Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Zit ik vanaf 2022 in een auto zonder radio?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Zit ik vanaf 2022 in een auto zonder radio?

Luisteren we binnen vijf jaar alleen nog digitaal naar de radio? Als het van minister van Media Sven Gatz (Open VLD) afhangt wel. Hij wil werk maken van een versnelde digitalisering van het radiolandschap en mikt op 2022 om de FM-radio uit te schakelen. Dat blijkt uit zijn conceptnota voor een nieuw radiolandschap dat net goedgekeurd is door de Vlaamse regering. De radio's staan alvast achter zijn plannen.

Toch een straf verhaal... wat met mensen zoals ik? Pas nieuwe auto gekocht met gewoon FM-tuner. Auto waarmee ik binnen 6j toch nog denk/hoop te rijden?

Brute pech of gaat er after-market nog iets te regelen zijn door na-installatie DAB+-tuner? Of verschillen de systemen daarvoor technisch te sterk?
    Hyundai Tucson 1.6GDI (2016)
    Citroen C3 visiodrive 1.4i (2010)

En wat zo voor mensen gelijk als ik die met oude auto's rijden, maar hem wel volledig origineel willen houden inclusief de perfect werkende 30 jarige radio???

Comment

De bedoeling is dat je vanaf 2022 (ongeveer) geen landelijke radiostations meer kan ontvangen via FM (VRT radios en commerciële)
      Je gaat nog wel locale stations kunnen ontvangen via FM.

Je gaat waarschijnlijk wel toestellen kunnen kopen om via een ingang op je bestaande radio DAB+ stations te kunnen ontvangen.
      Net zoals je vroeger zo'n cassette in je radio kon steken om op de audio uitgang van je MP3 speler aan te sluiten.
      Niet ideaal qua bediening, maar het kan wel werken.

USB: http://www.benl.ebay.be/itm/DENSION-...oAAOSwqu9VDB8w
      Aux Ingang: http://www.benl.ebay.be/itm/AutoDAB-...EAAOxyVLNS-jjG
      AV Ingang: http://www.benl.ebay.be/itm/CK-O-DAB...IAAOSwstxVAZTO
      FM: http://www.benl.ebay.be/itm/Pama-Plu...cAAOSw~CRTotrp

prachtig toch, "betere" kwaliteit ontvangen in DAB en dan zelf via FM aan de radio doorgeven!

Of gewoon een nieuwe radio kopen met DAB+

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tigra Bekijk Berichten
        En wat zo voor mensen gelijk als ik die met oude auto's rijden, maar hem wel volledig origineel willen houden inclusief de perfect werkende 30 jarige radio???
        Idd! Kan echt niet.
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

in echt oude auto's gaat de tuner maar tot 104, en al die 'goeie' vrije zenders zitten tss 104 en 108

er zijn ook geen tv-uitzendingen meer die met een gewone antenne te capteren zijn

maar tis wel spijtig

Comment

Meeste mensen moeten 1 digibox kopen om nr tv te kijken. Toestel zelf bleef werken.
            Thuis heb ik 7 radios die ik dan allemaal moet vervangen!?
            Bij volgende auto voor mijn vrouw moet ik dan eentje kopen met DAB, maar wij kopen 2de hands en zullen dat op de markt nt vinden.
            Schandalig!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door korre Bekijk Berichten
              Meeste mensen moeten 1 digibox kopen om nr tv te kijken. Toestel zelf bleef werken.
              Thuis heb ik 7 radios die ik dan allemaal moet vervangen!?
              Bij volgende auto voor mijn vrouw moet ik dan eentje kopen met DAB, maar wij kopen 2de hands en zullen dat op de markt nt vinden.
              Schandalig!

Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
              ik ben al sinds dab+ mijn toestellen stelselmatig aan het vervangen...
              dit valt niet uit de lucht, en voor alles is er een oplossing!!
              een dab tuner op een fm zendertje laten uitzenden, kan een oplossing zijn. Als er geen input is...
              of een dab tuner zoeken met een antenne uitgang...

Comment

En gebruik je het cassettedeck ook nog?
                Gatz moet ten eerste de autoconstructeurs al zover krijgen dat DAB radio's de standaard worden. Succes daarmee zou ik zeggen. En dan nog, er zijn zoals hierboven al gezegd nog altijd aftermarket oplossingen. Misschien niet ideaal maar het gaat ook.

