lease-markt bestemd zijn, komen er geen goedkope EV’s (voor zover dit wel mogelijk is...)
            Tegenwoordig worden nog steeds EV’s gekozen als de kosten ervan in de boekhouding kunnen komen en tegelijkertijd op VAA kan bespaard worden.
            Tof voor wie er van kan genieten, maar dat maakt nooit grote getallen !

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door guyugy Bekijk Berichten
              Hoe lang de autoconstructeurs enkel zullen surfen of de golf van de fiscaliteit door wagens te ontwikkelen die 95% voor de lease-markt bestemd zijn, komen er geen goedkope EV’s (voor zover dit wel mogelijk is...)
              Tegenwoordig worden nog steeds EV’s gekozen als de kosten ervan in de boekhouding kunnen komen en tegelijkertijd op VAA kan bespaard worden.
              Tof voor wie er van kan genieten, maar dat maakt nooit grote getallen !
              Dit
              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


              Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

              Comment


              • Ik denk dat er zomaar geproduceerd worden om te dumpen.
                Op 1 2 3 is het niet gemaakt ! Kijk naar de Autodoktoren http://www.vox.de/cms/sendungen/auto-mobil/autodoktoren-videos.html

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                  Ge gaat een autofabrikant met veel ervaring en infrastructuur vergelijken met een nieuwkomer die nog niet de nodige infrastructuur heeft.

                  Eens Tesla al zijn fabrieken op punt heeft, zal dat veranderen.

                  Waar ik ni bij kan, is dat hij niet gewoon in Detroit is gaan produceren. Daar zijn zeer veel leegstaande plants en voldoende werkloze ex-werknemers van de automobielindustrie met massa’s ervaring.

                  Die fabrieken had hij wss voor $1 symbolische gehad.
                  Maar dan vind je enkel mensen die de "klassieke" autoindustrie kennen, en vast zitten in dat denken.
                  Musk wil en zal revolutionair zijn.
                  Om zijn serieproductie op peil te krijgen heeft hij te laat beseft dat hij daarvoor de kennis niet in huis had, en is die moeten gaan halen.
                  Maar voor de ontwikkeling, en zeker de software zit hij beter in Calilfornië dan in Detroit.

                  Zodra de fiscale stimuli voor EV zakken, en de fiscale kosten voor de ICE gaat stijgen zal de prijs en het volume van de BEV wel in de juiste richting gaan.

                  De VW id3 voor 30k is al een stevige stap in de goede richting.


                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                    Ge gaat een autofabrikant met veel ervaring en infrastructuur vergelijken met een nieuwkomer die nog niet de nodige infrastructuur heeft.

                    Eens Tesla al zijn fabrieken op punt heeft, zal dat veranderen.

                    Waar ik ni bij kan, is dat hij niet gewoon in Detroit is gaan produceren. Daar zijn zeer veel leegstaande plants en voldoende werkloze ex-werknemers van de automobielindustrie met massa’s ervaring.

                    Die fabrieken had hij wss voor $1 symbolische gehad.
                    je hebt gelijk,het zal wel veranderen,tesla heeft een grote verdienste in het hele verhaal,maar men moet er nu ook geen GOD van maken he.
                    wat die grote aantallen betreft,musk heeft ondertussen zelf al toegegeven dat de partikuliere markt hem niet intreseert,
                    dat is tenminste eerlijk,heel wat anders dan beloven en de mensen op hun honger laten zitten.

                    Comment


                    • Hopelijk veranderd de EU zijn visie opnieuw, maar wss niet..

                      Blijf op de hoogte van het laatste autonieuws en lees onafhankelijke rijtesten van de nieuwste modellen. Bij Autofans vind je alles over auto’s, van reviews tot de nieuwste trends in de autowereld.
                      Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                        Hopelijk veranderd de EU zijn visie opnieuw, maar wss niet..

                        https://autofans.be/nieuws/officieel...F3TBKZzD7WUm9Y
                        Boeit mij allemaal niet meer. Het is allemaal een spel om meer en meest geld in het laatje te brengen. Als de schaal naar de gebruiker zijn voordeel zou overhellen, dan verbanden zij de spelregels gewoon weer.
                        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


                        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Liquid Li0n Bekijk Berichten
                          Hopelijk veranderd de EU zijn visie opnieuw, maar wss niet..

                          https://autofans.be/nieuws/officieel...F3TBKZzD7WUm9Y
                          Ik zou mijn visie allesinds niet veranderen op basis van een artikel dat in de verste verte nog niet overeenkomt met de vermelde bron...
                          Meneer de auteur heeft zijn bron aangepast van airindex naar greenNCAP wat al meer lijkt te kloppen (het testschema is nog altijd wal dat van airindex...)
                          Last edited by turboslak; 15/07/2019, 14:20. Reden: auteur heeft zijn bron gecorrigeerd

                          Comment


                          • Mercedes kan niet anders dan maximaal investeren in uitlaatgasreiniging enerzijds en lobbyen anderzijds, want ze zitten tot over hun oren in hun eigen dieselwalm. Het resultaat ziet er op papier niet slecht uit, maar... qua TCO moeten ze het toch afleggen tegen een model 3, ook zonder subsidie. Een vanafprijs van 42.350 en daar mag nog flink wat bij om hem deftig uitgerust te krijgen, en hogere brandstofkosten dan een EV.
                            Tegen veel nieuwe en relatief betaalbare EV's heeft mercedes geen verhaal, en dat weten ze.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Ge gaat een autofabrikant met veel ervaring en infrastructuur vergelijken met een nieuwkomer die nog niet de nodige infrastructuur heeft.

