Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VAG dieselschandaal

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [QUOTE=kefkie;n6463905]
    Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

Ge kunt het echt niet hebben dat mensen een salaris-/bedrijfswagen hebben hé
    o jawel,de fout zit niet bij de mensen die ervan profiteren,wel bij het systeem en de overheid.
    wat me wel stoort in vele kommentaren is het feit dat iedereen het systeem maar normaal vind,en niet denkt aan al diegenen die overal buiten vallen.
    als zelfs bepaalde ministers(om geen namen te noemen) het niet kunnen laten smalend te doen over ... en met standing moeten uitpakken...
    ik vermoed eerder dat diegenen die ervan profiteren het niet kunnen hebben eraan herinnert te worden dat er ook nog anderen zijn.....
    we worden allemaal verondersteld autoliefhebbers te zijn,maar we worden constant tegen elkaar opgezet door het systeem.,discuties als deze
    zouden niet eens nodig mogen zijn.
    Last edited by ; 26/02/2020, 14:26.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ANDRE123 Bekijk Berichten

natuurlijk,maar ik ben particulier,en heb het dan ook over de situatie als particulier.
      die andere groep is hier blijkbaar al meer dan oververtegenwoordigd aan de vele reactie's te lezen.
      ze,zijn diegenen die regelmatig klagen over de keuring,(beide groepen dus ,lol)
      Dat is onzin hè André, zij die met een salariswagen rijden moeten niet naar de keuring en gaan ook niet liggen sjoemelen met dat voertuig op misschien eens een uitzondering na die niet verder denkt dan zijn hersencellen aankunnen. Dus die groep kunnen we al uitsluiten van klagers.
      Mensen die met een bedrijfswagen naar de keuring moeten, gaan dat ook niet doen want is een voertuig van “de baas”.
      Wat je dus hierboven probeerde aan te halen raakt kant nog wal.
      Denk dat het “klagen” dan ook meer bij jou zit dan wat het daadwerkelijk is.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
      Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
      Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
      Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten

Ge kunt het echt niet hebben dat mensen een salaris-/bedrijfswagen hebben hé
        Waarom quote jij mij met iets wat ik niet geschreven heb?
        Andre12345678910 zeker?

Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
        Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

Andre12345678910 zeker?

Andre kan niet quoten.. van daar de verwarring.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
            Andre kan niet quoten.. van daar de verwarring.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
            Ja vond dat al vreemd. Wordt in tt ook anders weergegeven zie ik nu:

Comment

Andre12345678910 zeker?

Den dienen idd
              BMW X5 45e

Comment

verplicht betalen voor een service die je niet krijgt,is dat geen vorm van diefstal?????
                maar stel dat je door de nieuwe test afgekeurd wordt,dan ben je 2 keer gejost
                ik ging zo eens de wijsneus uithangen en erover klagen dat ze de test toch niet afnemen, met resultaat de groene kaart werd achtergehouden en ik weer mocht binnenrijden om de test alsnog te doen...met positief resultaat
                ...dat waren 10 minuten extra keuringplezier voor dezelfde factuur

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten

ik ging zo eens de wijsneus uithangen en erover klagen dat ze de test toch niet afnemen, met resultaat de groene kaart werd achtergehouden en ik weer mocht binnenrijden om de test alsnog te doen...met positief resultaat
                  ...dat waren 10 minuten extra keuringplezier voor dezelfde factuur
                  looool,waar klagen al niet goed voor is

Comment

Dat is onzin hè André, zij die met een salariswagen rijden moeten niet naar de keuring en gaan ook niet liggen sjoemelen met dat voertuig op misschien eens een uitzondering na die niet verder denkt dan zijn hersencellen aankunnen. Dus die groep kunnen we al uitsluiten van klagers.
                    Mensen die met een bedrijfswagen naar de keuring moeten, gaan dat ook niet doen want is een voertuig van “de baas”.
                    Wat je dus hierboven probeerde aan te halen raakt kant nog wal.
                    Denk dat het “klagen” dan ook meer bij jou zit dan wat het daadwerkelijk is.

de groep die jij aanhaalt zijn net diegenen die het meeste op hun achterste poten staan,of het nu gaat over co/roet of over firma bedrijfswagens.
                    als de wagen toch van de baas is en de baas toch betaald, en jullie er niets van aan moeten trekken,waarom dan steeds in u gat gebeten als het erover gaat?
                    dat partikulier hier sterk in de minderheid is heb ik al langer door.
                    dikke nekken die de grote jan uithangen met een auto betaald door een ander genoeg,maar owee als er eens iemand zijn mening heeft.
                    dat is al vaak gebleken,en
                    DAT is onzin .
                    dus doe gerust nog wat verder .ik ga hier mijn tijd niet meer insteken.