Comment

tis een eu beslissing geloof ik

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                    Welk cassettedeck ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door platten tuub Bekijk Berichten
                      Gatz moet ten eerste de autoconstructeurs al zover krijgen dat DAB radio's de standaard worden. Succes daarmee zou ik zeggen. En dan nog, er zijn zoals hierboven al gezegd nog altijd aftermarket oplossingen. Misschien niet ideaal maar het gaat ook.
                      Sven Gatz? Uit welk Gatz komt die gekropen?
                      “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

de analoge TV gingen ze toch ook al jaren geleden uitschakelen en dat is ook nog steeds niet gebeurd...maar de zenders en kwaliteit worden wel afgebouwd. Dit zal met FM radio's ook zo gebeuren, binnen 6 jaar willen ze het nu doen, dus misschien binnen 10 jaar dat het echt zover is dat de FM band leeg is.

men hoopt nu gewoon dat men nu reeds weer de economie wat een boost geven door mensen te laten panikeren en een DAB+ radio te kopen voor in hun keukentje of auto...net zoals men 4k (2160p) of full HD (1080p) tv's aansmeert terwijl Belgacom (ow ik moet Proximus zeggen) of Telenet nog steeds MAAR uitzendt in HD Ready (720p of 1080i)
                        Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

analoge tv is er nog via de kabel, op antenne niet meer

Comment

Idd.. Waarom kunnen ze de huidige zenders in FM niet laten bestaan naast DAB?

Ik zit echt niet te wachten op een zender 'specifiek voor het Vlaamse lied' zoals Gatz als voorbeeld gaf, en andere opvulling zenders omdat je nu meer kanalen hebt met DAB.. Bij digitale tv is 't ook zo.. Honderden zenders, maar veel onzin waar je nooit naar kijkt, en uiteindelijk kijk je naar minder dan 10 vaste zenders, de zenders die je vroeger al analoog bekeek... Meer is niet altijd beter..

E30SHOP.be
                            - Alles voor uw BMW E30.
                            Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                            En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                              Idd.. Waarom kunnen ze de huidige zenders in FM niet laten bestaan naast DAB?

Ik zit echt niet te wachten op een zender 'specifiek voor het Vlaamse lied' zoals Gatz als voorbeeld gaf, en andere opvulling zenders omdat je nu meer kanalen hebt met DAB.. Bij digitale tv is 't ook zo.. Honderden zenders, maar veel onzin waar je nooit naar kijkt, en uiteindelijk kijk je naar minder dan 10 vaste zenders, de zenders die je vroeger al analoog bekeek... Meer is niet altijd beter..
                              Natuurlijk is meer beter, je gaat nl abonnementsgeld moeten betalen om uberhaupt 2 van die 10 zenders te ontvangen.... doe je dit niet, gaat je media ervaring achteruit. (beter is een relatieve term, beter voor de een kan slechter zijn voor de ander)

Comment

Eindelijk weg met die fm brol. Aftermarket oplossingen zullen er altijd wel zijn .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                                  Eindelijk weg met die fm brol. Aftermarket oplossingen zullen er altijd wel zijn .
                                  FM is zeker geen brol, het is gewoon weer iets waar men geld uit kan slaan, aftermarkterspul + miljoenen radio's die opnieuw gaan aangekocht worden.

net zoals de casette gaat de antenne TV en fm er uit...
                                  Klik voor topic 1990 BMW 535i E34 manueel 6cyl

Comment

En dan maar klagen over de groeiende elektro afvalberg... Nuja, het is de Chinezen en Afrikanen of naar waar het afval ook verscheept wordt hun probleem zeker..

E30SHOP.be
                                    - Alles voor uw BMW E30.
                                    Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                    En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Welk cassettedeck ?

Benzine
                                      '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                      '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                      Diesel
                                      '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                      '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                      '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                      '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                      '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                        En dan maar klagen over de groeiende elektro afvalberg... Nuja, het is de Chinezen en Afrikanen of naar waar het afval ook verscheept wordt hun probleem zeker..

Je wil niet weten hoeveel elektro afval in België gerecycleerd wordt.
                                        Benzine
                                        '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                                        '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                                        Diesel
                                        '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                                        '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                                        '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                                        '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                                        '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Working...
                                        X