                              Eens Tesla al zijn fabrieken op punt heeft, zal dat veranderen.

                              Waar ik ni bij kan, is dat hij niet gewoon in Detroit is gaan produceren. Daar zijn zeer veel leegstaande plants en voldoende werkloze ex-werknemers van de automobielindustrie met massa’s ervaring.

                              Die fabrieken had hij wss voor $1 symbolische gehad.
                              die fabriek die hij nu heeft, heeft hij ook gekocht van GM voor een peulenschil. Was nog een moderne plant (net dicht), dus veel mogelijkheden en ook veel mogelijkheden voor uitbreiding.
                              Classic cars on demand

                              www.facebook.com/CaliforniaDream.be
                              www.californiadream.be

                              - It's time to make your dream come true -

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                Mercedes kan niet anders dan maximaal investeren in uitlaatgasreiniging enerzijds en lobbyen anderzijds, want ze zitten tot over hun oren in hun eigen dieselwalm. Het resultaat ziet er op papier niet slecht uit, maar... qua TCO moeten ze het toch afleggen tegen een model 3, ook zonder subsidie. Een vanafprijs van 42.350 en daar mag nog flink wat bij om hem deftig uitgerust te krijgen, en hogere brandstofkosten dan een EV.
                                Tegen veel nieuwe en relatief betaalbare EV's heeft mercedes geen verhaal, en dat weten ze.
                                Als een beetje meer Tesla’s zullen rijden vraag ik mij af waar de klant terecht zal kunnen voor onderhoud en herstellingen. Ze remmen daar al op de verkoopvestigingen, voor de lagere reeksen zal het enkel via interne moeten. Ook testen kan met de model 3 niet, de klant moet maar het spul terug brengen als hij niet tevreden is. Ben zeker een beetje ouderwets, maar zo koop ik daar niet...

                                Comment


                                • klopt, een auto kopen wordt dan zoals een pak melk kopen. Dat hoef je ook niet voor te proeven.
                                  Ok een Tesla is minder beleving natuurlijk (geen geluid, geen handen/voeten combo, acceleratie die je na 14d gewend bent). Dus ik begrijp dit wel dat er hier geen aandacht meer aan gegeven moet worden maar toch, het is nog steeds +50 000 euro dat je uitgeeft!
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

                                  Comment


                                  • Ik lees hier altijd "meer electrisch", maar in de eeste plaats zou de infrastructuur moeten aangepast worden anders hebben we nooit genoeg electriciteit om al die auto's op te laden en te kunnen laten rijden.
                                    Kan anders nog plezant worden, iedereen electrische auto's en niet genoeg stroom om ze allemaal te kunnen opladen.
                                    Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                    Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                    Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                    Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
                                      Ik lees hier altijd "meer electrisch", maar in de eeste plaats zou de infrastructuur moeten aangepast worden anders hebben we nooit genoeg electriciteit om al die auto's op te laden en te kunnen laten rijden.
                                      Kan anders nog plezant worden, iedereen electrische auto's en niet genoeg stroom om ze allemaal te kunnen opladen.
                                      bangmakerij die ze in de jaren 70 al eens uitgehaald hebben met autoloze zondagen wegens olietekort
                                      gaan we erin blijven trappen?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Phate Bekijk Berichten
                                        Men maakt niet graag 1000-den euros verlies bij het verkopen van een wagen. .
                                        Kuch .... vw ...bugatti uche uche

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten
                                          bangmakerij die ze in de jaren 70 al eens uitgehaald hebben met autoloze zondagen wegens olietekort
                                          gaan we erin blijven trappen?
                                          Dat was toen idd bangmakerij, want er is zelfs momenteel eigenlijk nog altijd geen olie tekort.
                                          D'r is een veel grotere reserve dan ze ons laten denken.

                                          Wat niet wegneemt dat we natuurlijk wel naar milieuvriendelijke alternatieven moeten kijken.


                                          Maar dat de infrastructuur voor geen kloten deugd is spijtig genoeg welrealiteit en helemaal geen bangmakerij.
                                          Ten eerste bij de bron, zeker nu ze de kerncentrales willen sluiten.
                                          Maar ook bij de levering van de stroom, ons netwerk kan dat niet aan als er veel meer EV's gaan rijden en al zeker niet als er veel snelladers gaan bij komen.
                                          Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                                          Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                                          Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                                          Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                                          Comment

                                          Working...
                                          X