Comment

de groep die jij aanhaalt zijn net diegenen die het meeste op hun achterste poten staan,of het nu gaat over co/roet of over firma bedrijfswagens.
                      als de wagen toch van de baas is en de baas toch betaald, en jullie er niets van aan moeten trekken,waarom dan steeds in u gat gebeten als het erover gaat?
                      dat partikulier hier sterk in de minderheid is heb ik al langer door.
                      dikke nekken die de grote jan uithangen met een auto betaald door een ander genoeg,maar owee als er eens iemand zijn mening heeft.
                      dat is al vaak gebleken,en
                      DAT is onzin .
                      dus doe gerust nog wat verder .ik ga hier mijn tijd niet meer insteken.
                      Euuhhh, Andre sorry man maar welke groep haal ik aan? Ik geef enkel weer wat jij zelf hebt geschreven:

klopt,
                      ik zou ze geen eten willen geven bij wie de hele roetfabriek niet,of nauwelijks werkt,en maar klagen dat de tech controle te streng is.
                      Je schrijft dit toch zelf? En nog...

nieuwe diesels moeten niet naar de controle he
                      die vlammen rustig verder als lease of firmawagen om na enkele jaren in het bezit te komen van mensen die geen nieuwe kunnen/willen betalen....................
                      waardoor de extra kosten na jaren terecht komen op de kap van..........................just.
                      Dus...ik weet niet welke groepen dat er bij jou dan aan de klaagmuur staan omdat ze te streng zijn bij een technische controle.

Volgens mij zijn er drie groepen auto's en hun respectievelijke bestuurders: prive-wagens (voor particulieren), lease/salariswagens en bedrijfswagens. Van die twee laatste groepen ben ik dus zeker dat er daar haast geen van zijn die aan hun wagen liggen te flikflooien. Dus rest er alleen nog maar de groep van de particulieren over, jou groep dus...

En daar ben ik ook haast zeker van dat jij persoonlijk niemand kent uit bovenstaande groepen die liggen te zeveren over een strenge keuring na het het al dan niet weghalen van een DPF-filter of softwarematige wegschrijven van zijn Euro5 voertuig en dit alleen maar een populistische reactie is wat jij hier wil neerpennen.

En ik zou niet weten waarom ik in mijn gat gebeten ben. Jij post hier steeds maar weer de afkeer van geldverdieners die een loonpakket krijgen vs zij die niets (meer) krijgen of omdat ze niet werken of gewerkt hebben of op pensioen zijn.

Btw, ik kan je soms ook gelijk geven in sommig topic's. Maar hier niet.
                      Misschien ligt er nog wel een job voor jou weggelegd in een Blablababus....

Comment

• [QUOTE=ANDRE123;n6463902]
                        Oorspronkelijk geplaatst door Metaxa Bekijk Berichten

natuurlijk,maar ik ben particulier,en heb het dan ook over de situatie als particulier.
                        die andere groep is hier blijkbaar al meer dan oververtegenwoordigd aan de vele reactie's te lezen.
                        ze,zijn diegenen die regelmatig klagen over de keuring,(beide groepen dus ,lol)
                        De jaloezie loopt gewoon uit uw posts. Als ik geen firmawagen had kon ik mijn job niet doen. Klanten, leveranciers, andere sites bezoeken etc.
                        En ja, dat is ook een stuk van mijn loon, en dat is ook zo afgesproken. Als je daar zo jaloers op zijt, zoek U dan ook zo’n job. Er zijn honderdduizenden firmawagens, dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
                        ik ben ook al naar de keuring gemoeten met mijn firmawagen want die was ouder dan 4 jaar.
                        Het allerlaatste wat ik ga doen is die gaan tunen, filters uithalen etc. Ik doe gewoon wat in de het boekske staat, en zpwat op de display komt. Welk belang zou ik in godsnaam moeten hebben om zelf te gaan foefelen.

Met de privé auto is het simpel. Als die naar de keuring moet dan gaat die. Ik heb daar geen stress over. Het enige wat ik ooit heb meegemaakt was dat er een opmerking over de ophanging gemaakt werd, garagist vond niks, dus ik terug en toen groene kaart. Na een gesprek met de stationschef, en de bevestiging van de garage dat ze niks vonden heb ik zelfs niks moeten betalen. Maar dat is al een jaar of 15 geleden.

En stop nu eens met dat belachelijk gedoe over firmawagens. Degene die dat krijgen betalen genoeg belastingen op die auto en dat loon.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

De jaloezie loopt gewoon uit uw posts. Als ik geen firmawagen had kon ik mijn job niet doen. Klanten, leveranciers, andere sites bezoeken etc.
                          En ja, dat is ook een stuk van mijn loon, en dat is ook zo afgesproken. Als je daar zo jaloers op zijt, zoek U dan ook zo’n job. Er zijn honderdduizenden firmawagens, dus zo moeilijk kan dat niet zijn.
                          ik ben ook al naar de keuring gemoeten met mijn firmawagen want die was ouder dan 4 jaar.
                          Het allerlaatste wat ik ga doen is die gaan tunen, filters uithalen etc. Ik doe gewoon wat in de het boekske staat, en zpwat op de display komt. Welk belang zou ik in godsnaam moeten hebben om zelf te gaan foefelen.

Met de privé auto is het simpel. Als die naar de keuring moet dan gaat die. Ik heb daar geen stress over. Het enige wat ik ooit heb meegemaakt was dat er een opmerking over de ophanging gemaakt werd, garagist vond niks, dus ik terug en toen groene kaart. Na een gesprek met de stationschef, en de bevestiging van de garage dat ze niks vonden heb ik zelfs niks moeten betalen. Maar dat is al een jaar of 15 geleden.

En stop nu eens met dat belachelijk gedoe over firmawagens. Degene die dat krijgen betalen genoeg belastingen op die auto en dat loon.
                          Zeg, jongens ik heb met Andre zijn quotes niet te maken hoor.

Comment

Zeg, jongens ik heb met Andre zijn quotes niet te maken hoor.
                            Sorry, was op Andrè bedoeld.

Comment

• DIESELSCHANDAAL LOOPT DOOR

VOLKSWAGEN SCHIKT IN DUITSLAND VOOR 830 MILJOEN EURO

Volkswagen heeft een schikking getroffen met de Duitse federale organisatie voor consumentenbonden (VZBV) rond het dieselschandaal bij het autoconcern, zo meldt Volkswagen op vrijdag.

Met de schikking is een bedrag gemoeid van 830 miljoen euro. Eerder deze maand liep de deal nog stuk op premies voor advocaten. Volkswagen zegt "alles in het werk te stellen om het bedrag zo snel mogelijk en in een keer over te maken."

In 2015 gaf Volkswagen toe zogenoemde sjoemelsoftware te gebruiken om de uitstoot van dieselmotoren tijdens tests te verlagen. Verschillende rechtszaken hebben de fabrikant inmiddels bijna 30 miljard euro gekost.

Bron: Autoweek

Een "echte" autoliefhebber is voor mij iemand die alle soorten wagens kan waarderen.

2018 - Mercedes A200 (163 pk) AMG-line in Iridium Zilver

Comment

• [QUOTE=Tommie1;n6463961]

FIRMAWAGEN?de naam zegt het zelf.
                                wie doet daar BELACHELIJK over?
                                een firmawagen wordt gebruikt om een job te doen in functie van de firma.(of zo zou het toch moeten zijn)
                                in die zin heb ik ook 21 jaar een firmawagen gehad,tijdens mijn werkuren,daarbuiten stond de wagen geparkeerd op de FIRMA.
                                diegenen die er het woon werk verkeer mee doen kan er nog mee door...
                                tot daar geen probleem,al de rest is belachelijk en heeft niets met FIRMA te maken,al vaak aangehaald
                                als enkele klein kinderen hier telkens weer over beginnen moeten zij dat maar weten.(niet ik ben over bedrijfswagens begonnen)
                                jaloezie?BELACHELIJK
                                heel het gedoe met firmawagens en de kritiek die in de pers her en der de kop opsteekt is het gevolg van misbruik(zoals wel vaker)
                                bang dat jullie je belachelijke voordeeltjes kwijtspelen wanneer er teveel kritiek komt mss?
                                en stop nu zelf maar allemaal met jullie BELACHELIJKE reactie's,jullie voeden de kritiek alleen maar zelf.
                                het blijft hier in eerste instantie toch een forum waar mensen hun mening geven niet?
                                mijn mening(oa overFIRMAwagens) gaat niet veranderen omdat er hier enkele alles BELACHELIJK vinden,uitgezonderd het hunne natuurlijk.

wat de keuring betreft,natuurlijk gaan daar wel eens zaken fout,(waar niet?)
                                ik heb het ook wel eens meegemaakt dat er opmerkingen geven werden op de kaart,en die het jaar erop wonderwel verdwenen waren,zonder aanpassing
                                zoals bv roestvorming aan de (stalen) remleiding op een wagen van 4 jaar....en inderdaad,ophanging achter....
                                zolang de wagen er niet voor afgekeurd word en het jaar erop alles weg is lig ik daar niet van wakker.(rood is wat anders natuurlijk)
                                waarmee ik maar wil zeggen,niets of niemand is perfect.
                                Last edited by ; 29/02/2020, 10:27.

Comment

• je kan dat wel vinden, ik heb ook zo mijn bedenkingen over andere zaken van andere beroepscategorieen, heel ons belgisch systeem is een koterij van priveleges of voordeeltjes voor 1 bepaalde groep uitbedacht door die bepaalde partij voor zijn electoraat, wat dan later weer wordt gecompenseerd door voordelen voor een andere groep door andere partijen

en vermits we maar blijven in het rood gaan is het niet meer dan normaal dat iedereen wat zal moeten afgeven...en niet bij 1 bepaalde groep

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

Sorry, was op Andrè bedoeld.

Comment

• [QUOTE=ANDRE123;n6464303]
                                      Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten

FIRMAWAGEN?de naam zegt het zelf.
                                      wie doet daar BELACHELIJK over?
                                      een firmawagen wordt gebruikt om een job te doen in functie van de firma.(of zo zou het toch moeten zijn)
                                      in die zin heb ik ook 21 jaar een firmawagen gehad,tijdens mijn werkuren,daarbuiten stond de wagen geparkeerd op de FIRMA.
                                      diegenen die er het woon werk verkeer mee doen kan er nog mee door...
                                      tot daar geen probleem,al de rest is belachelijk en heeft niets met FIRMA te maken,al vaak aangehaald
                                      als enkele klein kinderen hier telkens weer over beginnen moeten zij dat maar weten.(niet ik ben over bedrijfswagens begonnen)
                                      jaloezie?BELACHELIJK
                                      heel het gedoe met firmawagens en de kritiek die in de pers her en der de kop opsteekt is het gevolg van misbruik(zoals wel vaker)
                                      bang dat jullie je belachelijke voordeeltjes kwijtspelen wanneer er teveel kritiek komt mss?
                                      en stop nu zelf maar allemaal met jullie BELACHELIJKE reactie's,jullie voeden de kritiek alleen maar zelf.
                                      het blijft hier in eerste instantie toch een forum waar mensen hun mening geven niet?
                                      mijn mening(oa overFIRMAwagens) gaat niet veranderen omdat er hier enkele alles BELACHELIJK vinden,uitgezonderd het hunne natuurlijk.

Wat heb je nu in deze post gezegd?
                                      Ik ben niet bang, en ik ben niet over firmawagens begonnen.

Comment

• Dat krakkemikkig gequote maakt het hier niet bepaald duidelijk wie wat waar hoe waarom en waarover een mening heeft.
                                        Sommigen zijn precies blijven steken in de goede oude tijd van bbs.
                                        Last edited by DACIA DUSTER DRIVER; 02/03/2020, 15:52.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DACIA DUSTER DRIVER Bekijk Berichten
                                          Dat krakkemikkig gequote maakt het hier niet bepaald duidelijk wie wat waar hoe waarom en waarover een mening heeft.
                                          Sommigen zijn precies blijven steken in de goede oude tijd van bbs.
                                          't gaat toch nog ? Ik kan nog volgen.

Redelijk onderhoudend zelfs.

Comment

Working...
                                          X